Jump to content

Photo

Paddo's en een MAO-IHeeft het zin?

• Please log in to reply
41 replies to this topic

#21 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 25 January 2012 - 04:12 PM

hangt er vanaf wat je wilt bereiken: wil je gewoon een leuke trip hebben zoals paddo's maar iets steviger, met een ander tintje en langer dan zou ik met een halve portie paddo's en zo een 3 gram rue.

als je een hele stevige trip wilt hebben doe je gewone portie paddo's met 3 gram rue.

als je je hersenen binnenstebuiten wilt draaien neem je dubbele portie paddo's met 3 gram rue.

met de laatste 2 heb ik geen ervaring...

met truffels doe ik sowieso een hele portie met 3 gram syrian rue en eigenlijk vind ik dat het fijnst trippen (vergelijkbaar met halve portie paddo's en 3 gram rue imo)

edit:
que volgorde inderdaad eerst rue (altijd kokhalzen) daarna na een kwartier paddo's/truffels kwartier later slaat t bij mij dan in als een bom en heb ik ff meestal een paar minuten dat ik ff niet weet waar ik het zoeken moet, daarna aclimatiseer ik en is het vol gas vooruit.

ik heb trouwens fijngemalen rue, dus ik hoef het zelf niet te crushen :)
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#22 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 25 January 2012 - 04:24 PM

Wat dreamer zegt. Ik haal de syrische wijnruit door de koffiemolen om het fijn te maken, gooi het in heet water en na 20 minuten filter ik het. Vind de smaak niet heel vies. Paddo's 20-30 minuten later lijkt mij prima.
The mind is a jungle.

#23 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 25 January 2012 - 11:09 PM

Bij gebrek aan koffiemolen/vijzel (al zou iedereen die moeten hebben):

A4-tje opvouwen met zaden er in, woede wegwerken met hamer.
Verbing weirds language.

#24 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 25 January 2012 - 11:25 PM

Maar in mijn ervaring hoeven ze niet compleet vermorzeld/verpoedert te zijn. Het is vooral om de buitenste laag een beetje af te brokkelen.
In de vijzel of zelfs met een hamer krijg je ze in ieder geval echt super moeilijk in kleine stukjes, maar is het effect van een theelepeltje toch ruim genoeg om de paddestoelen flink te potentieren (en een flinke zelfreflecterende draai te geven aan de trip).

#25 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 25 January 2012 - 11:58 PM

Met DPT icm 30 gr caapi had ik het idee dat het je wat meer "grounded" hield, wat, icm de dieetproblemen, voor mij de reden was om het maar weg te laten. Ik herinner het me alsof ik meer een toeschouwer was ipv dat ik erin opging in vergelijking met zonder caapi. Herkennen jullie zoiets met paddo's?

#26 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 26 January 2012 - 08:08 AM

^ bij mij is het juist andersom. Paddo's zijn normaal heel erg een externe trip, zeer observerend en er gebeurd vanalles om je heen.

Met harmala er bij keert de trip zich erg naar binnen en wordt zeer psychoanalytisch. Waar ik bij paddo's meestal er op uit wil trekken, of dingen wil zien en ervaren, wil ik met harmala gaan liggen en het licht uit doen. Je bent wel in zo verre toeschouwer in dat de combinatie met harmala je vooral dingen laat zien, in plaats van dat je "er in op gaat", maar daardoor is het voor mij wel veel leerzamer dan de zuivere paddo-trip, waar meer gekkigheid en lolligheid in zit.

#27 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7701 posts

Posted 26 January 2012 - 11:18 AM

^Immad, ik kan me juist voorstellen dat het met DPT wel handig is om een beetje grounded te blijven. Ik vond DPT in elk geval dusdanig heftig en 'spaced out' dat ik wel baat had gehad bij een beetje vastigheid.

Hoeveel langer duurt het trouwens als je eerst een gram of 3 harmala neemt voordat je de paddestoelen naar binnen werkt? Bij mij zijn paddestoelen na een uur vier meestal aardig ver op hun retour... hoe lang is dat met harmala?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#28 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 26 January 2012 - 12:47 PM

Hmmm, in mijn ervaringen is vooral de piek een heel stuk langer, daarna verandert het karakter van de trip vaak en is er een vrij lange meditatieve afterglow.
Zeg dat een paddotrip van inname tot definitief einde zo'n 5-6 uur duurt is dit met harmala er bij toch wel ruim 8 denk ik.

#29 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 26 January 2012 - 05:13 PM

^^Ik vond het juist een nadeel destijds. Nu alweer een tijd geen DPT meer gedaan; het wordt weer eens tijd. Ook om de 4-HO variant eens verder te onderzoeken :)

Passen jullie je dieet erg aan bij harmala?

#30 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 27 January 2012 - 02:16 PM

ja, eet alleen groentesoep achteraf... broodje jonge kaas en beetje huzaresalade vooraf. merk ook de volgende dag lichte hoofdpijn als ik me te snel aan "slecht" eten waag...
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#31 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 27 January 2012 - 11:20 PM

Was kaas juist niet iets wat afgeraden werd?

#32 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 28 January 2012 - 02:23 AM

oude kaas wel, jonge niet... oude kaas heeft schijnbaar meer van die gifstoffen, ik at trouwens ook maar een paar sneetjes van zelfgesneden jonge kaas van de kaasboer, niet die meuk uit de winkel.

#33 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 28 January 2012 - 09:57 AM

Tyrosine is niet echt een gifstof, het is een precursor voor oa dopamine en norepinephrine. Ik wist alleen niet dat het zo weinig in jonge kaas voorkwam. Niet dat het mij uitmaakt, want ik ben (vrijwel) geheelonthouder, wat kaas betreft ;)

#34 J0rrit

J0rrit

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 48 posts

Posted 04 March 2012 - 08:29 PM

Over de discussie : MAO betekent Mono amine oxidase. Dit betekent dus dat het enzym mono amines (stoffen met 1 NH3 groep) oxideert, hier valt psilocine dus zeker onder, alle mono amines! MAO-A oxideert vooral serotonine, dopamine en noradrenaline, MAO-B oxideert bijna alleen maar dopamine. Psilocyne oefent zn werking uit door vooral agonisering van 5HT2A receptoren. Dit zorgt onder andere voor meer afgifte in het mesolimbische dopaminerge systeem, hetgeen verantwoordelijk is voor veel van de effecten. Wat een rol speelt is vooral de inhibitie van de afbraak van psilocyne. Door vermindere/verlangzaamde afbraak krijg je dus een heftigere trip en een langere trip,

greets

#35 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 04 March 2012 - 08:49 PM

Bedankt J0rrit, maar ik geloof dat iedereen in dit topic al weet wat MAO en MAO-i in het lichaam doen.

De vraag is vooral wat het effect op de trip in combinatie met paddestoelen is.

NH3 is niet de groep die in de stoffen zit, maar is juist een product van de oxidatie.
Lees hier meer over monoamines: http://en.wikipedia.org/wiki/Monoamine

#36 J0rrit

J0rrit

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 48 posts

Posted 05 March 2012 - 10:22 AM

De groep is een NH2 groep by the way, ik maakte een foutje. Na oxidatie is de amine groep verwijdert, dat is het doel ervan, zo kunnen ze niet meer als mono-amine functioneren en dus geen effect meer hebben op de pre/postsynaptische receptoren.

greets

#37 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 05 March 2012 - 11:05 AM

Nee hoor, DMT en Psilocine (bijvoorbeeld) hebben geen NH2 groep, maar een N(CH3)2 groep :)
Amines kunnen primair (R-NH2), secundair (R1,R2-NH) of tertiair (R1,R2,R3-N) zijn.
In elk geval kan deze groep onderdeel van een mono-amine zijn.

MAO werkt specifiek op stoffen die 1 zo'n amine-groep bevatten (kunnen dus primair, secundair of tertiair zijn), verbonden aan 2 koolstof-atomen en daar aan een aromatische ring (zoals alle stoffen in het eerder vermelde wikipedia-artikel).

#38 J0rrit

J0rrit

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 48 posts

Posted 05 March 2012 - 12:07 PM

Je hebt gelijk, my bad. Heb helaas geen heel erg goede scheikundige achtergrond, maar een geneeskundige,

greets

#39 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7701 posts

Posted 15 March 2013 - 12:18 PM

Ik heb fijngepoederd Syrian Rue poeder: zouden jullie aanraden om daar een extractie van te maken of het gewoon in caps te stoppen en die verspreid over een half uurtje in te nemen? Wat zou het meeste helpen om de misselijkheid tegen te gaan?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#40 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7701 posts

Posted 28 December 2013 - 12:37 PM

^Well? :P

Thank you, the mdgt.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users