Jump to content

Photo

Eerste keer paddo's: Bomba vraagt hulpsplit uit "Vrees voor champignons met lsd"

• Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 Bomba

Bomba

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 528 posts

Posted 17 December 2008 - 07:08 PM

Zo even tussendoor: weldra ga ik me een eerste keer aan paddo's wagen.

Gedroogd, zo'n 2 gram (+/- 1,2 colombiaanse en 0,8 mckennai).

Nu ben ik er nog niet uit hoe ik ze ga innemen.
Ofwel gewoon opeten en erg goed kauwen, want hierdoor zou het effect sneller (en sterker?) zijn. Maar gaat dat geen te vieze smaak geven? (ik las hier over hhetgeen dat mensen doorheen heel hun trip de smaak bleven proeven, of is dit vooral bij verse?)
Ofwel in stukjes en dan snel inslikken met water of een oplossoepje.

Wat raden jullie aan?
Mocht het gewoon even slecht smaken maar de trip versterken, dan kauw ik ze wel gewoon op.

Wat een wereld...

#2 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 17 December 2008 - 07:28 PM

Fijnmaken, heet water erbij schenken.
Half uurtje laten trekken (mag ook langer)
Schepje honing erbij

Teatime! (prut onder in de pot/mok is het toetje;) )

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#3 Lamb0

Lamb0

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 337 posts

Posted 17 December 2008 - 07:59 PM

Raad je aan dit bovenstaande te doen in een thermoskan.
'I made you a drawing of a giraffe fucking an elephant. Notice how his moustache looks just like mine!'

Venetian Snares

#4 Bomba

Bomba

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 528 posts

Posted 17 December 2008 - 08:19 PM

Dat is natuurlijk ook een optie :)
Maar niet zo'n fan van honing.

Het maakt voor je trip dus niet (veel) uit hoe je de paddo's neemt?
(goed kauwen vs inslikken?)

Wat een wereld...

#5 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1011 posts

Posted 17 December 2008 - 08:41 PM

Als je zeker wilt weten dat je niks proeft en niet van honing houdt, gewoon cup-a-soup erbij!
The wisest mind has something yet to learn

#6 Iorek Byrnison

Iorek Byrnison

draagt een waar DHP hart!

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1075 posts

Posted 17 December 2008 - 09:11 PM

als je op de stoeltjes gaat kauwen, krjig een flink droge mond en tevens is het niet zo lekker. ook komt de trip dan meer hakkelend en is het allemaal wat chaotischer (heb dit als zodanig niet ervaren, omdat ik sinds m'n eerste theetje bij de thee ben gebleven. met thee komt de trip geleidelijk aanglijden. is wat comfortabeler in my humble opinion

wat ik het liefst doe, is de mushies goed fijn snijden, in thermos met heet water (volume van twee bekers) en dan een uurtje/half uurtje laten trekken. na een half uurtje, als je ze goed hebt fijngesneden, is de paddoprut geheel ontdaan van zijn magie en is deze magie geheel overgelopen naar de wonderlijke welriekende thee =) voor de nuttigbaarheid kun je met een theezeefje de paddoprut eruit zeven. zo heb je geen stukjes, maar wel een aardig smakende paddestoelen bouillion. hier kun je naar smaak vanalles ingooien, maar mijn advies is: the less, the better!
Dit komt voor mij, omdat ik toch graag de dingen natuurlijk houd met paddo's.

nog een vraagje: vanwaar de keuze voor twee verschillende paddestoelen? zit hier een motief achter, of is het slechts een zaak van wat er voor handen is?

groeten en zet 'em op!

Aan mijn appel
Bungelt een boom

Okboter

#7 Bomba

Bomba

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 528 posts

Posted 17 December 2008 - 09:56 PM

Alvast allemaal bedankt voor de replies.

@ Iorek Byrnison
De tweede optie, namelijk wat voor handen was/is. Soms enig idee of het combineren een bepalend/ander effect op de trip zou geven?

Nog geen datum op m'n trip gepind, maar zodra ik hem meemaak zal ik pogen om een report te schrijven :laugh:
Ben alvast enorm benieuwd.

Wat een wereld...

#8 Iorek Byrnison

Iorek Byrnison

draagt een waar DHP hart!

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1075 posts

Posted 17 December 2008 - 11:07 PM

^ik heb eigenlijk geen idee, wat dat verandert.
ik denk eerlijk gezegd niet zoveel, omdat de grote werkzame stoffen psilocine en psilocybine zijn. per paddenstoelen soort variëren de potentie en verhoudingen van deze twee stoffen wel, maar als netto effect zou dat geen verschil moeten maken.
wel heb ik met het combineren van paddenstoelen een bepaald soort huiverigheid: In mijn poging om dan toch een beetje ceremonieel en behoudend te zijn, vind ik dat een paddenstoel in zijn eentje genuttigd moet worden. misschien nuttig je hem anders wel per ongeluk met dat broertje van hem, die hij eigenlijk niet graag mag...
het kan geen kwaad en mijn huiverigheid is eigenlijk nergens op gegrond, eerder op het feit dat ik dan toch érgens huiverig voor moet zijn :laugh:

Aan mijn appel
Bungelt een boom

Okboter

#9 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9424 posts

Posted 18 December 2008 - 12:43 AM

nog een vraagje: vanwaar de keuze voor twee verschillende paddestoelen?

Ze zijn dan misschien van verschillende strain, maar het is verder precies dezelfde soort -> beiden Psilocybe cubensis.

Overigens vind ik het allemaal weinig uit maken. Hoewel thee de laatste tijd ook erg goed werkt voor mij.
Het idee dat de trip "hakkelend" op zou komen met gekauwde shrooms kan ik iig totaal niet beamen.

#10 Eeep

Eeep

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 154 posts

Posted 18 December 2008 - 05:43 AM

Ik had laatst in een discussie met wat mensen, die beweerde dat zo lang mogenlijk kauwen nog invloed heeft op de sterkte van je trip... Weet daar iemand wat over? Hun redenering was, een lsd-zegeltje hou je ook in je mond, misschien dan dat je mondslijmvlies de stoffen uit de paddo ook beter/sneller opneemt, en dat je maag ook misschien een klein beetje afbreekt.

Ik weet 't niet zo zeker hoor... Paddos gewoon opeten werkte toch ook best? En een beetje harder trippen door die dingen zo lang mogenlijk in je mond te houden??? Bah eet ik er liever eentje meer op een manier waar ik 'm zo min mogenlijk proef. :laugh:

#11 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 18 December 2008 - 07:51 AM

Ik kan alleen nog mijn 'manier' toevoegen:

Gedroogde paddo's zo fijn mogelijk malen. mortier en stamper of mesje en goed snijden. Thee zetten in een pot (ik vind groene thee met citroen van *** ;-) het lekkerst erbij.) en de thee over het poeder uitschenken. Goed roeren, geen honing ofzo, en dan als soep drinken, inclusief stukjes.

Kauwen en gek doen hoeft niet. Gewoon slokje voor slokje opdrinken en af en toe goed roeren. Verwacht op lege maag binnen 5-15 minuten effect. De come up is zo lekker scherp en smooth.

Have fun!

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#12 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 18 December 2008 - 12:35 PM

Als je zeker wilt weten dat je niks proeft en niet van honing houdt, gewoon cup-a-soup erbij!

Wel champignonsoep natuurlijk :laugh:
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#13 Fractal

Fractal

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 760 posts

Posted 18 December 2008 - 12:40 PM

Als je ze fijnmaalt tussen je tanden lijkt het me logisch dat de trip misschien een klein beetje vlugger zou opkomen, maar veel zal het wel niet uitmaken. Gedroogd verkruimelen in instantsoepje hier, werkt perfect en je smaakt de paddo's bijna niet.

#14 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9424 posts

Posted 18 December 2008 - 12:41 PM

misschien dan dat je mondslijmvlies de stoffen uit de paddo ook beter/sneller opneemt, en dat je maag ook misschien een klein beetje afbreekt.

Dat is naar mijn idee wel zo, maar wanneer alle stoffen opgelost zitten in een mild theetje kunnen ze evengoed snel worden opgenomen in je lichaam.

De afbraak van Psilocine en Psilocybine begint idd al in de maag dmv Mono Amine Oxidase.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users