Jump to content

Photo

DMT - The Spirit Molecule - verfilmd !zolang het maar niet te zweverig wordt...

• Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 ErnstJünger

ErnstJünger

Highbrow Opera Elite

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 658 posts

Posted 11 October 2008 - 01:25 PM

Surfend en doorklikkend op Facebook kwam ik uit bij: 'DMT: The Spirit Molecule', als account voor de nakende verfilming van Strassmans baanbrekend onderzoek (zowel wat betreft deze specifieke stof als het bredere onderzoek naar psychoactieve stoffen in het algemeen)!

Dit is 'em: http://www.thespiritmolecule.com

Verdere info:

Geregisseerd door:
Mitch Schultz
Gemaakt door:
Mitch Schultz & Dr. Rick Strassman
Onderscheidingen:
2007 Texas Filmmakers Production Fund

Synopsis:
THE SPIRIT MOLECULE weaves an account of Dr. Rick Strassman's groundbreaking DMT research through a multifaceted approach to this intriguing hallucinogen found in the human brain and hundreds of plants. Utilizing interviews with a variety of experts to explain their thoughts and experiences with DMT within their respective fields, and discussions with Strassman’s research volunteers brings to life the awesome effects of this compound, and far-reaching theories regarding its role in human consciousness.

Several themes explored include possible roles for endogenous DMT; its theoretical role in near-death and birth experiences, alien-abduction experiences; and the uncanny similarities in Biblical prophetic texts describing DMT-like experiences. Our expert contributors offer a comprehensive collection of information, opinions, and speculation about indigenous use of DMT, the history and future of psychedelic research, and current DMT research. All this, to help us understand the nature of the DMT experience, and its role in human society and evolution.

The subtle combination of science, spirituality, and philosophy within the film’s approach sheds light on an array of ideas that could considerably alter the way humans understand the universe and their relationship to it.

Hopelijk wordt dit project ook effectief afgewerkt en strandt het niet bij de overige niet-gefinaliseerde projecten.
DMT blijft mij alleszins boeien, ook al ben ik nu zeer zuinig met dit zeer dure goedje.

#2 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9417 posts

Posted 11 October 2008 - 01:36 PM

[Moved naar Boeken&Films over drugs]

Zo, mooi initiatief! Hopelijk zien we projecten als deze, net als die docu over Shulgin, ooit af komen ...

#3 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1429 posts

Posted 11 October 2008 - 06:06 PM

Klink interessant, ben benieuwd! Website ziet er alvast goed uit.

Life is too interesting to be bored.

#4 BoriZ

BoriZ

Unmistakably Apparent

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 376 posts

Posted 22 October 2008 - 09:59 PM

Ik moet dit boek nog steeds helemaal lezen (schaamt zich een beetje) maar desalniettemin ben ik altijd wel voorstanders van het verfilmen van 'eye openers'. Want dat is wat dit soort matarie in mijn ogen doet.

#5 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 23 October 2008 - 12:54 PM

Persoonlijk vond ik the spirit molecule erg tegenvallen. Wat ze nou echt daadwerkelijk aangetoond hebben is heel erg summier. De vraag of we nou daadwerkelijk in ons leven DMT aanmaken, en wanneer is nog geheel onduidelijk. Bij mensen is geloof ik alleen nog bewezen dat alle ingredienten voor DMT aanwezig zijn in onze pijnappelklier, terwijl het bij andere dieren al daadwerkelijk is aangetroffen. Of was het dat ze het niet in levende mensexemplaren hebben kunnen vinden, wel in doden?

Het onderzoek moet nodig voortgezet worden. Jammer dat dit eerste onderzoek in de rennaissance van psychedelisch onderzoek maar zo weinig resultaat heeft. Ik ben even kwijt waarom hij nou ook al weer gestopt was. Weet iemand dat nog?
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#6 ErnstJünger

ErnstJünger

Highbrow Opera Elite

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 658 posts

Posted 23 October 2008 - 02:41 PM

In het boek worden diverse redenen omgesomd waarom Strassman niet langer onderzoek naar/met psychedelica doet.

Een eerste aanleiding tot twijfel was zijn medewerker die buiten het protocol om met proefsubjecten ging trippen, een tweede de steeds groter wordende eisen van DEA en andere agentschappen (zo mocht zijn toekomstig psylocybine-project enkel doorgaan in een klinische omgeving, met alle gevolgen van dien), en de laatste was het gebrek aan solidariteit en visie onder andere wetenschappers die psychedelica bestuderen.
Hij heeft aan de bekendste namen voorgesteld om ergens in New Mexico allerhande onderzoek te doen, en ontving niet één positieve reactie.

Ik weet niet of de bevindingen van The Spirit Molecule zo licht wegen. Voor een eerste wetenschappelijk opgezette proef vond ik het toch wel veelzeggend.
Maar ja, verder onderzoek over de productie, het nut en eventueel de gevaren van endogene DMT blijft dus nodig.

#7 ErnstJünger

ErnstJünger

Highbrow Opera Elite

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 658 posts

Posted 31 October 2008 - 01:21 PM

http://www.youtube.c...h?v=MImVCxf36EU

Lijkt me straf dat nu al een deel van de docu 'gelekt' wordt via Joetjoeb, terwijl de docu-site verhuld blijft in stilzwijgen.

#8 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 31 October 2008 - 03:44 PM

Heb dat boek hier liggen, moet er ook nog altijd es aan beginnen, maja ...
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#9 Iorek Byrnison

Iorek Byrnison

draagt een waar DHP hart!

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1075 posts

Posted 30 December 2008 - 09:01 PM

Hm, interessant dit. ik dacht dat 'the spirit molecule' zo'n typisch trippersboek is, dat ik liever niet lees. misschien is het dat ook, maar ik neem me nu voor om hem toch maar eens te gaan lezen =)

Aan mijn appel
Bungelt een boom

Okboter

#10 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9417 posts

Posted 31 December 2008 - 12:59 AM

^ wat bedoel je met "typisch trippersboek"?

Het gaat vooral om het onderzoek dat die man gedaan heeft, hoe dit onderzoek tot stand is gekomen en uiteindelijk wat voor ervaringen de testpersonen hadden.

#11 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6385 posts

Posted 24 October 2010 - 03:48 PM

Aangezien de ene link van E-J niet meer werkt, hier nogmaals de trailer;
Trailer

Verder stond er dit bericht op de website..

After five years, I’m THRILLED to announce that The Spirit Molecule will be released by October 2010. I strongly believe your support, patience, and belief in this film, allowed it to materialize through physical communities, the Internet, festivals/events, South America, etc. Thank you. I dreamt of this day many times, but never expected tears when announcing the release…I stand corrected. I’m truly excited to share this film with the world.

As we developed our distribution model, we continually felt more comfortable outside the box, especially considering the subject matter of the film. We went with the Trojan horse approach, the appearance of a traditional model (submit to as many festivals possible), but knew our audience was much wider. To that end, we decided to release as wide as possible, as quick as possible. So, when we physically premier this fall, we will simultaneously release the DVD/PPV for the world. As part of the physical premier, we also hope to have a live stream from the location (TBD) so the world can share in the premier. Additionally, we have an iPhone application (other devices soon) in the works, which features access to the entire collection of interview footage, roughly 100 hours. Finally, once we regroup from post-production, and screen some festivals, we plan to construct the DMT remix project, allowing anyone access to the collection of interview footage, original VFX, and original music to create their own Spirit Molecule film.

Although it has taken longer than anticipated, it has been integral in building our fan base. And due to that network, we have a rare opportunity to show the relevance, and potential, of this simple molecule, which seems to open the door to another reality. Over the last decade, I’ve witnessed a worldwide consciousness/psychedelic community reawaken and grow, and I need to access the potential of the community. As we prepare for the launch, we intend to reach as many people as possible, so I gracefully ask for your assistance. Considering the diversity, and size, of the community, we can make Google take notice. If you work in (or know someone) in PR, design/code for the web, create street art, or just want to help push this message forward, please use your talent, imagination, or knowhow to help us create buzz.

Thanks again for your support. More soon…

Regards,
Mitch Schultz

Gelukkig is oktober bijna voorbij.. :D

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#12 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6385 posts

Posted 27 October 2010 - 07:22 PM

Hij is officieel uit en de DVD is inmiddels ook te koop, dus als iemand deze docu gezien heeft, laat even weten hoe en wat?? :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#13 Dukun

Dukun

Spiritueel wereldwonder

• Members
  • PipPipPip
  • 319 posts

Posted 30 November 2010 - 01:57 PM

It's out there, in ieder geval op concen :thumbsup:

http://tracker.concen.org

"Knowing the Truth Is to Experience Existence as it Is."

There can be no political revolution, no social revolution, no economic revolution. The only revolution is that of the spirit; it is individual. And if millions of individuals change, then the society will change as a consequence, not vice versa. You cannot change the society first and hope that individuals will change later on.

#14 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1926 posts

Posted 30 November 2010 - 02:02 PM

Zei er iemand "filmavond"?
"Autonomy is the essence of freedom. Free people will never be slaves. They will be natural meritocrats."

#15 Bomba

Bomba

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 528 posts

Posted 30 November 2010 - 07:21 PM

Aha, meteen eens afhalen. Is te vinden via public torrents en komt hier tegen zeer goede snelheid binnen :)

Wat een wereld...

#16 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 02 December 2010 - 11:55 AM

Ik heb hem ook al gezien: goede docu, interesting!
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#17 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6385 posts

Posted 02 December 2010 - 11:33 PM

Goede docu, niet perse, in ieder geval geen slechte, maar vond het vooral een mooi gemaakte docu..!!

Hoe dan ook, het is zeker een aanrader, voor iedereen.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#18 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1011 posts

Posted 18 October 2011 - 12:03 AM

Heel veel filmmateriaal wat niet in de documentaire terecht is gekomen.
The wisest mind has something yet to learn

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users