Jump to content

Photo

Ouderschap & DrugsWat is wel, wat is niet "normaal"?

• Please log in to reply
42 replies to this topic

#41 Youriske

Youriske

Silent one

• Members
  • 19 posts

Posted 29 January 2014 - 07:54 PM

Ik heb er 3... de jongste is nu 9 en de oudste 14. We bespreken eigenlijk alles over sex, drugs (en rock 'n roll) en dat is fijn. Ze weten dat ik wel eens wat gebruikt heb en vooral de jongste 2 vinden dat stom want het is ongezond, verslavend en gevaarlijk. De oudste is al wat meer geinteresseerd (had laastst samen met een vriendje een ADHD-pilletje fijn gemalen en gesnoven, waar ik hartelijk om moest lachen) en dat is goed. Ik denk dat een klein stukje voorlichting en begeleiding heel belangrijk zijn, maar vooral openstaan en laten merken dat je van ze houdt wat ze ook doen zijn belangrijke elementen.

It's better to regret something you have done, then to regret  something you haven't done.....

#42 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,018 posts

Posted 31 January 2014 - 09:13 AM

Grappig, we hebben het er meer en meer over, mede onder druk van de schoonmoeders. Laatst gebeurde er een ongelukje in de tweede week van de cyclus, serieus ik maak geen geintje. We hebben het toen fucking serieus overwogen het af te wachten ipv de morning after pil. Ik moest huilen en ben naar de aptheek gegaan en heb 35 euro neergelegd. Daar schok ik wel van. Ik vroeg me op dat moment af, kan ik wel een vader zijn als ik mezelf nog als kind gedraag.

Wat ik me verder wel echt serieus afvroeg: Als zij nou zwanger wordt zou al die shit die ik die voorafgaande dagen gebruikt heb invloed hebben op een eventueel kind?

In elk geval verlagen opiaten significant je fertiliteit: http://paincenter.wu...armbio20022.pdf

Het perfecte voorbehoedsmiddel (als je van kinderen houd! ;) )

Maar dat wellicht het kind ook (epigentisch?) eigenschappen meekrijgt vind ik wel een enge gedachte. Ik denk dat als we er ooit voor gaan ik voor en tijdens de zwangerschap helemaal kap met alles. Ik verwacht immers van haar tijdens haar zwangerschap hetzelfde. En natuurlijk kan je niet gebruiken als jij de enige resposible adult bent op dat moment. Maar ik zie niet waarom als ze ouder en wijzer zijn je niet af en toe iets zou nemen als dit jouw functioneren als ouder niet schaad.

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#43 Youriske

Youriske

Silent one

• Members
  • 19 posts

Posted 31 January 2014 - 11:23 AM

Maar ik zie niet waarom als ze ouder en wijzer zijn je niet af en toe iets zou nemen als dit jouw functioneren als ouder niet schaad.

Lijkt mij ook. Is beter dan gestresst rondlopen en niet je zelf te kunnen zijn en je ding te kunnen doen. Bovendien plan/kies je je momenten bewuster en geniet je er meer van, zeker als de frequentie af neemt.

It's better to regret something you have done, then to regret  something you haven't done.....

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users