Heb weer iets interessants over mescaline te melden, vriendjes van DHP!
Afgelopen zondagavond om half tien met een groep van 7 psychonauten in een sociale setting in de natuur mescaline gedosed. De laatste half-lichte maaltijd was om een uur of half 7 genuttigd.
De doses (van een batch waarvan ik niet zeker weet of 't dezelfde is als de vorige keer dat ik mescaline nam) waren 200 mg, 250 mg (4 keer) en 300 mg (2 keer).
Na T+90 voelde 1 iemand zich al helemaal fantastisch, terwijl de rest zich nagenoeg nuchter voelde. Ik zelf besloot tot inname van een extra 100 mg, wat ook gold voor de andere persoon die 300 mg. op had. De vrouw die 200 mg. op had (voor wie het haar eerste keer trippen was) nam 50 tot 100 mg. bij, de andere twee vrouwen die 250 mg. in eerste instantie hadden genomen namen later respectievelijk 50 en 100 mg. bij.
Vreemd genoeg heb ik geen moment van de avond het idee gehad dat ik hard aan het trippen was. Wel was de sfeer erg sociaal en empathisch en hadden we op een intelligent niveau erg interessante discussies, waarbij het leuk alsof iedereen een stukje bewustzijn inleverde om zodoende op een gemeenschappelijke bewustzijn te belanden.
Vreemd genoeg liepen de reacties enorm uiteen. Man 1 (250 mg zonder redose) was na een uur al in psychedelische sferen, de reacties van de rest liet nogal op zich wachten. Ikzelf plus homie zaten op 400 mg. zonder het idee te hebben echt heel erg ver weg te zijn. De newbster met 300 mg. op voelde zich fantastisch en had een geweldige trip, terwijl een andere, kleinere en lichtere, vrouw zich met 350 mg. onbevredigd voelde.
Dus, zowel de werking als de dosis liepen enorm uiteen en waren - in elk geval in het geval van Door of Perception en mijzelf - niet te vergelijken met onze vorige ervaring.
Mijn conclusie: mescaline is extreem subtiel en heel erg gevoelig voor setting. Het is vast niet voor niets dat de Huichol-indianen zulke sociale rituelen hebben als ze peyote gebruiken. Op momenten voelde het eerder MDMA-achtig dan psychedelisch.
Al met al een fantastische nacht gehad, rond een kampvuurtje op een vergeten plekje aan de rand van een vergeten plekje in Nederland. Ook nog steeds fan van mescaline, maar erg opvallend dat die zich dit keer van zo'n totaal andere kant liet zien. Echt frappant!