Jump to content

Photo

Ket-avontuurtjes en anecdotesdeel ze hier!

• Please log in to reply
41 replies to this topic

#1 dreadska

dreadska

woeste heldin

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 356 posts

Posted 12 December 2008 - 03:38 AM

Door slaapeloosheid was ik een beetje lafjes dhp aan het doorbrowsen toen ik deze post tegenkwam:

Ik heb op ket wel 2 keer gehad dat ik dr geen fuck meer van snapte

Dat vind ik juist zo vet aan ket! Alles word een avontuur! :punk: :harp:

Ik ben hierna een heel verhaal gaan typen, hierop reagerend, maar aangezien het een draadje was over een hele andere substantie had het weinig toevoegende waarde.
Verder denkend over dit bekende ket fenomeen bedacht ik mij ook nog (ja je denkt nogal wat af als je de slaap niet kan vatten) dat er waarschijnlijk een hoop leuke kleine avontuurtjes en anekdotes in de wereld zijn over situaties in de nietsbegrijpende staat die ket met zich meebrengt.
Dus dhpert, vertel hier je on-ket verhaaltjes, die gewoon té grappig zijn om voor jezelf te houden, maar niet de moeite waard om er een heel rapport over te schrijven.

Ik start hem af :roxx0r:

Shag halen in 's werelds kleinste concertzaal (de bazar).
Nadat ik net een lijntje ket had genomen met het plan lekker een uurtje te dansen en te spacen op de riedeltjes die uit de boxen bombardeerden, kwam ik er achter dat mijn shag op was. En een shaggie hoort er nu eenmaal bij. Ja jongens en meisjes, toen mocht tante dreadska gewoon roken in de ho-re-ca.
Nou, de bazart is geloof ik even groot als mijn huiskamer, en ik weet zeker dat ik huiskamers groters ken dan de zaal in de bazart, maar desalniettemin ben ik een hele tijd bezig geweest de sigaretten automaat te vinden. Niet met als hoofdreden dat bij 4 bezoekers de tent al aardig vol is, maar vooral omdat de ket aardig in begon te slaan.
Eenmaal bij de automaat aangekomen moest ik uitvogelen hoe ik mijn portemonnee uit mijn broek ging pakken en openen terwijl ik ook nog een blikje in een van mijn handen had. Uiteindelijk ben ik voor de "blikje tussen elleboog en lichaam pose" gegaan, wat niet helemaal werkt als je coördinatie en inschattingsvermogen over hoeveel kracht je gebruikt weg is. Ahfijn, met een natte zijkant opende ik mijn portemonnee en ontdekte dat ik geen losgeld meer had. Op naar de bar dus.
Bij de bar was ik meteen aan de beurt, want de 6 bezoekers hadden schijnbaar al te drinken. Oke, nu de barman duidelijk maken wat je wilt, zonder er als een kwijlende mogool met lekkende stoma uit te zien. Maar met cupmaat C en een laag truitje aan hoef je gelukkig nooit zorgen te maken dat ze aan je hoofd zien dat je wat gebruikt heb. Met een hand wisselgeld liep ik weer opweg naar de plaats die volgens mijn berekeningen de juiste plaats van de automaat had moeten zijn, maar het bleek dat grappenmakers hem ondertussen verplaatst hadden, want hij was weer spoorloos. Eenmaal gevonden heb ik 10 minuten naar mijn geopende hand met losgeld staan staren, mij in hemelsnaam te bedenken wat nu ook alweer de volgende stap was. Net voor ik het geld er in wilde gooien zonk mij het lood naar de schoenen..... een age-coin! Gelukkig begreep de barman meteen wat ik wilde toen ik die 4 voorzichtige stappen naar de bar had gezet, en was ik vlot weer opweg naar de schijnbaar rondwandelende sigarettenautomaat, want ik sweer je bij allah, dat ding was alweer verplaatst!
Na wat verward rondgelopen te hebben kwam ik dat ding weer tegen en kwam het volgende obstakel: het losgeld inwerpen.
Na een aantal onsuccesvolle pogingen hebben omstanders mij maar even uitgelegd dat ik de agecoin éérst in moest werpen, daarna heb ik in al in 2 pogingen het geld er in gekregen en was het grote moment daar.... het knopje indrukken, er was maar 1 soort shag in de automaat, dus ik moest het goed doen, anders zou ik de avond met sigaretten opgescheept zitten. (echte shag-rokers begrijpen mij wel!) Ik bereidde mij voor op het heerlijke opluchtende moment dat het avontuur over zou zijn en toen ik op het juiste knopje drukte gaf de, mij al zo gunstig stemmende automaat mij het volgende bericht. *****uitverkocht, maak andere keuze*** :thundergod:

Oke, oke nog best een verhaal geworden, en ja, ik had het korter kunnen doen. Maargoed, als het 3 uur 's nachts is en de man met de hamer heeft je nog niet bezocht, kan het typen nog best wel eens goed bevallen.

/edit: mogolenfoutjes er uit gehaald.

“It's not denial. I'm just selective about the reality I accept.”
-Bill Waterson-

*veni vidi vomui*

#2 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9,401 posts

Posted 12 December 2008 - 10:30 AM

... terwijl ik ook nog een blikje in mijn handen was ...

Hehe, ik heb op ket veel dingen ervaren, maar ik heb nog nooit gehad dat ik een blikje in mijn eigen handen was :thundergod:

Goed, verder heb ik helaas geen enkele "leuke" of "grappige" anecdote over dergelijke bizarre ket-ervaringen.
Hoewel een algemene ervaring bij mij is wanneer ik ket op feestjes neem ik vaak een extreem deja-vu gevoel heb, waarschijnlijk vooral omdat ik dan meerdere keren op de avond hetzelfde rondje loop maar niet door heb dat het een ander moment op de avond is, ofzo.

#3 Spec87

Spec87

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 461 posts

Posted 12 December 2008 - 12:41 PM

Leuk verhaal om te lezen. Ik heb zelf helaas niet echt toffe ket-anecdotes. Nja, behalve dat we een keer na een lijntje op straat in een voor ons onbekende kroeg belandde, waar verder alleen 3 stamgasten aanwezig waren, maar wat wel eindigde in een jamsessie met z'n 5e (2 gitaar, 2 trommeldozen, en natuurlijk een triangel) :thundergod: Bleek dat de uitbater zelf een redelijk begaafd muzikant was.

Life starts at the edge of your comfort zone

#4 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 825 posts

Posted 12 December 2008 - 06:55 PM

Dreadska, dat was een vermakelijk verhaal om te lezen :respect:

#5 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5,699 posts

Posted 14 December 2008 - 08:04 PM

Wel herkenbaar zo'n verhaal. Ik ben in de Stubnitz een keer chronisch de weg kwijt geweest. Letterlijk en figuurlijk. Ik strompelde maar van dek naar dek en door gangetjes, trappetjes op en af en vroeg me echt af hoeveel dekken (deks?) die fucking boot wel niet had. Ik had ook geen enkele keer het idee in een ruimte te komen waar ik eerder was geweest. Ook kwam ik om een of andere reden helemaal niemand bekend tegen, hoewel we er toch met een aardig groepje waren. Het is trouwens ook nog eens verdomd lastig om goed te manoeuvreren in een boot vol drempels, lage deuren, trappen en weet ik wat. Ik had ook nog helemaal beneden in de boot het idee dat ik buiten stond, iets wat mijn oriëntatie vermogen niet echt ten goede kwam.

Verdwaasd rondbanjeren op ket is toch altijd wel een vermakelijk avontuur.

Ik had ook een keer op een feestje in een of ander gekraakte villa, dat ik naar de kelder wilde (waar op dat moment sandeR draaide, ook met aardig wat ket op overigens), maar de trap daar naar toe was nogal stijl. Die trap leek mij net iets te hoog gegrepen om met mijn verketterde hoofd heelhuids af te kunnen dalen. Na even getwijfeld te hebben ben ik maar achterwaarts de trap af gegaan. :bubbles: Zo ben ik toch nog zonder kleerscheuren benden gekomen om lekker te kunnen stuiteren op de erg fijne beats die sandeR mij voorschotelde.
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#6 Guest_aa6tem_*

Guest_aa6tem_*
  • Guests

Posted 15 December 2008 - 11:04 AM

Haha dreadska geniaal :bubbles:

#7 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,018 posts

Posted 15 December 2008 - 04:22 PM

Ik ben geen ket fan, heb er wel enkele proetische schrijfsel aan vervuild:
De meeste onder invloed van dat zielloze spul. Ik bedacht een keer, ket is anti-mdma. Ben je een ket fan dan zul je vast bijtend reageren!

Vandaag kreeg de hond Ket
Het beest was oud
en lag alleen nog maar op bed

Dierenarts was te gul
en er bleef niks over
Wat een lul.

Normaal wist ie van kat wel te genieten
Deze kater laat ie schieten

Ik weet niet wat er daarna ingespoten werd
Maar het ging niet goed samen met de ket
Het laatste dat ik van haar zag
was het stoppen van het hart

Toen bedacht ik ja,
daarom is ket niet fijn
Ik vind het doods.
Zal wel de bedoeling zijn

Ketamine
Als iemand
mij verteld had
dat het zo koud was
had ik wat minder genomen.

Ketamine
Als iemand
mij verteld had
dat ik zo alleen was
had ik iemand meegenomen

Ketamine
Als iemand
mij verteld had
dat ie zo ook wel rijdt
had ik benzine uit kunnen sparen.

Ketamine
Als iemand
mij verteld had
dat het al een gat is
had ik m´n schop thuisgelaten.

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#8 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5,699 posts

Posted 15 December 2008 - 06:07 PM

Ja, ik heb op ket wel leuke dingen beleefd en misschien dat ik het ook nog wel eens doe, maar in principe ben ik er een beetje klaar mee. Heb het wel gezien nu. En na het zien wat het met mensen die ik ken gedaan heeft (ook al licht dat veel meer aan de persoon dan aan het middel) heb ik er ook een beetje een vervelende bijsmaak bij gekregen.
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#9 3970

3970

kinky kelly

• Members
  • PipPip
  • 132 posts

Posted 15 December 2008 - 09:30 PM

@Dreadska;

je hebt een erg leuke schrijfstijl, en ik vond het dan ook een genot om te lezen! :bubbles: Ik heb afgelopen weekend pas voor het eerst met
k kennis gemaakt, maar ik denk dat ik er nog wel eens vaker van ga snoepen :laugh:

#10 Spec87

Spec87

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 461 posts

Posted 15 December 2008 - 10:54 PM

Ik persoonlijk vind ket ook maar een link goedje, het verslavingspotentieel is gewoon groot, net als bij veel andere downers.

#11 dreadska

dreadska

woeste heldin

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 356 posts

Posted 15 December 2008 - 11:09 PM

Ik persoonlijk vind ket ook maar een link goedje,

Dat is in principe toch iedere drugs? "linke goedjes"

het verslavingspotentieel is gewoon groot

Dat is iets waar je zelf bij bent, ik denk dat juist dat als je dat weet dat je er misschien voorzichtiger mee omgaat. Daarnaast vind ik het bij ket wel meevallen hoe hoog dat potientieel is. Ik denk dat speed, pillen, jointjes en andere 'makkelijkere' drugs een heel stuk erger zijn.

net als bij veel andere downers

Ket is geen downer, het lijkt er voor mijn gevoel ook niet echt op.

-Bill Waterson-

*veni vidi vomui*

#12 Spec87

Spec87

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 461 posts

Posted 15 December 2008 - 11:16 PM

EDIT: verwijderd op verzoek

#13 Fractal

Fractal

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 760 posts

Posted 15 December 2008 - 11:21 PM

Dat verslavende heb ik sterk ondervonden toen ik ermee "begon": de dag na gebruik al opnieuw willen, overdag tijdens andere activiteiten opeens zin hebben om wat ket te doen, er zelfs over dromen. Na enkele maanden mindert dat wel en nu kan ik me goed beheersen.

Spannende ket-avonturen heb ik niet want ik doe het nooit in het openbaar (en ook niet echt van plan). Vaag rondzwalpen door de kamer heb ik echter wel genoeg gedaan :)

#14 dreadska

dreadska

woeste heldin

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 356 posts

Posted 16 December 2008 - 12:11 AM

/edit:
Nu weer in lieve modus :)

-Bill Waterson-

*veni vidi vomui*

#15 Spec87

Spec87

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 461 posts

Posted 16 December 2008 - 12:15 AM

Excuses.

EDIT: post verwijderd

#16 dreadska

dreadska

woeste heldin

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 356 posts

Posted 16 December 2008 - 12:23 AM

^ of weghalen, tis niet echt een toegevoegde waarde ofzo.
Er zijn al zoveel draadjes over de voor en nadelen en verslavendheid van ket.

-Bill Waterson-

*veni vidi vomui*

#17 Ellesdee

Ellesdee

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 292 posts

Posted 16 December 2008 - 03:04 AM

hahaha :) mooi verhaaltje
People used to explore the dimensions of reality by taking LSD to make the world look weird. The world is weird & they take PROZAC to make it look normal...

#18 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,744 posts

Posted 16 December 2008 - 01:42 PM

:) dat is fijn geschreven. en herkenbaar, al dan wel van andere middelen als het ho-re-ca gelegenheden icm mijzelf betreft.

De 2e keer dat ik ket deed was met een maat van me die het ook voor de 2e keer deed. Bij andere drugs hadden we altijd de gewoonte ff een rondje te wandelen tijdens de opkomst. Aangezien de gelegde lijnen in dit geval schijnbaar veel groter waren dan de 1e keer stonden we ineens midden op straat in een complete k-hole terwijl er allemaal mensen uit kroegen terug kwamen en ik kon echt nog perfect de wereld waarnemen alleen was deze gereduceert tot 2 stoeptegels en 1 prullebak. Lopen leek te gaan als zo'n opwind fotorolletje die je vroeger had. met van die in elkaar hakende U vormige voetjes. maar dan vooral dat ik tijdens elke stap dacht: "hmm ik val. ohnee tochniet. Hee er is een soort raster waar ik altijd precies in stap. Hee ik hoef helemaal niets te doen om niet te vallen. hee dat is relaxed." terwijl er waarschijnlijk 1 meter per 3 minuten werd afgelegd en mensen (2 of 200, moeilijk in te schatten) langsliepen en huizen ingingen en fietsen bedienden. Toen we uiteindelijk weer de straat in liepen ben ik meteen op mn fiets gestapt en naar huis gereden want ik moest notabene nog werken de volgende ochtend.
Wie weleens gefietst heeft met ket op weet hoe fijn dat is :)
Thuisgekomen (woonde toen tijdelijk ff bij mn ouders): jahoor, mn vader was net terug uit japan en zat ivm jetlag lekker om 5 uur 'snachts te computeren. Dus ik in "defence" mode meteen hele verhalen die van de hak op de tak gingen ophangen en veel te uitgebreid voor het tijdstip vragen hoe het in japan was. Toen het echt te vaag werd ben ik maar naar bed gegaan. Mn vader heeft er nooit iets over gevraagd eigenlijk. Hij zal vooral wel gedacht hebben dat het in orde was aangezien ik de om 8uur de "volgende" dag alweer vrolijk in de keuken een eitje stond te bakken en nog op tijd op mn werk was ook.

ok soort minitripreport maar das ook leuk.
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#19 Fractal

Fractal

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 760 posts

Posted 16 December 2008 - 03:55 PM

^ hah, lollig verhaal :) herkenbaar hoe je onder ket continu denkt dat je tegen dingen zal stoten of om zal vallen, terwijl het wel meevalt, als je tenminste de beproefde wijdbeens-door-de-knieën-buigend-aan-de-muren-vasthouden ket-robot-houding aanneemt.

#20 ErnstJünger

ErnstJünger

Highbrow Opera Elite

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 658 posts

Posted 16 December 2008 - 05:00 PM

Leuke verhalen!

Eigenlijk heb ik zelf nog geen ervaring met deze manier van K nemen (lichtere dosissen, in het openbaar,... non-dissociatief dus). Ik ben steeds voor de K-Hole gegaan. Zoveel mogelijk afgesloten van de bestaande realiteit, 'geketapulteerd' naar een niet nader genoemd universum... :)

Misschien zal ik het de volgende keer wel eens in kleinere dosis nemen en trachten te functioneren en public. Kan wel leuk zijn, als ik dit hier zo allemaal lees...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users