Het is een erg onschuldig medicijn dat adrenaline response blokt. Je lichamelijke symptomen verdwijnen, niemand bemerkt je zenuwen, jezelf inclusief, daar wordt je zelverzekerd van en zo werkt het zelfversterkend. Uitstekende optie.
Wil je het testen? Simpel:
Bel huisarts:
dokters assistente: Hoe kan ik u helpen?
Jij: Ik heb binnenkort een rijbewijs en ben erg nerveus mijn instructeur raade mij aan propranolol te proberen.
Dan krijg je een recept voor 4x40mg.
Nerveus klinken is een pre.. ;-)
Wil je dat liever niet, de beste optie is naar je huisarts, staat er vast voor open, zeker in het kader van het verslavingsrisico van benzo en amphetamines...
Angstgevoelens en gespannenheid
Propanolol wordt gebruikt bij ernstige examenvrees en plankenkoorts. Iedereen voelt spanning voor een examen of optreden. Uw hart gaat dan sneller kloppen, u transpireert en uw handen trillen. Dit is heel normaal en hoeft niet behandeld te worden. Pas als de spanning extreem is, kan behandeling met geneesmiddelen worden overwogen. Propranolol zorgt dat uw hartslag wat minder snel gaat en dat u minder trilt. Het werkt na ongeveer een halfuur en blijft enkele uren werken.
Klik voor meer informatie over geneesmiddelen bij angstgevoelens en gespannenheid
http://www.efarma.nl...ethod=infotekst