En hoe zit het trouwens met het zout gehalte? Elke keer een paar gram zout naar binnen werken lijkt me ook niet echt goed voor je lichaam
Nee teveel zout krijg je een hoge bloeddruk van zoals bekend.
Maar ik vraag me wel af hoe schadelijk zout nu eigenlijk is..
Het volgende kan ik citeren van een website:
"V
oor natrium kennen we geen aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH). Men gaat er vanuit dat een inname van 500 mg natrium (1,5 gram keukenzout) per dag voldoende is om het lichaam te voorzien van zijn natriumbehoefte.
Er wordt aangeraden niet meer dan 2,4 gram natrium (6 gram keukenzout) per dag tot zich te nemen. Dit ter voorkoming van een te hoge bloeddruk."
Bron:
http://www.calorieda...eralen/natrium/Hoeveel natrium zit er eigenlijk in een buisje g? Kan je de hoeveelheid natrium p/ml G ongeveer berekenen door 250 / 62 (gram NaOH) te doen? Volgens die berekening zou er dan ongeveer 1,24 gram natrium in een buisje G zitten.
Dan zou je dus bij 2 buisjes G al aan je max aantal natrium zitten per dag. Dan nog de hoeveelheid die je sowieso via je voeding binnen krijgt..
Maar ik vraag me wel af, hoe schadelijk dan die natrium is die je binnenkrijgt met de G. Dit bijvoorbeeld door het te vergelijken met alcohol. Alcohol is puur gif, en toch beweren sommige mensen dat 2 glaasjes wijn goed zijn voor de bloedsomloop, en dus goed voor je gezondheid. (niet kijkend naar de negatieve effecten)
Wat zouden 2 buisjes G dan voor een schade aanrichten als de schadelijkheid zich vrijwel alleen beperkt tot de natrium?
Ik ben hier wel even hardop aan het denken he mensen, een soort van veronderstelling zeg maar.