Jump to content

Photo

Psilocybine paddestoelenhet officiële paddo topic! yay!

• Please log in to reply
116 replies to this topic

#1 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 22 October 2009 - 09:36 PM

Fuk het, iedereen kent die dingen toch als paddo's.

En omdat er nog geen topic over was, bij deze een eerbetoon aan mijn allereerste psychedelische liefde, en nog steeds een van mijn meest geliefde middelen. :elmo:

Toen ik nog maar een beginnend trippertje was, waren shrooms de enige psychedelica waar ik makkelijk aan kon komen... en hoe sneu eigenlijk dat het voor mensen die nu 18 worden niet meer zo vanzelfsprekend wordt, maar goed, wat was die tijd mooi. En onschuldig.

Na tig jaren experimenteren met allerhande synthetische verbindingen, research chemicals, en wat al niet voor vage shit (moet je eens bij je non-druggy vrienden aankomen dat je twee-cee-tee-twee hebt gebruikt ... of vijf-methoxy-dimethyltryptamine) kom ik toch tot de conclusie dat er niets gaat boven de klassiekers.

Lang leve paddestoelen. En ja, ik weiger ze consequent met een extra N te schrijven, want dat hebben ze niet verdiend.

Op weinig anders krijg ik van een 'langdurend' psychedelisch middel zulke mindfucks, zulke extreem tijds- en ruimte-vervormingen, zulke diepe inzichten, zulke momenten van totale helderheid en begrip, afgewisseld door minutenlang TOTAAL de weg kwijt zijn. Ik kan echt uren door een gang van 20 meter lopen waar geen eind aankomt... 100 meter diep de wc-pot in pissen en dan het volgende moment bijna bang zijn dat je in diezelfde pot verdwijnt. En de lachkicks... oh, de lachkicks. Op geen enkel middel lach ik me zo intens de tering als op paddestoelen. Hell yeah!

Overigens heb ik nooit echt veel verschil kunnen ontdekken tussen verschillende soorten... al dacht ik dat wel. En eigenlijk denk ik nog steeds dat ik andere ervaringen heb op kaalkopjes dan op bijv. cubensis, maar ik durf m'n hard er niet voor in het vuur te steken.

Al met al: lang leve paddestoelen!!

:D

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#2 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 22 October 2009 - 09:46 PM

Hellz yeah! Voor mij ook duidelijk de ultieme favoriet!

Niks meer aan toe te voegen. :D

#3 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 23 October 2009 - 12:00 AM

Posted Image

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#4 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 23 October 2009 - 08:32 AM

^ dan toch liever deze:

Posted Image

#5 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 27 October 2009 - 03:14 PM

vooral lang leven de paddo repen, geen nare smaak en een sterkere uitwerking... jammer genoeg nu even niet meer in goede kwaliteit verkrijgbaar, maar ik hoorde van verschillende smartshops dat ze er weer aankomen (alleen onder de toonbank uiteraard)
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#6 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 27 October 2009 - 03:29 PM

Zondag in een mooi herfstbos voor het eerst in tijden weer eens wat paddestoelen gegeten... zo'n 3,5 gram gedroogde cubensis. Die hilariteit is echt kenmerkend voor mij. Ondeugende, flauwe, opborrelende hilariteit vanuit m'n binnenste. Heerlijk. :bloos:

En als ik een redelijke dosis paddo's op heb, ik denk >3gram, dan kan ik met geen mogelijkheid meer recht lopen. Ook vrij grappig, vooral als je de hele tijd moet uitwijken voor fucking nordic walkers. Die shit, ik zweer het je, moet echt snel verboden worden.

Niet meer liefhebbers die iets te melden of te vragen hebben ofzo?

Thank you, the mdgt.

#7 ErnstJünger

ErnstJünger

Highbrow Opera Elite

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 658 posts

Posted 27 October 2009 - 05:41 PM

Ik had de paddo's afgezworen na een reeks teleurstellende trips die steevast in een depressie eindigden. En dan niet het soort introspectie waar je nadien iets mee aan kan, lessen uit kan trekken, hernieuwde energie uit kan puren,... nee, gewoon een opzuigeffect van alle Lebensfreude in mij.

Maar na een memorabele 4-aco-dmt trip jeukt het hier om de natuurlijke psylocybine toch nog maar eens een kans te geven, nu die synthetische zo fantastisch was.
Ik twijfel dan tussen truffels (uit de smartshop) of (zelfgekweekte) paddo's... :bloos:

Heb nog wat ingevrozen paddothee liggen, maar ben steeds depri geworden van die batch en nu dus op m'n hoede om hierdoor set en setting (negatief) te laten beïnvloeden...

Kort verhaal: ben in dubio...

#8 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 27 October 2009 - 06:53 PM

Go for it!

Goeie dosis paddestoelen, of thuis in vertrouwde omgeving, of in een mooi herfstbos. Kan bijna niet misgaan, zou ik zelf zeggen, maar jij zou waarschijnlijk to differ beggen. :laugh:

Thank you, the mdgt.

#9 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 27 October 2009 - 07:44 PM

Hmmmmm, zin om van mijn nieuwe oogst te proberen :laugh:

Heb al genoeg plannen voor het weekend, maar ik ben donderdag vrij .. dus of een nachtelijke trip er voor of overdag ..

Wat zijn jullie voorkeuren?

#10 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 27 October 2009 - 08:04 PM

Ik twijfel dan tussen truffels (uit de smartshop) of (zelfgekweekte) paddo's... :laugh:

Ik hoop dat je dit ironisch bedoelt, zo niet, dan zou ik zeker voor de zelfgekweekte optie gaan, dat vind ik per definitie betere trips, omdat je er tijd, energie en liefde in hebt gestoken.

En als je is de helft probeert van wat je normaal nam bij paddestoelen, misschien scheelt dat al een boel.

Ik heb zelf zelden meer dan 2 gr (gedroogd) nodig en dat beschouw ik al als een sterke dosis..??

En mijn voorkeur gaat uit naar overdag trippen, zonder twijfel, het liefst dat het einde van de piek samenvalt met zonsondergang.

En ook vind ik paddestoelen niet interessant als ik binnen of een ander soort 'gesloten' omgeving zit, met paddestoelen ervaar ik altijd een subliem gevoel van vrijheid en dat moet ik kunnen uiten door ongehinderd rond te struinen, dus door de stad lopen valt voor mij dan ook af.

Maar het is al misschien wel weer een jaar geleden dat ik ze voor het laatst heb gegeten, misschien zelfs wel langer, wordt inderdaad weer is hoog tijd om mijn tanden in deze verboden vrucht te zetten.. :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#11 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 27 October 2009 - 09:14 PM

Bij deze betuig ik mijn diepste respect en neem ik waardig afscheid van paddestoelen. Mijn eerste trip, 18 jaartjes jong, zelf gekweekt: Ze scheurden mijn wereld open, zetten mij op het pad waar ik nog steeds op loop en toch zijn ze me nu te wild. Het afbreken van al mijn ingesleten aannames en vooroordelen beschouw ik wel als gunstig, toch heb ik het liever binnen wat meer tijd dan 30 seconden (bij voorkeur oneindig lang) en met wat minder spaghetti gedachten erdoorheen. Mescaline is the only way to fly... :laugh:

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#12 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 27 October 2009 - 10:58 PM

Wat zijn jullie voorkeuren?

Zowel 's avonds als overdag hebben hun voordelen. In het donker is het visuele aspect veel duidelijker aanwezig vind ik, en krijg je die briljante tijd- en ruimtevervormingen die ik zo kenmerkend voor paddestoelen vind.

Maar overdag, in de natuur... hmmm. Ook mooi!

Overigens word ik meestal ook erg nieuwsgierig en heb dan ook weinig (van de vele) trips gehad waarin ik niet op een bepaald moment naar buiten ben gegaan om de wonderlijkheid van je vertrouwde omgeving te ontdekken.

Thank you, the mdgt.

#13 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 28 October 2009 - 07:14 PM

Merkt er iemand duidelijk verschil tussen de verschillende cubensis strains of zit het (qua effect) allemaal tussen de oortjes??

Ik ben namelijk wel van mening dat er een (subtiel) verschil is tussen de verschillende strains, maar aan de andere kant zou ik het verschil ook kunnen verklaren aan de hand van Set & Setting..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#14 Gish

Gish

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 59 posts

Posted 28 October 2009 - 07:26 PM

Dat verschil zou ook kunnen komen doordat je verschillende strains allemaal uit een andere batch komen. Omstandigheden zullen vast invloed hebben op hoeveelheden psiloc(yb)ine en andere relevante stoffen. Dan moet je elke strain wel vaak geprobeerd hebben uit verschillende batches wil je echt verschil per strain gaan waarnemen. Toch?

#15 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 28 October 2009 - 07:44 PM

Hard to say. Tussen soorten zoals, azure, cubensis en panaeolus wel. Tussen strains, denk dat 2 trips van een zelfde batch en strain net zoveel kunnen verschillen als van 2 verschillende strains....

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#16 ramplord

ramplord

Silent one

• Members
  • 13 posts

Posted 01 November 2009 - 06:05 PM

vooral lang leven de paddo repen, geen nare smaak en een sterkere uitwerking... jammer genoeg nu even niet meer in goede kwaliteit verkrijgbaar, maar ik hoorde van verschillende smartshops dat ze er weer aankomen (alleen onder de toonbank uiteraard)

Die sterkere uitwerking wil ik wel ter discussie stellen, het is zo dat hele pure chocolade (78% cacao of hoger) bekend staat als een MAO-remmer, maar na diverse experimenten heb ik er zelf nog niets van mogen merken. Ik heb zelf ook een aantal keren chocolade gemaakt (poeder langzaam met stollende chocolade vermengen, niet te heet!) maar vond het niet perse een betere uitwerking. Voor mij is weinig eten van tevoren en goed kauwen de enige manier om het maximale uit je stoeltjes te krijgen.

Wel las ik onlangs ergens dat het bijnemen van paddo's voordat je plateau begint zeer intens lijkt te werken. We hebben het hier dan wel over thee: je nuttigt een hele portie, en als je je trip op voelt komen neem je rustig nog een portie. Hierdoor krijg je wel meer actieve stoffen binnen, maar vermijdt je de overweldigende piek die je zou krijgen als je twee porties ineens naar binnen werkt (en waarna de meeste mensen weinig meer dan op de bank kunnen liggen). Het effect wordt ook verlengd aangezien je later meer neemt. Timing is hier echter wel essentieel aangezien het bijnemen van paddo's als je vol aan het trippen bent weinig tot geen zin heeft.

Ik was op een paar dagen na 17 en een half toen ik mijn eerste portie verorberde, en meteen lyrisch. De vrijheid en vrolijke chaos die het schept in je hoofd is moeilijk te evenaren met dingen die ik tot dan toe gedaan had. Ik heb altijd het gevoel gehad dat alles wat je als mens aangeleerd is qua gedrag en sociale vaardigheden tijdelijk verdwijnt en plaats maakt voor een schone lei. Je hebt nog wel steeds de denkkracht maar neemt niet alles meer voor wat het is en gaat over alles nadenken. Ik kan makkelijk een hele trip voor het raam zitten en naar buiten kijken (ik woon in een stad aan de gracht) en naar mensen kijken, hun gedrag bestuderen, ontleden en evalueren en me erover verbazen hoe debiel de meeste figuren wel niet zijn.

Het mooiste is inderdaad om overdag naar een mooi en vooral stil natuurgebied te gaan en je sterk verbonden te voelen met hetgeen om je heen. Het leukste echter vind ik altijd om 's avonds of 's nachts op willekeurige locaties lijpe dingen te doen, om het even waar zolang er maar iets is waar je op kan spacen.

#17 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 06 November 2009 - 03:44 PM

Hoelang laten jullie meestal je shrooms trekken in een theetje??

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#18 Twilight

Twilight

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1622 posts

Posted 06 November 2009 - 04:49 PM

Minuutje of 10.

Maar de afgelopen paar keer heb er geen thee meer van getrokken maar heb ik ze gegeten met stukjes fruit, is ook best te doen!

#19 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 06 November 2009 - 05:27 PM

Ik laat ze toch wel zo'n 30 minuten trekken als ik er thee van maak. Maar dan eet ik de paddenstoelen ook niet meer op..
Ik vind in honing dopen ook wel goed te doen, alleen blijft het bij gedroogde paddenstoelen zo tussen je tanden plakken :bubbles:
The wisest mind has something yet to learn

#20 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 06 November 2009 - 05:58 PM

Zelf knip ik ze vaak fijn en meng ze dan door een pot appel/abrikozen-compote.
Is lekker, merk je niet dat er stukkjes in zitten die er niet thuis horen en si gezond :bubbles:

Maar die vraag over de thee zou ik anders kunnen formuleren;
Hoe lang heeft de psylocin(bin)e de tijd nodig om uit de stoeltjes in het water op te lossen.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users