Jump to content

Photo

Paddo's en een MAO-IHeeft het zin?

• Please log in to reply
41 replies to this topic

#1 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 03 June 2009 - 11:00 PM

We hadden het net op de borrel van Stichting OPEN hierover.

Ik heb ervaring met de combinatie, maar vroeg mij toch af of de MAO-I iets doet om de psiloc(yb)ine te beschermen tegen die kwaadaardige MAO's. Meen mij namelijk te herinneren ooit gelezen te hebben dat het vrij onzinnig is om MAO-I's te nemen om de paddo's te versterken (ze doen het immers prima zonder, dus schijnbaar hebben de MAO's toch niet zoveel invloed). Ik ben er wel van overtuigd dat de trip anders is, maar zou het zelf verklaren als het door de psilo's versterkte effect van de MAO-I's.

Weet iemand meer?
The mind is a jungle.

#2 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 04 June 2009 - 07:45 AM

Wat een onzinnige discussie ... ik heb meerdere malen paddo's + MAO-i gedaan en het waren de meest intense trips die ik ooit heb gehad (op doseringen van paddo's waar ik normaal niet echt zeer hard op zou gaan).

Dus ja, MAO-i toevoegen heeft wel degelijk effect. Het geeft wel een eigen kleur aan de trip, maar de stoffen in de paddestoelen zelf worden er ook door versterkt.

#3 Twilight

Twilight

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1622 posts

Posted 04 June 2009 - 12:31 PM

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar zou dit wel eens willen proberen.

Tot nu toe vooral gehoord dat het de trip vooral verlengd, maar zo te lezen aan deze reacties heeft het dus ook andere effecten.

#4 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 04 June 2009 - 04:40 PM

Ik heb eenzelfde ervaring als dreamer: lage dosis paddo met mao-i zorgt voor een trip die veel heftiger is dan als je alleen paddo's in die dosis zou nemen (of alleen de mao-i). Verder viel het op dat de trip heel geleidelijk en ook heel soepel intrad. Dat heftige moment waarop de trip met de deur in huis valt werd een heel soepele overgaan van nuchterheid naar totaal trippen. Dit waren heel bijzondere ervaringen.
De mao-i die ik toen heb gebruikt is peganum harmala.

#5 The_Imagizer

The_Imagizer

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 308 posts

Posted 04 June 2009 - 05:33 PM

Mijn ervaring met hoge dosis paddo's (~2'bakjes' als ik me niet vergis) en een klein beetje MAO-i (dewelke ontgaat me even, zaadjes van iets iig) is allesinds een van de meest intense trips die ik ooit gehad heb. Ook de enigste keer dat ik het een uurtje eigenlijk niet zo goed aan kon en het onaangenaam was. U weze gewaarschuwd :-)

#6 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 04 June 2009 - 06:15 PM

@allen
Dat je trip sterker is geworden betekent niet per definitie dat de MAO-remmers ervoor zorgen dat psilocine niet wordt afgebroken, toch? MAO-remmers kunnen immers ook een eigen effect hebben. In mijn ervaring voegt het ook zeker wel wat toe, maar de vraag is dus niet zozeer of de trip anders wordt, maar waarom. Breekt monoamineoxidase de werkzame stof in paddo's af of niet (of deels)? Heeft iemand hier harde cijfers over of een wetenschappelijke uitleg (iemand verstand van de chemie erachter?), want we hebben weinig aan subjectieve rapporten bij deze vraag.
The mind is a jungle.

#7 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 04 June 2009 - 07:13 PM

Ik heb me nooit zo verdiept in monoamineoxidase, maar ik kan me voorstellen dat de dimethylamine op psilocine 'te groot' is om voor de MAO om er nog grip op uit te kunnen oefenen.
En dat het toenemen van effect vooral te wijten is aan het feit dat alle andere neurotransmitter die door psilocine worden gereleased niet worden afgebroken door MAO. En er dus een sterker effect is dan met een vergelijkbare hoeveelheid psilocine zonder MAOi.
En dat de MAO geen effect heeft op de psilocine zelf.

Gewoon een hersenspinsel op een donderdagavond..

EDIT:
Of het kan natuurlijk ook zo zijn, dat opeens andere stoffen in de paddestoel, die normaal gesproken niet oraal actief zijn, nu wel actief worden door het toevoegen van de MAOi..?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#8 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 04 June 2009 - 07:29 PM

Posted Image

Posted Image

Met die eerste weten MAO's toch goed raad. Zie niet zoveel verschil met de tweede, kwa amine omvang. :thumbsup:

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#9 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 04 June 2009 - 07:31 PM

Scherp :thumbsup:
Het is dan ook maar een donderdag avond, dus hopelijk is het mij vergeven.

Dan ga ik toch voor mijn back-up theorie.. :bleh:

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#10 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 04 June 2009 - 08:10 PM

Zie het als een complimentje poelie, leuk om met iemand met zoveel inzicht te kunnen chem-stribbelen. :thumbsup:

Mijn theorie is dat MAO wel met psilocybine aan de slag gaan en dan voornamelijk in de hersenen, op een zelfde manier zoals ze ook serotonine afbreken. Zo zullen MAO.i de effecten intensiveren en verlengen. Net zoals MAOi depressie verlichten door serotonine afbraak te vertragen waardoor het verhoogt wordt.

En natuurlijk spelen MAOi ook een rol in het vertragen van de afbraak van andere neurotransmitters welke weer in/direct door psilo verhoogt raken.

"Prove me wrong..."

#11 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 04 June 2009 - 10:03 PM

Met die eerste weten MOA's toch goed raad. Zie niet zoveel verschil met de tweede, kwa amine omvang. :thumbsup:

Maar waarom trip je dan toch op psilocybine als je geen MAO-I neemt? Is het op een of andere manier toch robuuster dan DMT?
The mind is a jungle.

#12 Twilight

Twilight

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1622 posts

Posted 04 June 2009 - 10:21 PM

Zou het feit dat DMT een lichaamseigen stof is een reden kunnen zijn?

#13 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 05 June 2009 - 07:06 AM

Met die eerste weten MOA's toch goed raad. Zie niet zoveel verschil met de tweede, kwa amine omvang. :thumbsup:

Maar waarom trip je dan toch op psilocybine als je geen MAO-I neemt? Is het op een of andere manier toch robuuster dan DMT?

Zo zou je het kunnen zien. Uiteindelijk worden toch vrijwel alle Mono-Amines (zoals DMT, Psilocine, serotonine, dopamine, mescaline .. etc.) door MAO afgebroken en zal een MAO-remmer deze afbraak verstoren, waardoor deze stoffen langer en in hogere concentratie aanwezig blijven.

In het geval van Harmine VS Harmaline is Harmaline zelf een stuk psychoactiever in de buurt van MAO-i doseringen. Gezien Peganum harmala meer Harmaline tov Harmine bevat zou je kunnen stellen dat het effect hiervan meer invloed heeft op de trip dan in het geval van bijv. Banistiopsis caapi waar de verhouding juist naar Harmine toe ligt (de werking van deze plant ligt dus meer naar een neutralere MAO-i).

#14 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 05 June 2009 - 08:21 AM

Leuke discussie dit! En inderdaad, de hamvraag is welke MAO breekt waar wat af. Ik vermoed dat MAO's in het verteringstelsel en in de lever hard aan de slag gaan met dmt en dat psilo robuuster is in deze fase. EƩnmaal in de hersenen zijn er andere mao's die normaal serotonine op peil houden en zodoende ook raad weten met dmt en psilo. Hier zal de werking van een MAOi in combinatie met psilo schuilen en een MAOi maakt dmt bioactief door ervoor te zorgen dat het de eerste MAO verdediging in de maag en lever doorkomt.

"Prove me wrong..."

#15 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 05 June 2009 - 10:32 AM

Waarom blijf je het eigenlijk hardnekkig moa's noemen? Mono Amine Oxidaaaaaase, ouwe. M A O weetjewel

Je hebt gelijk, had een smerige reply maar heb net bedacht dat je gelijk hebt en het ge-edit. Ik zal het moa waar het fout staat even editten.

gr. McH

P.s. Dit onderonsje kan wel weggemaoed worden...

"Prove me wrong..."

#16 Spor

Spor

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 40 posts

Posted 08 September 2009 - 02:41 PM

Voor zover ik weet zorgen MAO remmers behalve vertraagde afbraak van psylocibine, ook ervoor dat een kleine hoeveelheid DMT die in de meeste psychoactieve paddenstoelen aanwezig blijkt, ook werkt. Al met al zal de trip dus wat heftiger zijn, wat verschillend, en zal wat langer duren...

Ik ga dit binnenkort uitgebreid uitproberen.

PS. Ik ben een zeer ervaren psychonaut die tot nu toe actief is geweest op DF. Het niveau begint daar echter te dalen heb ik het idee en zodoende ben ik hier op DHP uitgekomen.

#17 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 08 September 2009 - 05:54 PM

^Welkom. Er is overigens een plek hier op DHP waar je jezelf even uitgebreider kan voorstellen. Wij vinden het altijd leuk te weten met wie we van doen hebben (leeftijd, werk, studie, hobbies....dat soort dingen. Wat je kwijt wil.)
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#18 Spor

Spor

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 40 posts

Posted 10 September 2009 - 11:15 PM

Nou, dan zullen we dat maar doen he :D

https://www.dhpforum...?showtopic=6823

#19 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7701 posts

Posted 25 January 2012 - 02:50 PM

Omdat ik het onzin vind om een nieuw topc aan te maken, bij deze dan maar een praktische vraag hier: wat voor doseringen zouden jullie aanraden als 't gaat om P. cubensis gecombineerd met Peganum harmala (syrian rue)?

En wat is jullie favoriete volgorde? Eerst een dosis harmala en pas na een tijdje de paddestoelen? Samen in een sapje mixen? Wat heeft jullie voorkeur?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#20 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 25 January 2012 - 04:06 PM

Ik doe meestal: een theelepel (zo'n 3-4gram) Peganum harmala zaden in een mortier wat fijnstampen (gaat vrijwel onmogelijk). Laten weken in een kop vers gekookt water met een beetje citroensap. Als het drinkbaar is filteren en achterover gooien (de zaadjes slik ik eigenlijk nooit door).

Zo'n ~20 minuten later neem ik een portie paddo's waar ik normaal een relatief milde trip op zou hebben (dus 20-25gram verse cubensis ofzo).

Als je eerst de MAO-i neemt dan schakel je de MAO-enzymen in je maag uit, daarom is het beter om even te wachten voordat je de paddo's neemt.
"Samen in een sapje mixen" lijkt me echt walgelijk :)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users