I- Woord vooraf Als dit leest, zit je er waarschijnlijk over te denken DXM (dextromethorphan) te gaan gebruiken, of je bent geinteresseerd in het gebruik hiervan. Dit document is bedoeld als kort informatief overzicht over DXM; het gebruik, de gevolgen, de risico?s en wat je ermee bereiken kunt. Nu moet ik vermelden dat dit document bij lange na niet alle risico?s behandelt die voorkomen bij DXM gebruik. (voor diegene die meer informatie hierover willen hebben, wil ik doorverwijzen naar >
DXM-FAQ Erowid )
Dextromethorphan is een zeer riskante drug, en kan fataal zijn indien gebruikt met andere drugs, en het kan ook fataal of gevaarlijk zijn als je tot een bepaalde risicogroep hoort. Je moet ervoor zorgen dat je niet in ??n van de risico groepen zit. Dit document veronderstelt dat je reeds hebt bepaald dat je niet in een riskante groep zit, of als je nog van plan bent DXM te gaan gebruiken, dat je de gevaren begrijpt en daar zelf verantwoordelijkheid voor neemt. Al deze gevaren kunnen in "
Dextromethorphan FAQ" van William White?s op Erowid gevonden worden. Dextromethorphan FAQ van William White's is een uiterst goed geschreven stuk en je zult er alle risico's vinden en veel andere zaken met betrekking op DXM. (Let op Deze "
Dextromethorphan FAQ" is wel in het Engels geschreven).
Dit document is enkel handig om te gebruiken bij kort recreatief gebruik. Voor een volledig overzicht over dextromethorphan wil ik nogmaals doorverwijzen naar de engelse "
Dextromethorphan FAQ". Tevens wil ik niemand adviseren om DXM recreatief te gaan gebruiken. Je bent zelf verantwoordelijk om te controleren of dergelijk gebruik van DXM legaal is en tevens ben je zelf verantwoordelijk om te beslissen of je DXM recreatief wil gaan gebruiken. Of je DXM wilt gebruiken is je persoonlijke beslissing, dit document is enkel om informatie te verschaffen over de drug DXM.
________________________________________________________________________________
Dit document is opgesteld om informatie te verschaffen in de Nederlandse taal over de drug DXM. Het is belangrijk dat mensen goed geinformeerd worden over alle soorten drugs, zodat er een goed beeld gevormd kan worden over het gebruik, de gevolgen, de risico's en wat je er mee bereiken kunt. Meestal wordt er een negatief beeld geschets, maar nu mede dankzij internet kan iedereen zich breed orienteren. Overal op het internet zijn forums te vinden waar men praat over drugs en enige tijd geleden op 17 februari 2004 heb ik ook een Nederlands message board opgezet om over het gebruik van drugs te discussieren. Dit forum is van gebruikers voor gebruikers om ervaringen en alle andere soorten informatie over drugs bijelkaar te krijgen. Een van de belangrijke doelen van dit board is dat gebruikers van drugs goed worden voorgelicht over verstandig gebruik van drugs. Niemand wordt aangezet om drugs te gebruiken, maar het is bedoelt om objectief informatie te verschaffen. Dit forum is te bezichten op
http://www.dhpforum.nl