Jump to content

Photo

HopHumulus Lupulus

• Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7690 posts

Posted 28 May 2009 - 01:56 PM

Iemand ervaring mee?

Werd gesommeerd om proefkonijn te spelen. Nu ben ik niet de lupululligste, maar vroeg me toch wel af of iemand hier verstand van heeft.

Heb een flesje van 10 ml. met Liquid Resin - CO2 extract.

;)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#2 Stije

Stije

teknobarbie

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1052 posts

Posted 28 May 2009 - 02:37 PM

Ik denk dat iedereen wel in meer of mindere mate te maken heeft met hop omdat het in Bier zit. Ik dus niet want bier is vies :P ....

Ik heb er wel een keer thee van gezet omdat je er een rustige space (zoals hasj) van zou krijgen. (gaat om de lupuline als ik het goed heb) Lekkere thee wel. Maar was voor mij niet ehm echt te merken ;)

Maar zo'n flesje is me onbekend. Ben wel nieuwschierig

Vandaag is mijn Lievelingsdag!!

THE FOLLOWING ERROR(S) WERE FOUND
You have posted a message with more emoticons that this board allows. Please reduce the number of emoticons you've added to the message

#3 Fractal

Fractal

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 760 posts

Posted 28 May 2009 - 03:09 PM

Is het een wit, sterk geurend goedje? Prolly hetzelfde extract als ze gebruiken bij het (moderne) brouwproces dan. Anyway, ik woon in Poperinge, wat in België de enige streek is waar hop nog op "grote" schaal gekweekt wordt (zo'n 300 hectaren). Twee jaar ook enkele weken op een boerderij geholpen bij het "plukken" van de hop.
Veel kan ik je niet vertellen over de vermeende psychedelische werking, al zeggen de hoppeboeren wel dat je "moe" en "wazig" kan worden na lange tijd tussen versgeplukte hoppebelletjes te vertoeven. Ik zou er alvast niet te veel van verwachten...

#4 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7690 posts

Posted 28 May 2009 - 03:23 PM

Ik verwacht er niet iets spiegedelies van, de pusher die me het flesje in handen stopte keek me met een meewarige blik aan, en - terwijl hij mijn handen stevig vast bleef houden - drukte me op het hart dat ik maar eens moest kijken wat ik ervan vond. Hij wist zelf ook niets van doseringen en dergelijke, en wist eigenlijk alleen te vertellen dat je er rielekst van wordt. Juist ja.

Wie sjel sie. Neem vanavond denk ik het halve buisje, misschien doe ik de rest in m'n vriendin haar drankje als ze de andere kant op kijkt. ;)

Tis trouwens niet wit maar beetje tussen groen en bruin in, een kleverig goedje. Zal kijken of ik een foto kan maken.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#5 Stije

Stije

teknobarbie

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1052 posts

Posted 28 May 2009 - 03:30 PM

Tis trouwens niet wit maar beetje tussen groen en bruin in, een kleverig goedje. Zal kijken of ik een foto kan maken.

kan wel kloppen dan ;) ...lupuline is gelig...misschien is dit gemixt met het een of ander of niet heel erg geconcentreert :P

Vandaag is mijn Lievelingsdag!!

THE FOLLOWING ERROR(S) WERE FOUND
You have posted a message with more emoticons that this board allows. Please reduce the number of emoticons you've added to the message

#6 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7690 posts

Posted 28 May 2009 - 04:14 PM

Nu je het zegt... het zou best eens donkergeel kunnen zijn. Moeilijk om precies goed te zien in zo'n flesje.

Thank you, the mdgt.

#7 Twilight

Twilight

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1622 posts

Posted 28 May 2009 - 06:58 PM

Ik heb zelf een flesje. Deze om precies te zijn.

Het is verschrikkelijk smerig, echt ugh, heel vies.
Ik heb het een paar keer geprobeerd maar nooit echt iets van gemerkt, was ook vooral met als doel om goed te slapen.
Maar ook vraag ik me af of dat veel verschil was, het is alweer een tijdje geleden.
Misschien had ik gewoon veel te weinig, maar echt veel van dat spul wil je echt niet. :)

Het heeft zo'n lange nasmaak, brrr.

Mod: :P GEEN SOURCES ;)

#8 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 28 May 2009 - 11:20 PM

heb het jaaaren terug es gerookt, deed nix, ook zon flesje dus
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#9 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7690 posts

Posted 29 May 2009 - 10:17 AM

Fotootje gelukt... is nogal een gedoe met een camera waarvan het schermpje kapot is, kan nooit precies zien wat ik doe. Maar soit...

Posted Image

@wolf: hoe de hell rook je de inhoud van zo'n flesje?

@Twilight: hoeveel zat er in jouw flesje en hoeveel nam je ervan per keer?

Thank you, the mdgt.

#10 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 29 May 2009 - 05:28 PM

Volgens mij werkt hop ook alleen maar prettig samen met wat water gist en mout.
wel koel en met een goede schuimkraag.
enne dat het smerig smaakt kan ik me voorstellen aangezien de bitterheid van pils door het beetje hop erin komt. duitsers houden meer van hop dan hollanders daarom is duits aldi bier ook meestal wat bitterder in de afdronk nauwelijks te zuipen.

welke alkaloiden zitten er eigenlijk in hop?
het is een verwante van hennep meen ik me te herrinneren

edit: hop bevat o.a sterke fyto-oestrogenen lees ik net.

dus als je ineens tassen en schoenen wilt gaan kopen en je benen begint te waxen dan heb je goed spul! :)
en wordt je van teveel aldi bier zuipen dus gay..

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#11 Twilight

Twilight

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1622 posts

Posted 29 May 2009 - 08:42 PM

@Twilight: hoeveel zat er in jouw flesje en hoeveel nam je ervan per keer?

Ik heb het nooit echt specifiek opgemeten, maar altijd wel een flinke 'druppel' (voor zover je het een druppel kan noemen).
Dit werd me op een andere site aangeraden, ook om vooral niet meer te nemen. Maar misschien is het juist beter om toch meer te nemen.
Maar ik denk niet dat ik nog wat met het spul ga doen...

#12 JJJ

JJJ

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 515 posts

Posted 14 June 2009 - 01:35 PM

Ik vind het een mooie plant, en inderdaad is het een cannabaceae (cannabisfamilie). Je ziet dat ook wel een beetje aan de vorm van de bladeren. Ik heb een 'slaapthee' met o.a. hop er in, en naast dat die thee flink bitter smaakt is hij ook wel rustgevend. Maar dat komt misschien meer door de valeriaan die er in zit dan door de hop. Het feit dat hop oestrogenen bevat, schijnt zichtbaar te zijn in de lichaamsbouw van mannen die veel bier drinken (b.v. lichte borstgroei). :D

Posted Image
Sometimes we live
no particular way
but our own

#13 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 15 June 2009 - 07:57 PM

Hop is net als cannabis ook tweehuizig: Van de vrouwelijke bloemen (bellen) maakt men bier. De mannelijke bloei bevat geen actieve stofjes.

Humulus Lupulus (Hop) flesje €8,95
Humulus Lupulus (Hop) flesje
Grotere afbeelding (opent in nieuw venster)

Hop (Humulus lupulus) is een plant met sterke wortels, hartvormige bladeren en kegelvormige bloemen. De Romeinen aten in de lente de jonge scheuten zoals wij asperges eten. Rond het begin van de veertiende eeuw werd Hop voor het eerst in Nederlandse brouwerijen gebruikt. In de traditionele geneeskunst wordt hop gebruikt voor allerlei soorten spanning.

Het therapeutisch gebruik van Hop in Europa dateert uit tenminste de negende eeuw. Daarvoor werd het gebruikt in de productie van brood en bier, en werd ook verwerkt in salades (DeLyser en Kasper, 1994).

In Duitsland staat hop geregistreerd als een medicinale thee en bevatten ongeveer 70 kalmerende medicijnen hop extract. In Duitsland en de Verenigde Staten worden Hop thee, tincturen en extracten gebruikt in kalmerende bereidingen voor angst en onrust (Leung en Foster, 1996; Wichtl en Bisset, 1994).

Product
10 ml

Effecten
Hop kan gebruikt worden voor problemen als rusteloosheid, bezorgdheid en slaapproblemen. De Britse Herbal Compendium beveelt het gebruik aan voor rusteloosheid, slaapproblemen en gebrek aan eetlust (Bradley, 1992). De Duitse Standard License voor Hop thee beveelt het gebruik aan voor rusteloosheid en slaapproblemen (Braun et al., 1997).

Gebruik
Neem een druppel ongeveer een uur voor het gewenste effect. De dosering kan verhoogd worden en gecombineerd met andere kalmerende kruiden zoals Valeriaan en/of Passiebloem.

Ingrediënten
Oleoresin Lupulinae (liquid resin - CO2 extract

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#14 Spor

Spor

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 40 posts

Posted 11 September 2009 - 06:27 PM

Ik heb het zelfde flesje, moet zeggen dat ik er niet veel aan vind. Weet niet eens zeker of het écht iets doet, maar weet ook niet zeker of het echt niets doet zeg maar...

Het is in ieder geval ongelofelijk smerig ! ik stop het altijd in een capsule en slik die dan voordat de capsule oplost

#15 yookai

yookai

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 163 posts

Posted 12 September 2009 - 10:44 AM

Iemand een idee hoe je zelf een extract maakt?
Hop groeit hier overal in het wild.
Ik ga ervanuit dat deze wel minder actief zijn maar ze vormen wel mooie bellen dusja ;)

#16 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7690 posts

Posted 06 March 2011 - 05:24 PM

Jezus wat is dit smerig zeg. Bijna nog erger dan kratom...

Ga proberen om het heel snel naar binnen te gieten, maar ik ben geneigd om het gewoon weg te flikkeren. Maar ja, deze is voor de wetenschap dan maar. Ai ai ai.

Thank you, the mdgt.

#17 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7690 posts

Posted 06 March 2011 - 08:44 PM

Smeezes, dat was eens maar nooit weer.

Diarree, zweet-aanvallen, hot flushes, voel me vrij belabberd. Pfff... so much for science.

Thank you, the mdgt.

#18 Iorek Byrnison

Iorek Byrnison

draagt een waar DHP hart!

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1075 posts

Posted 06 March 2011 - 11:13 PM

Smeezes, dat was eens maar nooit weer.

Diarree, zweet-aanvallen, hot flushes, voel me vrij belabberd. Pfff... so much for science.

Een nobele queeste met eenduidige conclusie. Snaap versus onwetendheid: Snaap wins! :bubbles:

Aan mijn appel
Bungelt een boom

Okboter

#19 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 07 March 2011 - 11:39 AM

Ik dacht dat het topic over smack ging.. Hop is alang voor heroine in de USA.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#20 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 08 March 2011 - 02:57 PM

Hop hop - paardje in galop

Posted Image

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users