Jump to content

Photo

Medicatie bij (sociale) angststoornissenadviezen, tips en ervaringen.

• Please log in to reply
37 replies to this topic

#1 niacinamide

niacinamide

Silent one

• Members
  • 17 posts

Posted 27 July 2009 - 08:20 AM

Nou, ik heb last van (sociale) angststoornissen in het leven en ik probeer dat op te lossen met drugs. Mijn doctor geeft alleen maar anti depressiva maar dat werkt niet goed. Het is ook bewezen dat AD's niet beter werken dan een placebo. Ik heb wel duizend supplementen (bepaalde supplementen hebben in hoge dosissen ook een drugs achtig effect) geprobeerd maar het werkt allemaal niet voldoende. klinkt wanhopig want dan ben ik ook. Sinds kort gebruik ik clonazepam(4mg) met ritalin(40). Werkt redelijk moet ik zeggen.
Ik hoef niet perse 'high' te worden of zo. Alcohol ben ik ook geen fan van.
Drugs waar ik momenteel interesse in heb:
GBL
Desoxy

[Poelster: gesplitst uit welkom's topic van niacinamide]

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 27 July 2009 - 09:55 AM

4 mg clonazepam vind ik om eerlijk te zijn een hele hoge dosis, maar ik ken jouw geschiedenis m.b.t benzodiazepines niet en er zal vast een heel erg tolerantie verhaal aan vast zitten.

En om misverstanden te voorkomen, met Desoxy bedoel je Desoxypipradrol en niet de DESOXY uit PiKHAL?
Aangezien je nu al aan de ritalin zit, heb je dat ooit op een punt vast wel op zichzelf als medicatie genomen (of misschien de time-release variant Concerta), als dat niet voldoende werkte, denk ik dat desoxypipradrol ook niet meer voor je gaat doen.

En tevens ben ik nieuwsgierig waarom je interesse hebt in GBL en niet in GHB? Maar denk dat dit een middel is dat zeker de sociale drempel kan verlagen, maar pas wel op met verslaving met dit goedje.

Mocht je met GHB/GBL gaan experimenteren zorg dan wel dat er geen clonazepam (of andere medicatie) meer actief is in je lichaam, want deze versterken elkaars effect enorm wat vervelende gevolgen kan hebben.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 niacinamide

niacinamide

Silent one

• Members
  • 17 posts

Posted 27 July 2009 - 10:44 AM

Ik gebruik 4 weken 4 mg clonazepam en dan 10 dagen pauze. Dit helpt tegen tolerantie. Hetzelfde geldt voor Ritalin (2x20 mg).
Magnesium gebruik ik ook en is ook nuttig tegen tolerantie. Ik neem 3x300 mg magnesium.

http://www.bluelight...idate tolerance
http://cat.inist.fr/...&cpsidt=2547151 tegen benzo tolerantie.

Ja, ik bedoel Desoxypipradrol. (wat is DESOXY uit PiKHAL trouwens). Sorry ik weet nog weinig van drugs.

Waarom GBL ipv GHB. Goede vraag, ik dacht dat je makkelijker aan GBl kan komen dan GHB.

Ik gebruik verder ook nog andere supplementen zoals hoge dosissen b vitamines, vitamine c. Verder wil ik nog Huperzine A proberen. Even een quote

Huperzine, stimuleert het geheugen door de aanmaak van Acetylcholine te stimuleren. Meer Acetylcholine betekent een grotere stimulans van de neuronen in onze hersenen.

Als dit allemaal niet werkt dan ga ik weer iets anders proberen.

Dan wil ik paroxetine+selegiline+valium+Remeron. Ik heb gehoord dat dit heel goed kan werken. Uiteraard begin ik met hele kleine doseringen. Ik heb 1 keer Hypertensie gehad en dat wil ik nooit weer mee maken haha.

Als dat niet werkt ga ik wel weer verder experimenteren. Pijnstillers zoals codeine zien er ook wel leuk uit :rolleyes:

#4 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 27 July 2009 - 10:55 AM

PiHKAL Entry: DESOXY, het is een afgeleide van mescaline, maar het mist 1 zuurstof, vandaar de naam DESOXY. (Maar verder niet heel interesant voor deze discussie, denk ik)

En wat is de bron, waar je die quote vandaan hebt??

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#5 niacinamide

niacinamide

Silent one

• Members
  • 17 posts

Posted 27 July 2009 - 10:57 AM

Niet echt een wetenschappelijke bron: een webwinkel
(Sources zijn niet toegstaan)

Ik zal wel even een betere proberen te zoeken.

Nog betere http://www.ncbi.nlm....Pubmed_RVDocSum

#6 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 27 July 2009 - 11:05 AM

Volgens mij zijn 10 dagen off na 4 weken on niet bepaald genoeg om permanente tolerantie te voorkomen.

Waarom probeer je het probleem op te lossen met drugs? Werken andere methoden niet? Het probleem van drugs is dat je vroeg of laat tegen tolerantie aan zult lopen, wat zaken op z'n minst gecompliceerd maakt. En wil je afhankelijk zijn van pillen?

.......

Als dat niet werkt ga ik wel weer verder experimenteren. Pijnstillers zoals codeine zien er ook wel leuk uit :nopompom:

Klinkt alsof je een sterkere opiaat op zou moeten zoeken, dat zou zeker moeten helpen tegen angststoornissen. Als ik bluelight moet geloven, krijg je er alleen wel een "monkey on your back" bij, als je het wat vaker zou gebruiken :dhp:

#7 niacinamide

niacinamide

Silent one

• Members
  • 17 posts

Posted 27 July 2009 - 11:26 AM

lol Immad :nopompom:

Het is ook bewezen dat mensen met een sociale fobie eerder kans hebben op parkinson.

http://www.pubmedcen...i?artid=1476697

Klinkt opzich wel logisch omdat ons dopamine systeem niet goed werkt waardoor we last krijgen van angst.

#8 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 27 July 2009 - 11:30 AM

Waar baseer je op dat angst een gevolg is van een niet goed werkend dopaminesysteem? Voor zover ik weet is angst, als je het aan een neurotransmitter zou willen koppelen, toch primair gekoppeld aan GABA. Vandaar dat benzodiazepines als valium vaak goed werken.

#9 niacinamide

niacinamide

Silent one

• Members
  • 17 posts

Posted 27 July 2009 - 01:59 PM

http://www.phobia-fe...ial-phobia.html
http://ajp.psychiatr.../full/157/3/457
Benzo's werken het best maar jammer dat geen lange termijn oplossing is!

#10 Kirito

Kirito

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 391 posts

Posted 27 July 2009 - 03:24 PM

lol Immad :nopompom:

Het is ook bewezen dat mensen met een sociale fobie eerder kans hebben op parkinson.

http://www.pubmedcen...i?artid=1476697

Klinkt opzich wel logisch omdat ons dopamine systeem niet goed werkt waardoor we last krijgen van angst.

Is het niet eerder zo dat mensen met Parkinson een verhoogde kans hebben op sociale fobie?
Omgekeerd lijkt me stug eigenlijk. (Parkinson is volgens mij progressief, dus natuurlijk kan het wel zo zijn dat je dmv die sociale fobie vast kan stellen dat iemand Parkinson heeft.)
"I sometimes worry about my short attention span, but not for very long."

#11 niacinamide

niacinamide

Silent one

• Members
  • 17 posts

Posted 27 July 2009 - 04:00 PM

Ach, waar maak ik mij ook druk om. Ik ben no-lifer. Laten we daar maar eerst verandering in brengen.
30 Jaar later ben 50 en misschien dan wel dood of zo. Ik heb al zoveel angst gehad in mijn leven dat mijn hart vast niet meer is wat het moet zijn voor een 20 jarige. Binnenkort zullen we vast wel medicijnen hebben die parkinson nog beter behandelen. + ik heb last van incontinentie. Ik kan mijn blaas niet goed leeg plassen :/ Ik drink nu wel 5 liter water per dag om mijn problemen hopelijk op te lossen.

Therapie heb ik maar 3 lessen volgehouden, angst werd alleen maar erger daardoor. *fuck it all*

#12 Kirito

Kirito

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 391 posts

Posted 27 July 2009 - 05:15 PM

Ach, waar maak ik mij ook druk om. Ik ben no-lifer. Laten we daar maar eerst verandering in brengen.
30 Jaar later ben 50 en misschien dan wel dood of zo. Ik heb al zoveel angst gehad in mijn leven dat mijn hart vast niet meer is wat het moet zijn voor een 20 jarige. Binnenkort zullen we vast wel medicijnen hebben die parkinson nog beter behandelen. + ik heb last van incontinentie. Ik kan mijn blaas niet goed leeg plassen :/ Ik drink nu wel 5 liter water per dag om mijn problemen hopelijk op te lossen.

Therapie heb ik maar 3 lessen volgehouden, angst werd alleen maar erger daardoor. *fuck it all*

Ehhm, ik volg het niet helemaal. Is er vastgesteld dat je Parkinson hebt? Want dat is me even niet duidelijk.
"I sometimes worry about my short attention span, but not for very long."

#13 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 27 July 2009 - 06:04 PM

eeeeehhhh, face your fears?
The mind is a jungle.

#14 niacinamide

niacinamide

Silent one

• Members
  • 17 posts

Posted 27 July 2009 - 06:55 PM

Ehhm, ik volg het niet helemaal. Is er vastgesteld dat je Parkinson hebt? Want dat is me even niet duidelijk.

Uh nee sorry dat ik niet duidelijk was. Ik bedoel dat mensen met sociale fobie eerder kans hebben op parkinson. Ik ben nog maar 20, dus ik heb dat vast niet :D

#15 yookai

yookai

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 163 posts

Posted 27 July 2009 - 06:56 PM

Is het een fobie zoals je die bijvoorbeeld ook voor spinnen kunt hebben?
Heb je het al heel je leven?
Wanneer is het begonnen? Want dat is iets wat ook zeer belangrijk is om te weten.
Ik denk bijvoorbeeld dat het belangrijk is een postieve ervaring te hebben en deze te onthouden.
Daarop bouw je verder. Mischien duurt het wel heel lang tegen je er bent maar elke stap is een goede.
Stort alles weer in weet dan dat het deel van het leer proces is en je er zo sterk uitkomt als je zelf (kunt)bepaalt.
Dit kan bijvoorbeeld met iets wat de grenzen wat verlegt(maar moet niet!) maar neem nu dat je met een ghb ervaring plots alle remmen weg vallen en je een postieve ervaring hebt probeer dit dan de volgende keer met minder of niks.
Je realiseeren hoe het ook kan kan al heel veel doen belangrijk is dat al die middelen kunnen laten zien hoe het ook kan maar dat het opzich geen oplossing is.
En dan bedoel ik dat het alles nog erger kan maken want je nuchtere zelve zal op een bepaald moment weer achteruitgaan.
Nu spreek ik wel niet over antideprisiva of een door de dokter bepaalde behandeling daar ken ik niks van maar je moet jezelf ook niet als ziek gaan zien natuurlijk.
Die moet je zelf zoeken als dit mogenlijk is natuurlijk maar geef het niet te snel op blijf probeeren je bent zoals je zelf zegt nog jong :D
Maak je trouwens geen onnodige zorgen over je hart of parkinson of wat dan ook.
Begin eerst met het belangrijkste :P
Je bent nog jong je kunt nog herstellen en een manier vinden waardoor het voor jouw ook weer wat leuker word.
Onthoud ook dat je niet hoeft te zijn zoals andere je moet enkel de rust vinden voor/in en met jezelf :)

Verder neem niet teveel aanstoot van wat ik zeg ik zeg het ook maar vanuit mijn standpunt en ik ken je natuurlijk (nog) niet.

Succes! met hier te posten ben je op veel vlakken weer een stap verder!

#16 niacinamide

niacinamide

Silent one

• Members
  • 17 posts

Posted 29 July 2009 - 06:27 PM

Bedankt voor de replies.
Ik kom er wel uit denk ik :)

#17 yookai

yookai

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 163 posts

Posted 29 July 2009 - 06:29 PM

Graag gedaan! en goed om te horen :)

#18 niacinamide

niacinamide

Silent one

• Members
  • 17 posts

Posted 01 August 2009 - 11:28 PM

Morgen vertel ik wel wat meer maar ben nu moe. :duimpje:

#19 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 04 August 2009 - 06:53 PM

PROPRANOLOL en AMEN! :)

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#20 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 04 August 2009 - 07:02 PM

Dat is nog niet eens een heel gek idee..!!

En lichamelijk wat 'beter' dan benzo's en ritalin, gok ik.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users