Jump to content

Photo

Ouderschap & DrugsWat is wel, wat is niet "normaal"?

• Please log in to reply
42 replies to this topic

#21 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 15 September 2009 - 12:48 PM

:) Thanks Stije, inzichtgevend.

Voor mij staat ook voorop dat de veiligheid, vrijheid en geluk van dat derde nieuwe persoontje prioriteit hebben.

Veel ouders, veel meer dan de meesten denken, worden ook dronken of aangeschoten waar hun kinderen bij zitten. Ik vind persoonlijk dat het niet meteen des duivels is, maar dat je wel érg goed moet beseffen welke invloeden dit heeft op het kind en hoe je je gedraagt.

Verder hoop ik ook mijn kinderen los van religie of levenswijze op te voeden, met een basis set aan sociale vaardigheden maar zo min mogelijk bevooroordeeld. Geen anti-drugs propaganda, maar ook geen pro-drugs propaganda. Gewoon vertellen wat het is, wat het doet, wat de gevaren zijn. En als ze fan van de meest brakke popmuziek allertijden zijn en in een god geloven die ik belachelijk vind, is dat hun goed recht, maar ga ik graag discussies aan. :)
Verbing weirds language.

#22 ErnstJünger

ErnstJünger

Highbrow Opera Elite

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 658 posts

Posted 15 September 2009 - 02:21 PM

Wie heeft er een ErnstJunger vertaler als plugin voor me firefox?

Nouja wel leuk taalgebruik, ik stel me bij deze user ook iemand voor van de gegoede klasse uit de Gouden Eeuw die met een tijdmachine hierheen is gekomen omdat ze nu goede psychedelics hebben. Nootmuskaat was niet te betalen in die tijd, ook had je fat stacks gouden dukaten.
Als ik die tripreports van u lees denk ik ook dat u er zo tijdens een trip bijloopt bijloopt *niet als belediging bedoelt*.

Prachtig! :P
Die kraagmode lijkt me niet echt handig voor een outdoors trip, maar voor de rest. Tja... Trippen in de Gouden Eeuw op dubieuze opium, vergeelde mede,...

Gisteren getypt onder opkomende invloed van 4-HO-MIPT en als ik het nu nog eens herlees, kan ik 'woordenschat stimulatie' goed opnemen als effect van deze stof :)

Ik vind het opvallend - dan los van de discussie over verantwoordelijkheid en risiscobeperking while intoxicated - dat het idee van een kind, jouw kind dan, zien onder invloed van LSD, zo afgrijselijk overkomt. Dat is echt zo mooi. Zo waardevol. Een beetje zoals in een spiegel kijken onder invloed van paddo's of mescaline. Dat gaat door alles heen.

een kind an zich is al een drug op zich :)

QFT!
De euforie die voortvloeit uit een succesvolle opvoeding staat zeker gelijk aan MDMA-momenten. In dat opzicht is zulke euforie triggeren d.m.v. een stof niet zo onlogisch c.q. onvoorstelbaar.

Een verantwoord omgaan met psychedelica in deze fase van je leven kan enorm verrijkend zijn (lap, nu ben ik daar weer mee). Het verplaatst je perspectief en laat je zeker met de neus op de belangrijkste dingen des levens drukken.
In dat opzicht brengen ze noodzakelijke catharsis in een uitdagende periode in je leven. De kans om die lessen daaruit te puren en dan te integreren in een functioneel geheel (nee, geen Bhagwan-communes waar kinderen LSD bij het ontbijt krijgen als sacrament :) :) ), lijkt me dé uitdaging.

#23 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 15 September 2009 - 09:34 PM

Bedankt, nu druipt er thee van mijn monitor. :)
The mind is a jungle.

#24 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 19 September 2009 - 11:23 AM

Enfin, wat bedoelt u met "navelstaarderij"? Vast niet de belly van smatjes bij die cafetaria begluren?

Ik snap ook echt niet waarom mensen zo graag kinderen willen, je hele leven gaat in het teken van die kinderen staan, je hebt geen enkele vrije tijd meer, zeker niet de eerste jaren. En het lijkt me ook een enorme verantwoordelijkheid, een hond of kat lijkt me wel leuk, maar dat vind ik al teveel verantwoordelijkheid, want je kan niet zomaar even een dagje of meerdere dagen "wegblijven". [/i]

Dat dus.....Navelstaarderij is je bij alles afvragen what's in it for me. Dat is natuurlijk een manier hoe je kan leven, maar dat leidt wel tot een ieder voor zich samenleving waar ik niet echt vrolijk van wordt. Ik zal niemand z'n hedonistische levensstijl willen ontzeggen, maar ik vind het vrijheidsbeginsel waar het op stoelt een beetje te mager. Volgens Mill is iedereen vrij te doen tot zover het een ander niet schaadt. Volgens de hedonist dus maximaal genot als ik niemand tot last ben. Maar ik vindt dat zelf een te negatief geformuleerde vorm van vrijheid. Ik zou zelf meer gaan voor het proberen je eigen leven zo plezierig mogelijk te maken, maar ook proberen het leven voor anderen te veraangenamen. En dus niet alleen door ze niet in de weg te zitten, maar een iets actievere houding dan dat. Dit vergt dat een mens niet teveel navelstaart en ook actief nadenkt over de behoeftes van ander. Dit vergt inlevingsvermogen, iets dat je hopelijk al vanuit het gezin wat mee gekregen hebt, maar het gezin is nog erg gericht op de behoeftes van het kind. Later krijg je vrienden waar je al weer wat meer rekening mee moet houden en vervolgens een partner, die je inlevingsvermogen nog meer op de proef stelt. Veel meer dan bij vrienden wordt je verwacht rekening met de ander te houden. Maar tot nu toe is het nog enigszins vrijblijvend, want vrienden en een relatie zijn nog keuzes die ongedaan gemaakt kunnen worden. Een kind niet, je blijft altijd de vader of moeder, en daarom is het ook de ultieme les voor een mens qua inlevingsvermogen en verantwoordelijkheid.
Het is dan ook niet voor niets dat in onze sterk geïndividualiseerde hedonistische maatschappij steeds minder kinderen geboren worden. Niet eens genoeg om de samenleving in stand te houden. Dat is een teken van ver gevorderde decadentie, dat mensen zich afvragen waarom ze überhaupt kinderen zouden nemen (en kinderen neem je niet, maar krijg je. Kinderen nemen heeft voor mij ook wel een dubieuze bijklank, maar dat ter zijde), 'wat levert het mij op'. Ik vind dat best treurig.
Als je het leven ziet, dan is een belangrijke definiërende factor, zo niet de belangrijkste, dat het zichzelf voortplant. Dode materie licht er maar een beetje bij, maar leven groeit, bloeit, plant voort en sterft weer af. Als je het in dat licht bekijkt is de enige zin van het leven om je voort te planten, het is tenslotte een definiërend aspect van het leven, dat wat leven leven maakt. (dit is overigens niet persoonlijk tegen jou gericht ofzo hoor mind, maar jij draagt hier toevallig sterk deze mening uit dus gebruik jou opmerkingen als opstap voor mijn betoog. Maar vind je het zelf niet ook een beetje twijfelachtig dat je een hond of kat al te veel verantwoordelijkheid vind? Of is dit meer een pose?)

Maar dit gaat een beetje off-topic. Dus terug naar drugs en kinderen. Ik heb twee vrienden die een dochter van 1 jaar hebben en een tweede die op komst is (beide niet volledig gepland, maar wel volledig gewenst). Hier voor wist ik zelf eigenlijk ook niet zo goed of ik kinderen wilde, maar nu ik zie hoe mooi het is om zo'n klein wezen te zien opgroeien van inderdaad een min of meer bewegende pop die huilt, eten wilt en luiers vol schijt, tot een klein mensje met die een eigen wil en karakter ontwikkeld. Echt heel mooi!
Maar zij zijn ook niet gestopt met het nuttigen van psychoactieve middelen. Het kan ook gewoon uitstekend samen gaan. Natuurlijk zal de frequentie iets afnemen (ligt natuurlijk ook aan heo vaak je het er voor deed). Zij was tijdens de zwangerschap wel gestopt en ook tijdens de periode van borstvoeding. Hij was uit solidariteit toen ook gestopt met de dagelijkse joint. Nu dus ook weer, maar in de tussen liggende periode niet. Toen blowde hij ook wel dagelijks en zij wel iets minder. Maar op zich zie ik niet in waarom dat een probleem zou moeten zijn. Mijn vader drinkt ook dagelijks meer dan 1 biertje, en met hem zo velen denk ik en daar zie ik ook niks mis mee. Die vriend van mij drinkt nauwelijks, maar is wel erg gesteld op een jointje elke dag. Zie niet in waarom dat niet zou kunnen met een kind. Het is niet alsof hij elke dag ape stoned op de bank hangt.
Verder gaan ze zo af en toe naar een feestje en dan gaat hun dochter naar oma. Dat vind oma leuk, dat vind de dochter leuk en dat vinden hun leuk.....win, win, win. Dan nemen ze wel iets trippends of een upper.
Hoe het later zal gaan wijst zich van zelf wel.

Ik zelf dank dat het ook prima te combineren is. Ik vind het zelfs heel raar dat al je hier op het forum je eigen levensstijl verdedigd als zijnde niks mis mee, iets dat vele hier doen. Afgeven op de samenleving die dit maar niet in ziet, maar het op de eigen kinderen aan komt dan zou het in ene niet meer zo'n goed idee zijn. Ruikt een beetje naar hypocrisie, en dat vind ik geen prettige geur. Ik blijf het een levenswijze vinden waar niks mis mee is. Sterker nog ik acht het beter dan menig brave-burger-we-doen-alsof-onze-neus-bloed mentaliteit. Ik zal dus ook altijd open en eerlijk over dit onderwerp zijn naar mijn kinderen, net als ik nu ook tegen wie dan ook ben (werk, studie (voorheen), ouders, familie, buren). Een paar hier zeggen dat ze geen slecht voorbeeld willen zijn, maar dan vind je je eigen gedrag kennelijk slecht? Ik denk echt dat er helemaal niks mis mee is wat ik nu doe. Iedereen die dat niet uitdraagt naar de rest van de wereld moet niet gaan zitten janken dat ze het allemaal niet snappen. Ik zeg: probeer het ze te laten snappen! Als ze jou vervolgens een stempel op willen plakken: schijt aan hen!! Ik wil niet eens werken of leven met mensen die je niet accepteren voor wie je bent. Ze hoeven het niet met je eens te zijn.....maar ik dwaal weer een beetje af.
Ik denk ook dat je goed naar je eigen gebruik nu moet kijken als het gevoel hebt dat je er mee zou moeten stoppen als je een kind hebt. Kennelijk vind je het nu dan ook al niet echt goed gedrag ofzo. In die zin maken kinderen je eigen prioriteiten ook wel duidelijk denk ik.
Onder invloed zijn bij je kind zie ik ook geen probleem in eerlijk gezegd. Goed voorbeeld doet goed volgen. Ik heb liever dat ze van hun pappa zien hoe je met drugs om kan gaan dan leeftijdsgenoten. Maar dan is natuurlijk wel de vraag hoe erg onder invloed je bent.
Iemand die een biertje drinkt waar de kinderen bij zijn heeft niemand moeite mee, maar het is wat anders als papa elke dag lam op de bank ligt en z'n vrouw slaat als die geen nieuw biertje voor hem wilt halen.....maar daar is zonder kinderen ook al wat mis mee. Zelfde geld voor andere middelen. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar als ik trip ben ik niet compleet wasted. Dat is sowieso niet een staat waar ik graag in verkeer. Komt natuurlijk wel eens voor en vroeger meer dan nu, maar alles z'n plaats en tijd. Er zijn wel momenten in een trip, zeker als die stevig is, wanneer je beter niet bij je kind kan zijn (ligt ook weer aan de leeftijd van het kind), maar als je jezelf een beetje kent, is dit allemaal te voorzien.
Samen trippen waar het kind bij is, is denk ik niet verstandig als het klein is, maar later zou het best kunnen. Mij lijkt het heel bijzonder en mooi en intens. Ik weet dat bij veel stammen waar aya gebruikt wordt dit ook samen met de kinderen gedaan wordt. Zij krijgen het dus ook, en ook kleine kinderen. Dat zou ik zelf niet zo snel doen, maar ik weet niet goed wat ik er verder van vind, ben er niet tegen. Denk ook dat het daar anders is omdat het breed gedragen wordt binnen de cultuur en die kinderen opgroeien in die traditie. Ik denk eerlijk gezegd dat het de ontwikkeling van een kind ten goede komt, maar omdat ik er geen eerste hands ervaring mee heb, zal ik niet mijn eigen kinderen als proefkonijn gaan gebruiken voor mijn theorie.

Dan nog een opmerking over het waardevrij opvoeden van kinderen. Dat is ten eerste natuurlijk onmogelijk, omdat elk menselijk handelen doorspekt is van waarden. En ten tweede is het een contradictie omdat opvoeden het overbrengen van waarden IS. Hoe strikt de normen zijn waar die waarde de grondslag voor bieden is een tweede. Een kind dogmatisch opvoeden binnen een strikt ideologisch kader (religieus of niet) is sowieso niet goed denk ik. Het kind moet vrij zijn eigen keuzes te kunnen maken, maar dit is op zichzelf al een waarde die je kennelijk aan een kind wil over dragen: keuzevrijheid. Verder heb ik zelf geen keiharde overtuigingen meer en zeker geen ideologie....alles is betwijfelbaar, maar ik heb wel ideeën en met een een reden. Mijn overtuigingen onderbouw ik nooit met het is nou eenmaal zo en ik heb ook geen overtuigingen omdat iedereen nou eenmaal zo denkt (eerder juist het tegenovergestelde) en die ideeën inclusief redenen zal ik zeker wel over proberen te dragen. Niet zodat het kind die ideeën zomaar overneemt, maar omdat ik denk dat het belangrijke materie is om over na te denken en ik zal het kind ook zeker uit dagen tegen die ideeën in te gaan. Zelf nadenken is dan ook wel een van mijn belangrijkste waarden denk ik. Lijkt me prachtig dat mijn eigen kind mij een nieuw inzicht kan brengen, doordat het zelf heeft nagedacht over iets waar ik ook flink over nagedacht heb, maar zelf nooit op dat idee gekomen ben. Hoe trots zou je dan zijn! Dan kan ik rustig sterven met de gedachte: "job well done." :P
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#25 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 19 September 2009 - 02:37 PM

Ik snap ook echt niet waarom mensen zo graag kinderen willen, je hele leven gaat in het teken van die kinderen staan, je hebt geen enkele vrije tijd meer, zeker niet de eerste jaren. En het lijkt me ook een enorme verantwoordelijkheid, een hond of kat lijkt me wel leuk, maar dat vind ik al teveel verantwoordelijkheid, want je kan niet zomaar even een dagje of meerdere dagen "wegblijven". [/i]

Dat dus.....Navelstaarderij is je bij alles afvragen what's in it for me.

Hehe bovenstaande klinkt zeer egoïstisch, maar een basis voorwaarde lijkt me wel dat je "blij" moet zijn met kinderen en er bereid zijn veel tijd in te steken. Zelfde voor huisdieren. Dus het lijkt me ook beter voor het kind dat ik niet zijn vader ben. En is het dan ook navelstaren als je kinderen neemt omdat je het graag wilt? Want dan denk je dus ook aan jezelf.
En je kan toch ook iemand anders zijn leven "veraangenamen" gewoon omdat het goed voelt om iemand te "helpen" (haha dat klinkt ook zwaar ego).

Edited by mind, 19 September 2009 - 02:38 PM.

Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#26 ErnstJünger

ErnstJünger

Highbrow Opera Elite

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 658 posts

Posted 20 September 2009 - 07:10 AM

In zekere zin is kinderen maken altijd een vorm van eigen-liefde, althans wat betreft de beginfase.
Omdat je jezelf zo graag ziet, en omdat je zo van je partner houdt, ontstaat de gedachte van voortplanting, genetische versmelting.
Een kind hebben is dan een evolutionair bijproduct van jezelf graag zien :P
Je ziet je kind graag om wat het is, maar natuurlijk vooral omdat je jezelf erin herkent. Net zoals ouders sterker rouwen bij het overlijden van het kind waar ze zelf het sterkste op lijken.
Dawkins zou dan zeggen dat het de zelfzuchtige genen zijn die je sturen tot procreatie.

Maar genen nemen niet autonoom zo'n grote beslissingen; die ontstaan in een bepaalde tijd en ruimte.
De ontwikkeling van een (eigen) kind is zo mooi, zo ingrijpend, dat ik zelfs zou durven stellen dat het een individuele groeifase is die je anders vreemd blijft als je geen kinderen zou nemen.
Voor een hond zorgen, verreist ook verantwoordelijkheid en je kan ook grote verantwoordelijkheden op je dragen voor je werk, maar geen van beide zal je zelf zo ingrijpend veranderen dan het krijgen en het opvoeden van een kind.
Een mooi, complex, confronterend gebeuren.

Psychedelica kunnen daar zeker bij helpen.

#27 xiphophotus

xiphophotus

Silent one

• Members
  • 19 posts

Posted 23 September 2009 - 08:17 AM

hoi hoi

zo wat een discussie kinderen en drugs het gaat heel goed samen
je moet het alleen beter plannen
en dan nog geeft het een hele andere draai aan je gebruik
ik en mn vrouw waren naar een feestje ik nuchter mn vrouw
een postzegel en ja toen kreeg ik het een vrouw die op een feest
de heletijd mn dochter loopt te roepen wij in eindhoven docher in alkmaar
en ik maar zeggen dat ze bij oma is

hoe dan ook het kan heel goed samen gaan
oke als je je capsules heb gevuld ga je wel goed stofsuigen en dweilen voor het geval dat
daar voor likten ik de tafel schoon en klaar

ps de tweede komt er aan en we gaan gewoon door met wat we willen

xiphophorus

#28 xiphophotus

xiphophotus

Silent one

• Members
  • 19 posts

Posted 23 September 2009 - 08:20 AM

o en kinderen neem je niet die krijg je dus niets zelfzucht
of je zelf graag zien bull shit :)

#29 xiphophotus

xiphophotus

Silent one

• Members
  • 19 posts

Posted 08 October 2009 - 10:25 AM

ouderschap en drugs

ja dit is best te combineren
mijn ouders hebben altijd gezecht dat drugs slecht is !
nu is het wel zo, dat ze allebij zeker verslaaft zijn aan tabak
en mn pa ook aan zn biertje
ik weet nu wel beter. je kunt je natuurlijk af vragen wat goet en wat slecht is
ik denk dat het slecht is om een kant van een verhaal te vertellen
en waar begint drugs ik heb ooit van een huisarts geleerd dat drugs begint bij
witte suiker koffie thee en chocola
wij zullen onze dochter en het aan komende kind proberen mee tegeven
dat het niet uit maakt wat je tot je neemt als je het maar bewust doe
en wat bewust is weten waar je het vandaan haal (bij pa & ma)
het beperken, en er geen gewoonte van maken (dus niet elke dag blowe pa)
bovendien ook van water kun je een overdosis nemen

kiss love xiphophorus

#30 Spor

Spor

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 40 posts

Posted 02 November 2009 - 06:38 PM

Leuk onderwerp, mag best eens besproken worden.

Laten we zeggen dat iemand die héél dicht bij mij staat op jonge leeftijd een kind heeft gekregen.

Natuurlijk valt dit te combineren. Hij blowd dagelijks en gebruikt verder ook zo nu en dan wat. Blowen doet hij in huis alleen op zijn eigen kamer, dus niet in de rest van het huis. Hij maakt er verder ook geen geheim van, als we buiten zitten ofzo blowd hij wel gewoon en als er vragen zijn vanuit de kleine beantwoord hij die gewoon. Andere dingen worden in tijd gebruikt als de kleine er niet bij is. Voor hem lijkt het geen probleem deze dingen te combineren. De kleine krijgt er niets van mee, en hij plant het zo dat het voor niemand een probleem is.

De kleine is nog te jong om dingen als "niets gebruiken tot je 18e" aan te praten, maar als het zo ver is zal hij daar zeker een goeie tussenweg voor vinden.

Hier sta ik achter :) als het niemand schaad is het toch prima om op zijn tijd een psychonautische ervaring te doen ?

#31 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1926 posts

Posted 03 November 2009 - 03:44 PM

Zijn er psychonaut-ouders hier op DHP? Hoe doe je dat? Kindertjes op bed en zaterdagavond een tripje? Of zit je stoned met je bong aan de ontbijt tafel de kinders wijze woorden toe te praten voor een nieuwe schooldag? Tot waar en niet verder voor jou?

En wat voor moraal breng je je kinderen bij? Niet gebruiken tot je 18 bent anders betaal ik je rijbewijs niet? Alle drugs zijn des duivels, maar pappie heeft zijn ziel toch al verkocht?

Ik begon met LSD op mijn 17e en las in die tijd allerlei boeken over psychologie, sjamanisme en spiritualiteit. Op mijn 18e besloot ik in een ashram te gaan wonen, en op mijn 22e koos ik er bewust voor een kind op de wereld te zetten. Tijdens de zwangerschap lazen mijn vrouw en ik allerlei boeken over psychologie en opvoeding, en experimenteerde ik voor het eerst met paddo's. Op mijn 24e werd mijn tweede zoon geboren.

De eerste jaren van het ouderschap tripten mijn vrouw en ik omstebeurt, zodat een van ons beschikbaar bleef voor de kinderen en de andere even alles los kon laten. We voelden er allebei weinig voor om iemand anders op de kinderen te laten passen, omdat naar ons gevoel niemand daarvoor gekwalificeerd was. Toen de kinderen wat ouder waren, en een voorspelbaar slaappatroon hadden, hebben we wel eens samen getript.

Wiet roken of verdampen hebben we nooit voor onze kinderen verborgen gehouden. Ook de paddo kweeksets waren altijd zichtbaar, en ik heb ze op jonge leeftijd uitgelegd wat deze paddenstoelen voor effect hebben. De trips zelf deed ik echter uitsluitend wanneer ik alleen was. Later ging mijn ex regelmatig naar Santo Daime avonden, en ook zij vertelde hen wat ze daar allemaal beleefde. Onze kinderen, nu 8 en 10, weten inmiddels dus best veel over cannabis, paddo's, ayahuasca en LSD, en ook een en ander over de jaren zestig, psychedelische therapie en transpersoonlijke psychologie.

En wat een acceptabele leeftijd voor de eerste ervaring betreft, daar heb ik geen mening over. Als ze het willen ervaren, dan mogen ze dat wat mij betreft, ongeacht hun leeftijd. Liever voor de puberteit dan erna eigenlijk.

Alcohol zijn ze absoluut niet in geïnteresseerd. Ze hebben de buurvrouw een paar keer dronken gezien en vinden dit maar stom, en ze weten dat hun opa op jonge leeftijd gestorven is aan alcoholisme. Verder weten ze dat sigaretten populair zijn onder tieners, maar extreem verslavend zijn, stinken en minstens 5 euro per pakje kosten.

Mind, als je bewust voor kinderen kiest, ervoor zorgt dat je vrouw voor en tijdens de zwangerschap de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt, op een zo natuurlijk mogelijke manier bevalt (liefst in water), en je het kindje vervolgens zeer gerichte aandacht schenkt, zul je GEEN huilbaby of etterige, hyperactieve peuter hebben. Mijn vrouw en ik hebben beide kinderen bewust uitgenodigd (heel ritueel rondom de conceptie), vervolgens gevoed met de juiste vitamines en psychologische verzorging, en daarna gestimuleerd met allerlei speelgoed (puzzels, K'nex enz.), Engelse taalles, muziekinstrumenten enz. Zowel emotioneel, artistiek als filosofisch zijn mijn kinderen nu buitengewoon interessante individuen, met een enorm gevoel voor humor. Op deze manier is ouderschap echt een feest en geeft het mijn leven bijzonder veel diepgang.
"Autonomy is the essence of freedom. Free people will never be slaves. They will be natural meritocrats."

#32 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 03 November 2009 - 05:32 PM

^:)
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#33 theseBoetz

theseBoetz

Reële Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2167 posts

Posted 03 November 2009 - 06:12 PM

Plugin

Interessante discussie dit! Ik denk dat helemaal wasted zijn in de buurt van je kinderen niet erg goed is. Licht alcohol gebruik, of licht stoned zijn moet kunnen. Dronken zijn waar je kids bij zijn is voor mij uit den boze. Zeker als je kinderen erg jong zijn zal dit veel invloed hebben. Als je wilt dat ze verstandig met drugs omgaan dan zal je zelf hier het allerbeste voorbeeld van moeten geven. Als je kinderen wat ouder zijn kunnen ze dit soort dingen in een beter perspectief plaatsen dan als ze 6 zijn bijvoorbeeld. Ik weet niet of ik trippend op de acid mijn 16-jarige bloedjes van kinderen onder ogen zou durven of willen komen.
Er zit ook nog een andere kant aan dan zelf gebruiken. Hoe leer je je kind verstandig omgaan met drugs? Ik zou mijn kinderen niet een paddotrip willen onthouden, maar er is een plaats en een tijd voor. Ik denk niet dat die tijd is als ze 14 zijn. Dan zou ik ook liever niet hebben dat ze blowen bijvoorbeeld (deed dit zelf wel eens toen ik 14 was, ben er niet slechter van geworden geloof ik). Ik vrees alleen dat ik zelf geen goed antwoord op deze vragen en twijfels kan geven tot ik zelf zo ver ben.

Mind, als je bewust voor kinderen kiest, ervoor zorgt dat je vrouw voor en tijdens de zwangerschap de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt, op een zo natuurlijk mogelijke manier bevalt (liefst in water), en je het kindje vervolgens zeer gerichte aandacht schenkt, zul je GEEN huilbaby of etterige, hyperactieve peuter hebben.

hier is niet zo heel veel van bewezen geloof ik...
Rust in vrede Toasted.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

#34 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1926 posts

Posted 03 November 2009 - 08:22 PM

hier is niet zo heel veel van bewezen geloof ik...

Het is ook nog niet echt vaak geprobeerd. Wij hebben een poging gedaan (helaas geen bevalling in water) en het resultaat is ons goed bevallen.
"Autonomy is the essence of freedom. Free people will never be slaves. They will be natural meritocrats."

#35 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1115 posts

Posted 04 November 2009 - 12:56 AM

Ik heb zelf geen kinderen en in principe wil ik ze ook helemaal niet maar mocht ik ineens door bepaalde hormonen daar anders over denken (en dat is als vrouw niet uit te sluiten) dan zou ik sowieso níet stoppen met trippen en dergelijken, ik zou wel natuurlijk de zwangerschap en borstvoeding periode niks doen om het kind niet in risico te brengen maar zodra het er uit is en niet meer dingen dringt waar stoffen nog in terecht kunnen komen dan denk ik dat het idee van 'kind een nachtje bij oma' om toch een keertje te kunnen trippen eigenlijk prima te doen is. Ik zou het ook niet bewust geheim gaan houden maar gewoon een informatieve neutrale opvoeding kiezen; af en toe een jointje in bij zijn van het kind vind ik prima als het kind het niet in hoeft te ademen (buiten dus), dat zou ik allemaal wel doen denk ik. Sowieso wil ik nooit stoppen met 'psychonaut' zijn; veel te interessant en het past zo bij mij dat het haast een deel van mij is en dat deel wil ik niet kwijt, dus vandaar een dergelijk idee.
Aliens take me home.
Tune up, turn around, drop in.

#36 jevgenia

jevgenia

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 23 posts

Posted 28 July 2010 - 02:36 PM

TOen mijn zoontje een baby was hebben ik en mijn toenmalige vriend gewoon een keer getript met hem erbij terwijl hij in zijn boxje in de huiskamer zat.
Ik was toen 21 ,en nu zou ik dat ook niet zo snel meer doen omdat ik het onverantwoordelijk vindt en hij nu 11 ios en ik hem zal moeten uitleggen wat ik aan het doen en ben.
Het was gewoon goed gegaan die keer en ook heel leuk en bijzonder eigenlijk.
Een andere in die tijd nam ik 1 kaalkopje en mijn ex een hele hand.
Mijn zoontje van 1 jaar was er ook bij.
Hoewl mijn ex geen visuals had zag ik mijn zoontje in een keer rondspinnen in zijn rare en in bolletjes uit elkaar vallen.
Ik was toen erg blij dat mijn ex erbij was en normaal kon doen.Hoewel het ook zo weer voorbij was.De visuals waren na tien minuten weg.
Daarna heb ik nooit meer getript met mijn zoontje erbij.
WEl een keer coke gesnoven maar toen lag hij al in bed.
Hij kwam eruit en hoewel ik niet heel veel ophad, ik gebruik het altijd heel matig voelde ik me niet helemaal op mijn gemak en wilde ik niet dat hij het aan me zou zien.
Persoonlijk vind ik het erger om lam te zijn met een kind erbij.
Dat is me ook nog nooit overkomen gellukkig.
Van mij mag hij gewoon drugs gebruiken als hij een jaar of 16 als hij dat wil.
Een houding zoals, drugs are bad ,lijkt me heel hypokriet.
Wel wil ik hem begeleiden zoals je een kind in alles begeleidt, dus uitleggen dat elke dag blowen niet goed is,
xtc leuk is maar niet te veel en niet zuipen en paddo's eten of in ongemakkelijke settingen.
Gewoon thuis bij mij op de bank mag ook.kan ik een beetje oppassen.
Maar pas vanaf een jaar of 15 ,16.
Ze doen het toch wel op die leeftijd,als ik er aan denk wat ik zelf deed in die tijd.
Blowen ,wodka zuipen ,coke snuiven, 5 pillen per week alles zonder dat mijn ouders het doorhadden.
Okee ze hadden wel door dat het niet goed ging maar lulden alleen maar over verantwoordelijkheden enz enz en hele lange preken over mijn toekomst.
Geloof me daar heb je dan echt geen boodschap aan.
Sigaretten noemden ze kankerstaafjes en drugs noemden hasjies of drugssigaret.
Heb lieve ouders hoor ,maar zo onwetend op dat gebied en dan is alles ook meteen eng en gevaarlijk.

#37 DMTroy

DMTroy

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 131 posts

Posted 24 August 2012 - 03:16 PM

Ik wil later wel kinderen. Ik ben nu 27 en ik denk ook wel is aan hoe ik het zou doen als ik kinderen heb.

Ik denk ook dat het belangrijk is als de ouders een paar keer per jaar tijd voor hun zelf hebben. Het kind krijgt natuurlijk veel aandacht dus ik denk dat ik elke 3 maanden de kinderen dan naar opa en oma breng zodat ik en me vriendin is lekker kunnen doen wat we willen.
En dat hoeft niet altijd drugs te zijn maar een weekendje weg is ook leuk. En als daar toevallig wat drugs bij te pas komt dan hoeven mijn kinderen er niks van te weten.

Ik was dit jaar op BOOM (festival) en daar waren ook wel wat ouders met kinderen. En ik heb daar ook een tijdje met een moeder staan praten hoe ze dit dan combineerde. Die ouders zaten met de kinderen op een camping in de buurt. En dan gingen ze bijna elke dag met de kinderen naar BOOM. En als de kinderen wilden slapen dan gingen ze weer naar de camping.
Die dochter van hun (11) kreeg les in poien en ze was al best goed. Ze heeft nog een showtje weggegeven met lichtgevende pois. En die kinderen vonden het geweldig dus iedereen blij toch?

Kortom denk ik dat het allemaal best te combineren zal zijn...
Na 10 jaar ervaring weet ik nu wat de lompste drug is: NICOTINE!

#38 DutchPassion

DutchPassion

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 288 posts

Posted 24 August 2012 - 06:02 PM

In zekere zin is kinderen maken altijd een vorm van eigen-liefde, althans wat betreft de beginfase.
Omdat je jezelf zo graag ziet, en omdat je zo van je partner houdt, ontstaat de gedachte van voortplanting, genetische versmelting.
Een kind hebben is dan een evolutionair bijproduct van jezelf graag zien :P
Je ziet je kind graag om wat het is, maar natuurlijk vooral omdat je jezelf erin herkent. Net zoals ouders sterker rouwen bij het overlijden van het kind waar ze zelf het sterkste op lijken.
Dawkins zou dan zeggen dat het de zelfzuchtige genen zijn die je sturen tot procreatie.

Maar genen nemen niet autonoom zo'n grote beslissingen; die ontstaan in een bepaalde tijd en ruimte.
De ontwikkeling van een (eigen) kind is zo mooi, zo ingrijpend, dat ik zelfs zou durven stellen dat het een individuele groeifase is die je anders vreemd blijft als je geen kinderen zou nemen.
Voor een hond zorgen, verreist ook verantwoordelijkheid en je kan ook grote verantwoordelijkheden op je dragen voor je werk, maar geen van beide zal je zelf zo ingrijpend veranderen dan het krijgen en het opvoeden van een kind.
Een mooi, complex, confronterend gebeuren.

Psychedelica kunnen daar zeker bij helpen.

Mooi gesproken, helemaal mee eens! (denk ik, ik heb geen kinderen en dat zal ook nog wel even duren :laugh: )

#39 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 24 August 2012 - 06:24 PM

Ik wil geen kinderen en me vriendin ook niet maar vorige week zaten we wel grappen te maken dat als ew kinderen zouden hebben het waarschijnlijk wel uberjunks zouden worden haha
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#40 Guest_Mindgamer_*

Guest_Mindgamer_*
  • Guests

Posted 24 August 2012 - 09:01 PM

Niks mis met psychonautisme en drugsgebruik als ouder zijnde. Vermijd verslavingen, hou maat en zorg ervoor dat jouw kinderen goed terecht komen.

Ik heb soms in periodes veel last van vadergevoelens, en ik ben nog maar 22... :rolleyes:

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users