Jump to content

Photo

Angst voor DMT

• Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 Libelle

Libelle

homo agnitio agnitius

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1349 posts

Posted 25 January 2009 - 09:36 PM

Ik begin even ene nieuw topic, ik kon niet zo gauw vinden waar ik mijn vraag kon posten.

Ik ben vorig jaar juli in aanraking gekomen met DMT. Ik heb er veel over gelezen, heb er ook een mening over (spiritueel goedje als ik boeken moet geloven)ik heb het nu ongeveer 6 keer gerookt, iedere keer een dosis van +/- 25 milligram, en iedere keer als ik rookte werd ik bang. Niet zozeer in paniek bang, (paniek staat niet in mijn woordenboek ;-)) maar gewoon angstig, ik was tot het uiterste gespannen, dacht heel sneel na, ook heel veel na, gedachten worden afgeschoten in mijn hoofd, alsof er een mitrailleur met gedachten af wordt geschoten. Gaat dat bij iedereen zo? Miischien is het verstandig om die gedachten eens op te schrijven, volgens mij leer ik er veel van.

Ik heb twee keer Ayahuasca gedaan, de eerste keer gebeurde er niet veel, behalve dat ik van de enorme speed craving af was, en de tweede keer was het iets heftiger. Ik lag te malen en te denken, voelde me kut maar kon me er niet aan over geven. Ik leverde een heftige strijd met mezelf en daar denk ik dat de schoen wringt. DMT is een middel dat je overgave eist. Nu heb ik nog nooit een breaktrough gehad, zelfs geen wezens ontmoet maar dat wil ik wel heel graag. Probleem is dus dat ik me niet kan overgeven, ik wil uit alle macht de touwtjes in handen houden, zelfs tijdens Ayahuasca ceremonie bleef ik tegen mezelf strijden totdat het uitgewerkt was.

Nu is de vraag, zijn jullie bekend met oefeningen die ik kan doen om te leren de controle uit handen te geven?

Ik wil graag mijn eigen geest onderzoeken maar zo kom ik niet echt verder, ik ervaar het echt als een blokkade, en ik durf echt niet verder. Sommige zullen zeggen, laad je pijp gewoon zo vol dat er niets meer in kan en gewoon doen, maar ik voel echt en barrière alsof ik tegen een muur loop.
Hebben er meer mensen last van gehad? En hoe hebben jullie dat opgelost?

Groet Libelle
Van het Pad.

#2 Doerak

Doerak

Silent one

• Members
  • 19 posts

Posted 25 January 2009 - 10:36 PM

Ik heb momenteel een zelfde angst voor DMT. Voordat ik ooit een breakthrough had rookte is best vaak lage doseringen DMT en vond de visuals enzo echt geweldig. Sinds ik op een avond ietsjes ben doorgeschoten in de dosering (+/- 80mg) lijkt het haast onmogelijk om op het lage plateau te komen en schiet ik eigenlijk altijd door naar een extreme trip waar ik me achteraf soms niets meer herinner dan pure doodsangst... Ik denk dat dat komt omdat ik met zoveel spanning aan het roken begin.

Ik heb daarom momenteel een DMT stop en wacht simpelweg af tot de angst wat minder is. Ik zal dan waarschijnlijk weer rustig aan op bouwen om wellicht uiteindelijk er weer genoeg van te hebben. Zo gaat dat bij paddenstoelen, zo gaat dat met DMT.

Haast je niet; je hebt hopelijk nog een lange tijd voor je! In ieder geval genoeg om je op een dag zeker genoeg te voelen om all the way te gaan. Voor die tijd zou ik je aanraden om rustig aan te doen. Als je eenmaal in je broek gescheten hebt van angst is het moeilijk om weer echt van DMT te genieten. En alleen als je ervan kunt genieten kun je je helemaal overgeven en van de trip leren.

De manier van roken lijkt bij mij ook van invloed te zijn. Meestal "shot" ik de DMT in een lightbulb vaporizer. Je krijgt dan binnen een seconde alle DMT binnen wat zorgt voor een supersnelle comeup van de effecten. "Chasing the dragon" lijkt voor mij een betere methode omdat de DMT wat langzamer de binnenkant van mijn longen bekleed.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Wees geduldig en zeker van jezelf!

#3 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 25 January 2009 - 10:48 PM

Misschien moet je eens kijken of je met andere middelen dit probleem ook hebt, en of die ervaringen wat licht op de angst en de overgave kunnen werpen?
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#4 Sonic_Steph

Sonic_Steph

Totally Engaged

• Donateurs
  • PipPipPipPip
  • 733 posts

Posted 25 January 2009 - 10:52 PM

Goeie vraag.
Maar wel lastig te beantwoorden, want, hoe zal ik het zeggen, ik denk dat je 'probleem' misschien wel een deel van jezelf is, misschien ben je angstig om een heel goede reden, je geest (en je lichaam) zijn daar gewoon (nog) niet aan toe. Misschien heb je gewoon nog wat meer tijd (en dan bedoel ik echt een paar jaar) nodig om wat meer bewust te worden van jezelf. Maar sommige mensen zijn erg gevoelig aangelegd, en reageren nooit goed op bepaalde psychedelische stoffen denk ik... Een van m'n beste vrienden heeft door de consumptie van psychedelica een manisch-depressieve periode moeten doorstaan. (het gaat nu weer heel goed met hem trouwens, maar bepaalde stoffen zal hij nooit meer kunnen en willen gebruiken)
Een oplossing kan dus zijn helemaal geen Ayahuasca of DMT te nuttigen omdat je er niet goed op reageert. Maar ik kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten!

Je kan eerst wat andere dingen zoals LSD en mescaline proberen, om te kijken of je daar wat prettiger op reageert.

Maar ja, dat 'loslaten' vereist ook een zekere moed. Hoe ver dat kan gaan herinner ik me van m'n tweede Aya reis, toen ik op een zeker moment dacht dat ik dood ging. Maar terwijl ik in die 'void' werd getrokken dacht ik dat ik toch niet in staat was om er maar dan ook iets aan te doen. Dus dacht ik, dan kan ik me maar net zo goed overgeven om te zien wat er was 'on the other side'. En dat hielp, daarna werd het één van m'n coolste reizen ooit.
female life form hiking the galaxy

#5 Libelle

Libelle

homo agnitio agnitius

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1349 posts

Posted 26 January 2009 - 09:13 AM

Misschien moet je eens kijken of je met andere middelen dit probleem ook hebt, en of die ervaringen wat licht op de angst en de overgave kunnen werpen?

Misschien is het verstandig om wat meer te vertellen over mijn verdere psychedelische ervaringen.

Paddo's: ongeveer 3-4 keer, met maar een paar leuke ervaringen. 1x heel erg niet leuk met verkeerde mensen en setting.

LSD: sinds december 2007 16x gedaan met ook een paar mindere ervaringen. Vooral de laatste paar keer had ik het niet naar mijn zin, mede daarom wil ik dit jaar maar een paar keer LSD gebruiken. Ik wijt dit aan het feit dat ik niet altijd de situatie juist ingeschat heb en de drang om te trippen groter was dan de scherpe blik en inzicht of het wel de juiste tijd en plaats was ervoor.

Ik heb met LSD totaal geen moeite met het houden van de controle, nu is het ook een middel wat heel makkelijk te sturen is, veel makkelijker dan paddo's. Ik denk dat die controlfreak altijd al in me heeft gezten en dat ik er gewoon nog nooit over nagedacht heb, totdat ik de laatste keer ayahuasca zo'n gevecht geleverd heb. Ik ben toen die ervaring gaan analyseren en kwam tot de conclusie dat ik echt bang was. Angst is en nieuwe ervaring voor mij omdat ik noit in situaties heb gezeten waarin ik bang ben geweest.

Als het op angst voor een persoon of een fysiek iets is (fobieen of iets anders) aankomt, heb ik geen angst, duidelijk bestaat mijn angst in het ontdekken van de niet fysieke wereld. Rationeel zeg ik dat er niets is om bang voor te zijn, onbekende angst irrationele angst, maar toch houd iets me tegen om mijn spirituele zelf via drugs te ontdekken. Misschien is de brok met verdriet uit mijn jeugd de reden en moet ik dat eerst oplossen.

Thanks voor jullie reacties! En speciaal Doerak! :)
Van het Pad.

#6 De Baron

De Baron

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 445 posts

Posted 26 January 2009 - 09:29 AM

Je hebt je bewustzijn, wat gewoon is, het is een waarnemer, meer niets.
Dan heb je het ego, dat denkt, het associeert zich met spullen en mensen, zoekt houwvast hoewel het altijd uiteindelijk gedoemd is te sterven.
In mijn ogen is dat je ego die keihard aan het protesteren is, 'ik wil niet doooood!!'.

Maar goed dat is mijn interpertatie, gewoon doorroken en dood maken dat ding :)

#7 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 26 January 2009 - 11:31 AM

Wordt je bewust van je angst en hij zal langzaam minder worden en verdwijnen. Ik denk niet dat je de oplossing in 1 of ander middel moet gaan zoeken, maar in jezelf. Het kan goed zijn om een ritueel om het gebruik van een middel heen te bouwen, zodat je een structuur hebt waarbinnen je je veilig voelt. Let goed op set en setting en neem MDMA en na een half uur LSD, zodat je zonder angst een trip ingaat en jezelf makkelijk kunt analyseren. Het kan ook helpen om regelmatig te mediteren of yoga/tai chi/qi gong/etc. te gaan doen. De controlfreak is gelinkt aan je eigen onzekerheid en dat moet je leren accepteren.
The mind is a jungle.

#8 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9418 posts

Posted 26 January 2009 - 12:17 PM

Let goed op set en setting en neem MDMA en na een half uur LSD, zodat je zonder angst een trip ingaat en jezelf makkelijk kunt analyseren.

Het topic gaat over angst bij DMT, niet over MDMA+LSD.

#9 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2427 posts

Posted 26 January 2009 - 12:45 PM

Ik ken het, als ik een tijdje geen DMT gerookt heb, houd ik met trillende handen m'n pijpje vast. In de ergste gevallen leek het alsof ik stevige parkinson had, zo sterk was het. Staat wel bijna garant voor een intense ervaring :)

Ik zet me er gewoon overheen, ik weet waarom ik het zou willen en ik weet dat ik het wil. Het levert wel zo'n "oh, fuck!" moment op, maar dat is eigenlijk vooral grappig (achteraf).

#10 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 26 January 2009 - 05:18 PM

Let goed op set en setting en neem MDMA en na een half uur LSD, zodat je zonder angst een trip ingaat en jezelf makkelijk kunt analyseren.

Het topic gaat over angst bij DMT, niet over MDMA+LSD.

Goh, dat had ik helemaal niet begrepen.
The mind is a jungle.

#11 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 26 January 2009 - 05:41 PM

[/ironie]

Wat ik bedoel is dat een dergelijke angst deel is van je persoonlijkheid en dat je dit heel mooi kunt onderzoeken met een combinatie van MDMA en LSD.
The mind is a jungle.

#12 Libelle

Libelle

homo agnitio agnitius

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1349 posts

Posted 26 January 2009 - 09:43 PM

[/ironie]

Wat ik bedoel is dat een dergelijke angst deel is van je persoonlijkheid en dat je dit heel mooi kunt onderzoeken met een combinatie van MDMA en LSD.

Ik wil heel graag nog een keer een trip alleen plannen, en dan mijn eigen geest onderzoeken. Misschien is dan eerst mdma geen slecht plan, dan ben je veel zachter en toegankelijker voor alles.

Deze onthoudt ik.

En ik ben me ook bewust dat ik niet met een middel dit op kan lossen, ik wilde ervaringen van andere mensen bekijken en hoe die dit opgelost hadden. Vaak vind ik mezelf erg 'groot' en volwassen terwijl ik vaak (wat betreft sommige dingen) de angst van een kind kan hebben. Tot nu ervoer ik dit niet als een dilemma, omdat ik wel geloof in kind zijn. Onschuldig en puur dingen beleven is wel een motivatie van me, maar deze angst is helemaal nieuw en onbekend. Raar dat ik er zo achter moet komen. Raar ook dat ik wel graag een breaktrough wil, ik ben erg nieuwsgierig, maar dat ik die angst heb. Net alsof ik weer 8 ben en voor het eerst vuurwerk af mag steken, ik wil heel graag maar durf niet :)

@ DeBaron. Je hebt gelijk, het pantser van het dagelijks leven moet gebroken, dat kan met DMT ook met andere middelen, ik ga me voorlopig even toe leggen op mijn meditatie en nuchter de dingen bekijken en uitvinden hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Voorlopig even geen drugs -> net nieuwe baan enzo, dush eb ik tijd genoeg om dit op een rijtje te krijgen.

X
Van het Pad.

#13 Guest_Deliriant_*

Guest_Deliriant_*
  • Guests

Posted 05 February 2009 - 06:32 PM

Wat is een breaktrough? ;)

#14 Libelle

Libelle

homo agnitio agnitius

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1349 posts

Posted 05 February 2009 - 07:09 PM

Net wat het woord zegt, het is een doorbraak met een middel. Je lichaam wordt afgebroken en je komt in je trip andere entiteiten tegen en je komt op vreemde onaardse plaatsen. Tot nu toe was het bij mij alleen maar kleurtjes kijken.
Van het Pad.

#15 Guest_Deliriant_*

Guest_Deliriant_*
  • Guests

Posted 05 February 2009 - 07:15 PM

Je lichaam wordt afgebroken

Je lichaam wordt afgebroken? Hoezo?

#16 Libelle

Libelle

homo agnitio agnitius

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1349 posts

Posted 05 February 2009 - 07:20 PM

Je lichaam wordt afgebroken

Je lichaam wordt afgebroken? Hoezo?

Tja, je gaat out tijdens een breaktrough en je kunt tijdens het out gaan het gevoel hebben dat je lichaam in miljoenen kleine stukjes wordt afgebroken.
Van het Pad.

#17 Guest_Deliriant_*

Guest_Deliriant_*
  • Guests

Posted 05 February 2009 - 07:28 PM

Tja, je gaat out tijdens een breaktrough en je kunt tijdens het out gaan het gevoel hebben dat je lichaam in miljoenen kleine stukjes wordt afgebroken.

En waarom wil je dat dan?

#18 Libelle

Libelle

homo agnitio agnitius

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1349 posts

Posted 05 February 2009 - 07:29 PM

En waarom wil je dat dan?

Omdat het je ego oplost, je gedachten en gevoelens worden bestuurt door je ego. Wat er overblijft is alleen je zijn. Je bent alleen nog maar.
Van het Pad.

#19 Guest_Deliriant_*

Guest_Deliriant_*
  • Guests

Posted 05 February 2009 - 07:34 PM

Maar ben je dan nu niet tevreden met je Zelf? En wat is het voordeel als je bent?

#20 Libelle

Libelle

homo agnitio agnitius

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1349 posts

Posted 05 February 2009 - 07:36 PM

Maar ben je dan nu niet tevreden met je Zelf? En wat is het voordeel als je bent?

Nou, ik wil je dat best uitleggen maar niet in dit topic.
Van het Pad.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users