Jump to content

Photo

Psilocybine paddestoelenhet officiële paddo topic! yay!

• Please log in to reply
116 replies to this topic

#41 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 15 November 2009 - 10:56 PM

Ps. azurescens is zeker wel iets sterker dan de cyanescens.

Zeker wanneer ze gedroogd zijn, gezien cyanescens in verhouding meer Psilocine bevat.

Denk dus eerder:

Azure: 0.8-1.5
Cyan: 1-2

#42 Insider

Insider

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 29 posts

Posted 17 November 2009 - 09:46 PM

Hebben jullie trouwens ervaring met het shroomen of trippen met een mindfold op of iets soortgelijks? Zo ja, nog baat bij gehad?
Ik heb het één keer geprobeert met een bakje truffels achter de kiezen, maar na een paar seconden vond ik het al wel welletjes. Komende trip ga ik het weer proberen denk ik
(Zo'n ding bedekt volledig je oren en ogen zodat je helemaal in je koppie zit, de mindfold is bedacht door Alex Grey)

#43 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 17 November 2009 - 11:58 PM

Lijkt mij niets, ik geniet té graag van de buitenwereld.

Een goede confrontatie met de innerlijke wereld is prima, maar daarbij afgesloten zijn van alle input lijkt me overkill.
Een paar seconden de ogen sluiten vind ik meer dan voldoende, en veel controleerbaarder.

Hoewel het op paddo's misschien nog wel goed te doen zou zijn :)
Verbing weirds language.

#44 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 25 November 2010 - 02:15 PM

Heeft iemand enig idee of er een minimale hoeveelheid water nodig is om alle (of het grootste gedeelte) actieve stoffen uit een aantal gram paddenstoelen in op te laten nemen? Dat zal trouwens vast zo zijn, dus laat ik het anders formuleren. Als ik 10/11 gram gedroogde cubensis heb, kan ik dan het grootste gedeelte van de actieve stoffen in 50 ml water krijgen?

Ik heb namelijk nog cubensis van meer dan twee jaar oud liggen, en aangezien ze sowieso al niet zo sterk waren kwam ik op het idee om vanavond gewoon de 10/11 gram die ik nog heb allemaal in één keer te nuttigen.

Normaal gesproken (heb de laatste jaren niet echt vaak paddenstoelen gegeten) mengde ik het altijd met cup-a-soup en liet dan ook gewoon de hoeveelheid voor één persoon in zo'n 200 ml water trekken. Maar aangezien ik het liever niet meer met cup-a-soup combineer en ik het liefst zo min mogelijk vloeistof drink, vroeg ik me af of je niet gewoon net zo goed ayahuasca-style paddenstoelen-thee kunt maken?

Iemand? :)
The wisest mind has something yet to learn

#45 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 25 November 2010 - 02:32 PM

en ik het liefst zo min mogelijk vloeistof drink

Want?

Als je het toch in 1x gaat nuttigen kan je toch net zo goed, in een hele thee kop doen, zoveel vloeistof is dat echt niet, en, zoals je zelf al waarschijnlijk weet, is de smaak ook niet super intens, zoals met ayahuasca, waar het terug dringen van het volume een voordeel in dat opzicht heeft.

Maar je zou alle werkzame stoffen in 50 ml kunnen krijgen, de vraag is alleen krijg je 10 gram paddestoelen in zo'n klein volume..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#46 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1926 posts

Posted 25 November 2010 - 02:33 PM

Hebben jullie trouwens ervaring met het shroomen of trippen met een mindfold op of iets soortgelijks? Zo ja, nog baat bij gehad?

Ik heb een aantal DMT trips met een mindfold op gedaan. Voordeel is dat je dan na het vapen het licht niet uit hoeft te schakelen.

Toch geef ik de voorkeur aan een volledig verduisterde ruimte, zeker voor paddo's. Echt lekker zit die mindfold namelijk niet (je kan hem wat bijknippen, maar het blijft op bepaalde delen van je gezicht drukken). Wel handig om mee te nemen als je bijvoorbeeld buiten wilt trippen.

En ja, ik geef persoonlijk de voorkeur aan trippen zonder enige visuele input. Naar mijn gevoel komen de innerlijke hallucinaties zo het beste tot hun recht.
"Autonomy is the essence of freedom. Free people will never be slaves. They will be natural meritocrats."

#47 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 25 November 2010 - 02:49 PM

en ik het liefst zo min mogelijk vloeistof drink

Want?

Als je het toch in 1x gaat nuttigen kan je toch net zo goed, in een hele thee kop doen, zoveel vloeistof is dat echt niet, en, zoals je zelf al waarschijnlijk weet, is de smaak ook niet super intens, zoals met ayahuasca, waar het terug dringen van het volume een voordeel in dat opzicht heeft.

Maar je zou alle werkzame stoffen in 50 ml kunnen krijgen, de vraag is alleen krijg je 10 gram paddestoelen in zo'n klein volume..

Het idee van een hele dosis binnenkrijgen door één slok te nemen bevalt me wel. Ook wil ik in de toekomst wel wat meer gaan experimenteren met extra dosissen later in de ervaring, en daarom zou het mooi zijn om dat gewoon met één slok te kunnen doen. Maar het zal inderdaad lastig worden om 10/11 gram paddenstoelen in 50 ml water te krijgen :) Al kan ik natuurlijk ook gewoon proberen de paddenstoelen na zo'n 30 minuten trekken er uit te halen en vervolgens nog even hoog vuur om het volume te verkleinen. Men waarschuwt altijd wel voor hoge temperaturen en afbraak van psilocine/psilocybine, maar volgens mij valt dat allemaal wel mee. Ik zal het zien vanavond.

#48 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 25 November 2010 - 03:02 PM

Als je het volume wilt verkleinen, zou ik dat zeker niet in kokend water doen, zou het water maximaal 80 C laten worden, maar doen duurt het indampen een stuk langer, dus vrees voor je dat je dan weinig actiefs overhoud.
Maar er is maar 1 manier om er achter te komen of het kan of niet en dat is proberen, dus laat zeker het resultaat weten. :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#49 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 25 November 2010 - 03:44 PM

Als je paddestoelen zo droog zijn dat je ze kunt verpulveren met je vingers, dan moet het wel te doen zijn om ze in weinig water te krijgen (al zal 50 ml. idd lastig worden).

Overigens is mijn ervaring trouwens dat - als je later wilt bijnemen - ook een fikse slok of twee, drie prima te doen is. Zo lang de smaak niet heel goor is, is dat naar mijn ervaring prima naar binnen te werken, ook als je inmiddels al hard aan het trippen bent.

Houd je dan wel aan het voorafgesproken plan. Er staat hier op DHP iets over het ideale moment om bij te nemen, even zoeken... here ya go.

Bon voyage! :)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#50 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 26 November 2010 - 12:23 PM

Helaas mocht dit plan niet doorgaan. Ik kwam ten eerste een vriend van me tegen die nog een aantal uur bij me thuis bleef hangen en toen ik uiteindelijk nog overwoog om rond 12 uur toch nog een thee te gaan laten trekken, bleek opeens dat er een feest in mijn gemeenschappelijke keuken gaande was. Ik had dus niet echt zin om tussen alle bierdrinkende geneeskunde-studenten een paddenstoelen-thee te gaan bereiden en had al helemaal geen zin om op de 11 gram twee jaar oude droge muffe paddenstoelen te gaan zitten kauwen. Dus helaas.

Volgende week heb ik het een stuk drukker, maar hopelijk kan ik toch nog even ergens een avond + ochtend vrij houden om het dan te doen.

#51 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 28 November 2010 - 12:04 AM

Heeft er iemand ooit verschil gemerkt tussen truffels en paddo's?

#52 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 28 November 2010 - 09:20 AM

Ze smaken verschillend, en truffels hebben geen steeltje. :P
Verbing weirds language.

#53 Guest_Mindgamer_*

Guest_Mindgamer_*
  • Guests

Posted 28 November 2010 - 11:46 AM

En truffels maken de wereld kleurrijker vind ik persoonlijk.

#54 Twilight

Twilight

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1622 posts

Posted 28 November 2010 - 12:25 PM

Ik heb zelf wel verschil gemerkt tussen paddestoelen en truffels, maar dit zal wel persoonlijk zijn.
Ik vind truffels tot nu toe veel minder zwaar op de maag liggen dan paddestoelen, en dan vooral in vergelijking met cubensis.
Met truffels heb ik eigenlijk nooit echt last van m'n maag maar met cubensis werd ik toch wel even flink misselijk.

#55 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 06 December 2010 - 01:34 PM

Het bleken uiteindelijk nog 12 gram gedroogde cubensis te zijn.

Ik heb gewoon een flinke hoeveelheid water in de pan gegooid (eigenlijk te veel) met het idee dit uiteindelijk tot een minimale hoeveelheid te reduceren. Na de versnipperde paddenstoelen 30 minuten lang op vol vuur te hebben laten staan koken heb ik ze er uitgezeefd en het grijs/bruine water (ik heb het nog nooit zo donker en troebel gezien?) vervolgens nog eens 20 minuten op vol vuur laten doorkoken. Het verdampen ging mij niet snel genoeg (het was al 01.30 uur) dus nadat het in totaal uiteindelijk al 50 minuten aan het koken was besloot ik toch maar tevreden te zijn met een iets minder kleine hoeveelheid aan thee. Het paste precies in een glas. Dus ongeveer 200 ml.

Het was extreem troebel en donker en het heeft bij mij nog nooit zo sterk geroken. Ik heb er uiteindelijk maar een paar theelepels honing aan toegevoegd. Tijdens het drinken had ik op de één of andere manier het gevoel dat deze thee een stuk sterker ging zijn dan ik had verwacht, dus ik besloot eerst 1/3 (dus 4 gram) op te drinken en dan na een uurtje de rest te drinken.

Nou die rest is er dus niet meer van gekomen, want het begon onverwachts al na 10 minuten flink te werken en ik heb paddenstoelen nog nooit zo lichamelijk ervaren. Extreme rillingen, heel veel moeite om te ontspannen en ik had het extreem koud. Ik ben na een uurtje liggen met veel moeite maar even onder de douche gaan staan/liggen/hangen en dat deed me wel goed. Vervolgens nog een paar mooie uren gehad, en na een uur of drie heb ik nog overwogen de rest op te drinken. Maar aangezien het toen al 5 uur was en ik de volgende dag niet onbeperkt zou kunnen uitslapen besloot ik dat toch maar niet te doen. De overgebleven thee heb ik uiteindelijk ingevroren.

Ik ben blij dat ik in eerste instantie maar 1/3 van de thee (dus 4 gram) heb opgedronken, want ondanks hun ouderdom (meer dan twee jaar oud) en een lange tijd op vol vuur koken, bleken ze dus nog flink sterk te zijn. Ik heb altijd al het idee gehad dat koken niet zoveel uitmaakt voor de sterkte en dat is dit keer wel weer en stukje extra bevestigd. Het zou natuurlijk kunnen dat het anders nog sterker zou zijn geweest, maar ik heb van paddenstoelen uit deze zelfde kweek-periode al een aantal keer eerder getript (toen ze nog wel vers waren en ook na enkele maanden gedroogd te zijn) en toen vond ik het met de sterkte altijd wel meevallen. Wat ook nog meespeelde bij mijn verwachting dat het dit keer minder sterk zou worden was het feit dat dit mijn laatste paddenstoelen waren en ik deze altijd heb laten liggen omdat ze echt extreem wit waren en ze geen enkele blauw-verkleuring hadden vertoond (Dat was voor 2/3 het geval, de rest kwam uit dezelfde bak maar van een andere flush).

Ik vraag me af waar die waarschuwingen dat je bij psilocybine en psilocine moet uitkijken met hitte nou precies vandaan komen en waar ze op zijn gebaseerd. Mijn ervaringen hiermee lijken in ieder geval aan te tonen dat het, zover er überhaupt enig effect van uitgaat, wel heel erg mee lijkt te vallen. Zou het wellicht nog zo kunnen zijn dat dit vrijwel alleen voor psilocine geldt? En aangezien deze paddenstoelen na twee jaar lang in de kast te hebben gelegen waarschijnlijk toch alleen nog maar psilocybine bevatte, het in dit geval sowieso niet meer uitmaakte? Wie weet. Maar dit zou niet verklaren dat paddenstoelen uit dezelfde kweekbak toen ze nog vers waren juist een stuk minder sterk leken te zijn. Maar goed, de sterkte per flush kan waarschijnlijk ook weer erg variëren.

Misschien zou ik hier wel een tripreport van kunnen gaan maken, maar ik weet eigenlijk niet of ik zin heb om nog uitgebreid op het inhoudelijke deel van de ervaring in te gaan :)

#56 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 06 December 2010 - 01:54 PM

Bedankt voor het delen van deze informatie.

Vind inderdaad ook opmerkelijk dat de werkzame stoffen stabiel blijven bij 50 min op 100 C.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#57 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 07 December 2010 - 12:11 AM

Ik bereid paddestoelen tegenwoordig altijd met kokend water, en merk eigenlijk nooit dat er iets aan potentie verloren gaat, sterker nog, ze lijken wel beter te werken dan wanneer je ze gewoon op eet. Ik kook de paddestoelen echter nooit mee, maar giet wel het kokende water direct er over. Wellicht als je het op een pizza doet op 200 graden dat dat te veel van het goede zou zijn.
Verbing weirds language.

#58 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 07 December 2010 - 10:34 AM

Dat paddestoelen beter lijken te werken als ze opgelost zijn in een vloeistof, zou ik denk ik eerder wijten aan het verhoogde volume, waardoor ze sneller worden opgenomen dan wanneer je ze eet... niet dat er aan de werkzame stoffen iets zou veranderen ofzo.

Wel interessant om te merken dat ook dit toch weer een mythe lijkt te zijn die bij deze gebust is...

Andere vraag: weet iemand een betrouwbare vergelijking tussen P. cubensis en eh... waarschijnlijk P. atlantis of P. tampanensis?

Ik weet dat Erowid dit heeft, maar ik meen meer op zoek naar persoonlijke ervaringen. Zelf houd ik van redelijke stevige doseringen (tussen de 30 à 40 gram verse cubensis), wat zou dan een goede dosering truffels zijn? Wat vinden jullie?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#59 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 07 December 2010 - 07:46 PM

30 gram cubensis komt ongeveer overeen met zo'n 17-20 gram psilocybe mexicana (truffel) denk ik.

#60 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 08 December 2010 - 10:08 AM

What about P. atlantis en tampanensis dan? Iemand enig idee?

Thank you, the mdgt.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users