Jump to content

Photo

GHBhet officiƫle G topic!

GHB

• Please log in to reply
55 replies to this topic

#41 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 31 March 2012 - 04:20 PM

Dat verschilt best wel... het is ook bijna altijd opgelost en straat ghb zit vaak gbl doorheen, wat sterker is.
Meestal klopt 5 ml wel maar veel mensen nemen het met een upper waardoor je veel meer kan nemen.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#42 hazolater

hazolater

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 96 posts

Posted 28 October 2013 - 03:52 PM

Kan het zijn dat ik minder gevoelig ben voor ghb?
Driemaal ervaring gehad, 1e x 5ml genomen met een maat, hij lag knockout en ik stond nog rustig een joint te roken en stones te worden ipv een roes te krijgen van de ghb. mijn laatste ervaring was zaterdag op een drum n base feestje in nijmegen. meerdere male 3,5ml bij genomen binnen 2 uur 10,5 ml totaal, dit raden mijn dealer ivm het bewustzijn te verliezen? Maar zoals hier boven word gezegd kan het komen doordat ik het combineerde met mdma kristalle. waardoor kan dit komen dat ik er (bijna) niks van voel?
sorry als de vraag onduidelijk beschreven is.

#43 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 28 October 2013 - 04:16 PM

Met uppers zoals amfetamine kan je een stuk meer nemen. Het kan zijn dat je een natuurlijke tolerantie hebt.

Ik zou het afraden om op feestjes te gebruiken omdat je er weinig ervaring mee hebt. De dosering luistert erg nauw, iets te weinig en je voelt niks, iets teveel en je gaat knokkie.

• Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#44 hazolater

hazolater

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 96 posts

Posted 28 October 2013 - 05:08 PM

aan tolerantie kan het niet liggen heb het driemaal gedaan verspreid over anderhalf jaar.

Op het feestje had ik het dus gecombineerd met mdma, wat het gevoel misschien kan onderdrukken van ghb.

Maar in tegenstelling tot de andere 2 keren (thuis op de bank bijwijze van) nam ik een dosis van 5ml en een vriend dus ook.

Wat als gevolg had dat hij uiteindelijk knokkie lag en ik nog rechtop stond en er niks van merkte.

#45 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 28 October 2013 - 09:11 PM

Dat moet de GHB niet onderdrukken, dat geeft wel een effect wat (de meeste) mensen kunnen waarderen.

En ik zei ¨natuurlijke tolerantie¨, dus dat je met een brein bent geboren dat je minder gevoelig bent voor het effect.

Het kan ook iets te maken hebben met medicijn gebruik. Of een fout gemaakt met doseren? Of is de GHB misschien niet evenredig verdeeld, kan ook met de GBL zijn wat in veel GHB nog aanwezig is.

:!: Dit zijn allemaal gokjes, wees voorzichtig met heel veel te gaan doseren iets te gaan voelen van het effect :!:

#46 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 14 March 2017 - 09:34 AM

Ander gerelateerd vraagje tussendoor - heb namelijk moeite om hier betrouwbare informatie over te vinden online. Wat zou de pH moeten zijn van opgeloste GHB, waar geen resten NaOH (of een andere base) of GBL meer in zitten? Het is ongetwijfeld afhankelijk van de concentratie GHB (right?) maar is er een stelregel die je kan aanhouden? Bronnen zijn zeer welkom!

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#47 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 14 March 2017 - 04:17 PM

Laten we de berekening doen;

Als eerst moeten we een waarde zien te vinden voor de concentratie GHB.

Een gemiddelde dosering is 1,5 gr en vaak zit dit in 5 mL opgelost.

g/(g/mol)=mol

1.5/126.09=0.0119 mol GHB in 1 dosering

mol/L=Molariteit

0.0119/0.005=2.38 M

Sodium-GHB is een zwakke base, kan geen exacte waarde vinden, maar als ik van sodium acetaat uit ga kunnen we de pH berekenen.

Ka(azijn zuur)xKb(acetaat)=Kw  -> Kb(acetaat=Kw/Ka(azijn zuur)

10^-14/1.86x10^-5=5.38x10^-10

√(KbxConc)=[OH-]

√(5.38x10^-10)x2.38=3.58x10^-5

Dit kan je omzetten naar pOH via -log (3.58x10^-5)=4.45

En dan naar pH via 14-4.45=9.55

Via dezelfde berekening, maar dan uitgaande dat 1 dosering in 10 mL is opgelost is de pH 9.40

Via dezelfde berekening , maar dan uitgaande dat 1 dosering 1.0 gr in 10 mL is, is de pH 9.32

Dus concentratie maakt niet heel gek veel uit.

Dit is hoger dan ik verwacht zou hebben (en volgens mij heb ik geen rekenfout gemaakt, correct me if I'm wrong), en dit is natuurlijk berekend voor natrium acetaat, maar zie geen reden waarom het heel anders zou zijn voor Na-GHB.

Overigens wordt meestal een ideale pH-waarde van tussen de 7-8 aangehouden, zodat er in ieder geval geen NaOH meer aanwezig is.

https://www.erowid.o...mistry/ghb.html

EDIT : Had verkeerde molecuul gewicht voor GHB gebruikt, maar inmiddels alle waarde aangepast en zijn nu correct (aan maakte uiteindelijk maar klein verschil)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#48 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 14 March 2017 - 04:28 PM

Interesting. Had hier laatst een scheikundige van het Trimbos over gebeld en die zei heel stellig dat het 8,5 zou moeten zijn. Online vind ik meer de aanbevolen zuurtegraad, wat jij ook al noemt. Ergens tussen 6 en 8, en idealiter tussen 7 en 8.

Zijn er trouwens zure drankjes te vinden waarin GHB zou kunnen reageren en je eventueel weer GBL krijgt?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#49 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 14 March 2017 - 05:04 PM

Zijn er trouwens zure drankjes te vinden waarin GHB zou kunnen reageren en je eventueel weer GBL krijgt?

Maagzuur? :P

#50 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 14 March 2017 - 06:48 PM

Azijn zuur heeft een pKa van 4.73 en had zo de Ka gekregen.
Ging er vanuit dat de pKa van GHB niet gemeten was, maar blijkbaar is dat wel zo. De gemeten waarde is 4.45

Dit geeft Ka=3.55x10^-5 en dus Kb=2.82x10^-10.

Wat dus de volgende pH waardes geeft:
1,5 gr in 5 mL -> pH = 9.41
1.5 gr in 10 mL -> pH = 9.26
1.0 gr in 10 mL -> pH = 9.17

Deze vallen dus ietsje lager uit dan voor natrium acetaat, maar over het algemeen bleek mijn redenering redelijk stand te houden. (gelukkig :))

Ben wel benieuwd hoe deze kerel bij zijn 8.5 kwam. Weet je dat nog of kan je dat eventueel vragen?

Over de vraag of GHB weer naar GBL gaat, dit kan in theorie al in water gebeuren, alleen is dit proces heel langzaam en ligt het evenwicht van deze reactie meer naar de kant van GHB, hoe zuurder het drankje, hoe sneller deze reactie is en hoe meer het evenwicht naar GBL zal verschuiven. Dus het antwoord is ja. En dit kan dus ook in maagzuur gebeuren.

Sterker nog, ik denk dat proces plaats moet vinden, anders wordt GHB niet opgenomen. Want natrium-GHB is een zwakke base met een negatieve lading (COO-), het maagzuur zal het direct neutraliseren. En neutrale GHB (COOH) zal direct cycliseren naar GBL, welke ook neutraal is. Alleen neutrale stoffen kunnen worden opgenomen, vandaar (in mijn beredenering) werkt GBL ook sneller als GHB, want dit hoeft niet te worden opgezet alvorens het kan worden opgenomen. En de GBL die dan in de bloedbaan komt zal direct worden gehydrolyseerd door een batterij aan enzymen (esterases)
Om dan gelijk de vraag te beantwoorden waarom het dan wel verstandiger is om eerst GBL om te zetten naar GHB is het antwoord heel simpel, je wilt je slokdarm niet vernaggelen met GBL!

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#51 waldo

waldo

D'opa

• Members
  • PipPipPipPip
  • 591 posts

Posted 14 March 2017 - 10:23 PM

Hey Poelster , je kan PH alleen toch maar meten als er water bij de substantie zit..dan zou pure GBL geen meetbare PH hebben, right ?

op wikipedia staat pKa van GBL is 4.5

van NaOH is de pKb -0.93

de Na+ zou 1:1 reacten met de GBL (eigenlijk GHB-)

maar om deze reactie te doen beginnen heb je een oplossing nodig waarin de Na+ zich van de OH- kan distanstieeren en de Na+ zich aan de opengeklapte GBL (=GHB zonder zout) kan vestigen.

(bijvoorbeeld H2O, MeOH,EtOH).

is de reactie klaar dan hebben we dus hele zooi H+ over in de oplossing,

Die hele Zooi H+ is meetbaar en bepaald dus de PH-waarde (-> wikipedia) :

De pH is gelijk aan het tegengestelde van de logaritme (met grondtal 10) van de concentratie H+

rest van de berekening ga ik nu even niet aan.

"Circular logic works because circular logic works."

#52 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 15 March 2017 - 07:27 AM

Je kan een pH meten als je iets hebt dat protonen (H+) kan afstaan of opnemen, onafhankelijk van in welk oplosmiddel het zit. Als stof A een pH heeft van 'xx' in water, dan zegt dat niks over de pH van A in een ander oplsomiddel en kan zomaar 'yy' zijn.

Nu terug te komen op de pKa van GBL. Deze stof heeft geen zure protonen, dus de pKa kan NOOIT 4.5 zijn. Maar 4.5 is de afgeronde waarde van de pKa van GHB, uit mijn vorige post. Op de wiki staat geen referentie, maar wat ze waarschijnlijk dus niet bij hebben stil gestaan is dat GBL in water reageert (voor een deel) tot GHB en dan heb je opeens een zure proton (COOH) en als je heel technisch wilt zijn ook nog de OH, maar de pKa van deze alcohol zal waarschijnlijk tussen de 15-16 liggen, dus niet heel relevant. Als ik een gok moet doen over de pKa van GBL dan zeg ik in de buurt van 20-25.

Het is de OH- die met GBL reageert, niet de Na+. Weet ook niet over welke zooi protonen je het hebt, maar volgens mij klopt de reactie balans aardig.

GHBsynht.gif

(plaatje gekaapt van de DHPedia)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#53 Dendroaspis

Dendroaspis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 208 posts

Posted 10 April 2017 - 10:12 AM

afgelopen dinsdag heb ben ik erg misselijk geworden door de GHB of het de hoeveelheid was of niet langgenoeg gewacht heb tot mijn maag leeg was weet ikniet. 

Maar nu dronk ik zaterdag avond een biertje bij het avond eten en het gevoel van die dinsdagavond kwam terug, wel een stuklichter maar ik vond het frapant, gisteren gebeurde het zelfde na 1 biertje op het terras. 

Zijn ermeer mensen die hier last van hebben gehad? Is er een verklaring voor?

Seek happiness~Have respect~Live art~Take challenges~Forge knowledge

#54 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 12 April 2017 - 06:37 AM

@Snaapie; Heb je nog met die kerel gesproken? Ben wel heel benieuwd naar zijn redenering!

@Wallie; Wanneer kom de rest van jou berekeningen?

@Dendroaspis; Wat was de dosis. Heb je vaker van deze batch genomen?

Denk niet dat het aan de inhoud van je maag lag, behalve juist als deze helemaal leeg was. Hoe vaak doe je GHB? Weet je zeker dat er geen GBL meer in zit?

Waar ik naar toe probeer te gaan is dat mocht je gebruik frequent zijn en er zit GBL in je GHB dan zou het me niks verbazen als er na verloop van tijd een maagzweer of iets dergelijks ontstaat en wanneer je alcohol (of andere dingen drinkt of eet) dat dit een irritatie is voor de zweer  wat zich uit in misselijkheid...?

Natuurlijk hoeft GHB/GBL niet de oorzaak te zijn van deze zweer, maar als het zich blijft herhalen dan zou ik zeker even bezoekje aan de huisarts maken (en je GHB verhaal kan je dan vertellen, maar lijkt me niet cruciaal in dit geval).

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#55 Dendroaspis

Dendroaspis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 208 posts

Posted 14 April 2017 - 11:08 PM

Deze keer was het 4,5 ml, dit was de vijfde keer keer dat ik GHB nam, waarbij twee keer eerder van deze batch 4 ml en 4,5 ml in combinatie met 2C-B. de andere twee keren GHB zijn echt al jaren geleden. GBL durf ik niet met zekerheid te zeggen, dit is een ongeteste batch. De misselijkheid uitte zich vooral in een draaierigheid die ik herkende van de GHB. Eergisteren weer wat wijn gedronken en het draaierige gevoel bleef weg. 

Seek happiness~Have respect~Live art~Take challenges~Forge knowledge

#56 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 19 April 2017 - 03:22 PM

Gelukkig bleef het nare gevoel weg.

Hopelijk blijft het ook weg bij de volgende keer GHB. ;)

Als dat het geval is, dan zal het iets ongerelateerd zijn geweest. Komt het wel terug, dan zou ik deze GHB weggooien.

Hadden andere ook last van de misselijkheid?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

Also tagged with one or more of these keywords: GHB

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users