Jump to content

Photo

natte speed:: wat voor vloeistof en waar komt het vandaan

• Please log in to reply
39 replies to this topic

#1 vaaghuizen

vaaghuizen

Silent one

• Members
  • 6 posts

Posted 27 November 2009 - 05:48 PM

na al ruime tijd 'natte speed' te accepteren, vraag ik me af: "wat is dat voor een vloeistof? en waar komt het vandaan?"

volgens mij is het geen werkzame stof, het vervliegt vanzelf

** heb hem laten testen, volgens mij flink zuiver: 73% **
*** maar dit is wel in droge vorm ***

heb gehoord dat ze het zo nat is zodat het makkelijker te versnijden is.
[[ ik wil kwaliteit, geen kwantiteit ]]

- is het een overblijfsel vanuit het productie proces?
--- hoeveel vloeistof is normaal?
--- hoe krijg ik het eruit?
- of is het een versnijmiddel op zich dat ze er bij stoppen?

is er hier iemand die daar meer over weet en mij (en andere forum-gebruikers) dat wil vertellen?

thanx

/m

#2 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 28 November 2009 - 12:18 AM

gewoon laten drogen over het algemeen. Op een schaaltje of wat je ook hebt. Als het maar geen vocht opneemt, het moet oplossen.

Wat het precies is weet ik niet. Maar dat weet iemand anders hier vast wel!

#3 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 28 November 2009 - 10:34 AM

De belangrijkste reden dat het nat is lijkt mij dat het dan zwaarder is en jij dus minder speed voor je geld krijgt.
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#4 3970

3970

kinky kelly

• Members
  • PipPip
  • 132 posts

Posted 28 November 2009 - 11:51 AM

Niemand kan van hieraf zien wat jij voor speed hebt natuurlijk. Het klinkt hetzelfde als mijn speed, die krijg ik ook altijd zeiknat, 73%, en stinken als de beste. Maar wat dat vocht is, who knows? Ik weet iig dat ik er zo weinig mogelijk van binnen wil krijgen...

#5 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 28 November 2009 - 02:00 PM

grappig dat iedereen altijd 73% zuivere speed heeft..is dat de wettelijk vastgestelde norm?

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#6 ErnstJünger

ErnstJünger

Highbrow Opera Elite

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 658 posts

Posted 28 November 2009 - 02:54 PM

Heel interessante vraag.
Ik zit ook al een tijdje met die vraag. Maar nergens antwoord gevonden.

Eerst ging ik uit van wat Lerez aanhaalde: sjoemelen met het gewicht. Maar het is zeker geen toegevoegd water of zo. Een beetje gelekt op papier en daar ontstonden al snel verkleuringen. Dus niks om te consumeren.

Maar praktisch gezien zou die goede pasta even genietbaar zijn als de producent/verkoper hem eerst laat uitdrogen alvorens te verkopen.

Met de magnetron drogen is de snelste manier.

#7 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 28 November 2009 - 03:58 PM

misschien een broodje aap maar ik heb wel eens ergens gehoord dat de bulk wordt ' gedroogd' in kussenslopen in een wasdroger..

If I was scared, I would

Now I'm Ready to start

#8 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 30 November 2009 - 08:14 PM

zo je zal die wasdroger daarna maar 2ehands op markplaats kopen... "huh wat ruik ik dan toch.."

afijn, wat moet je ook met een wasdroger.
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#9 Stije

Stije

teknobarbie

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1052 posts

Posted 01 December 2009 - 11:31 AM

na al ruime tijd 'natte speed' te accepteren, vraag ik me af: "wat is dat voor een vloeistof? en waar komt het vandaan?"

** heb hem laten testen, volgens mij flink zuiver: 73% **
*** maar dit is wel in droge vorm ***

heb gehoord dat ze het zo nat is zodat het makkelijker te versnijden is.
[[ ik wil kwaliteit, geen kwantiteit ]]

- is het een overblijfsel vanuit het productie proces?
--- hoeveel vloeistof is normaal?
--- hoe krijg ik het eruit?
- of is het een versnijmiddel op zich dat ze er bij stoppen?

is er hier iemand die daar meer over weet en mij (en andere forum-gebruikers) dat wil vertellen?

thanx

/m

Tegenwoordig is de meeste "pep" nat omdat er verschillende oplos/mengmiddelen gebruikt... over het algemeen als je "pep" hebt dan is de natte substantie Ether / Aceton uit het productieproces en die vervliegt snel...in principe is veel vloeistof niet normaal....5 tot 10% max op een ons (100 gr) ....

Je kan je speed schoonmaken of de ether laten verdampen :) ....de pep kan je nattig danwel opgedroogd ook wel snuiven :dhp:

Vandaag is mijn Lievelingsdag!!

THE FOLLOWING ERROR(S) WERE FOUND
You have posted a message with more emoticons that this board allows. Please reduce the number of emoticons you've added to the message

#10 Sony

Sony

wet fentasy

• Members
  • Pip
  • 33 posts

Posted 01 December 2009 - 01:01 PM

:dhp: Hooooii Alluhmaaall :hippie: :woej: :woej: :) :dhp: ,

Ik hat et effe aan me opa gevraagt en die zei duz dat het ook voor extra geld was maar ook:

De speed is nat omdat er methanol (of een andere alcohol) en /of aceton bij zit (geen ether) soms ook nog wat residue phenylacetone, zwavelzuur en evt bijproducten van de leuckart methode die de dietse speed koks gaarn gebruiken om hun brouw te koken.

Nadat de amfetamine gekookt is wordt deze uitgecrystalizeerd vanuit de freebase, deze freebase is opgelost in de solvents, door de pasta achtige kristal structuur van amphetamine sulfaat is deze niet droog te filteren als die direct gefilterd wordt in bulk.

De 73% zuiverheid standaard kan aan de methode van het testen liggen, mischien tellen ze het sulfaat molecuul als een onzuiverheid, mol amp=135, mol h2so4 =98

135 + 49=184 135/184=0,733695652

Posted Image
Nou ik snap hier duz nix van maar mischien hebben jullie er wat aan! Posted Image Posted Image

Dikke Kuss, Posted Image Posted Image Posted Image

Sonja Posted Image :D

#11 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6352 posts

Posted 01 December 2009 - 07:33 PM

Ik ben het grotendeels met je opa eens Sony, zeker over het ding dat er geen ether in zit, dat zou je direct ruiken en er zeer gemakkelijk afdampen, maar ik denk dat het ook zelden aceton is, want zolang je speed niet naar nagellak-remover ruikt, denk ik niet dat het aceton is..

En als het makkelijk vervliegt zal ik ook niet meteen uitgaan dat er nog resten fenylaceton (P2P) in zitten, maar eerder iets licht hygroscopisch zoals lage alcoholen of resten zuur..

En over de zuiverheid van de testservice, ik betwijfel of ze de concentratie oplosmiddelen en dergelijke ook bepalen/ meenemen in de zuiverheid. Ik vermoed dat ze alleen testen op "grotere" onzuiverheden.
Dus die 73% (of whatever de zuiverheid ook is) kan best een vertekend beeld geven, maar dat weet ik niet zeker, want ik heb geen idee hoe ze testen bij de testservice.

EDIT:
En tips over het schoonmaken van je speed, daar zwerft al ergens een topic over rond, dus veel zoek plezier.. (want ik ben te lui om te zoeken) :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#12 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 01 December 2009 - 08:31 PM

Schoonmaken: MEK herkristallisatie. Zoek hiet maar even zoals poelster al zei. Naar mijn menig is die viezigheid P2P. Daar meurt het wel naar. Pure gekristalliseerde speed ziet uit als zout en is GEURLOOS en DROOG.

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#13 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6352 posts

Posted 01 December 2009 - 08:59 PM

Naar mijn menig is die viezigheid P2P. Daar meurt het wel naar.

Maar P2P damp je er niet zomaar even af, dus vandaar dat ik twijvel over deze conclusie..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#14 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 02 December 2009 - 08:34 AM

Mijn pep bleef zelfs in de exicator met silica onder vacuum pasta...
Kwam dan ook rechtstreeks van de kok. Weet dus zeker dat het onversneden is, en het meurde ontzettend.

Enige dat hielp was in een ovenschotel en een vlam eronder. Vandaar.

Uiteindelijk alles netjes uit MEK gekristalliseerd en toen ik de mek indampte bleef gele olie over.

"Prove me wrong..."

#15 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 02 December 2009 - 09:48 AM

Wat ik me kan voorstellen is dat die 'cooks' royaal sodium hydroxide gebruiken tijdens één van de laatste stappen van het proces en vervolgens de boel zuren met h2so4 tot ph neutraal of waarschijnlijker , net iets daarboven.
Wanneer de ph onder de 7 zou duiken dan vervuilt het eindprodukt met zwavelzuur, verkleurt rood/rose en is moeilijk te bewaren cq te verwerken.

Wat er dan dus gebeurt is dat er in het eindprodukt nadat de alcohol/ether etc eraf is gedampt, een aantal theoretische vervuilingen achterblijven, waarvan de belangrijkste zijn:

1 - sodium sulfaat (hygroscopisch en houdt veel- en langdurig water vast, zorgt o.a voor de nattigheid.)
2 - water en wellicht nog wat nacl zout
3 - p2p en andere restprodukten (de "speed geur")
4 - freebase (vettig en olieachtig, brand tijdens het "snuifen" :duimpje: )
5 - overige vieze rommel

Het hele zooitje samen staat garant voor een vettige stinkende pasta die wel even tijd nodig heeft om goed te drogen en daarna langzaam weer wat vochtig wordt wanneer je de gedroogde speed niet goed afgesloten bewaard.
Als dit klopt dan zou de pasta waarschijnlijk (licht) basisch moeten zijn, dus als iemand dat eens zou kunnen checken?

Wanneer de verhoudingen van de gebruikte chemicalien en de werkwijze onder het gilde van de pepboeren dezelfde zijn (de meester leert de leerling jwt) dan is dat misschien ook de verklaring voor de "73% zuiverheid" die je zovaak hoort.

De meeste rommel en water kun je er trouwens wel uitkrijgen met aceton behalve de sodium sulfaat.
Een rekristallisatie uit methanol/water (of alleen water maar dan moet je wat meer geduld hebben) lijkt me hiervoor wel geschikt.

If I was scared, I would

Now I'm Ready to start

#16 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 02 December 2009 - 07:03 PM

4 - freebase (vettig en olieachtig, brand tijdens het "snuifen" wink.gif )

Alles valt ineens op z'n plek...

Olie residu na afdampen van het herkristallisatie oplosmiddel. Notoire pep junks die zweren "da pasta eg wel veel sterkert is dan ingedroogt poedert!"
Pep die op 83% getest wordt terwijl volgens de dubieuze methodes van het testcentrum het maar maximaal 73% zuiver kan zijn doordat het zoutvorm is. Als er freebase doorheen zit telt dit natuurlijk niet. Dus was het pasta door freebase. En dus is er een dikke gram freebase weggepleurt omdat gedacht werd dat het zinloze vervuiling was.

Sodeju wat baal ik.

:P

"Prove me wrong..."

#17 Zenchi

Zenchi

Silent one

• Members
  • 4 posts

Posted 14 November 2011 - 01:07 PM

Ik kan echt niet vinden hoe je speed kunt schoonmaken op dit forum. Kan iemand mij misschien helpen hiermee?
MEK herkristallisatie zoeken hielp niet...

#18 Stije

Stije

teknobarbie

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1052 posts

Posted 14 November 2011 - 01:33 PM

in watervrije aceton.....want in water lost speed op....dus geen nagellak remover halen of iets dergelijks. Watervrije aceton kan je wel gewoon halen. Of eerst in watervrije IPA en dan in watervrije aceton. De meningen verschillen...

lees dit:
https://www.dhpforum...sen-met-aceton/

Vandaag is mijn Lievelingsdag!!

THE FOLLOWING ERROR(S) WERE FOUND
You have posted a message with more emoticons that this board allows. Please reduce the number of emoticons you've added to the message

#19 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 14 November 2011 - 01:44 PM

4 - freebase (vettig en olieachtig, brand tijdens het "snuifen" wink.gif )

Alles valt ineens op z'n plek...

Olie residu na afdampen van het herkristallisatie oplosmiddel. Notoire pep junks die zweren "da pasta eg wel veel sterkert is dan ingedroogt poedert!"
Pep die op 83% getest wordt terwijl volgens de dubieuze methodes van het testcentrum het maar maximaal 73% zuiver kan zijn doordat het zoutvorm is. Als er freebase doorheen zit telt dit natuurlijk niet. Dus was het pasta door freebase. En dus is er een dikke gram freebase weggepleurt omdat gedacht werd dat het zinloze vervuiling was.

Sodeju wat baal ik.

:P

haha! ik zeg nog zo, een bommetje!

(want pasta kan je nie snuiven)

ps. 2009, kennelijk heb ik hier lang niet gekeken. maargoed, verklaart dat dan ook waarom ik een tijdje terug ineens 2 dagen wakker was nadat ik de laatste restjes uit een zakje had gelikt?
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#20 Zenchi

Zenchi

Silent one

• Members
  • 4 posts

Posted 14 November 2011 - 02:31 PM

thx , ga het meteen lezen :)

Dus dan daarin gooien en weer eruit filteren neem ik aan. Waar kun je dat spul kopen?

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users