Jump to content

Photo

Cubies willen wélMijn verslag van een Ps. Cubensis kweek op rogge (foto's!)

• Please log in to reply
28 replies to this topic

#21 Gish

Gish

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 59 posts

Posted 01 December 2009 - 08:01 PM

[27/11/09 +22] Zo gezegd, zo gedaan. Vier potjes geopend waarvan twee 100% gekoloniseerd, de andere twee gestalld op ongeveer 90.

Twee goeie en een wat mindere
Posted Image

In bakjes gedaan
Posted Image

Geprakt (de binnenkant van die 90% gevallen zag er wel lekker wit uit!)
Posted Image

Klaar met prakken :)
Posted Image

Een laagje vochtig vermiculiet eroverheen
Posted Image

(Transparante) deksel er bijna helemaal op vastgeklikt en weer in de incubator gezet.
=========

Dat was dus vrijdag. Nu zijn we al flink wat dagen verder en ik zie nog bijna niks van het mycelium. Met coco+verm zou het 2 a 3 dagen duren. Duurt het met alleen verm langer? Maar mijn mycelium was ook al erg traag natuurlijk..

#22 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 01 December 2009 - 08:06 PM

^ beter zet je die deksel absoluut niet vast!

Dan krijg je namelijk groei van mogelijk aanwezige anaerobe bacterien die het substraat overnemen.
Zuurstof is zeer belangrijk voor de schimmel!

#23 Gish

Gish

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 59 posts

Posted 01 December 2009 - 08:28 PM

Ik las in mijn bron dat het belangrijk was dat het CO2 gehalte zich wat op kon bouwen, dus daar prikten ze er wat gaatjes in. Maar ik laat ze dan wel redelijk open staan. Thank you!

#24 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6420 posts

Posted 01 December 2009 - 09:15 PM

Sterker nog, je wilt niet dat je CO2 concentratie te hoog wordt, want je mycelium heeft ook gewoon O2 nodig om te ademen. En wat veel mensen niet weten is dat CO2 zwaarder is dan lucht en zich dus onder in je bak zal verzamelen, dus regelmatig luchten is geen overbodige luxe, maar zorg wel dat dit zo steriel mogelijk gebeurd, ook al ben je al redelijk over 'de kritieke fase' heen.

Wat ook wilt werken is om je bak nu voorals nog even een week (of twee) in het donker te houden, zodat het mycelium zich lekker kan koloniseren in je vermiculiet en zodra 35-50% van het oppervlakte is gekoloniseerd, ze een fijne cold-shock geven om het fruiten goed te kickstarten..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#25 d0gmaz

d0gmaz

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 198 posts

Posted 18 March 2010 - 06:02 PM

waar is het eindresultaat?? :)

#26 Shulgin

Shulgin

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 22 posts

Posted 24 March 2010 - 02:32 PM

Het zou idd leuk zijn om het eindresultaat te mogen bewonderen :bubbles:

#27 Gish

Gish

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 59 posts

Posted 10 June 2010 - 08:42 PM

Het zou idd leuk zijn om het eindresultaat te mogen bewonderen :glare:

Helaas, helaas.. Het mocht weer eens niet zo zijn. Ik vermoed dat het idd CO2 ophoping was zoals Poelster al zei. Hoe het precies ging weet ik alweer niet meer. Snel verbannen weer, het wil mij maar nooit lukken =p. Wat ik wel weet was dat het weer eindigde in een stinkende hoop in de groene bak. Volgende keer beter..

#28 JJJ

JJJ

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 515 posts

Posted 13 June 2010 - 03:40 PM

Wat vreemd :S . In mijn ervaring komt het al na 24-48u door de casinglaag heen op sommige plekken, dat gaat normaal echt heel snel. Maar als je te lang de boel echt luchtdicht afsluit zal dat wel niet best zijn voor de groei. Maar je was vlakbij hoor, in dit stadium kan er niet echt veel meer foutgaan.
Sometimes we live
no particular way
but our own

#29 Shulgin

Shulgin

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 22 posts

Posted 06 July 2010 - 09:52 PM

Spijtig dat het zo eindigde, maar niet getreurd, weeral wat ervaring op zak ^_^ Het werken met spawn en bulksubstraat is precies een serieus niveautje hoger in vergelijking met PF cakes..

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users