Jump to content

Photo

ketamine isomerenr of s?

• Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 14 March 2006 - 10:45 PM

discussie-punt voor ketamine-isomeren.

De S(+) isomeer van ketamine is duidelijk potenter dan R(-) variant volgens deze studie.
Uit persoonlijke ervaring werd ook duidelijk dat de + isomeer sterkere effecten teweeg bracht dan de gebruikele racemic-mixture.

Ik vond hier nog een abstract over verschillen tussen de isomeren maar ik kan er geen chocola van maken.

According to an article written by Karl Jansen in the Journal of Psychoactive Drugs, Ketalar ? [produced by Parke-Davis] contains benzethonium chloride as a preservative, which may have its own psychoactive effect. In addition, some brands differ in which stereoisomers of ketamine they contain. Most brands contain equal mixtures of the S(+) and R(-) isomers (racemic ketamine), but at least one brand has been found to contain only the S(+) isomer. According to Jansen, S(+) ketamine is more likely to suppress breathing, induces a faster loss of consciousness, and has a quicker recovery time (Jansen, 2000). Jansen also states that S(+) ketamine is a more potent psychedelic drug than R(+) ketamine, but he does not elaborate as to how.

References Jansen, K. L. (2000). A Review of the Nonmedical Use of Ketamine: Use, Users and Consequences. Journal of Psychoactive Drugs, 32 (4), 419-433.

Posted Image

extra leesvoer:
http://www.metroheal...s/ketamine1.htm
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#2 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 23 March 2006 - 09:37 PM

Die ene studie gaat geloof ik niet over psychische effecten. En is lastig verhaal verder, net als met mdma zoals je wel zult weten kan het een ook de andere nog beinvloeden en als mengsel hele andere effecten teweeg brengen.

#3 T-mo

T-mo

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1062 posts

Posted 24 March 2006 - 10:39 AM

Vind die beschrijving bij het molecuul wel grappig, dus als je dat electron-zuigende chlooratoom zou vervangen door een electronstuwende methyl/ethyl etc. groep, word het molecuul dan psychoactiever?

#4 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 14 April 2006 - 08:34 PM

zoals het er staat wel ja, lijkt me inderdaad ook vreemd.

#5 occam

occam

The Artist

• Members
  • PipPipPip
  • 360 posts

Posted 14 April 2006 - 10:58 PM

Ik vond hier nog een abstract over verschillen tussen de isomeren maar ik kan er geen chocola van maken.

Szekely et al. S(+)-Ketamine, but Not R(-)-Ketamine, Reduces Postischemic Adherence of Neutrophils in the Coronary System of Isolated Guinea Pig Hearts. Anesth Analg 1999;88:1017-1024

Het stuk gaat over het feit dat deze mensen in een vorige studie zagen dat een bepaald soort witte bloedcellen ('Polymorphonuclear neutrophils') onder invloed van ketamine zich anders gedragen in het hartvaatstelsel (van cavia's) dan dat ze normaal doen. Deze 'nieuwe' studie (uit 1999!) laat zien dat de verschillende ketamine isomeren een verschillend effect hebben op deze witte bloedcellen.
De S(+)-ketamine heeft een gunstige werking op de witte bloedcellen die ze bestudeerden, de R(-)-ketamine gaf juist een onwenselijk effect.

Dit zegt uiteraard niks over de biologische werking waar de psychonaut/ketslet naar op zoek is.

#6 Cad0

Cad0

(ex-) koffie junk

• Members
  • PipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 16 May 2006 - 02:43 PM

Speciaal pour toi: Effecten van S(+)Ketamine op drie niveau's en in de DHP Infobase: Passie et al. (2005).

Er zit trouwens een foutje in de quote van de eerste post: "Jansen also states that S(+) ketamine is a more potent psychedelic drug than R(+) ketamine"

Edited by Cad0, 16 May 2006 - 02:47 PM.

#7 De Baron

De Baron

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 445 posts

Posted 07 October 2008 - 09:19 PM

R is dus meer trippend?

Kan iemand mij meer vertellen over de verschillen tussen deze twee? En hoe groot zijn die verschillen?

Thx :)

#8 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 03 November 2009 - 07:00 PM

Hallo,

binnenkort ben ik van plan om wat ket te bestellen, nou heb ik iets gelezen over s-ketamine en r-ketamine. Het schijnt dat deze stoffen verschillend werken (en samen gewone ketamine vormen), maar het is me niet geheel duidelijk welke meer verdovend is van welke je meer gaat hallucineren. vandaar de volgende vragen:

1. kan iemand mij vertellen van welke je meer gaat hallucineren?
2. heeft iemand ervaring met deze stoffen los van elkaar?

reacties zijn welkom.

gr, 2 muffins
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#9 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1115 posts

Posted 04 November 2009 - 12:59 AM

Ik heb ervaring met gemengde ketamine en ook met pure R-iso ketamine; het verschil zat hem mij vooral in de dosis; R-iso is echt wat minder potent; ook merkte ik minder lichamelijke verdoving op maar was de 'scheefheid' wel ongeveer gelijk. Nou moet ik nog eens pure S-iso vinden of een flink hogere dosis van R-iso proberen om meer zekerheid in deze claims te hebben, maar dit merkte ik in ieder geval.
Aliens take me home.
Tune up, turn around, drop in.

#10 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7691 posts

Posted 04 November 2009 - 11:03 AM

Topics effe gemerged, voor de overzichtelijkheid.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#11 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 04 November 2009 - 12:33 PM

ben zelf niet zozeer op zoek naar de verdovende werking, maar naar hallucinaties. zou men kunnen stellen dat de R-iso dan wat meer voor mij zou zijn?
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#12 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1065 posts

Posted 04 November 2009 - 11:15 PM

nee, zeker niet. Voor het psychedelische aspect, en minder sederend, is S-keta the way to go :hartje:
Hoe is het!
Helemaal waus van de saus!

#13 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 05 November 2009 - 03:56 PM

top francois, je avatar is vaag, maar je antwoord duidelijk. tnx

#14 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 06 November 2009 - 05:33 PM

top francois, je avatar is vaag

Hoezo? Dat is gewoon zijn laatste schoolfoto.....
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#15 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 18 November 2009 - 03:53 PM

btr, ik wist niet dat we een zwaar gelovige onder ons hadden.. ;)

#16 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1065 posts

Posted 18 November 2009 - 10:54 PM

Niet?
Hoe is het!
Helemaal waus van de saus!

#17 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 26 January 2010 - 04:24 PM

nee

#18 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6388 posts

Posted 26 January 2010 - 08:30 PM

Ik heb nog nooit het R-enantiomeer gehad, maar wel S- en het racemaat en desondanks dat ik moet toegeven dat het S-enantiomeer meer psychedelisch is, vind ik het racemaat recreatief leuker, omdat S- (bij mij) totaal niet verdoofd en hierdoor is het mij nog nooit gelukt om enkel op S-keta te K-holen. En ben echt tot uitersten gegaan (~350 mg nasaal en ook een keer 600 mg oraal), ik had wel zwaar indrukwekkende ervaringen, maar geen K-hole. En bij het racemaat heb ik meestal al aan 200 mg nasaal of 400 mg oraal ruim voldoende om verdwaald te zijn in een diep K-gat.

Ben dus wel benieuwd naar het R-enantiomeer, maar ben bang dat ik dan ook geen K-hole te zien krijg, omdat het psychedelische component mist en dus enkel in een diepe roes terecht kom, maar eten = weten.. :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#19 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 26 January 2010 - 08:45 PM

Beste is dus beiden los te hebben en te mixen naar wens :)
Verbing weirds language.

#20 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6388 posts

Posted 26 January 2010 - 09:28 PM

Ik vermoed dat ketamine 1 van die zeldzame gevallen is (voor mij althans) waarbij het racemaat de voorkeur krijgt ten opzichte van een van de twee enantiomeren en dan is 50% R- met 50% S- mengen niet bepaald economisch voordelig.. :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users