Jump to content

Photo

zen (in zo'n explosion buisje)

• Please log in to reply
29 replies to this topic

#21 soko

soko

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 457 posts

Posted 18 October 2008 - 02:08 AM

Als ik dit topic zo lees, maak ik er uit op dat het testlab dus niet precies kan zeggen welke actieve stof er in het goedje zit. Als de lijst van ingredienten zou kloppen, zou ik dat best kunnen begrijpen, omdat het goedje misschien een verzameling van verschillende stoffen is die niet echt veel onderzocht zijn.
Als er dus echt die 8 ingredienten in zouden zitten zoals de verpakking beschrijft, lijkt het mij vrij lastig om deze stoffen allemaal te vinden door het goedje te analyseren.

Mijn conclusie is dat ze het goedje niet kunnen identificeren omdat er meerdere stoffen in zitten, die niet vaak vor komen. Ik denk dat wat er op de verpakking staat ook daadwerkelijk hetgene is wat er in zit.nl
Get high before you die!

#22 d0gmaz

d0gmaz

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 198 posts

Posted 18 October 2008 - 01:17 PM

Als ik dit topic zo lees, maak ik er uit op dat het testlab dus niet precies kan zeggen welke actieve stof er in het goedje zit. Als de lijst van ingredienten zou kloppen, zou ik dat best kunnen begrijpen, omdat het goedje misschien een verzameling van verschillende stoffen is die niet echt veel onderzocht zijn.
Als er dus echt die 8 ingredienten in zouden zitten zoals de verpakking beschrijft, lijkt het mij vrij lastig om deze stoffen allemaal te vinden door het goedje te analyseren.

Mijn conclusie is dat ze het goedje niet kunnen identificeren omdat er meerdere stoffen in zitten, die niet vaak vor komen. Ik denk dat wat er op de verpakking staat ook daadwerkelijk hetgene is wat er in zit.nl

Dat denk ik niet meestal is de ingredient lijst lekker vaag met wat kruiden om zo de rc die erin zit te verdoezelen zoals ze dat wel vaker doen met smartshop producten.. geranium extracten..zwarte peper extracten om er zo even 2 te noemen :duimpje:

#23 Spec87

Spec87

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 461 posts

Posted 18 October 2008 - 01:49 PM

Het is dat ik geen onbekende monsters op school mag analyseren, anders had ik het zelf wel ff gedaan.

Jammer dat het lab geen pure uitslagen geeft, een moleculair gewicht dmv van GC/MS en vervolgens fracties scheiden op GLC of HLPC, en dan de grootste fractie analyseren met H-NMR C-NMR en IR. Met die gegevens zou elke scheikundige kunnen oplossen welke stof het is.

Life starts at the edge of your comfort zone

#24 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 25 October 2008 - 08:27 PM

Maar het punt is dat de actieve stof waarschijnlijk niet de grootste fractie zal zijn. Dus het bepalen van een onbekend stof in een mengsel als deze buisjes is niet zo makkelijk als het klinkt.

En een NMR spectrum meeten heeft pas zin als je een stof geisoleerd hebt. Maar voor dat je kan isoleren zal je eerst moeten weten wat je moet isoleren. Daarbij komt dat chromatografie, massa spectrometrie en NMR niet de meest goedkopen analyse apparaten zijn en deze testen wel gratis worden gedaan.

Ik weet verder ook niet welke testen allemaal worden gedaan door de testsevrice maar het makkelijkste lijkt me een simpele extractie te doen en deze met behulp van LC-MS te scheiden en dat te kijken of je massa's ziet van bekende verbindingen zoals 4-FMP of methylone of iets dergelijks, maar een nieuwe stof zal je er dan dus niet uit pikken omdat je de massa daar niet van kent.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#25 nilezz

nilezz

Silent one

• Members
  • 12 posts

Posted 23 July 2009 - 05:18 PM

Maar heeft iemand hier al ervaring mee?
Ken namelijk iemand die een buisje thuis heeft liggen, ziet er apart uit, hetzelfde buisje als explosion inderdaad.
Ben zeer benieuwd!

#26 nilezz

nilezz

Silent one

• Members
  • 12 posts

Posted 04 September 2009 - 01:27 PM

Ik heb het geprobeerd, het rook naar explosion, smaakte ernaar en werkte precies zo!

#27 bonobo

bonobo

forum muts

• Donateurs
  • PipPipPipPip
  • 569 posts

Posted 05 September 2009 - 06:55 PM

Had je mij gister ook even kunnen vragen Nilezz :D

#28 Nikki

Nikki

Silent one

• Members
  • 1 posts

Posted 30 September 2019 - 02:41 PM

Hallo iedereen, weet iemand toevallig als je zen gebruik wat er in drugstest na voren komt?

Ik hoor het graag alvast bedankt.

#29 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2422 posts

Posted 01 October 2019 - 12:04 PM

Als er inderdaad een amphetamine of cathinone in zit, neem ik aan dat je positief kunt testen voor amphetamine.

#30 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 01 October 2019 - 12:37 PM

Ik zou er inderdaad ook vanuit gaan dat wat (of welke combinatie) in dit soort buisjes zitten gewoon te zien is op een drugs test.

Overigens zou het mij ook niks verbazen als de inhoud van deze producten over de jaren veranderd, dus zelfs als je weet dat er ooit een product in zat dat niet op testen te zien is, wil dat niet direct zeggen dat dat nog steeds zo is.

Dus beter niet het risico nemen.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#31 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 09 October 2019 - 09:28 AM

Tien jaar oude bump! Zijn dit de originele flesjes nog?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users