Jump to content

Photo

Lobelia inflata/ Indian TobaccoRoken?

• Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1427 posts

Posted 19 September 2009 - 06:43 PM

Vriendin van me vroeg om een alternatief voor het roken van tabak. Iemand gaf me een zak Lobelia inflata. Ik was in de veronderstelling dat je er een vloeitje om kan draaien om het vervolgens op te roken. Nu lees ik dat je slechts een een halve theelepel moet gebruiken om er thee van te zetten. Het zou werken tegen o.a. spierspanning, astma, bronchitis en voedselvergiftiging. Het wordt ook gebruikt als vervanging van nicotine. Maar in hoge dosseringen heb je kans op o.a. overgeven, koude rillingen, verzwakt hart, zweten, coma en zelfs de dood.

Over de hoeveelheid van roken kan ik niets vinden. Heeft het überhaupt zit om dit te roken en zo ja, in welke hoeveelheden? En heeft er iemand ervaring met dit kruid?

Life is too interesting to be bored.

#2 yookai

yookai

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 163 posts

Posted 20 September 2009 - 11:28 AM

Heb het bloemetje/plantje ook zelf staan :duimpje:
Maar ik wist niet dat het zo'n eigenschappen had.
Dacht eerder dat het meer met geloof te maken had en iets was om eventueel een rookmix wat op te vullen (zonder effect)
Dacht dat het hoogstens wat smaak toevoegde.

Maar het word in ieder geval wel gerookt :P

#3 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 21 September 2009 - 10:01 AM

Ik heb dit goedje ooit eens geprobeerd als thee.

Mijn advies: als je het wil proberen rook het dan. Ik had er een kopje thee van gezet, en voelde me zeer koortsachtig en zweverig, ging heftig zweten, kreeg braakneigingen en ademhalingsproblemen. Door te roken kan je waarschijnlijk de dosis beter bepalen omdat je sneller effecten merkt. Ik heb de effecten niet als plezierig ervaren, dus als je op zoek bent naar een tabaksalternatief gebruik dan gedroogd hoefblad of iets dergelijks, een neutralere rookmix.

Kijk in ieder geval uit met doseren, want het is een vrij heftig en naar mijn mening naar kruidje.
Verbing weirds language.

#4 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1427 posts

Posted 21 September 2009 - 04:36 PM

Enig idee in welke hoeveelheid je het kunt roken?

#5 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 22 September 2009 - 12:54 PM

Als je het gaat proberen, doe dan een klein beetje in een pijpje, neem voorzichtig een klein hijsje, wacht een paar minuten en check of je je goed voelt, loop een stukje, en neem weer een hijs. Bij de meeste rookwaren merk je de effecten vrij snel, dus is doseren niet al te lastig.

Ik zou de dosis in gewicht niet weten, ik heb toen gewoon een theezakje gevuld en een kopje thee er van gedronken, omdat ik niet verwachte dat het spul ook maar enig effect zou hebben.
Verbing weirds language.

#6 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1427 posts

Posted 23 September 2009 - 12:41 PM

Ik ga binnenkort een klein beetje proberen omdat het ontspannend en licht euforisch zou zijn.

#7 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7680 posts

Posted 23 September 2009 - 01:02 PM

Hoe kan iets nou 'licht euforisch' zijn?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#8 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1427 posts

Posted 23 September 2009 - 02:00 PM

Je wordt euforisch en ziet het licht?

#9 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2407 posts

Posted 23 September 2009 - 04:27 PM

Lobeline is een mu-antagonist, dus ik weet niet in hoeverre het een prettig stofje is. Het zou ook dopamine release en reuptake moeten bevorderen, dus misschien overstemt dat het (nare) opiaatantagonisteffect. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt :D

#10 yookai

yookai

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 163 posts

Posted 24 September 2009 - 09:40 AM

Ik ga er straks dan ook maar wat plukken denk ik :duimpje:

#11 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1427 posts

Posted 28 September 2009 - 11:59 AM

Afgelopen weekend geprobeerd. Eerst één pijpje gevuld en gerookt, voelde nauwelijks wat, maar qua smaak wel oké. Deed me ergens aan de smaak van salvia denken. Nog een pijpje gevuld, voelde lichte tintelingen in m'n voorhoofd en buik. Best fijn. Nog een pijpje gevuld. Geen misselijkheid of ademhalingsproblemen, maar voelde me prettig, licht euforisch :) Geen overduidelijk effect en ook wel lastig te zeggen of ik me gewoon prettig voelde omdat ik op m'n dooie gemak een pijpje zat te roken en me focuste op wat ik voelde en daarvoor wat had hardgelopen op het strand.

Dus geen overduidelijk effect, maar had wel het idee dat het fijn voelde. Ik ga er wat meer mee experimenteren.

#12 ladida

ladida

Unmistakably Apparent

• Donateurs '18
  • PipPipPip
  • 270 posts

Posted 11 August 2011 - 01:55 PM

^voila Snaap, licht euforisch ;)
You can trust me, I'm dutch.

#13 Entheogenic

Entheogenic

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 20 posts

Posted 09 April 2012 - 06:57 PM

Heb hier vanmiddag wat kopjes van gedronken. 1 (dessert)lepel in een kleine liter water met een lekker theetje over ± een uur verspreid opgedronken. Ben zeer te spreken over het effect. Helemaal geen last gehad van nare effecten zoals hier boven beschreven. Merkte wel dat het aardig stram op de keel slaat, maar een lepel honing verhielp dat wel.
Ik kan niet echt spreken van euforie maar dit spul is zeker een chiller, werd er erg ontspannen van. Jammer dat er alleen zo weinig over bekend is maar hier ga ik wel verder mee experimenteren.

#14 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 25 October 2013 - 11:54 AM

Weet iemand hoe het zit met de legale status van lobelia inflata? Recent heb ik een zak besteld bij een leverancier uit nl en daar was wat onduidelijkheid over of het nou wel of niet mocht. Ze hebben me het toegestuurd maar daarna de mogelijkheid om het te bestellen in nl geblokkeerd. In een reactie gaven ze aan dat het zelfs onduidelijk was of dit als botanisch specimen verkocht mocht worden.

Het is duidelijk een merkbaar kruid. Thee zetten vond ik onaagenaam. Roken icm cannabis geeft een fijn effect, soort ontspannen euforie. Ik beperk de dosering tot 1:5 (lobelia:cannabis).

#15 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 25 October 2013 - 03:16 PM

In Nederland valt het onder lijst 2 van het Warenwetbesluit Kruidenpreparaten, en het is dus verboden.

Althans, het is verboden om het als kruidenpreparaat (alle delen van planten: wortels/zaden/bloemen/bladeren/etc, gedroogd of vers) te verkopen als het bedoeld is voor menselijk gebruik (consumptie, cosmetica, medicinaal, etc), dus wellicht zou een handelaar het kunnen verkopen met een sticker "not for human consumption", maar ik denk dat de meeste smartshops daar niet mee weg zullen komen als het er op aankomt, aangezien er bij de warenwet veel uitgegaan wordt van aannemelijkheid. Deze planten zijn trouwens op zich niet verboden, kweken in je tuin is niets mis mee, een tuincentrum mag gewoon een Lobelia inflata plant in een bloempot verkopen, en Datura zaden in een pakje om in de tuin zaaien mogen ook gewoon.

Ook loop je als koper nul komma nul risico, aangezien het een warenwet is. Het stelt namelijk, in tegenstelling tot de Opiumwet of de Geneesmiddelenwet, dat je de kruidenpreparaten niet mag vervaardigen of verkopen. Bezitten of gebruiken is niet strafbaar.

Verbing weirds language.

#16 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 26 October 2013 - 02:20 PM

He dat lijstje zocht ik nou net. Zoals je kunt zien staat kava kava (piper methysticum) in dezelfde lijst en die wordt wel verkocht. Beetje raar.

Iig qua gebruik zoek ik wat synergetische kruiden erbij. Op zichezelf is het teveel van iets en icm cannabis is wel aardig, maar k zat meer te denken aan andere kruiden. Tabak iig niet want dat botert niet zo merk ik. Iemand een idee?

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users