Jump to content

Photo

Heftige lichaams prikkelingen als je stoned ben

• Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 AdrenochrooM

AdrenochrooM

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 666 posts

Posted 23 May 2004 - 09:40 PM

Hebben mensen wel eens het gevoel dat ze smelten bij het horen van bepaalde muziek als ze stoned zijn of dat je alle haartjes op je lichaam voelt trillen, en je bloed voelt stromen of tintelingen en het gevoel mee gesuckt te worden als een soort spiraal richting de muziek?

Ik heb dit heel erg bij bepaalde soorten cd's, en dit is ook eigenlijk wat ik het leukste aan stoned zijn vind
Lush Indoles..

#2 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 23 May 2004 - 10:57 PM

THC is zeker een vreselijk goede muziek-enhancer.. Bijna al je zintuigen worden versterkt als je stoned bent, geluid dus ook. Het kan zelfs zo goed zijn dat je er rillingen van krijgt idd..

Tintelingen in je handen of voeten is van de vaso-constriction/dilation in de bloedvaten.
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#3 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 24 May 2004 - 12:23 PM

vaso-constriction

niet chill :cigar:
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#4 AdrenochrooM

AdrenochrooM

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 666 posts

Posted 24 May 2004 - 03:43 PM

Ik vind het juist vet chill =)
Lush Indoles..

#5 Dodo

Dodo

Silent one

• Members
  • 17 posts

Posted 24 May 2004 - 04:50 PM

vaso-constriction

niet chill :cigar:

THC is een vasodilator, nicotine een vasoconstrictor.. dus het hangt er maar net vanaf hoe je je marijuana nuttigt.

#6 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 24 May 2004 - 04:56 PM

:cigar:

Het is beide (in verschillende delen van het lichaam).
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#7 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 24 May 2004 - 07:21 PM

Ik krijg als ik genoeg rook op allerlei plekken in mn lichaam tintelingen die zich verplaatsen naar steeds weer andere plekken, en muziek is uber relaxed, als ik een cd van jimi hendrix opzet kan ik elke toon die hij aanslaat horen en de cd lijkt eeuwig te duren, echt geweldig.

Overigens leuk verhaal over jimi hendrix wat ik niet zeker weet of t waar is maar wat heel goed waar kan zijn: hij zou als hij ging optreden vlak voordat ie op t podium ging een blotter onder zn bandana stoppen. Als ie dat deed heeft t zeker veel goeds gedaan.

mzzl
Dit is dope!

#8 MindRoad

MindRoad

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 239 posts

Posted 24 May 2004 - 07:32 PM

ach
dit ken ik :cigar:

soms
als ik in m'n bed lig en heb jointje gerookt
hele energierushe over m'n lichaam, draaikolken overal, verplaatst worden naar een andere kamer en in een keer terug in men bed gezogen worden

altijd leuk

:P

#9 Liquid_Spy

Liquid_Spy

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 24 May 2004 - 10:22 PM

hm? waar halen jullie die weed? :)

Ik heb wel een keer door een hasj joint in m'n eentje op te roken heel heftige closed eye visuals gehad. Het leek een beetje op zo'n winamp visualiser, alleen waar ik razendsnel doorheen ging en af en toe veranderde het ook in wazige landschappen. Dat was wel cool, maar daarna begon ik als een malloot te trillen over m'n hele lichaam, dat voelde echt fout. Alsof ik het vet koud had, alleen die kou voelde ik niet.

Voor de meer heftige effecten van hasj/weed moet je denk ik in je eentje minstens een hele joint oproken, met z'n 2en schiet 't meestal niet echt op, als je om 't half uur/uur of zo een jointje rookt wordt je niet echt veel stoneder, althans bij mij valt dat altijd wel mee =)

#10 AdrenochrooM

AdrenochrooM

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 666 posts

Posted 27 May 2004 - 12:50 PM

HeHeHeHe maar pieter.. heb je dit anders nooit? ;O

jammer
Lush Indoles..

#11 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 27 May 2004 - 03:09 PM

Het is beide (in verschillende delen van het lichaam).

Nog ff wat verdere uitleg, Dodo had het wel juist, maar Cannabis bestaat niet alleen uit THC (CBN, CBD, etc.).. Kzag ook niet dat je THC neerzette, maar kdacht dat je gewoon over wiet praatte..

:cool:

#12 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 27 May 2004 - 08:11 PM

Overigens denk ik dat de tintelingen die ik heb na roken van weed niet komen door vascoconstrictie omdat ik dan puur gerookt heb

mzzl
Dit is dope!

#13 Bitterbalist

Bitterbalist

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 220 posts

Posted 28 May 2004 - 07:26 AM

So ik ben blij dat iemand erover begint. Ik rook voornamelijk wiet, varierend van 1-3 x per week.
Ik rook ook enkel puur, inderdaad omdat de werking zoveel puurder is, geen last van slaperigheid meer, geen duf en loom gevoel, maar high, spacey, verhelderend. Echter als ik een iets meer dan een halve gram wiet rook, er doorheen gejaagd ineen pijpje dan is dat naar mijn maatstaven behoorlijk veel.

Na een klein half uurtje voel ik me dan ook sensationeel high. Bij goede wiet (niet eens uitzonderdlijk duur whatsoever) dan krijg ik eerst altijd een vrij hevige bodyrush. Ik zie alles heel schokkerig (stoboscoop) wat opzichzelf best prettig / interessant is. Bovendien wordt ik enorm filosofisch en ga ik de hele wereld met andere ogen bekijken. Ik bedoel niet op een rationele manier maar vanuit een andere werkelijkheid.
Ik heb ooit in een highe bui opgeschreven: THC = DISSOCIATIEF!
Volgens mij is dat volgens een wetenschappelijke benadering niet zo, maar echt het voelt alsof ik vanachter een glaze wand de werkelijkheid bekijk. Echter, het voelt voor mij dan alsof ik juist op dat moment in de echt werkelijkheid ben - en de realiteit in nuchtere toestand een soort zinsbegoocheling is.

Confusing - maar wel erg grappig he!
Dat wilde ik hierover dus even kwijt :cool:

#14 Alien

Alien

Silent one

• Members
  • 1 posts

Posted 06 June 2004 - 11:34 AM

Ik krijg ook allemaal van die trillingen en rillingen over mijn lichaam die zich telkens verplaatsen naar verschillende delen van mijn lichaam. Ook heb ik dat het voelt alsof mijn ledematen herboren worden omdat ze opeens veel gevoeliger worden. Net alsof ze lange tijd geen bloed hebben gehad en er nu opeens vers, levend bloed in word gepompt! Ik vind het echt supervet! Vooral als ik dan ook nog mijn ogen dichtdoe!
Dan zie ik meestal de lijnen van het laatste beeld dat ik zag voor ik mijn ogen dichtdeed, en voor de rest zijn er klleurflikkeringen. Dat beeld begint dat te trillen/schommelen op de maat van de muziek. Daarbij dan nog het gevoel dat ik val of ergens ingezogen word maakt het een prachtig!! :P

Wat ik trouwens nog maar 1x heb meegemaakt is dat ik een bliksemflits verschrikkelijk duidelijk voor mijn ogen zag gaan (ik had mijn ogen dicht). Dat was met het nummer The Nobodies van Marilyn Manson. Daar heb je (vooral tijdens het begin) een redelijk hoge snerpende toon, die ook echt aanvoelde als een bliksemflits. :blink:

#15 Jakke

Jakke

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 41 posts

Posted 06 June 2004 - 09:38 PM

Zooo herkenbaar dit...

Vooral ook die rillingen op wat hogere dosissen. Soms kan ik ze sturen om naar
een bepaald lichaamsdeel te gaan. Het voelt ook alsof je het heel
koud hebt maar dan zonder de "kouderilling"eigenlijk.

Dat stroboscoop effect heb ik eens heel erg gehad: Het licht(van de "stroboscoop") was langer uit dan aan zodat ik vrij moeilijk kon zien. was wel spacy. :cool:
Ook heb ik vaak als ik dan rustig op een bank ofzo zit
dat mn voeten en soms mn benen wegzakken in de vloeer lijkt t wel
Echter als ik t niet puur rook is dit veel minder dan wordt ik eerder alleen licht in mn hoofd.

Over dat vasodilator effect: ik vraag me af of wijdere vaten ook invloed hebben
op bloeddruk en/of hartslag ,iemand hier iets over?

#16 T3RM!N4T0R

T3RM!N4T0R

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 491 posts

Posted 06 June 2004 - 09:55 PM

Ik heb nu ook wel prikkelingen over m'n hele lichaam.
Het leuke is dat je zintuigen veel gevoeliger zijn nu. Als iemand je aanraakt of als je iemand aanraakt die je graag ziet geeft dat een zalig gevoel.
Ook heb ik soms wanneer ik geblowd had (nu ook nog) dat ik het gevoel heb dat ik veel zwaarder ben...
Anyway, de effecten van wiet blijven hoe dan ook heel prettig! :D

En ik ging nog iets zeggen maar ik ben het vergeten. :angry: (byebye, short-time-memory :cool:)

:smoke:

//edit: @Jakke
Het is volgens mij normaal dat je hart sneller gaat slaan wanneer je geblowd hebt. Dus waarschijnlijk zullen de wijde vaten wel invloed hebben op het hart.

#17 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 07 June 2004 - 12:51 PM

geen idee waar je het over hebt adreno.
heb genoeg geblowed, maar de effecten die jij omschrijft heb ik nog nooit gehad..
ah well, iedereen is anders huh :cool:

#18 Quintus

Quintus

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 619 posts

Posted 07 June 2004 - 12:51 PM

'vroeger' toen ik nog maar pas cannabis gebruikte, had ik dit ook heel erg (vooral bij hogere dosissen en spacecakejes) Heerlijk was dat :cool:
Jammer dat ik dat nu niet meer ervaar, ik vind blowen en spacekeek veel minder relaxt als vroeger, ik doe het ook nauwelijks nog..
minder is meer

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users