Jump to content

Photo

Mescalinehet officiële mescaline topic!

Mescaline

• Please log in to reply
291 replies to this topic

#261 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 23 September 2015 - 08:23 AM

Die "empathogene warmte van mescaline" waar jullie het over hebben kan ik mij trouwens totaal niet in vinden.

Als je lsd en mescaline vergelijkt, welk is voor jouw een warmere ervaring? Heb je toevallig ook 2ce geprobeerd? Hoe plaats je deze qua warmte?

Eveneens de vergelijking met LSD vind ik moeilijk te maken.

De vergelijking van mescaline met lsd of met 2ce? 

#262 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 23 September 2015 - 11:25 AM

Als je lsd en mescaline vergelijkt, welk is voor jouw een warmere ervaring? Heb je toevallig ook 2ce geprobeerd? Hoe plaats je deze qua warmte?

LSD sowieso 'warmer', maar dat heb ik al snel met tryptamine-like psychedelica. Deze lijken bij mij veel vloeiender/gloeiender aan te voelen.
2C-E is bij mij over het algemeen vrij koud en introvert. Mescaline (binnen deze maat) er enigsinds tussen-in? het kon me niet zo veel bekoren (2C-E was wat dat betrefd diepgaander met een grotere 'impact' uit de trip).

De vergelijking van mescaline met lsd of met 2ce?

We zijn toch de hele tijd met mescaline aan het vergelijken? Dat dus.

#263 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 29 September 2015 - 02:54 PM

Ben benieuwd hoe je mescaline in hogere doseringen ervaart dan, dreamer. Heb je mescaline alleen in cactus-alkaloide-mix geprobeerd of ook in kristal-vorm? Ik vond het in beide gevallen wel degelijk een empathogene kant hebben. Dat hoor ik overigens ook vaak van mensen terug die hebben deelgenomen aan peyote-rituelen (die overigens ook een stuk socialer lijken te zijn dan bijvoorbeeld rituelen met ayahuasca of paddestoelen), als in: mensen communiceren, hebben hun ogen hebben, zitten rond een kampvuur (could be wrong though).

Ben het overigens wel met dreamer eens dat ik tryptamines over het algemeen warmer en 'natuurlijker' vind aanvoelen (hartstikke subjectief natuurlijk, wat dat is), maar mescaline is wat mij betreft de uitzondering op de regel. Overigens zijn er wat mij betreft meer empathogene phenethylamines (zie mdma, mda, 2c-b ev.a.) dan tryptamines, dus het is niet zo'n zwart-wit verhaal.

Persoonlijk vind ik LSD eerlijk gezegd ook wel iets afstandelijks hebben, maar dat is waarschijnlijk vloeken in de kerk. Ach ja, psychedelica... zo subjectief als de tering natuurlijk allemaal.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#264 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 29 September 2015 - 03:08 PM

2x cactus en 1x kristal.

Beide keren alleen, dus kan weinig over het 'empathogene' zeggen wat dat betrefd.
Met de kristal wel een zelfde soort koppijn als ik tijdens MDMA ervaar in de 2e helft van de ervaring.

Toch staat be mij alle keren mescaline een soort 'bibbering' bij. Vandaar dat ik er een wat 'koudere' herinnering bij heb.

#265 schepperschop

schepperschop

Threshold Activity

• Banned
  • Pip
  • 38 posts

Posted 03 November 2015 - 03:39 PM

Bij mijn vader in de tuin staat nog een San Pedro cactus in een pot, zouden jullie foto's hiervan waarderen?

#266 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 03 November 2015 - 03:54 PM

^ daar hebben we een mooi Kweek & Groei subforum voor :)

#267 schepperschop

schepperschop

Threshold Activity

• Banned
  • Pip
  • 38 posts

Posted 03 November 2015 - 06:27 PM

Dan zal ik daar eens kijken.

#268 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 18 October 2018 - 09:27 AM

Binnenkort heb ik eindelijk weer de gelegenheid voor een serieuze trip en omdat deze mogelijkheden zich tegenwoordig zo zelden aanbieden ben ik van plan om iets speciaals te nemen voor deze reis.

En mescaline staat heel hoog op het lijstje van speciale middelen. Nu heb ik beperkte ervaring met mescaline, maar het altijd in gezelschap en altijd buiten gedaan. Deze trip zal een solo-reis worden en met de weersverwachtingen zal het hoofdzakelijk een binnen trip worden. Het binnen zitten, daar maak ik me niet heel veel zorgen over. Het solo trippen wat meer, niet zozeer het alleen zijn op zich, maar meer het alleen trippen voor zo lang.

Heeft er iemand solo ervaring met mescaline?

Hoe was het? Zou je het nog eens doen? Wat zou je anders doen? Welke dosis? etc..

Ik zit te denken aan 350mg, met 2x 50mg, mocht ik het iets willen boosten.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#269 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 18 October 2018 - 01:34 PM

Nice one, Phloggie! Geen ervaring met solo mescaline, maar wel ervaring met solo psychedelica... en zo anders zal dat niet zijn, vermoed ik. Ik zou zorgen voor een goede, lange muzikale playlist met voldoende variatie. Op Spotify staan playlists van mensen die die speciaal ontwikkelen voor psychedelic-assisted psychotherapy. Daar zou je ook eens mee kunnen experimenteren. Weet niet hoe laat je het rijk voor je alleen hebt, maar ik zou sowieso overdag / op tijd beginnen.

Dosis lijkt me prima. 350 mg. kan best sterk zijn, helemaal als je binnen zit. Mescaline heeft wel een entactogeen / empathisch / warm kantje, dus ik denk dat je je met een gerust hart kunt overgeven aan de ervaring. Veel plezier! :)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#270 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 19 October 2018 - 01:00 PM

Alle solo-trips die ik heb gedaan, waren met middelen die 4-6 uur duurde, zoals 2C-B, Paddo's of MDMA, bijv. Slechts 1x een lang werkend middel solo genomen. Dit was LSD, maar toen had ik de gelegenheid om lekker door de natuur te struinen, dus dit zal waarschijnlijk anders zijn.

Vrouw en kids zijn bijna twee dagen de hort op, dus heb alle ruimte en tijd voor deze trip. Het plan is nu om het ergens in de middag (uurtje of 4-5) te nemen. En dan verwacht ik dat de piek zo rond middernacht voorbij is en 3-4 uurtjes later dat ik kan slapen. Een goede voorbereiding zal inderdaad key zijn voor deze trip, dus verschillende playlists gaan zeker klaar staan. Ook ben ik van plan om een deel van deze trip helemaal in stilte door te brengen, ben heel benieuwd hoe diep ik dan kan gaan, wat uiteindelijk het hoofd doel is van deze ervaring. Het 'warme kantje' van mescaline is ook waar ik naar uitkijk, LSD vind ik meer kill en zou ik zeker niet in deze setting alleen willen doen. Ook geeft LSD te veel energie, van mijn vorige vorige mescaline ervaringen werd ik redelijk loom of doezelig van. (Cactus was daarin tegen meer stimulerend)

Maar het is ook ~2 jaar sinds ik voor het laatste een psychedelicum heb genomen, misschien dat dat ook een beetje meespeelt. ;)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#271 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 19 October 2018 - 03:25 PM

Hahaha, zo herkenbaar. Alleen heb ik nooit meer twee dagen alleen thuis tegenwoordig. Denk dat ik er ook precies op die manier gebruik van zou maken (en ja, misschien ook wel met mescaline!). I got you, Poelster.

Ben stiekem een beetje jaloers, eigenlijk. :laugh:

Heb je eventueel de gelegenheid om naar buiten en de natuur in te gaan, trouwens?

Zou zelf overigens geneigd zijn om eerder te beginnen, rond begin van de middag. Licht ontbijten, daarna niks meer eten, en dan rond een uurtje of 13:00 beginnen. Heb je een paar uur daglicht en nog een paar uur duisternis terwijl je onder invloed bent. Een deel in stilte doorbrengen lijkt me een heel goed idee, een beetje afhankelijk van of je niet op dat moment allemaal buren hebt die thuiskomen van werk en van hun weekend willen genieten in alle lawaaiigheid.

Thank you, the mdgt.

#272 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 19 October 2018 - 03:40 PM

Ja dit is ook de eerste keer dat ik zo lang alleen heb. Ook al ga ik nergens (fysiek) heen, heb heel sterk het "bijna op vakantie' gevoel. B)

Ik kan natuurlijk gaan en staan waar ik wil. Kan hier lekker langs de kust lopen, maar de voorspelling voor die dagen is regen, regen en nog eens regen daarbij wordt  het overdag sowieso niet boven de 10C (max). (woon niet in NL). Dus denk dat ik lekker binnen blijven met een dekentje op de bank. En om buren hoef ik me ook niet druk te maken #villalife (of zoiets..)

Maar we zullen het zien. Toen ik gister mijn post maakte was het nog een idee, maar inmiddels na wat lezen van enkele tripreports, de knoop door gehakt.

Wish me luck boys.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#273 Spekkie

Spekkie

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 33 posts

Posted 19 October 2018 - 04:10 PM

Good luck en veel plezier!

Vind je regen niet chill tijdens het trippen? Ik vind buiten zijn tijdens het trippen altijd fijn, of het nou sneeuwt, 4 graden is of hagelt; tijdens het trippen kan ik dat echt waarderen. Vorig jaar met een regenjas twee uur in de regen buiten gelopen tijdens mijn lsd trip, heerlijk :)

#274 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 24 October 2018 - 09:05 PM

Regen an sich geen probleem mee. Vooral een zomers regenbuitje prima tijdens het trippen.

Maar de lage temp, met stevige wind maakt het dan gevoelsmatig wel heel erg koud en regen helpt dan ook niet echt.

En het koud hebben tijdens een trip vind ik rond uit vervelend.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#275 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 31 October 2018 - 12:40 PM

Afgelopen zondag was het zo ver.

In totaal 350mg genomen, in doseringen van 3x 100mg en 1x 50mg van het HCl-zout. Om de 20min deze genomen om eventuele misselijkheid te voorkomen als tevens voor een mildere lift-off.

Na anderhalf uur merkte ik pas de eerste effecten, en heeft toen tot minstens 3 uur na inname opgebouwd tot de piek (hoogste waarschijnlijk door de verspreiden inname, maar dat was ook het plan)

Tijdens de come-up had ik heel veel energie en was vooral heel onrustig, bijna onprettig, maar eenmaal op de piek maakte dit plaats voor een heel loom en warm gevoel. Het grootste deel van de trip heb ik met ogen dicht gelegen. Bijna in een droom toestand. Ik had heel duidelijk voorgaande aan de trip een aantal onderwerp op een rijtje gezet waar ik mee aan de slag wou. De eerste uren van de trip was mijn aandacht dan ook alleen hierop gefocust. Of beter gezegd, ik was volledig geabsorbeerd in deze onderwerpen. Ik kan me vaagjes wat milde CEVs herinneren, maar niks spectaculairs. Na ongeveer 5 uur na inname had ik de realisaties die ik zocht en plots werd de trip ook minder intens, op mentaal vlak, bijna alsof mescalines haar werk was gedaan. Interessant genoeg, dit is wanneer het visuele vuurwerk begin. Wellicht omdat ik er nu de tijd voor nam. Vond het ook heel jammer dat het mentale aspect er nu af was, want de trip voelde nu echt over. Na 8 uur na inname begonnen ook de OEV en CEVs af te nemen en was nu duidelijk de laatste fase van de trip aangebroken.

Dit is ook wanneer ik hoofdpijn begon te krijgen, zoals Dreamer ook in dit topic beschreef. Deze hoofdpijn bleef tot zeker de volgende dag in de middag duidelijk aanwezig. Uiteindelijk op 10 uur na inname 6mg melatinone genomen en in bed gaan liggen, met de hoop om in slaap te vallen. Gok dat ik minstens nog 2 uur wakker heb gelegen, met af en toe lichte golven van de mescaline die terug kwamen. Uiteindelijk in slaap gevallen, maar heel slecht geslapen die nacht en de volgende dag was ik dan dus ook redelijk brak en met die hoofdpijn, voelde het heel erg als een kater van te veel alcohol.

Achteraf was het een zeer waardevolle trip, en ben heel blij dat ik het gedaan had. Dosering had zelfs wat omhoog gekund en denk achteraf ook dat het waarschijnlijk beter was geweest als ik de hele dosis in 1x had genomen, of in ieder geval met kleiner tijdsintervallen.

Een noemenswaardige momentje, omdat ik groten delen met ogen dicht en hoofdtelefoon op lag, waren die zintuigen als het ware afgesloten en ik merkte dat ik op verschillende momenten geuren aan het hallucineren was. De geur van vers zaagsel rook ik heel sterk, als ook de geur van vanille. Ook nog paar andere geuren die ik niet direct kon plaatsten. Heel bizar was dat.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#276 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 31 October 2018 - 11:09 PM

Hoe verhoudt Mescaline zich tot Allylescaline?

#277 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 01 November 2018 - 07:06 AM

Wat betreft Mesca-loque's, alleen ervaring met escaline en proscaline.

Escaline en proscaline komen heel dichtbij elkaar in de buurt, maar mescaline is toch uit ander hout gesneden. Er zijn wel bepaalde overeen komsten, zoals de langzame come-up en de algehele loomheid, maar escaline en proscaline missen toch echt dat psychedelische smaakje dat mescaline overduidelijk heeft. Bij escaline is dit slechts een bij-smaak en bij proscline ontbrak dit nagenoeg geheel. Natuurlijk kan dit dosis gerelateerd (of zelf ervaring gerelateerd) zijn, met alle drie slechts beperkte ervaring.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#278 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 11 November 2018 - 04:10 PM

Gaaf om te lezen. Ik kan me voorstellen dat als je met enkele onderwerpen wil gaan werken dat dit de ervaring behoorlijk stuurt. hoe kijk je nu terug op wat je toen beseft hebt? De onbewuste/tegenovergestelde aanpak, enkele onderwerpen absoluut willen vermijden heeft mij ook wel eens geholpen. Mescaline is ontzettend bruut op een subtiele manier.

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#279 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 11 November 2018 - 05:31 PM

Het is pas twee weken terug, dus nog te vroeg om er echt iets over te zeggen. Heb wel aantal kleine dingetjes in mijn leven veranderend en nu is het kijken of het ook het effect heeft dat ik denk/hoop dat het zal hebben.

Bruut vind ik mescaline overigens totaal niet. Dit voelde meer alsof de mescaline me begeleiden als een kind in de hand van een ouder. Dit kan natuurlijk aan de dosis hebben gelegen of aan de verspreide inname en de dus zeeeer langzame come-up.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#280 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 11 November 2018 - 08:00 PM

Ik bedoel subtiel in effect, bruut in gevolgen :)

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

Also tagged with one or more of these keywords: Mescaline

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users