Jump to content

Photo

aminozuren voor ADHD'ers of na speedgebruik

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 mdma120

mdma120

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 109 posts

Posted 13 May 2004 - 05:19 PM

Hey,

enkele maanden geleden heb ik "Be Calm'd" besteld op het internet. Dit zou mensen met innerlijke onrust of depressies kunnen helpen. (ook adhd'ers) Ik heb dit intussen getest en het helpt wel degelijk. Na een weekendje speedgebruik kan ik in de week soms echt wel uit mijn vel springen, ik heb echt last van innerlijke onrust. Als je dan nog op een helpdesk werkt kan is dit niet bepaald leuk :dhp:

Heeft er nog iemand ervaring met dit product?

Inhoud van een capsule:
Vitamin A (beta carotene)
Vitamin B (pyridoxine HCI)
d/1-Phenylalanine (=> dit zou DOPAMINE aanmaken in de hersenen)
1-Phenylalanine
1-Glutamine
Calcium (chelate, carbonate)
Magnesium (chelate, oxide)
Chromium picolinate
Folic Acid
+ een lichte dosis 5htp (5mg).

Je zou 6 capsules per dag mogen nemen (3 x 2 caps) 1 uur voor het eten of 2 uur na het eten.

Nadeel: ik heb een soort boete (douane kosten) moeten betalen bij de belgische post omdat dit blijkbaar een product is dat niet verkrijgbaar is in Belgie: de douane kosten waren even duur als het product zelf! (tss de 30-40 euro)

Zijn er nog mensen die aminozuren nemen na speedgebruik?

Ik weet dat Tyrosine ook kan genomen worden om dopamine-levels te restoren maar is dat wel even gezond en kan dit elke dag genomen worden?

groetjes,
mdma120

ps: hier nog een linkje met de effecten van alle aminozuren, zeer interesesant:

Aminozuren

BE calm'd homepage

#2 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 13 May 2004 - 05:27 PM

ik neem vitamine d -kuren en gebruik magnesium, verder is het zeer gezond om veel fruit, groente en melk te gebruiken.
Het fruit met de meeste vitamines is kiwi !!!!

verder af en toe tranquilisers en benzodiazepines , maar die zijn 'bad' voor je
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#3 Kwek

Kwek

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 137 posts

Posted 13 May 2004 - 09:12 PM

Het fruit met de meeste vitamines is kiwi !!!!

wa nog?
want kiwi vind ik ni lekker

banaan is da ook ni een van de meeste vitaminehouders

of steek ik er in

#4 hELiuM

hELiuM

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 66 posts

Posted 13 May 2004 - 09:27 PM

nou ik geloof er zeker wel in maar ik keek naar de ingredienten en vond de doseringen van alle stoffen te laag. zeker in verhouding tot de prijs. beter zou je een pot met dl & l-phenyalanine 500 mg caps, een hoog gedoseerd b-complex enz los kunnen halen. meer effect en voordeliger mischien. voor meer info kan je me pm-en.

voor adhd en na speed schijnen ook nadh (een sterke antioxidant en b-vitamine) en melatonine goed te zijn.

#5 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 13 May 2004 - 10:53 PM

banaan is da ook ni een van de meeste vitaminehouders

of steek ik er in

Banaan bevat veel vitamine B, als ik me het goed herinner..
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users