Jump to content

Photo

Sittershoe belangrijk zijn ze?

• Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 myx0r

myx0r

ben ik in beeld?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2449 posts

Posted 11 December 2008 - 01:20 AM

Stel je bent min of meer onervaren en je wilt een drug voor het eerst gebruiken. Hoe belangrijk is dan het hebben van een sitter? Natuurlijk, het wordt aangeraden, maar stel dat je niemand kunt vinden.. wat kan er fout gaan als je _geen_ sitter hebt? Bijvoorbeeld bij 2cb. En als je wel iemand kunt vinden die je wil vergezellen, wat is dan leuker: iemand die meetript of iemand die nuchter blijft. En wat is veiliger? Wat zijn jullie ervaringen hierin? Want ik zie iedereen sitters aanraden, maar als ik her en der een tripreport lees hebben de meesten er geen sitter bij.. whats the risk!
don't look at the finger that points to the moon, or you will miss all the heavenly glory...

#2 The_Imagizer

The_Imagizer

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 308 posts

Posted 11 December 2008 - 02:31 AM

Het is in mijn ervaring wel tof een mede-tripper bij u te hebben. Wat je je er ook bij moet bedenken is dat als nuchtere mens sitter zijn tussen een bende scheve mensen wel ff grappig kan zijn, maar niet voor een hele avond. (enfin, sommige mensen stoort dit niet, maar ze zijn niet dik gezaaid.)
Ook zijn er sommige drugs (zoals bv keta) waarbij ik niet graag nuchtere mensen rondom me heb, omdat dit teveel stoort/zij het er te marginaal vinden uitzien.

En veiliger.... Tjah, in feite kan er weinig mis gaan. Ken jezelf is volgens mij het beste antwoord hier. Slaag jij snel in paniek? Ben je een control-freak of kan je je goed laten gaan?

Belangrijk is altijd in gedachten te houden dat je drugs hebt gepakt, je op voorhand fatsoenlijk informeren aan wat je je kan verwachten, en in het begin even te kijken om welk uur je het neemt, zodat je kan inschatten tegen wat uur je terug 'normaal' kan doen. Zodat je toch niet zo een van die rare mensen bent die opeens bang wordt dat het niet meer weg zal gaan.
Ook moet je het gewoon kunnen aanvaarden als het je niet bevalt dat het momenteel nu eenmaal in je systeem zit, en er bij beseffen dat het over gaat.

Maar goed, dat is over de negatieve kant. Positiever:
Ervaren trippers (mensen met een beetje poly-drug ervaring zeg maar) kunnen gerust een nieuwe drug nemen, en wel zien wat het geeft.
Als je minder ervaren bent met verschillende substanties kan het interessant zijn iemand erbij te hebben (als ze mee doen is in mijn ervaring het tofste) om je een beetje de weg te wijzen in de trip zeg maar. Tesamen een nieuwe drug ontdekken die voor beide nieuw is kan ook een enorm geweldige ervaring zijn.

In't kort: nuchtere sitters zijn niet echt persé nodig in mijn ervaring, gezelschap vind ik echter altijd tof. Belangrijk is altijd op voorhand wat info te verzamelen over de drug, zodat je weet wat te verwachten. Dat dan combineren met een beetje zelfkennis, en je kan zelf wel beslissen.

#3 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 11 December 2008 - 02:41 AM

Wat kan er fout gaan? Een heleboel..

Wat zal er fout gaan? Hoogstwaarschijnlijk niks, mits je geen belachelijke dosering neemt en niet schizofreen bent/wordt.

Een tripsitter kan je er in theorie voor behoeden dat je hele vreemde keuzes maakt terwijl je onder invloed bent.
Persoonlijk vind ik het veiliger om samen te trippen, want anders heb je het risico dat het saai wordt :hartje:

Moeilijke momenten in een trip zijn vaak tijdelijk van aard, ook kan een tripsitter daar niks aan doen.

Edited by mind, 11 December 2008 - 02:53 AM.

Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#4 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2398 posts

Posted 11 December 2008 - 10:51 AM

Het grootste pluspunt voor een sitter vind ik dat hij/zij levensreddend kan werken als jij in je breakthrough zit op bijv 5-MeO-DMT, waarbij in de aanloop daar naartoe misselijkheid op kan treden. Dat is voor mij het grootste probleem, de mogelijkheid te stikken in braaksel terwijl je van de wereld bent. Wat betreft lagere doseringen zie ik het probleem van alleen trippen niet zo, mits enigzins ervaren.

Verder trip ik tegenwoordig eigenlijk liever alleen, het laat je dieper gaan zonder afgeleid te worden en je bent minder/niet gebonden aan sociale conventies.

#5 The_Imagizer

The_Imagizer

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 308 posts

Posted 11 December 2008 - 12:56 PM

Een ideale mede-tripper is in mijn ogen dan ook niet zomaar iemand, maar liefst iemand die je goed kent en vertrouwd, en waarbij je geen probleem hebt gewoon jezelf te zijn en te doen wat je wilt. En als je even diep wil gaan voldoet het meestal wel dat gewoon even te (proberen) zeggen tegen de andere :-)

Over het stikken in je eigen braaksel had ik eigenlijk nog nooit gedacht, maar ik heb dan ook nog nooit DMT geprobeerd. Indien je met dingen bezig bent waarbij je daadwerkelijk 'out' gaat lijkt het mij idd wel aangewezen dit niet op je eentje te doen :-)

#6 myx0r

myx0r

ben ik in beeld?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2449 posts

Posted 11 December 2008 - 02:29 PM

hmm thnx. naja de ideale mede-tripper is dus lastig te vinden (merk ik). Ik lees hier dus dat iemand om mee te trippen eigenlijk fijner is dan iemand die nuchter blijft? Ik was opzich nog niet van plan dingen te proberen waarbij ik helemaal van de wereld ben.. dat komt later wel. Hoe belangrijk ishet dat je eventuele sitter ervaring heeft met de drug die jij op hebt, of is ie er echt meer om te zorgen dat je niet de deur uit gaat/ vuurtjes gaat stoken/legosteentjes in je neus stopt oid (en hoe groot is die kans?)
don't look at the finger that points to the moon, or you will miss all the heavenly glory...

#7 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 11 December 2008 - 02:54 PM

Ik denk dat je iemand moet vragen als sitter wanneer je daar vanuit je gevoel behoeft aan hebt en je je prettiger voelt wanneer diegene erbij is dan wanneer je alleen zou zijn.
Je kan dan alles wat je overkomt een beetje van je af lullen wat bevrijdend kan werken en je kan eventuele onwerkelijke en ongegronde angsten die je mischien zou kunnen krijgen laten relativeren door een nuchter vertrouwd persoon.

Het moet wel erg raar gaan wanneer je jezelf in gevaar zou brengen en je een sitter nodig hebt om je voor jezelf te beschermen. Zolang je niet aan de doornappel, 25Xsalvia extract of iets dergelijks gaat..

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#8 The_Imagizer

The_Imagizer

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 308 posts

Posted 11 December 2008 - 03:39 PM

Hoe belangrijk is het dat je eventuele sitter ervaring heeft met de drug die jij op hebt, of is ie er echt meer om te zorgen dat je niet de deur uit gaat/ vuurtjes gaat stoken/legosteentjes in je neus stopt oid (en hoe groot is die kans?)

Het helpt natuurlijk altijd als je sitter zich kan inbeelden wat jij op die moment ongeveer meemaakt, zodat hij/zij zich ook niet onnodig ongerust gaat maken, wat dan weer zou kunnen overslagen op jou, en zo het nut van een sitter helemaal om zeep helpen. Niets mis met al trippend de deur uit gaan in mijn ogen overigens, ik kan je speeltuinen en schommels van harte aanraden! :)

De kans dat je echt domme/gevaarlijke dingen gaat doen is naar mijn ervaring heel klein. Het gevaarlijkste dat ik ooit al heb gedaan is liggen zonnen op een schuin dak denk ik :)

#9 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 11 December 2008 - 06:28 PM

Een onervaren nuchter persoon kan in mijn ogen meer kwaad dan goed doen. Want wanneer jij dingen doet, of er dingen gebeuren die eigenlijk vrij normaal zijn (beetje bad gaan, het even moeilijk hebben), maar die persoon raakt bezorgd of in paniek, dan komt dat dubbel en dwars bij jou aan. Het is dus belangrijk dat als je een nuchter persoon als zitter hebt, dit een persoon is die weet wat er te verwachten is en ook enigszins weet wat wel en niet te doen.
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#10 Bomba

Bomba

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 528 posts

Posted 11 December 2008 - 06:36 PM

Hier ook zowat hetzelfde probleem, om dus een sitter te vinden met ervaring.

Slechts een paar van mijn kameraden weten dat ik gebruik, maar houd het ook liever voor hen vaag. Als sitter zie ik hen dan ook sowieso niet zitten (sup pun).

Tot nu toe geen slechte ervaringen gehad met dope, maar toch probeer ik steeds voor nieuwe zaken een sitter te zoeken. Ik heb 1 iemand in de buurt wonen die ookal redelijk wat heeft gedaan en er dus wel wat vanaf kent. Alleen vind ik het dan weer wat klote om hem 'steeds' te moeten lastig vallen...

Ook 1 van de redenen waarom ik soms een verre treinrit maak om op die locatie met gebruikende maten wel te kunnen gebruiken.
Al zijn het dan feestjes, ook niet meteen de ideale plaats voor bepaalde zaken te leren kennen :)

Wat een wereld...

#11 myx0r

myx0r

ben ik in beeld?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2449 posts

Posted 11 December 2008 - 07:27 PM

hhe precies, ik ken wel wat mensen die ook gebruiken en eventueel willen sitten of meegebruiken, maar dat zijn van die 'we zien wel wanneer het er van komt' lui en ik wil het gewoon een keer proberen pvd :)

maar dus liever geen sitter dan een sitter die er niks van weet of snel in paniek raakt, liever iemand die meereist dan die nuchter bijft, maar liever een goede sitter dan geen sitter?

#12 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 825 posts

Posted 11 December 2008 - 07:52 PM

Persoonlijk vind ik het fijn laag te beginnen en als het bevalt gaandeweg hoger te gaan.
Ik doe alles zonder sitter.

Natuurlijk is mijn ervaring vrij weinig, en aan te raden met sitter te doen, voor de kleine kans dat het wel misgaat.

#13 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1425 posts

Posted 11 December 2008 - 07:54 PM

Ik denk dat je best in je uppie kunt trippen, zeker als de dosering niet al te hoog is. Ik heb wel een aantal goede ervaringen met alleen trippen op paddenstoelen. Blijf wel lekker thuis zou ik zeggen. Ik ben in de stad wel eens compleet de weg kwijt geraakt (als in: ik heb geen idee meer wie of waar ik ben.) Er was toen gelukkig wel een mede tripper bij die me netjes thuis heeft gebracht. 2-cb vond ik trouwens goed te handelen, lijkt me dat je het best alleen kunt nemen als je het niet gek maakt en thuis blijft.

Trippen met iemand die mee tript vind ik zelf erg prettig omdat je direct ervaringen kunt delen, om de mooie gesprekken die het op kan leveren, voor het nodige portie humor, en je blijft er wat meer bij. Wil je dieper gaan is trippen in je eentje weer fijner.

Het ligt er ook aan wat voor middel, onder invloed van bijv. salvia kun je best rare fratsen uithalen, vriend van me heeft de neiging om de deur uit te lopen zonder dat ie het weet. Voor zoiets is een nuchtere sitter wel handig.

Life is too interesting to be bored.

#14 JJJ

JJJ

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 515 posts

Posted 11 December 2008 - 07:58 PM

maar dus liever geen sitter dan een sitter die er niks van weet of snel in paniek raakt, liever iemand die meereist dan die nuchter bijft, maar liever een goede sitter dan geen sitter?

Maar het is ook wel een persoonlijke kwestie. Ik zelf bv. voel me als ik trip over het algemeen alleen echt goed op m'n gemak als ik alleen ben. Maar wanneer je zo bent ingesteld dat een ervaren persoon je op een moeilijk moment enorm zou kunnen helpen en geruststellen, dan is zo'n sitter zeker een pluspunt :-) . Maar ik denk, als je een beetje normale doseringen neemt van 'gewone' psychedelica dan is een sitter zeker niet onmisbaar. Met middelen waarbij je echt ontoerekeningsvatbaar kunt worden of de controle over je lichaam kunt kwijtraken (datura, hoge doseringen salvia enz.) wel natuurlijk.
Sometimes we live
no particular way
but our own

#15 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 12 December 2008 - 12:19 AM

^+1
The mind is a jungle.

#16 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 12 December 2008 - 02:06 PM

Het hangt er volledig vanaf hoe jij in elkaar zit, en hoe de potentiele sitter in elkaar zit. Voor een eerste paar trips zou ik gewoon samen met een paar goede vrienden niet te veel nemen, en dan gewoon rustig verkennen. Maar ken uzelve, en ken uw vrienden! Het hangt er echt vanaf hoe mensen zijn. Van sommige mensen waarvan je het niet zou verwachten blijkt soms dat ze trippen extreem slecht trekken, zich snel naar voelen etc. Op dat soort dingen moet je bedacht zijn. Doe het alleen met mensen die het echt willen, en waarvan je op aan kunt dat ze zichzelf in de hand kunnen houden. Als iemand in de vriendengroep niet wil, en hij zich dan als nuchtere sitter opwerpt, is dus ook niet iets wat je zomaar moet doen. Ik heb veel verhalen gehoord waar dat juist een probleem werd in de trip, zoals eerder al terecht is opgemerkt. Wees er op voorbereid dat alle energie en dynamiek die er tussen en in mensen bestaan gigantisch versterkt kunnen worden. Wil je dat wel met de mensen waarmee je gaat trippen? Wil je dat zelf wel? Er zijn echt genoeg mensen die het uiteindelijk echt HELEMAAL niet leuk vinden, vaak ook veroorzaak doordat ze dus niet goed hebben nagedacht over dit soort dingen.

De reden dat je meestal geen sitters tegenkomt in de report, is omdat veel mensen al ervaring hebben en weten dat ze dat niet echt nodig hebben. Velen maken ook met succes hun eerste reis met een groep mensen die allen trippen. Wil je het zekere voor het onzekere, neem dan een ervaren persoon op je trip mee die je kent. Ga geen onervaren iemand er nuchter bij laten zitten, dat kan echt heel storend zijn. Zelf heb ik nog nooit echt een sitter gehad, behalve de keren salvia of dmt waar je gewoon omstebeurt gaat, als de ene weer geland is gaat de volgende vliegen.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#17 MeneerCactus

MeneerCactus

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 34 posts

Posted 16 December 2008 - 10:55 PM

Ik heb een aantal keer gesit waarbij het echt nodig was en heb zo wat levens weten te sparen.

Een uitkledende gast die het balkon op moest om daar week ik allemaal te gaan doen, was geheid verkeerd afgelopen.
Iemand die op Salva de benen name en niks meer ervan wist. Ook balkon deur.
Nokout meisje op lachgas uit haar eigen plas kots gevist.
Diverse badtrips op lsd omgezet in positieve trips.

Ik denk dat bij discosiative middelen een sitter wel extra handig kan zijn omdat eens mens vreemde dingen doet in die toestand :)

Ik vind een nuchtere sitter wel okee als hij zich kan vermaken zonder mij. Het liefst in een kamer ernaast met oog en oortje in het zeil.
Verder als ik een sitter had was het een ervaren persoon en een verantwoordelijk persoon.
Ook neem ik even doé en don't door. Want ik heb speciale wensen als ik trip: niet storen!

Tot slot heeft een sitter mijn trip gered door de muziek weer aan te zetten, iets waar ik niet toe in staat was meer.

Ik vind iemand in de omgeving hebben wel okee en toch heb ik hele avonturen zonder sitters beleefd omdat de sit energy toch mijn trip en diepte beinvloed. Ik vind het echt heel naar als ik met mijn oogjes dicht, 20 universums verder ben en dan Hé! te moeten horen.

my2cents

Samen trippen is zowezo leuker dan alleen, alleen kan ik echter door het putje van het universum heen :)

#18 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7675 posts

Posted 30 December 2008 - 11:29 PM

Samen trippen is zowezo [sic!] leuker dan alleen, alleen kan ik echter door het putje van het universum heen :)

Vette quote! :)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#19 DasBeer

DasBeer

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 64 posts

Posted 16 May 2011 - 02:34 PM

Persoonlijk doe ik alleen hard drugs als er een sitter bij is want ik heb epileptie.
Als ik die dingen voor de eerste keer doe toch.
Ooit nieuwe soort bollen geprobeerd toen ik op goa was.
Ik keek naar visuals en zij tegen de gast naast mij , ik moet hier weg, ik ben mottig voel me slecht maar kan gewoon niet want die visuals zijn zooo mooi.
Die gast heeft mij dan weg gehaald, ik was nog geen minuut buiten toen ik beginnen overgeven. die gast heeft water en andere dingen gedaan en toen weer verder gefeest.
Sindsdien doe ik nooit dingen voor de eerste keer op feestjes en zonder sitter. Wie weet wat er gebeurt was moest ik blijven staan zijn.

#20 magickmumu

magickmumu

met alu hoedje

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1009 posts

Posted 17 May 2011 - 08:52 PM

Ik denk dat het voor de veiligheid wel goed is als er iemand bij is. Vooral als je iets de eerste keer probeert. En als je niemand hebt die erbij kan zijn denk ik dat je op zijn minst iemand moet laten weten wat je gaat doen. Het idee dat je iemand kan bellen als er wat aan de hand is kan je een veilig gevoel geven.

Wat ik belangrijk vind aan een sitter is dat hij/zij je de gelegenheid geeft om de ervaring ongestoord te ondergaan.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users