Jump to content

Photo

Chloorazepaattranxène 50mg - wat te verwachten?

• Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 The_Imagizer

The_Imagizer

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 308 posts

Posted 30 October 2008 - 08:29 AM

Er heeft een klein kaboutertje een strip tranxène 50mg op m'n kot vergeten vanacht. Ik dacht dat dit wel eens handig zou kunnen zijn als ik ooit nog eens te lang wakker lag door amphetamine gebruik. Ik ben wat aan't lezen geweest (op dit forum en elders) maar ik kom er toch nog niet volledig uit.

Het zou een van de zwakste benzo's zijn, maar hij heeft wel een vrij lange half-waarde tijd: wat betekend dit? :)
Ik heb eigenlijk een hoop vragen, excuses moesten de antwoorden hier toch ergens te vinden zijn, ik vond ze niet :)

anyway:

-na hoe lang begint het te werken?
-word je gewoon wat rustig of val je als een blok in slaap?
-hoe lang blijft het werken, en ben je tijdens nog te wekken?
-hoe lang kan ik verwachten te slapen?
-enig gevoel van brakheid de dag nadien?

Alvast bedankt voor jullie immer wijze antwoorden. ;)

[Admin: titel aangepast -> generieke merknaam toegevoegd voor extra duidelijkheid]

#2 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 30 October 2008 - 08:46 AM

Lange halfwaardetijd betekend over het algemeen dat:

1) de stof vrij lang blijft werken
2) het lang duurt voordat de stof uit je systeem is

De engelse wiki heeft nog redelijk wat info, maar niet over de precieze dosering. De nederlandse wiki is weer eens van poep-kwaliteit, maar nog altijd meer info dan onze DHP-wiki ;)

#3 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1066 posts

Posted 30 October 2008 - 09:18 AM

^ Look again ;)
Hoe is het!
Helemaal waus van de saus!

#4 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 30 October 2008 - 09:29 AM

50 mg is een behoorlijk hoge dosis.
ik ben max tot 30 mg gegaan en daar slaap je idd goed op.

5-10 mg is prima om spanningen weg te nemen. (bijvoorbeeld voor de tandarts ;) )

verder is het een vrij saaie benzo die bijvoorbeeld wordt voorgeschreven aan afkickende alcoholisten.

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#5 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1066 posts

Posted 30 October 2008 - 10:11 AM

Was het daarin te vergelijken met iets als Frisium?
Hoe is het!
Helemaal waus van de saus!

#6 The_Imagizer

The_Imagizer

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 308 posts

Posted 30 October 2008 - 03:04 PM

50 mg is een behoorlijk hoge dosis.
ik ben max tot 30 mg gegaan en daar slaap je idd goed op.

5-10 mg is prima om spanningen weg te nemen. (bijvoorbeeld voor de tandarts :) )

verder is het een vrij saaie benzo die bijvoorbeeld wordt voorgeschreven aan afkickende alcoholisten.

Mag ik daaruit afleiden dat 2 pilletjes dus echt not done is voor het doel te kunnen slapen? Ze vinden hun weg waarschijnlijk ook wel naar kenissen, en dat zijn best belangrijke dingen om er bij te vermelden zo :)
Benzo's interesseren me niet direct, het zou alleen zijn om te kunnen slapen wanneer het niet lukt, dus van de saaiheid zal ik niet direct last hebben. Al is dat wat je daar zegt van die tandarts wel interessant, ik heb namelijk een behoorlijke tandartsen-fobie. Naalden, boren en ander gereedschap in m'n mond, het idee alleen al geeft me kippevel ;)

#7 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 30 October 2008 - 04:45 PM

Ja 2 pilletjes is echt overkill.

10-20 mg zou genoeg moeten zijn om je tot rust te brengen om te kunnen slapen, en 5-10 mg om angsten weg te nemen.

Uit de wiki: De tabletten van 50 mg worden meestal alleen in een klinische setting gebruikt. De andere toepassing van clorazepinezuur is intraveneus, vooral in doses vanaf 50 mg bij bijvoorbeeld een onthoudings- of epileptisch insult, een delirium tremens of bij agressieve mensen die psychisch in de war zijn.

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#8 tms

tms

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 118 posts

Posted 30 October 2008 - 10:40 PM

Chlorazepaat.. Ik heb onlangs ook een aantal van deze capsules in ontvangst mogen nemen.. Eentje geprobeerd, maar in vergelijking met valium zeer mild.. Sliep er nou ook niet echt geweldig van, wat bij een halve (5mg) diazepam wel het geval is.

Nu kom ik er wel net achter dat het 5mg capsules zijn, volgende eens kijken of 2 meer effect geven.. In ieder geval vrij subtiel, lijkt me ook niet echt interessant voor recreatief gebruik.

#9 Static Search

Static Search

Glossolalia

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1049 posts

Posted 31 October 2008 - 06:32 AM

Nee, clorazepaat is een waardeloze benzo. Het minst recreationeel van ze allemaal en het minst effectief tegen angst. Maar het is wel even verdovend als alle andere benzos. Clobazam is een goede benzo imo. Totaal niet te vergelijken daarbij.

#10 The_Imagizer

The_Imagizer

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 308 posts

Posted 31 October 2008 - 07:18 PM

Gisteren eentje geprobeerd, en je slaapt er iig van als een roos, vrij ideaal voor wat ik ze nodig had dus eigenlijk. Alleen slaap je er blijkbaar nogal lang en vast door, daar ik nu pas uit bed ben ;)

#11 Steelpiglet

Steelpiglet

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 465 posts

Posted 01 December 2008 - 06:15 PM

Nee, clorazepaat is een waardeloze benzo. Het minst recreationeel van ze allemaal en het minst effectief tegen angst. Maar het is wel even verdovend als alle andere benzos. Clobazam is een goede benzo imo. Totaal niet te vergelijken daarbij.

K denk dat je ze verwart , clobazam is echt waardeloos , tranxene wordt omgezet in desmethyldiazepam , net als valium of librium[chlorodiazepoxide] ,nordazepam [calmday] is hetzelde als dit metaboliet en werkt prima voor angst

#12 The_Imagizer

The_Imagizer

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 308 posts

Posted 02 December 2008 - 02:10 AM

Ze werken iig zeer goed, daar is iedereen die ze al geprobeerd heeft die ik ken het iig over eens :D
Alleen jammer dat het zo'n sterke dosis is, een kwartje is ideaal eigenlijk, maar het is behoorlijk lastig om zo'n kleine pilletjes te vierdelen.

#13 myx0r

myx0r

ben ik in beeld?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2449 posts

Posted 08 December 2008 - 10:42 PM

pilltool!
don't look at the finger that points to the moon, or you will miss all the heavenly glory...

#14 Static Search

Static Search

Glossolalia

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1049 posts

Posted 07 January 2009 - 04:19 PM

K denk dat je ze verwart , clobazam is echt waardeloos , tranxene wordt omgezet in desmethyldiazepam , net als valium of librium[chlorodiazepoxide] ,nordazepam [calmday] is hetzelde als dit metaboliet en werkt prima voor angst

Ik verwar ze niet. Ik vind clobazam echt een prima benzo en tranxene en nordazepam waardeloze benzos. Librium heb ik nog nooit gehad.

#15 The_Imagizer

The_Imagizer

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 308 posts

Posted 07 January 2009 - 10:19 PM

Ik moet zeggen, sinds ik lorazepam heb geprobeerd vind ik tranxène toch ook echt zo goed/handig niet meer.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users