Jump to content

Photo

Psilocybine paddestoelenhet officiƫle paddo topic! yay!

• Please log in to reply
116 replies to this topic

#61 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 08 December 2010 - 10:21 AM

Die verschillen niet echt in sterkte met de mexicana. Alleen de tampanensis is misschien iets minder sterk maar niet zo veel.

#62 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 08 December 2010 - 11:03 AM

Vergeet trouwens niet dat deze soorten ook paddestoelen maken! Geen idee hoe sterk die dan weer zijn in verhouding.

Maar te dezen gaat het dus specifiek om de sclerotia/truffels welke je legaal in de smartshop kunt kopen ;)

#63 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 08 December 2010 - 11:33 AM

Juist.

Is iedereen het daar mee eens? :)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#64 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 08 December 2010 - 12:11 PM

^ ik heb verder ook niet het idee dat er tussen de verschillende soorten truffels veel verschil zit, maar ik moet zeggen dat ik er geen uitgebreide ervaring mee heb.

#65 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 08 December 2010 - 01:02 PM

Kan helaas geen vergelijking met verse cubensis maken, maar gedroogd 2 gram cubensis is ongeveer 20 gram verse truffels.
Kwalitatief is de werking bijna hetzelfde, maar een klein verschil zit m in de 'shamanistische kant'. Kuch, ik bedoel het als volgt: met cubensis kun je sterk het gevoel krijgen dat het middel je dingen toont, lessen over jezelf en het leven waarin je staat met als doel dat je iets onder ogen ziet (klinkt toch wel bekend hoop ik). Bij truffels is dit veel minder aanwezig. Het is alsof de truffel een stuk jovialer is in plaats van streng je bepaalde lessen te willen leren. Echter kun je hier aan de ene kant geen touw aan vast knopen, want dit kan per persoon verschillen en nu geef ik slechts weer wat mijn ervaring is.
Een ander soortgelijk punt waarop de truffel kan verschillen van de cubensis zit m in de benoeming: philosophers stones worden zo genoemd omdat men ze met mentale bewustwording associeert, ruimtelijk en ver ver van alle aardse bedoeningen. In die zin kun je zeggen dat ze meer op een 'kosmische trip' aansturen dan de meer aardse cubensis, maar ook dit is natuurlijk heel erg subjectief.
Interessanter zou dan zijn om naar het verschil in verhouding van werkzame stoffen te kijken: Nu is mijn handige boekje van A. Adelaars uitgeleend en heb ik geen zin om het internet hiervoor af te struinen. :bubbles:

#66 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 08 December 2010 - 01:15 PM

^ snaap bedoelt in de dosering, niet de werking. Want in weze zijn de werkzame stoffen vrijwel hetzelfde met minieme verschillen in andere stoffen tussen de soorten.

Set en setting mensen, set en setting.

#67 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 08 December 2010 - 02:10 PM

30 gram cubensis komt ongeveer overeen met zo'n 17-20 gram psilocybe mexicana (truffel) denk ik.

Kan helaas geen vergelijking met verse cubensis maken, maar gedroogd 2 gram cubensis is ongeveer 20 gram verse truffels.

Huh wat? Dat lijkt niet echt op wat supergroover hierboven over de dosering zei... Althans, die verschillen zijn nog wel aardig groot.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#68 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 08 December 2010 - 05:00 PM

Huh wat? Dat lijkt niet echt op wat supergroover hierboven over de dosering zei... Althans, die verschillen zijn nog wel aardig groot.

Ik bedoel gedroogde cubensis, neem aan dat supergroover vers bedoeld. Indien ik het boekje 'Alles over paddo's' van paddoheld Arno Adelaars nog thuis had, was het een makkie dit even op te zoeken. Staan een paar heel handige tabellen in met werkzame stoffen per soort.

^ snaap bedoelt in de dosering, niet de werking. Want in weze zijn de werkzame stoffen vrijwel hetzelfde met minieme verschillen in andere stoffen tussen de soorten.

Toch zou het wel eens interessant kunnen zijn om naar de verhouding van werkzame stoffen per soort te bekijken. Zo ben ik bijvoorbeeld benieuwd naar P. Azurescens, want als je de werkzame stoffen bekijkt zit hier een groot aandeel 'beaocystine' in (hoop dat ik het goed spel), deze stof is niet aanwezig in truffels en heel magertjes in cubensis. Is dit een kwalitatief verschil in de trip op genoemde soorten en zo ja hoe?

#69 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 08 December 2010 - 10:38 PM

Ik bedoel gedroogde cubensis, neem aan dat supergroover vers bedoeld. Indien ik het boekje 'Alles over paddo's' van paddoheld Arno Adelaars nog thuis had, was het een makkie dit even op te zoeken. Staan een paar heel handige tabellen in met werkzame stoffen per soort.

Ja, dat snapte ik wel, maar dan zeg jij alsnog dat een dosering verse paddestoelen net zoveel effect geeft als een zelfde dosering truffels, en dat betwijfel ik...

In 'Alles over paddo's staat het volgende: informatie waar je niets aan hebt; in het lijstje dat jij bedoelt staan truffels
er niet eens tussen. ;) En even snel bladeren leert mij dat truffels eigenlijk helemaal niet genoemd worden... :hmz:

Thank you, the mdgt.

#70 Twilight

Twilight

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1622 posts

Posted 09 December 2010 - 09:06 AM

want als je de werkzame stoffen bekijkt zit hier een groot aandeel 'beaocystine' in (hoop dat ik het goed spel), deze stof is niet aanwezig in truffels en heel magertjes in cubensis. Is dit een kwalitatief verschil in de trip op genoemde soorten en zo ja hoe?

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Die stof wordt bijna nooit genoemd of meegenomen in vergelijkingen tussen paddestoelen.
Is er dan nog echt zo weinig over bekend?

#71 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 10 December 2010 - 04:51 PM

In 'Alles over paddo's staat het volgende: informatie waar je niets aan hebt; in het lijstje dat jij bedoelt staan truffels
er niet eens tussen. ;) En even snel bladeren leert mij dat truffels eigenlijk helemaal niet genoemd worden... :hmz:

Ah jij hebt dit boekje dus ook. Dacht dat truffels (tampanensis) er ook in stonden, niet dus?! Verder staat ze er wel allemaal in, alles met hoedje en steeltje waarvan bekend is dat je er van kunt trippen. Verder wel een nuttig boekje hoor, staat misschien niet teveel in, maar ook niet te weinig.
Anyway trek ik mn bewering over de vergelijking tussen truffels en cubensis in. Eerst maar eens goede informatie vinden.

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Die stof wordt bijna nooit genoemd of meegenomen in vergelijkingen tussen paddestoelen.
Is er dan nog echt zo weinig over bekend?

Baeocystin is a mushroom alkaloid and analog of the psychedelic hallucinogenic drug psilocybin, a tryptamine derivative. It is found as a minor compound in most psychoactive mushrooms together with psilocybin, norbaeocystin, and psilocin. Little information exists with regard to human pharmacology, but in Magic Mushrooms Around the World, Jochen Gartz reports being aware of a study in which "10 mg of baeocystin were found to be about as psychoactive as a similar amount of psilocybin."

First isolated from the mushroom Psilocybe baeocystis,[1] and later from P. semilanceata (Repke & Leslie 1977) and first synthesized by Troxler et al. (1959) Baeocystin is a demethylated derivative of psilocybin.

Bron

#72 Twilight

Twilight

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1622 posts

Posted 10 December 2010 - 06:50 PM

Ja dat had ik ook gelezen. Maar er is dus verder nog niet veel informatie over. Waar ik dan vooral benieuwd naar ben is hoe de ervaring van die stof apart verschilt met gewoon een portie paddestoelen.
Is het een gekke gedachte dat Baeocystin misschien verantwoordelijk is voor dat elke paddo-soort weer net een iets ander karakter heeft of in ieder geval het verschil tussen paddestoelen en truffels verklaard?

#73 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 11 December 2010 - 09:05 AM

^ het is geen gekke gedachte, maar de verhoudingen baeocystin zijn echt heel erg laag.

Set en setting beinvloeden je trip waarschijnlijk nog meer. Maar tot dat iemand de pure stoffen onafhankelijk heeft genomen kun je er niks definitiefs over zeggen.

#74 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1926 posts

Posted 11 December 2010 - 10:48 AM

Dacht dat truffels (tampanensis) er ook in stonden, niet dus?!

Dan moet er wel duidelijk bij vermeld staan dat het om sclerotia gaat, want Tampanensis vormt ook gewoon paddenstoeltjes.
"Autonomy is the essence of freedom. Free people will never be slaves. They will be natural meritocrats."

#75 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 13 December 2010 - 07:10 PM

^^ Klopt had ff niet door dat tampanensis ook paddestoelen vormt naast sclerotia. Mijn excuses voor de verwarring.

Hier heb ik een overzicht gevonden:

SPECIES % PSILOCYBIN % PSILOCIN % BAEOCYSTIN REFERENCE
P. azurenscens 1.78 .38 .35 Stamets and Gartz 1995
P. bohemica 1.34 .11 .02 Gartz and Muller 1989; Gartz (1994)
P. semilanceata .98 .02 .36 Gartz 1994
P. baeocystis .85 .59 .10 Repke et al. 1977; Beug and Bigwood 1982(B)
P. cyanescens .85 .36 .03 Stijve and Kuyper 1985; Repke et al. 1977
P. tampanensis .68 .32 n/a Gartz 1994
P. cubensis .63 .60 .025 Gartz 1994; Stijve and de Meijer 1993
P. weilii .61 .27 .05
P. hoogshagenii .60 .10 n/a Heim and Hofmann 1958
P. stuntzii .36 .12 .02 Beug and Bigwood 1982(B); Repke et al. 1977
P. cyanofibrillosa .21 .04 n/a Stamets et al. 1980
P. liniformans .16 n/d .005 Stijve and Kuyper

Bron

Kijk naar de hoeveelheden beaocystin in kaalkopjes en azurescens...

#76 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 13 December 2010 - 07:38 PM

Dus, wie isoleert even pure baeocystin en gaat experimenteren?

#77 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 13 December 2010 - 07:56 PM

En als je echt precies wilt zijn, moet je ook de hoeveelheden Norbaeocystin en zowel Norbaeocystin als Baeocystin zonder fosfaat-groep (Geen idee hoe die stoffen heten) meenemen in de vergelijkingen.. ;)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#78 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 14 December 2010 - 07:39 PM

Kleine kanttekening is dat deze lijst al eerder in de thread is gepost. Verder wordt er gewaarschuwd dat de verhoudingen van stoffen per batch verschillen, maar dat zullen de meeste al wel weten. Eigenlijk is het dus helemaal niet zo goed te doen om een verhouding van dosering tussen cubensis en tampanensis sclerotia te stellen, tenzij je gemiddeldes van grote hoeveelheden hebt.

#79 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 21 December 2010 - 06:05 PM

Baeocystin and norbaeocystin were first identified from Psilocybe baeocystis (Leung and Paul, 1968). Baeocystin has since been found in at least twenty-six species of mushrooms and there is one report that it is psychoactive in humans at doses of approximately 10 mg, ingested orally (Ott, 1993). Unfortunately, sufficient data are not available for these two compounds to assess their clinical properties, but it is very likely that they produce qualitatively different psychopharmacological effects. Based on current neurochemical knowlegde, one could reasonably speculate that these two compounds would have different affinities and abilities to activate the various brain receptors relevant to the action of entheogens. Therefore, the relative proportions of psilocybin and baeocystin in a particular species of mushrooms are probably relevant to its effects after ingestion. This idea would be consistent with the anecdotal reports that some species of mushroom, for example P. cubensis and P. azurescens, can induce qualitatively different effects.

Bron: 'Sacred Mushroom of Visions' edited by Ralph Metzner. Hoofdstuk "Biochemistry and Neuropharmacology of Psilocybin Mushrooms" door David E. Presti, Ph.D., en David E. Nichols, Ph.D
The wisest mind has something yet to learn

#80 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 21 December 2010 - 06:18 PM

^ het is geen gekke gedachte, maar de verhoudingen baeocystin zijn echt heel erg laag.

Set en setting beinvloeden je trip waarschijnlijk nog meer. Maar tot dat iemand de pure stoffen onafhankelijk heeft genomen kun je er niks definitiefs over zeggen.

Als je naar dat dit overzicht kijkt, zie je dat de verhouding baeocystine/psilocybine in P. semilanceata ongeveer 1:3 is, en in P. cubensis ongeveer 1:24. Als beide stoffen dus echt een kwalitatief verschillend effect geven en ze bij een zelfde dosis net zo psychoactief zijn, lijkt het op basis van deze informatie best wel aannemelijk dat er dus daadwerkelijk kwalitatief verschillende effecten kunnen bestaan tussen verschillende soorten paddenstoelen.

P. semilanceata .98 .02 .36 Gartz 1994
P. cubensis .63 .60 .025 Gartz 1994; Stijve and de Meijer 1993
The wisest mind has something yet to learn

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users