Jump to content

Photo

Iemand ervaring met MDAI?5,6-Methylenedioxy-2-aminoindane

• Please log in to reply
45 replies to this topic

#1 ErnstJünger

ErnstJünger

Highbrow Opera Elite

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 658 posts

Posted 20 August 2009 - 05:37 PM

Heeft iemand hier al ervaring met MDAI?
Het is geen Shulgin-product, maar iets (relatief) nieuws van David Nichols.

Qua effect zou het MDMA sterk benaderen, maar dan zonder de gekende neurotoxiciteit.
Mij lijkt het wel iets hebben: het stimulerende van meth, het hallucinogene van LSD en het entactogene van MDMA. Qua reclame kan dat tellen. ;)

[Ik heb het maar onder 'psychedelica' gepost en niet onder uppers, omdat MDMA hier al onder stond, maar da's dan weer een andere discussie]

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6393 posts

Posted 20 August 2009 - 06:21 PM

Het oudste artikel dat ik van Nichols over MDAI heb gelezen komt uit 1991, dus dat is hetzelfde jaar dat Pihkal verscheen, dus heel nieuw kunnen we het niet noemen, maar dat maakt het niet minder interessant.

Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar meestal als iets onbekend is wordt er zo'n soort label aangehangen. Dus ik twijfel daar een beetje aan.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 21 August 2009 - 08:34 AM

Heel goede vraag. Ik hoorde dat het de volle emphatie heeft van MDMA zonder de up. En het sterkere spacen van MDA. Ik hoorde ook dat het vrijwel niet neurotoxisch zou zijn. Ik heb hier erg veel intresse in!

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#4 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 27 September 2009 - 01:21 PM

heeft iemand hier al wat meer over gehoord, ik ben zelf ook wel benieuwd wat het is...?
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#5 ErnstJünger

ErnstJünger

Highbrow Opera Elite

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 658 posts

Posted 22 October 2009 - 06:33 PM

Ik heb gisteren het eerste experiment gehouden. 240mg, oraal.

Weeral een empathogene upper die op zichzelf staat. Hetzelfde genre empathogeen effect gelijk MDMA. Die laatste is bij mij het ultieme waarheidsserum waarbij ik alles er in één klap wil uitgooien, want ik anders verzwijg, camoufleer. Een hoge therapeutische waarde dus.
Maar het mankeert wel alle upper-aspecten. Ik had zelfs geen zin om opgepept te gaan wandelen in de stad, maar thuis te chillen bij wat kaarslicht.
Inslapen is hier geen probleem zoals bij 4-FMP of M1, da's dan een enorm voordeel. Heb diep geslapen en zalig gedroomd.

Het heeft wel gemeen want ik tot hier toe enkel met MDMA mocht ervaren: een soort van knisperen, metalen klank in de hersenpan tijdens de piek, een metallige resonantie van mentale helderheid die de kop op steekt. Which is nice...

Grootste voordeel is dat je geen serotonine-dip zal ervaren. De volgende dag een beetje brak, maar zeker niet depressief of leeggezogen.

Soit, om een lang verhaal kort te maken: MDAI rockt! :D

#6 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7691 posts

Posted 22 October 2009 - 06:45 PM

Verplaats dit topic effe naar Uppers, daar is ie meer op z'n plaats.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#7 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 23 October 2009 - 10:54 AM

MDAI is geen upper! Het is een zuivere serotonine releaser zonder dopamine of up effect! Veel mensen vallen zelfs in slaap!

"Prove me wrong..."

#8 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7691 posts

Posted 23 October 2009 - 11:14 AM

Hmmm... maar een psychedelic is het ook niet, en aangezien MDMA onder uppers staat (wat het m.i. ook niet echt is) vond ik dit de beste plaats. Misschien moeten we het uppers/emphatogenen noemen ofzo?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#9 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9425 posts

Posted 23 October 2009 - 11:17 AM

^ ja of gewoon "ouwehoermiddelen". (maar idd, /empathogenen is wel een goeie. Ik edit het wel ff)

[edit: hmz, ik zie dat eoa admin die recent het forum heeft omgegooid in de subtitel van Psychedelica ook MD(M)A heeft gezet .. wat een onzin :) ]

#10 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 23 October 2009 - 12:41 PM

Ik begrijp de verwarring en ben het ermee eens dat het eigenlijk een aparte klasse is. Wat ik wel weet is dat de matige MDMA up al veel meer up is dan MDAI.

"Prove me wrong..."

#11 CrazyMeD

CrazyMeD

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 80 posts

Posted 29 October 2009 - 09:28 PM

Binnekort moet ik hier normaal iets van hebben :duimpje:

#12 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6393 posts

Posted 29 October 2009 - 09:32 PM

Wat voor een dosis ben je van plan te nemen wanneer je het normaal hebt?? :duimpje:

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#13 CrazyMeD

CrazyMeD

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 80 posts

Posted 29 October 2009 - 09:35 PM

Wat voor een dosis ben je van plan te nemen wanneer je het normaal hebt?? ;)

Geen idee, zal beginnen met 120mg, wss knal ik er nadien nog wel wat bij want meestal zit ik ook rond de 8 XTC pillen :duimpje: . Ik ga ook proberen aan ritaline te geraken omdat je dan toch nog extra energie hebt zonder dat het neurotoxich word, wat wel het geval is als je amphetamine toevoegt.

#14 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6393 posts

Posted 29 October 2009 - 09:39 PM

Uit nieuwsgierigheid, waar heb je die 120 mg op gebaseerd??
En 8 pillen zegt niet zo veel, maar als het pillen van maar 25 mg waren, dan is het nog steeds een flinke dosis. En als het sterkere pillen zijn, lijkt het me verstandig om je serotonine systeem wat rust te gunnen.

En MDAI + een upper = MDMA (?), dus waarom zou je dan nog überhaupt MDAI nemen??

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#15 CrazyMeD

CrazyMeD

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 80 posts

Posted 29 October 2009 - 09:43 PM

Uit nieuwsgierigheid, waar heb je die 120 mg op gebaseerd??
En 8 pillen zegt niet zo veel, maar als het pillen van maar 25 mg waren, dan is het nog steeds een flinke dosis. En als het sterkere pillen zijn, lijkt het me verstandig om je serotonine systeem wat rust te gunnen.

En MDAI + een upper = MDMA (?), dus waarom zou je dan nog überhaupt MDAI nemen??

Omdat MDAI niet neurotoxisch is en dus gezonder, das ook het aantrekkelijke aan MDAI, want kwa effect is het recreationeel meestal een tegenvaller (voor de meeste die het uittesten). Daarom ook rilatine om het effect aantrekkelijker te maken zonder dat het minder gezond word.

En trust me de pillen die ik nam waren getest op 120mg MDMA, ik nam het ook 2maal wekelijk vroeger, daarom ging mijn tolerantie zo hoog, maar dat is ondertussen ook een jaar geleden, heb de laatste maanden niet veel meer genomen, maar wil nu toch wel terug wat ervaringen opdoen. En ja ik zal wel rustig beginnen met de MDAI.:duimpje:

#16 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6393 posts

Posted 29 October 2009 - 09:51 PM

Niet neurotoxisch staat niet vanzelfsprekend gelijk aan gezonder, op zijn best misschien minder ongezond, maar los van dat, heb ik nooit een onderzoek gelezen dat MDAI met MDMA of amfetamine vergeleek op basis van neurotoxiciteit, maar mocht die hebben of weten waar die te vinden is, mag je altijd een linkje posten.

Want er gaat niks boven wetenschappelijk feiten.. :duimpje:

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#17 CrazyMeD

CrazyMeD

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 80 posts

Posted 29 October 2009 - 09:55 PM

Niet neurotoxisch staat niet vanzelfsprekend gelijk aan gezonder, op zijn best misschien minder ongezond, maar los van dat, heb ik nooit een onderzoek gelezen dat MDAI met MDMA of amfetamine vergeleek op basis van neurotoxiciteit, maar mocht die hebben of weten waar die te vinden is, mag je altijd een linkje post.

Want er gaat niks boven wetenschappelijk feiten.. :duimpje:

True, and here it is

Serotonin neurotoxicity in rats after combined treatment with a dopaminergic agent followed by a nonneurotoxic 3,4-methylenedioxymethamphetamine (MDMA) analogue.

Monoamine and metabolite levels and the number of 5-HT uptake sites (using [3H]paroxetine binding) were determined 3 hours or 1 week after treatments. Combining the monoamine oxidase inhibitors, clorgyline (MAOA selective) or deprenyl (MAOB selective) with MDAI did not result in any long-term reductions of serotonergic markers. Similarly, combining the DA uptake inhibitor GBR-12909 with MDAI did not result in any long-term changes in monoamine levels at 1 week. In contrast, a single pretreatment of posttreatment with the nonvesicular DA releaser S-amphetamine and MDAI resulted in small but significant long-term changes in monoamine levels. More importantly, if a subacute dosing regimen (every 12 hours for 4 days) was utilized, the combination of S-amphetamine with MDAI resulted in a marked long-term decrease in the levels of cortical, hippocampal and striatal 5-HT, 5-HIAA and the number of 5-HT uptake sites.

#18 Kirito

Kirito

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 391 posts

Posted 29 October 2009 - 11:36 PM

Is het niet zo dat als je daar Ritalin bij gaat gooien, dat het dan juist weer wel neurotoxisch wordt?
"I sometimes worry about my short attention span, but not for very long."

#19 CrazyMeD

CrazyMeD

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 80 posts

Posted 29 October 2009 - 11:40 PM

Is het niet zo dat als je daar Ritalin bij gaat gooien, dat het dan juist weer wel neurotoxisch wordt?

Nee want ritalin is een dopamine reuptake inhibitor, lees het eerste zinnetje dat ik gemarkeerd heb, alleen een dopamine releaser is neurotoxisch.

#20 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1065 posts

Posted 30 October 2009 - 12:52 AM

Ehm...Cad0, misschien wat toelichting op de al dan niet waarachtigheid van deze uitspraak?
Hoe is het!
Helemaal waus van de saus!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users