Jump to content

Photo

De verschillende zout-vormen van GHBNa, K, Ca, Mg ...

• Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 22 August 2009 - 07:43 PM

Ik denk dat degene die wel eens GHB op hebben, voornamelijk Natrium of Kalium GHB op hebben, maar de Calcium en Magnesium zouten zijn ook mogelijk. (ook nog een aantal andere, maar die zijn waarschijnlijk zeer giftig, zoals Lithium-GHB)

The such obtained final product does easily dissolve in water, is not hydroscopic and has a pleasant aromatic odor.

De bovenstaande qoute gaat over Ca-GHB en het 'pleasent odor' en 'not hydroscpic' deel van die zin spraken me altijd erg aan.

Het voordeel is dus dat je met een poeder kunt werken en je dosis altijd precies kunt afmeten en niet moet gokken op de goeie concentratie, wat logischer wijs de kans op overdosis zou moeten verminderen.

Vandaag voor het eerst keer Ca-GHB geprobeerd en het is inderdaad een mooi fijn wit poeder. De geur is vergelijkbaar met dat van een natte hond, dus dat is een beetje jammer. Het lost ook redelijk op in water, alleen zie ik geen reden om dit te doen, want een capsule werkt makkelijker, is minder moeite en je slaat 100% zeker de (mogelijk) vieze smaak over.

En om te testen een halve gram genomen en kan toch zeker zeggen dat ik hier iets van voel, misschien dat een gram beter zou zijn en voor mensen die van een rush houden zou wellicht een nog iets hogere dosis nodig zijn. Maar dat mogen diegene lekker voor zichzelf gaan uitzoeken.

Na een half uurtje waren de eerste effect al merkbaar, wat ik niet verwacht had, aangezien het in een capsule zat, die zelf eerst ook nog moest oplossen, dus het komt redelijk snel opzetten.

Om niet alleen maar over Ca-GHB te hebben, ik heb ook K-GHB en Na-GHB geprobeerd en ondanks de veel viezere smaak van K-GHB vind ik die wel fijner, omdat die sneller werkt dan Na-GHB en ik heb ook het idee dat die sterker werkt, maar dat is moeilijk om te zeggen, omdat ik die enkel maar als oplossingen heb geprobeerd, dus misschien dat die K-GHB oplossingen gemiddeld genomen sterker waren.

Genoeg geluld, wat zijn jullie ervaringen en meningen??

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#2 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 22 August 2009 - 08:31 PM

De Ca-GHB zal nog aan de beurt komen. Het verschil tussen K-G en Na-G is de Umph. De inslag van K-G is duidelijk harder. Je zit sneller op de piek en het lijkt (wellicht door die snelheid) ook veel sterker. K is duidelijk favo. De smaak is mss idd wat muffer...

Mijn eerste keer G was de N en ik was enthousiast. Toen ik de K deed wist ik, wauw dit is een blijvertje...

Waar zit hem dit verschil? Hypothese?

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#3 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 22 August 2009 - 09:12 PM

Het enige verschil tussen Na-GHB en K-GHB is het tegenion. En kalium is minder electronegatief, dus daarom werkt het waarschijnlijk beter.
(denk ik)

Beetje vergelijkbaar met waarom KOH een sterkere base is dan NaOH..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#4 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 22 August 2009 - 10:21 PM

Ik had wel van Kalium-G een stuk hardere afkick dan Natrium-G.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#5 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 29 August 2009 - 05:04 PM

Een halve gram poelie? :thumbsup:

Weet je zeker dat je geen placebo effect ervaarrt want een gemiddelde dosis NaGhb is normaal rond de 2 gram.
En calcium is ook nog eens zwaarder dan natrium dus per gewicht is CaGhb zwakker.
(dat geldt ook voor KGhb uiteraard).

MgGhb lijkt me opzich wel interessant aangezien we over het algemeen teweinig magnesium binnenkrijgen met de dagelijkse voeding en magnesium een positief effect op lichaam en geest heeft.

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#6 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 29 August 2009 - 06:30 PM

Ik ben gewoon een gevoelige jongen :thumbsup:

Nee, ik vind die rush effecten van G niet fijn, dus doseer ik altijd zeer laag, het effect was vergelijkbaar met het drinken van 2 of 3 biertjes.

Mg-GHB staat ook zeker op het verlanglijstje..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#7 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 29 August 2009 - 08:59 PM

En calcium is ook nog eens zwaarder dan natrium dus per gewicht is CaGhb zwakker.

Fout. Calcium ionen zijn 2+ waardoor aan 1 calcium twee G's zitten. Dus per gram meer potent dan Kalium of Natrium:
Posted Image

"Prove me wrong..."

#8 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 31 August 2009 - 06:21 PM

NaG: 1 Gram=

KG: 1,12774
CaG2: 0,976598
MgG2: 0,914056

(Als ik het zo zie dan klopt het in theorie maar ligt het praktijkgemiddelde toch wat anders. KG is namelijk in dezelfde dosis veel sterker dan NaG, dus het gaat niet puur om gewicht)

"Prove me wrong..."

#9 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 31 August 2009 - 07:58 PM

Das wel heel precies!

Maar heb je wel de fluctuatie van de mogelijk verschillende isotopen meegenomen in je berekening. :P
Dat kan zomaar eens een 100st mg schelen..

[/bullshit]

Super relaxed dat je het hebt berekend. :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#10 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 31 August 2009 - 08:23 PM

^ wie zet het nu op Dehapedia? :)

#11 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 631 posts

Posted 31 August 2009 - 09:54 PM

Wat ik persoonlijk verontrustend vind aan alle ghb zoutvormen is de massive hoeveelheden zouten je naar binnen kan gooien als je een beetje g drinkt.

De aangeraden dagelijkse maximale hoeveelheden in grammen voor de verschillende zouten:

natrium = 4 gr
kalium = 5 gr
calcium = 2,5 gr
magnesium = 1,2 gr

Het (vooral royaal) overschrijden van deze waardes geeft een nogal bizar groot spectrum aan mogelijke klachten de meeste Naghb drinkers hebben helaas geen idee hoe hard ze hun lever fucken....

Als ideale mix raad ik aan om een oplossing te maken van 22 gr Na ghb, 18 gr K ghb, 15 gr Ca(2)ghb en 11 gr Mg(2)ghb , hierbij kun je effectief de meeste ghb moleculen naar binnen gooien waarbij je bij een redelijk zoutarm dieet niet te snel over de dagelijkse max zout hoeveelheden gaat.
Bass! / How low can you go? / Death row, what a brother knows

#12 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 31 August 2009 - 10:15 PM

Maar heb je wel de fluctuatie van de mogelijk verschillende isotopen meegenomen in je berekening. :P
Dat kan zomaar eens een 100st mg schelen..

Foei Poelie! Standard atomic weight zijn altijd gemiddeldes van de op aarde voorkomende (niet kunstmatige) isotopen. Maal de percentages waarin ze elk voorkomen.

Posted Image

(kom er ook net achter... :P )

En over dat zout...

Valt wel mee, 32,04676248% van NaG is Natrium. Dus 3 gram NaG (flinke dosis) bevat 1 gram zout. 1 AH excellent Pizza Bianca bevat net zoveel natrium (900 mg)... :)

(Dus neem op nuchtere maag (altijd lekker!) en eet erna wat fruit en yoghurt, netto nul zout binnen als je anders een pizza gesnacked zou hebben)

"Prove me wrong..."

#13 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 31 August 2009 - 10:37 PM

McH, ik was inderdaad even vergeten dat het al om gemiddeldes ging, maar het was vooral ook gewoon om aan te geven dat tot op de 100ste mg nauwkeurig te bereken niet nodig was geweest :), maar nogmaals, sowieso een goeie actie..!!

Dreamer, het staat al op de wiki, maar het moet nog even netjes worden verwoord.

En om een stukje te quoten over de zout concentraties bij GHB gebruik:

In his 1969 review on GHB, anaesthesiologist M. Vickers wrote: "In acute experiments in animals, the LD50 has been 5 to 15 times the dose necessary to produce coma. Death was probably due to sodium intoxication rather than to any effect of the active drug....

Bron

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#14 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 01 September 2009 - 09:07 AM

Was ook enkel beetje de chem nerd aan het uithangen voor de gein. Die decimalen komen door copy pasten uit excell... :)

Op de Diki stond een foutje bij Kalium, heb het even gecorrigeerd.

"Prove me wrong..."

#15 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 01 September 2009 - 09:28 PM

(Dus neem op nuchtere maag (altijd lekker!) en eet erna wat fruit en yoghurt, netto nul zout binnen als je anders een pizza gesnacked zou hebben)

Hoezo wat fruit of yoghurt? Heeft dit een positief effect op de natrium verwerking?
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#16 The_Imagizer

The_Imagizer

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 308 posts

Posted 01 September 2009 - 09:48 PM

hij bedoelt gewoon dat die dingen geen/weinig zouten bevatten en je dus niet nog meer doen binnen krijgen, gok ik :)

#17 Bosgeest

Bosgeest

held op sokken

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1519 posts

Posted 02 September 2009 - 12:01 AM

veel water drinken lijkt logischerwijs ook verstandig als je veel g achter elkaar gebruikt, dan verdun je je bloed en levert het een kleinere belasting voor de nieren op, ook kan het gevaarlijk hoge spiegels van kalium of natrium tegengaan.

Iemand een idee of het verstandig is om ook bij bij gebruik van kalium G zoute dingen (NaCl) te vermijden om een hyperatriemie te voorkomen? Bij uitscheiding van kalium houden je nieren namelijk natrium vast.

Nu heeft het lichaam wel een flinke buffercapaciteit, maar die hoeveelheden zout zijn niet niks. Als je last hebt van hypertensie zal veel G dat niet echt ten goede komen.

nog een vraagje, als ik het goed begrijp is kalium G dus te herkennen aan de viezere smaak, intensere rush en sterkere werking bij vergelijkbare verdunning? Of is dat moeilijk te zeggen puur op het effect?

#18 The_Imagizer

The_Imagizer

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 308 posts

Posted 02 September 2009 - 03:06 AM

Nu, ik vind wel dat je het in perspectief moet zien. Het zal denk ik toch echt niet zo snel voorkomen dat een mens meer dan (ik neem het ruim) 2 weken iedere dag genoeg G neemt om ~4g zout binnen te krijgen. Wie hier heeft er nog nooit 2 weken aan een stuk enorm veel junkfood/prefabmaaltijden gegeten? Ok, het suckt, maar soms ben je gewoon zo futloos. En daar krijg je MINSTENS die hoeveelheid zout mee binnen hoor :P

Akkoord, voor mensen die moeten opletten met zout is het nuttig om aan te denken, maar voor een gezonde experimenterende knaap is het volgens mij niet direct het grootste zorgpunt :)

#19 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 02 September 2009 - 08:21 AM

Zoals ik al zei bevat een sterke dosis G ongeveer 1 gram Na, net zoveel als in een gemiddelde pizza. Het fruit en joghurt was meer een grapje; als je je zorgen maakt om de hoeveelheid zout in G moet je jezelf afvragen of de rest van je dieet wel okee is. Fruit en joghurt zijn natrium okee.

Voedingscentrum beveelt niet meer dan 2,4 gram per dag aan.

Over het verschil tussen natrium en kalium:

Natrium en kalium regelen voornamelijk onze bloeddruk. Ze hebben daarin een tegengestelde rol. Natrium werkt bloeddrukverhogend. Kalium verlaagt de bloeddruk en verhoogt de uitscheiding van natrium. Het is belangrijk dat beide mineralen in balans zijn.

http://www.voedingsc...nd-is-zout.aspx

"Prove me wrong..."

#20 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 631 posts

Posted 02 September 2009 - 05:15 PM

Een 24 uur sessie tweaken met Na GHB erbij en ik ga riant over die 2,4 gram heen.

Nu, ik vind wel dat je het in perspectief moet zien. Het zal denk ik toch echt niet zo snel voorkomen dat een mens meer dan (ik neem het ruim) 2 weken iedere dag genoeg G neemt om ~4g zout binnen te krijgen.

Het komt meer voor als je denkt maar dit gaat wel voornamelijk om de categorie ghb verslaafden.
Bass! / How low can you go? / Death row, what a brother knows

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users