Jump to content

Photo

De DHPedia: Niet-bestaande pagina's met de meeste verwijzingenDaar MOET wat aan gedaan worden!!

• Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 11 January 2009 - 03:30 PM

http://www.dhpforum....evraagdePaginas

#1 Alcohol ‎(12 verwijzingen)
#2 PIHKAL ‎(9 verwijzingen)
#3 Morfine ‎(9 verwijzingen)
#4 Caffeïne ‎(8 verwijzingen)
#5 Cannabis ‎(8 verwijzingen)
#6 Ayahuasca ‎(8 verwijzingen)
#7 Heroïne ‎(8 verwijzingen)
#8 Methamfetamine ‎(8 verwijzingen)
#9 TMA-2 ‎(7 verwijzingen)
#10 Yohimbe ‎(7 verwijzingen)

Dit zijn de 10 pagina's waar naar het meest wordt verwezen op de DHP-wiki, maar waar nog geen pagina van gemaakt is. En een aantal daarvan zijn zeker pagina's die niet mogen ontbreken. Ook zijn het pagina's waar de gemiddelde DHP-er wel iets van weet. Al wordt er maar een begin aan deze pagina's gemaakt, dat helpt de wiki.

Dus voel die DHP-spirit in je borrelen en gaat de wereld verrijken met uw kennis..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#2 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 11 January 2009 - 06:41 PM

^ goed werk poelie!

Zo is het erg duidelijk waar de grote gaten in de wiki zitten.

#3 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 11 January 2009 - 07:06 PM

Inderdaad goed bezig! Wel bizar dat TMA-2 en Yohimbe in de top10 staan zijn...

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#4 The_Imagizer

The_Imagizer

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 308 posts

Posted 11 January 2009 - 07:09 PM

Ik wil me vannacht, als wijze van ontspanning, wel eens wat bezighouden met een wiki entry over cannabis te schrijven. Eerste keer dat ik aan een wiki-schrijf, maar ik neem aan dat die software vrij vlotjes te leren valt.

Nu weet ik wel niet hoe compleet het de bedoeling is hierbij te zijn. Is het bv ook de bedoeling om in te gaan op de vele kweektechnieken (wss best onder een eigen entry) en bv de verschillende methodes om hasj te maken te bespreken, of gaat dat allemaal iets te ver?

#5 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 11 January 2009 - 07:40 PM

Hoe completer hoe beter, maar zolang de basis er maar staat is het voldoende en aan andere of voor een later moment om uit te bereiden.

Voor cultivatie is er een aparte wiki, maar mag dr altijd bij, graag zelfs.

Een mooi voorbeeld van de basis is de DHP-wiki van Salvia. Zal ook meteen voor je de afbeelding van THC in die wiki voor cannabis zetten, kan je dr mee doen wat je wilt.. :)

En je moet even de bepaalde manier van noteren door hebben, maar dat is simpel want zelfs in had het meteen door, gewoon veel spieken bij al bestaande wiki's :(

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#6 The_Imagizer

The_Imagizer

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 308 posts

Posted 12 January 2009 - 06:33 AM

Zowel de inhoud als de structuur zal ik waarschijnlijk nog veel aan veranderen (en toevoegen)... vannacht toch niet zo veel tijd gehad en met iets nieuws werken kruipt toch altijd meer tijd in dan ik verwacht somehow. Nu ja, het stelt dus nog niet veel voor, maar we zijn er aan bezig! :(

#7 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 12 January 2009 - 07:02 PM

Tis iig iets, goed bezig!! :(

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#8 Aloysius

Aloysius

Silent one

• Members
  • 12 posts

Posted 22 January 2009 - 08:42 PM

Volgens mij is het toch echt "syntheseroute" zonder spatie, Poelster :cigar:

Dit is leuk. Als ik meer tijd heb, begin ik nog een paar entry-tjes.

Waar zijn jullie naar op zoek: Veel korte beginnetjes, zoals ik met PiHKAL heb gedaan, of wat minder edits van hogere kwaliteit?

#9 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 23 January 2009 - 01:58 PM

Hoe zit het eigenlijk met het copyright van de content?
(bijna) Alle tekst en afbeeldingen van Wikipedia en veel zusterprojecten zelf vallen onder de GFDL-licentie.
Zie http://nl.wikipedia....ntation_License voor meer info.
http://www.gnu.org/licenses/fdl.txt <-- dit is de volledige en geldige licentie.

Zoals ik al eerder heb gezegd, persoonlijk denk ik dat je beter energie in artikelen van Wikipedia zelf kan steken. Wikipedia word ontzettend goed bezocht en DHP heeft toch wel een miniem aantal bezoekers vergeleken met Wikipedia.
Zou toch zonde zijn als iemand hier een ontzettend goed artikel maakt over iets en er op wikipedia zelf helemaal niks of foute informatie over staat.

Sorry dat dit misschien wat negatief klinkt, ik vind wiki's helemaal te gek, ik hoop alleen dat de "niche" groot genoeg is voor een DHP-wiki.
Denk dat het belangrijk is dat er misschien meer "gebruikers informatie" ten opzichte van de originele Wikipedia op komt, de entry van 4-FMP vind ik zelf wel een mooi voorbeeld.
Iemand van het Fok forum blijkbaar ook want hij is copypasta daar (met source URL): http://forum.fok.nl/topic/1237156

Edited by mind, 23 January 2009 - 01:59 PM.

Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#10 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 23 October 2009 - 10:04 PM

Ik denk dat er een groot verschil tussen wikipedia en dhpwiki zit, namelijk de doelgroep en daarmee ook de content.

En hoewel beide neutraal behoren te zijn, zijn wij hopelijk toch iets "neutraler" :D

Even over een artikeltje wat ik zelf net heb aangemaakt:

Ethanol / Alcohol, de meest gelinkte maar nog niet gemaakte pagina.
Ik wist niet precies wat voor huisstijl of templates ik aan moest houden, en hoop dat alle informatie correct en duidelijk is.

Anders: het is een wiki, doe er wat aan :D

Ik hoop dat iemand de moeite wil nemen om het artikel te controleren.

:)
Verbing weirds language.

#11 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 24 October 2009 - 12:32 AM

Mindfuck

Hehe :)
Heb mn best gedaan om het artikel zo serieus/objectief mogelijk op te stellen.

Zo'n onderwerp is alleen wel een beetje subjectief, dus allen voegt uw mindfucks toe of bediscussier of iets dergelijks, het is wiki! :D
Verbing weirds language.

#12 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 24 October 2009 - 12:18 PM

Good job... maar what the hell is hieërargie? Bedoelde je hiërarchie? En dan nog snaap ik em niet helemaal... verder goed werk!

[e] Ik mis nog iets over lachgas, of dissociatieven in het algemeen... grootste mindfuck-veroorzakers in het multiversum!

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#13 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 08 November 2009 - 09:39 PM

Feroxium, had nog niet gezegd dat ik het echt super tof van je vond dat je de wiki over ethanol geschreven hebt, bij deze dus..

Ik heb de lay-out ook klein beetje aan gepast, zodat deze bij de rest van de pagina's past :P

Maar als ik meer van dit soort meesterwerkjes in de toekomst van je mag gaan zien, wordt ik daar vrij gelukkig van :duimpje:

Ik denk dat de belangrijkste 3 pagina's die nog niet bestaan de volgende zijn;
- Ayahuasca
- Cafeïne
- Heroïne

Dus wie bied??

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#14 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 11 November 2009 - 12:20 AM

Het was een reeds bestaande pagina, maar ik heb Research chemical uitgebreid.

Er stonden een paar zinnen, nu staat er een uitgebreidere uitleg inclusief een stukje met waarschuwingen en tips.

Ook heb ik een uitgebreide lijst met alle (nouja veel) RC's toegevoegd, schaamteloos gebaseerd op wikipedia maar gefilterd op psychoactieven, tevens vertaald en wat aangepast zodat het in onze wiki past qua links.

Ik mis trouwens op de hoofdpagina een categorie "Empathogen / Entactogenen", of laten we die onder "Stimulanten" vallen?
MDMA zweeft nu een beetje categorieloos rond :laugh:
Verbing weirds language.

#15 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 11 November 2009 - 08:08 AM

Denk om het voor ons zelf in het begin overzichtelijk te houden het makkelijker is om MDMA en soort gelijken maar onder de noemer stimulanten houden.

Ik bedoel er moet eerst nog een fatsoenlijk omschrijving komen voor de meeste andere categorieën, zoals bijv. Psychedelica, dat is nu 1 zielige zin..

En de rest zijn gewoon lijstjes met drugs, zonder enige omschrijving what so ever, dus lijkt me het meest productief om daar op te concentreren voordat er nog weer nieuwe categorieën worden bij gemaakt :crybaby5fa:

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#16 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 11 November 2009 - 01:16 PM

Ik bedoel er moet eerst nog een fatsoenlijk omschrijving komen voor de meeste andere categorieën, zoals bijv. Psychedelica, dat is nu 1 zielige zin..

Daar moest dan maar eens wat aan gebeuren:
http://www.dhpforum....le=Psychedelica

In ieder geval is het nu meer dan 1 zin.
Verbing weirds language.

#17 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 11 November 2009 - 07:26 PM

^Even de etymologie van het woord psychedelisch toegevoegd.
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#18 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 11 November 2009 - 09:02 PM

Cool :P

Ik heb ook het sjabloon:beginnetje aangemaakt (de naam van de nederlandse wikipedia overgenomen, maar het sjabloon wel zelf gemaakt zodat het overeenkomt met de andere sjablonen), te gebruiken voor pagina's die wel al aangemaakt zijn maar nog veel informatie missen.
Op de engelse wikipedia wordt dit veel gebruikt, er staat dan bovenaan de pagina: "This article is a stub, you can help by expanding it".

Naast de lijst met niet bestaande pagina's is de lijst met korte pagina's ook interessant, daar staan alle onderwerpen die maar "1 zielige zin" bevatten :P

Edit: tevens de pagina voor narcotische analgetica uitgebreid.
Hoop stofjes waarvan de pagina nog niet bestaat :D
Verbing weirds language.

#19 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 14 November 2009 - 12:44 PM

Ik struikelde gister over de volgende twee pagina's;
DHPwiki: Psilocine
DHPwiki: Psilocybine

Vond die ook wat magertjes en dit zijn er natuurlijk ook twee die best wat aan gedikt mogen worden!! :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users