Jump to content

Photo

Mescalinehet officiƫle mescaline topic!

Mescaline

• Please log in to reply
291 replies to this topic

#241 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 18 October 2012 - 11:41 AM

tnx, ik denk dat ik dan begin met 250 en 2x 50 mg bij de hand hou om te boosten. na hoeveel tijd zou ik desnoods de boosters kunnen nemen?
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#242 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 18 October 2012 - 12:30 PM

Beetje op gevoel, zou ik doen. Als je na anderhalf tot twee uur nog steeds het idee hebt dat het tegenvalt kan je dan prima bijnemen.

Maar dit is best wel een gok hoor. De eerste keer dat ik mescaline deed op een lege maag was ik binnen een uur al best wel erg hard aan het trippen (op 250 mg., had toen oorspronkelijk gepland om 500 mg. te nemen). :)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#243 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 18 October 2012 - 01:00 PM

k, tnx :)

@nexus: hoeveel domperidon neem jij? en neem je dat tegelijk met de mesc of erna?
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#244 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 18 October 2012 - 01:43 PM

Ik zou persoonlijk afraden om er geneesmiddelen bij te gebruiken. Als je er misselijk van wordt, so be it. Weet je dat voor de volgende keer. Bij voorbaat iets gebruiken omdat je eventueel bijwerkingen zou kunnen gaan krijgen, vind ik slightly exaggerated.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#245 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 18 October 2012 - 03:13 PM

Die ene keer dat ik het heb genomen werd ik ook niet echt misselijk, hoogstens een beetje. Heb het op paddenstoelen stukken heviger meegemaakt. Om over ayahuasca nog maar niet te beginnen. San Pedro kan overigens wel als een blok op je maag liggen en je flink misselijk maken, maar ik betwijfel of dat puur door de mescaline komt.

Stukje gember klaarleggen kan overigens nooit kwaad natuurlijk. En is nog lekker en gezond ook :duimpje:
The wisest mind has something yet to learn

#246 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 305 posts

Posted 18 October 2012 - 04:05 PM

k, tnx :)

@nexus: hoeveel domperidon neem jij? en neem je dat tegelijk met de mesc of erna?

Ik nam de laatste keer 1 tabletje van 10mg ervoor of tussen beide doseringen door. Maar ik zou gewoon wat gember of domperidon bij de hand houden, mocht je te misselijk worden. Maar goed, mijn meeste keren had ik geen misselijkheid :)

@ snapinho: Zo'n geneesmiddel kun je er heus wel bij gebruiken, en ik vind dat niet overdreven. Waarom niet op zo'n makkelijke manier de come-up wat comfortabeler maken?

Of een stukje gember als je 't gezonder wilt doen.

#247 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 18 October 2012 - 04:12 PM

Ik ben een purist, wat dat betreft. En al helemaal als je iets voor het eerst gebruikt zou ik eerst willen weten wat het middel zelf met je doet, zonder dat je het 'vervuilt'. En zoals ik zei, als je er toch misselijk van wordt, dan weet je dat voor de volgende keer. (:

Thank you, the mdgt.

#248 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 305 posts

Posted 18 October 2012 - 04:25 PM

Ja het is per keer verschillend bij mij geweest, dus dat voor de volgende keer weten hoeft ook niks te betekenen. Vandaar dat ik adviseer het bij de hand houden, mocht je het echt te vervelend vinden.

#249 DutchPassion

DutchPassion

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 288 posts

Posted 18 October 2012 - 08:14 PM

Ik zou zelf alleen zoiets nemen tegen de misselijkheid als ik er echt helemaal bad van ga, en het mijn trip anders finaal zou bederven.

#250 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 21 October 2012 - 12:20 PM

uiteindelijk 360 mg genomen. was een mooie kennismaking. de eerste booster heb ik 1,5 uur na de eerste dosis genomen, de 2e booster weer een uur daarna. in het begin dacht ik dat het wat zou tegenvallen, het bouwde idd heel langzaam op. uiteindelijk is het goed geweest zo. ik heb niet super hard getript, maar ook niet te zacht :). er waren een aantal dingen die mij opvielen: mn lichaam voelde tijdens de opkomst en de piek verdoofd aan, naarna begon er weer wat gevoel in te komen en toen merkte ik dat er veel spanning op mn spieren stond, niet vervelend, maar alsof mn lichaam strak stond ofzo. er waren weinig visuele aspecten aan de trip, het was meer mentaal. wat wel vaag was, was een moment dat ik op een bankje ging zitten en de bomen voor mij begonnen te bewegen en te veranderen in dansende reptielen/dinosauriƫrs :blink:. verder kreeg ik ook maagzuur van wat ik at: zelfgemaakt tonijnsalade op brood en zelfs soep, hebben meer mensen hier last van?

p.s. heb een heel klein beetje misselijkheid gemerkt, alsof iets zwaars op mn maag lag, met gember ging dit bij mij niet weg en door de smaak van gember werd het alleen maar erger. een kopje munt thee heeft wel goed geholpen :)

#251 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 305 posts

Posted 22 October 2012 - 10:27 PM

"er waren weinig visuele aspecten aan de trip"
"was een moment dat ik op een bankje ging zitten en de bomen voor mij begonnen te bewegen en te veranderen in dansende reptielen/dinosauriƫrs"

Dit noem ik geen weinig visuele aspecten ;)

De maagzuur heb ik nooit last van gehad tijdens de trip, maar ook nooit zulke dingen gegeten tijden een mescaline trip. Ik denk dat dit met je normale leefpatroon meer heeft te maken.

Ik vind de lichamelijke effecten van mescal heel relax, echt een behaaglijk, euforisch, mdma achtige body-high, heerlijk! :)

#252 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 23 October 2012 - 07:18 AM

dat visuele gedeelte was iets van 5 minuten en toen was het ook weer over, op een trip van zo een 8 uur vind ik dat zelf weinig, ook al was het wel een hele heftige visual.

wat de maagzuur betreft, normaal heb ik daar in mijn dagelijkse leven geen last van, normaal tijdens andere drugs ook niet, dan eet ik soortgelijke dingen. fruit eet ik eigenlijk alleen in de zomer tijdens trips :).

#253 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 23 October 2012 - 09:07 AM

Ik vind de lichamelijke effecten van mescal heel relax

Ik begrijp dat je in deze context mescaline bedoelt, maar mescal is ook iets anders: Wikipedia - Mescal

@Muffin: Toen de piek over was had je toen nog voor een lange tijd nagestimulatie of viel dat wel mee, want met cactus is het als de hoofdzakelijk effecten weg zijn dat ik nog minstens een paar uur goed gestimuleerd ben, maar dat kan natuurlijk prima aan de andere alkaloïden liggen..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#254 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 23 October 2012 - 03:48 PM

er was nog genoeg nastimulatie ik heb de eerste dosis 2 uur 's middags genomen, daarna 50 mg 1,5 uur later en de laatste dosis om half 5. ik kon pas ongeveer 6 uur 's ochtends in slaap komen...

#255 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 305 posts

Posted 23 October 2012 - 05:55 PM

Ik vind de lichamelijke effecten van mescal heel relax

Ik begrijp dat je in deze context mescaline bedoelt, maar mescal is ook iets anders: Wikipedia - Mescal

@Muffin: Toen de piek over was had je toen nog voor een lange tijd nagestimulatie of viel dat wel mee, want met cactus is het als de hoofdzakelijk effecten weg zijn dat ik nog minstens een paar uur goed gestimuleerd ben, maar dat kan natuurlijk prima aan de andere alkaloïden liggen..

Ik neem dat iedereen hier wel begrijpt wat ik bedoel. Bijvoorbeeld LSD word ook wel "acid" genoemd, en dat kan ook iets anders zijn. Plus het drankje schrijf je als Mezcal :)

Mijn eerste keer mescaline kon ik moeilijk in slaap komen na 8 uur trippen, waarschijnlijk ook door stimulatie wat je bedoeld.

#256 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 14 September 2015 - 10:41 PM

Hoe verhoudt Mescaline zich eigenlijk tot bijv. 2C-E?

#257 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 15 September 2015 - 07:45 AM

Gebaseerd op mijn beperkte ervaring met beide. (1x synthetisch, 2x extract en 1x cactus en 2C-E ook slechts een handje vol ervaringen) Vind ik deze twee niet op elkaar lijken, eigenlijk vind ik het op geen enkele 2C lijken. Vind dat het meer in de buurt van LSD komt, maar om heel eerlijk te zijn, is het meer in een klasse van zichzelf.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#258 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 22 September 2015 - 01:47 PM

Daar sluit ik me bij aan. Bovendien heeft mescaline echt iets expliciet warms over zich, en 2C-E in mijn ervaring iets kils of afstandelijks. Vind mescaline ook echt een middel dat op zichzelf staat.

Thank you, the mdgt.

#259 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 22 September 2015 - 09:09 PM

Een mescaline ervaring vind ik ook meer uniek dan die van 2ce. Die empathogene warmte van mescaline, waar snaap het over heeft, is voor mij overeenkomstig met de ervaringsstructuur van mdma. De gelijkenis is groot, maar met dat verschil dat mdma-warmte meer aan de oppervlakte werkt, terwijl de mescaline-warmte van veel dieper uitstraalt, een groter bereik heeft. De ervaringsstructuur van 2ce mist deze empathogene kant grotendeels en heeft, als gevolg, andere eigenschappen dan mescaline. In ieder geval meer 'kil en afstandelijk' idd.

Stel, wat zou je overhouden van de mescaline ervaringswereld als je deze zou ontdoen van haar empathogene kant? Misschien schiet hier je voorstellingsvermogen te kort. Een kille en afstandelijke mescaline werking die vergelijkbaar is met 2ce? 2ce heeft voor mij lsd invloeden. Wat voor ervaringswereld zou je krijgen als je een beetje empathogene kant van mescaline zou toevoegen aan lsd? Een combinatie misschien, maar vermoedelijk gaan deze vergelijkingen niet volledig op. 2ce heeft namelijk ook eigenschappen die mescaline en lsd niet bezitten, zoals de eigenschap dat de zintuiglijke evenwichten van de 2ce ervaring anders verdeeld zijn dan bij mescaline en lsd. 2ce geeft verhoudingsgewijs meer intense synesthesien dan mescaline, dwz sterkere zintuiglijke wisselwerkingen. Bij 2ce heb ik als vb sterke 'zoemende' geluidswisselwerkingen. lsd synesthesie verloopt voor mij vloeiender, meer dynamisch dan 2ce. 2ce geeft mij meer visuals.  

Op mescaline ervaar ik de flow van synesthesie als meer regelmatige en symmetrische zintuigstroming; op 2ce gaat de flow een stapje verder, tot in onregelmatige wisselwerkingen, en ervaar ik meer dissociatieve effecten. Voor mij zijn het verschillende elementen van een verzameling, niet specifiek middelen die op zichzelf staan.

#260 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 23 September 2015 - 07:27 AM

Die "empathogene warmte van mescaline" waar jullie het over hebben kan ik mij trouwens totaal niet in vinden.
Eveneens de vergelijking met LSD vind ik moeilijk te maken.

Toch echt een eigen beestje ja, dat mescaline. Enige diepgang in het middel moet ik nog ervaren. Met ~300mg (en eveneens een aardige cactus) bleef het toch nog erg oppervlakkig, ook al was ik lichamelijk toch wel behoorlijk 'onder invloed'.

Also tagged with one or more of these keywords: Mescaline

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users