Jump to content

Photo

GHBhet officiële G topic!

GHB

• Please log in to reply
55 replies to this topic

#1 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 12 January 2009 - 07:25 PM

Merken jullie ook dat meer en meer mensen GHB hebben ontdekt? In mijn omgeving hoor en zie ik het steeds vaker. Ik durf te zeggen GHB is populair.

Hoe zou dit komen? Dure drankprijzen?

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 12 January 2009 - 07:28 PM

Merk het ook, maar het is iets dat in vlagen komt. Een soort van steeds terug kerende hype.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 Fractal

Fractal

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 760 posts

Posted 13 January 2009 - 11:04 AM

Tijdelijke zeer goede beschikbaarheid van het spul? Al weet ik niet hoe gemakkelijk je daaraan raakt, kan ook altijd zo zijn :(

#4 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 13 January 2009 - 03:55 PM

Aanbod volgt vraag vaker dan andersom in mijn ervaring. Ik vind het interessant hoe zo'n trend ontstaat.

"Prove me wrong..."

#5 Spec87

Spec87

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 461 posts

Posted 13 January 2009 - 04:03 PM

Aanbod volgt vraag vaker dan andersom in mijn ervaring. Ik vind het interessant hoe zo'n trend ontstaat.

Ik denk dat het bij GHB wel eens andersom kan zijn:

Iemand gebruikt een paar keer GHB, vind het een fijne drug, google'd er wat op los, en vind hoe hij simpel GBL op internet kan bestellen en omzetten naar GHB. Hij besluit een litertje te maken en deelt dat met z'n vrienden. Die vinden dat ook wel makkelijk en fijn. Persoon A besluit daarop om maar eens een financiele tegemoetkoming te vragen voor z'n G. Vriend B besluit het dan ook maar zelf te maken en introduceert het weer aan meer mensen.

Dan krijg je binnen een paar maanden opeens een hoop mensen die GHB gebruiken. Juist omdat het zo makkelijk zelf te maken is, vergelijk het met meth in the USA, zeer makkelijk te maken, buiten de "normale" drugscriminaliteit om.

Life starts at the edge of your comfort zone

#6 mullis

mullis

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 27 posts

Posted 13 January 2009 - 05:28 PM

vergelijk het met meth in the USA, zeer makkelijk te maken, buiten de "normale" drugscriminaliteit om.

ik zou de synth van meth en ghb niet zo makkelijk vergelijken hoor, van beiden zijn wel makkelijk instructies te vinden op het web maar bij het maken van meth komt wel wat meer kijken!
put flowers in the mud baby

#7 3970

3970

kinky kelly

• Members
  • PipPip
  • 132 posts

Posted 13 January 2009 - 05:31 PM

Ik weet niet of de drankprijzen er echt iets mee te maken hebben, maar sluit het zeker niet uit als (mede)oorzaak van de alsmaar groeiende populariteit van G. Maar ik denk dat de beschikbaarheid en toegankelijkheid van G en de grondstoffen om het bereiden een grotere rol spelen. Iedere 12-jarige met internet en een ouderloze zondag kan het goedje zelf in de keuken maken. G is gewoon zo makkelijk te maken, en dan krijg je inderdaad wat hierboven al geschetst werd.

Verder is G voor sommigen een goed alternatief voor alcohol. Ondergetekende drinkt geen alcohol,maar een slokje G op zijn tijd sla ik niet af. En geen kater, in tegenstelling tot alcohol....

#8 De Baron

De Baron

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 445 posts

Posted 13 January 2009 - 07:11 PM

Ik ken aardig wat lui die verkopen of verkochten, maar slechts één daarvan verkocht wel is G. Slecht te verkrijgen in Utrecht voor zover ik weet, maargoed misschien is dat op andere plekken weer anders..

#9 Iorek Byrnison

Iorek Byrnison

draagt een waar DHP hart!

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1075 posts

Posted 14 January 2009 - 02:20 PM

<mod edit: niet mensen aanzetten tot illegale activiteiten, k thx.>

Heb btw geen ervaring met het goedje, lijkt me ook niet zo interessant. leip worden kan in mijn ogen op veel leuker manieren (louter speculatie, aangezien ik het nooit heb geprobeerd). Ik vind dat bij een bepaalde staat van leipheid altijd, als een soort van natuurpricipe, enige vorm van onaangenaamheid hoort. kom maar op met die kater dus!

Edited by mind, 14 January 2009 - 06:28 PM.

Aan mijn appel
Bungelt een boom

Okboter

#10 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 14 January 2009 - 06:34 PM

Merken jullie ook dat meer en meer mensen GHB hebben ontdekt? In mijn omgeving hoor en zie ik het steeds vaker. Ik durf te zeggen GHB is populair.

Hoe zou dit komen? Dure drankprijzen?

G is echt zwaar uit man. Word wakker man!
Posted Image
^ zo lame is G in 2009

Edited by mind, 14 January 2009 - 06:35 PM.

Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#11 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 14 January 2009 - 06:39 PM

@ Iorek: Dat vind ik een vreemde uitspraak. Komt dat uit je opvoeding? Eerst gezond dan lekker? Eerst je kamer opruimen dan spelen?

Want in mijn ervaring is GHB zo geweldig omdat ik alle het goede kan krijgen zonder nadelen. Ik heb liever alleen de fijne dingen.

@Mind: Ik zie aan de bijbehorende visuele ondersteuning dat in jouw wereld GHB inderdaad uit is. Zo zijn er zichtbaar daar ook veel dingen in die elders uit zijn. Horizon verbreding geadviseerd. :crybaby5fa:

[edit] Je hebt hem snel ge-edit zie ik. Nu is het mij duidelijk. Je probeert te vertellen dat GHB net zo uit is als die gastjes. Intressante metafoor. Nuttige bijdrage! Is het moeilijk er zo bij te lopen?

"Prove me wrong..."

#12 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 14 January 2009 - 07:26 PM

@Mind: Ik zie aan de bijbehorende visuele ondersteuning dat in jouw wereld GHB inderdaad uit is. Zo zijn er zichtbaar daar ook veel dingen in die elders uit zijn. Horizon verbreding geadviseerd.(1)
[edit] Je hebt hem snel ge-edit zie ik. Nu is het mij duidelijk. Je probeert te vertellen dat GHB net zo uit is als die gastjes. Intressante metafoor. (2) Nuttige bijdrage! (3) Is het moeilijk er zo bij te lopen?

(1) En ik adviseer u de betekenis van het woord sarcasme op te zoeken.
(2) Tot u dienst :thumbsup:
Blieft u koekjes bij de ranja?
(3) Nu ga je echt te ver off-topic. :crybaby5fa: ( <--- hint: sarcasme!!!11)

Maar ik was wel serieus gast. G is echt een beetje uit.

Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
HIERMEE WORDT JE DUS INSTANT COOL!!!1

Edited by mind, 14 January 2009 - 07:40 PM.

Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#13 myx0r

myx0r

ben ik in beeld?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2449 posts

Posted 14 January 2009 - 07:30 PM

eigenlijk merk ik er helemaal geen kut van dat ghb populairder zou worden :crybaby5fa:
don't look at the finger that points to the moon, or you will miss all the heavenly glory...

#14 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 14 January 2009 - 07:49 PM

Misschien is Wageningen wat langzaam in het volgen van trends....Of boeren houden het bij Bier :thumbsup:

Mind: Ik herken altijd meteen wie er wel en wie er niet aan de pillen zitten. Mensen met zonnebril niet mensen zonder zonnebril wel. Maar met zo'n zonnebril is het allebei net niet!

Ik bedien mezelf er graag van: een sarcastisch antwoord op jouw sarcasme is een goed recept voor verwarringen: suikerwafel en grenadine rood AUB. :crybaby5fa:

Ik denk dat in of uit sterk regio afhankelijk is. Hier merk ik dat er meer vraag is. Maar het is altijd een kwestie van herkennen.
Als je een nieuwe auto wil en je hebt een rode starlet op het oog zie je ineens overal rode starlets rijden, meer dan ervoor. Om erachter te komen of ik dit focus effect heb of dat er echt een rage aankomt dacht ik: Effe de collegas op DHP checken.

"Prove me wrong..."

#15 Iorek Byrnison

Iorek Byrnison

draagt een waar DHP hart!

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1075 posts

Posted 14 January 2009 - 07:56 PM

@ Mc HenneMan:
nee, niet iets van m'n opvoeding. Ik vind alleen stofjes 'om je goed te voelen' een beetje zielig. voor mij moet het altijd ene beetje bikkel zijn, anders vind ik het te makkelijk. het is mijn opvatting en ik ben me er van bewust dat veel mensen het raar vinden, maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar. Misschien komt dit uit de gedachte dat een gelukzalig gevoel niet bestaat als er niets is om het mee te vergelijken. hoe rauwer je vergelijkingsmateriaal is, hoe gelukzaliger de gelukzaligheid zal voelen. althans, dat is de these in dit geval.

Aan mijn appel
Bungelt een boom

Okboter

#16 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 14 January 2009 - 08:15 PM

Mooie intressante opvatting! Bedankt! Doet me als Diehard Tool fan denken aan:

lachrymology

1. n. the study of crying 2. n. the belief that only through pain, both physical and emotional, can one grow and move on to a higher level of being.

:thumbsup:

Verder een opvatting die je in het buddhisme vaak terugziet:

# The Nature of Suffering (Dukkha):
"This is the noble truth of suffering: birth is suffering, aging is suffering, illness is suffering, death is suffering; sorrow, lamentation, pain, grief and despair are suffering; union with what is displeasing is suffering; separation from what is pleasing is suffering; not to get what one wants is suffering; in brief, the five aggregates subject to clinging are suffering."[9][10]
# Suffering's Origin (Samudaya):
"This is the noble truth of the origin of suffering: it is this craving which leads to renewed existence, accompanied by delight and lust, seeking delight here and there, that is, craving for sensual pleasures, craving for existence, craving for extermination."[9][10]
# Suffering's Cessation (Nirodha):
"This is the noble truth of the cessation of suffering: it is the remainderless fading away and cessation of that same craving, the giving up and relinquishing of it, freedom from it, nonreliance on it."[9][10]
# The Way (Mārga) Leading to the Cessation of Suffering:

Ik vind het juist prettig aan G dat ik een gelijke zatheid kan halen en twee uur later een wiskunde test kan doen en de volgende dag zonder koppijn een gebakken eitje kan eten. Ik dacht dat dit voor andere mensen ook aanlokkelijk zou zijn. Ik had het daarom gekoppeld aan mijn observatie dat GHB polulair werd en hoopte stiekem op de teloor gang van alcohol... :crybaby5fa:

"Prove me wrong..."

#17 nememphis

nememphis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 275 posts

Posted 14 January 2009 - 08:42 PM

^ik krijg vrij vaak last van mn maag bij ghb, zodra ik bier ga drinken krijg ik ook het idee dat ik zo moet nekken...

en verder zie ik ook een toename in ghb gebruik, verhaal van Spec87 is heel aannemelijk,
denk zelf dat door het schaarser/duurder worden van (schone) drugs, mensen meer gaan doe-het-zelf-en...

#18 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 14 January 2009 - 08:50 PM

De gouden G regel: geen alcohol erbij.

Dat mensen gaan doe het zelf en vind ik een goede ontwikkeling aan 1 kant en aan de andere kant is het vragen om gezeik. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

"Prove me wrong..."

#19 MeneerCactus

MeneerCactus

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 34 posts

Posted 16 January 2009 - 10:51 PM

Ik heb bemerkt dat Guus Hiddink Bier tenminste bij 1 van mijn vrienden enorm populair is geworden. Nu maar hopen dat ik niet de pusher ben geweest alhoewel me bijstaat dat ik erop stond dat de heer in kwestie toch echt meer moest drinken en de fles leeg thuis moest aankomen. Meende dat er vrees was om in het park in slaap te vallen, echter het gebeurde niet.

Denk dat ik zaterdag weer eens een glaasje Guus Hiddink Bier ga nemen.

#20 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 17 January 2009 - 11:09 AM

zodra er sprake is van die sneue GRATIS ghb dan weet je dat de coole gasten er allang mee zijn genokt haha!

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

Also tagged with one or more of these keywords: GHB

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users