Jump to content

Photo

Porties/ neemtijd MDMA

• Please log in to reply
38 replies to this topic

#1 Bomba

Bomba

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 528 posts

Posted 22 August 2008 - 12:44 AM

Hallo,

misschien wat een vage titel maar zal hem proberen te verduidelijken.

Sinds eind vorig jaar ben ik begonnen met MDMA, te zeggen, heb ondertussen nog maar zo'n 4 keer gedaan. Dus iedere keer met minstens 2-3 tal maanden tussen (kwestie van geen tolerantie/ overgebruik/ 'eerste ervaring' steeds)
Ik neem het steeds oraal, het poeder in een vloeitje van de sigaretten. Steeds twee porties (eerlijk gezegd niet echt een idee hoeveel, zowat steeds zelfde hoeveelheid).

Nu vroeg ik me af wat de beste timing is om in te nemen. Vorige keer nam ik het eerste 'bommetje' en zo'n dik half uurtje erna het tweede.
Wat ik me dus afvraag, is het niet beter om meteen alles ineens in te nemen of juist een grotere tijdperiode in te lassen tussen de inname van de eerste portie mdma en de tweede?

Gaat bij alles ineens, een grote piekervaring bereikt worden? Of gaat bij een grotere tijdsperiode tussen inname het happy effect langer blijven, of slecht enkel het opgepepte effect?

Alvast bedankt voor de info en hopelijk staat deze vraag/thread hier juist.

Wat een wereld...

#2 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 22 August 2008 - 06:57 AM

Hoi Bomba!

Allereerst welkom op DHP! :D Je topic staat helemaal op de goede plaats! Mocht je interesse hebben: er is ook een topic voor nieuwe members waar ze zich voor kunnen stellen en iets meer over zichzelf kunnen vertellen..

Wat betreft MDMA gebruik: 2/3 maanden klinkt als een goede frequentie. Dat doe je sowieso al goed.. Ik heb zelf geen ervaring met bommetjes (ik dip met mijn vinger of gebruik gewoon pillen), maar volgens mij is het een prima manier om je MDMA te nemen..

Dat je niet weet hoeveel je precies neemt is wat lastiger. Heb je enig referentiekader om te omschrijven hoe het voelt? Is het heftig of juist wel relaxt? Gemiddeld heeft een gebruiker 1-2 mg MDMA per kilo lichaamsgewicht nodig, maar dit is een redelijk conservatieve richtlijn zover ik weet.. Doorgaans gebruik ik zo'n 200-250 mg MDMA op een avond.. Teveel MDMA kun je niet zo heel snel nemen, bij hogere dosiseringen kun je wel soms wat subtiele vervormingen waarnemen en kun je ook last krijgen van misselijkheid..

Als je poeder hebt is er een andere manier om je dosis enigszins in te schatten.. Door de top van je pink nat te maken en in de MDMA te dippen pak je gemiddeld 30-40 miligram.. Zo kun je dus ook je dosis doorlopend op peil houden, al heb ik hier geen ervaring mee.. Let er wel op dat MDMA funest is voor het glazuur van je tanden! Dus lekker uitgebreid gorgelen en spoelen is geen goed idee.. :P

Ik geloof dat ik van Lerez ooit een keer de tip heb gekregen om 3 uur na je eerste dosis nog een derde van de begindosis te nemen eventueel 3 uur daarna nog eens gevolgd door zo'n zelfde hoeveelheid. Als ik het me goed herinner komt deze richtlijn van Shulgin (schrijver van Pihkal en Tihkal) zelf. Mijn geheugen laat me nogal eens in de steek, dus echt helemaal zeker weet ik het niet..

Common sense zegt mij dat een half uurtje tussen je eerste en tweede dosis wel erg snel is.. Bij mij heeft MDMA soms wel 1,5 uur nodig gehad om echt in te slaan! Je kunt het dus beter wat meer spreiden, lijkt me.. Tevens riskeer je dat als je alles in 1 keer neemt je er eventueel ziek (lees misselijk) van kunt worden, maar dat is per persoon verschillend..

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoorden hebt.. Veel plezier!
"A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world..."

#3 Bomba

Bomba

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 528 posts

Posted 22 August 2008 - 11:44 AM

Bedankt!

Wel de tussenpauze was vorige keer inderdaad nogal kort (hoewel er andere keren ook maximum 45min. à 1 uur tussen zat).

Meestal treed de werking bij mij na ongeveer 45min-1uur in.

Vrijwel heftig: instant blij gevoel, muziek klinkt veel mooier, actiever (laatste keer niet zo, maar toen had ik een iets grotere portie waardoor ik wel nòg gelukkiger was zeg maar).
Het is en blijft iedere keer een waar genieten :)

Mijn mdma verkrijg ik altijd via dezelfde persoon die ik echt wel vertrouw, hij regelt me ook steeds zo goed als dezelfde dosis.
Qua dosering zit het dus wel snor lijkt me, tis eerder qua 'wanneer' neem ik deze dosis/ dosissen.

Nu zit ik nog steeds wel wat met m'n vraag. Ik weet dat 'een mdma trip' ongeveer 3-4-5 uur duurt met een piekperiode. Via een jointje te roken na piekperiode kan het fijne gevoel tijdelijk terugkomen. Die tip van Lerez, dus stel ik neem eerste dosis en pas 2-3 uur later volgende, verleng ik daarmee het fijne gevoel, de piek zeg maar of enkel het oppeppende gevoel?

Normaal ga ik ergens in november nog eens mdma doen en ditmaal kiezen voor een dosis, lange tijd wachten en dan pas nieuwe dosis (allicht dan eerst een grotere dosis en dan pas later een kleinere). Maar ik kijk uit naar jullie ervaringen/tips hiermee :)

Wat een wereld...

#4 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 22 August 2008 - 05:15 PM

Hey Bomba,

Ik heb geen ervaring met dat verlengen.. MDMA heeft de laatste 4/5 keer een nogal vervelend effect gehad.. Ik gebruik 1 dosis, verleng na een uur of 2/3 en 1 uur later word ik echt waanzinnig slaperig en de komende 2 uur ben ik meer wakend aan het slapen dan dat ik echt meekrijg wat er gebeurd.. Op zich geen enorm onprettige ervaring, maar zeker in vergelijking met mijn eerste keer XTC (waar denk ik ook wat speed doorheen zat) vind ik het soms wel erg vervelend.. Dus, van een derde dosering komt het bij meestal niet..

Weet niet of Verano dit leest, dat is een vriendin van me, waar ik met enige regelmaat wat mee gebruik.. Die heeft laatst van 22:00 savonds tot ruim 6/7 uur de volgende ochtend effect gehad van MDMA.. Zonder blowen, maar wel met die 2 keer bijdoseren dus.. Even uit mijn hoofd nam ze om 22:00 1 pil van 130 mg.. Om een uur of 1/2 nam ze een halve erbij en om 4 uur nog een halve.. Ze kon vervolgens niet slapen (kwam ook door de setting, het was op Solstice, met naast ons tentje een open podium.. waren we even vergeten om rekening mee te houden) maar heeft wel een onwijs relaxte nacht gehad.. ik ben dus geneigd om te denken dat je je MDMA ervaring nog veel langer dan 3-5 uur kunt rekken..

Anyways, ik hoop dat je er iets aan hebt.. Hoor het graag als je wat meer met die spreiding hebt uitgevonden.. :)
"A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world..."

#5 verano2

verano2

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 35 posts

Posted 24 August 2008 - 07:19 PM

Hai Bomba,

Ja, ik las idd mee. Verhaal van Regenkoning klopt. Ik heb een geweldige dansnacht gehad. Terwijl regenkoning zelf idd in slaap viel! ;)
Kan natuurlijk ook liggen aan de geweldige muziek en de goede sfeer. Ik heb echt een tripje van 10 tot 8 uur 'sochtends gehad.
slapen ging idd voor geen centimeter.(volgens mij was de mdma ook nog niet uitgewerkt). dat vond ik ook bijzonder grappig, ik kon namelijk ook niet stil blijven liggen. Lig je daar met een stomme grijns in je tentje! Ik wilde steeds regenkoning wakker maken maar die lag zo heerlijk te slapen.
O, ja nog een vreemde bijwerking; ik kon niet plassen! en ik moest echt wel maar het ging niet! ook weer hilarisch! (uurtje later ging het wel weer hoor, toen moest ik om het kwartier!)
Nou ja de dosering was misschien ook wel een beetje hoog. maar het was wel erg leuk. De volgende dag dus wel een beetje brak maar verder oke.

Groetjes Verano

#6 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 24 August 2008 - 08:04 PM

Dat niet kunnen plassen hoor je wel vaker.. vrienden van me hebben er regelmatig last van.. ik heb het maar 1 keer gehad, en ook maar een heel klein beetje..

#7 Bomba

Bomba

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 528 posts

Posted 24 August 2008 - 10:21 PM

Het niet kunnen plassen heb ik ook vaak voor. Erg irritant natuurlijk als je de ochtend/middag daarop ligt te slapen en dan om het half-uur/uur naar het wc moet.
Nuja, bij m'n laatste tripje had ik er geen last van ofja, ik kon terug plassen toen ik onderweg was naar huis :P

Ook van het tanden knarsen/ pijnlijke bek de dag erna, had ik geen last meer van m'n laatste keer ;)

Wat een wereld...

#8 Stije

Stije

teknobarbie

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1052 posts

Posted 25 August 2008 - 08:36 AM

kristallen crushen en snuiven ;) .....hoeveelheid ehm ja dat eye ball ik altijd :P

Vandaag is mijn Lievelingsdag!!

THE FOLLOWING ERROR(S) WERE FOUND
You have posted a message with more emoticons that this board allows. Please reduce the number of emoticons you've added to the message

#9 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 25 August 2008 - 10:49 AM

Ik geloof dat ik van Lerez ooit een keer de tip heb gekregen om 3 uur na je eerste dosis nog een derde van de begindosis te nemen eventueel 3 uur daarna nog eens gevolgd door zo'n zelfde hoeveelheid. Als ik het me goed herinner komt deze richtlijn van Shulgin (schrijver van Pihkal en Tihkal) zelf. Mijn geheugen laat me nogal eens in de steek, dus echt helemaal zeker weet ik het niet..

Klopt! En uit eigen ervaring werkt het ook. Je verlengt het gehele mdma gevoel, niet alleen het het oppeppende. Je moet er wel 8 uur van kunnen maken, maar set&setting moeten dan ook wel meewerken. Langer dan dat heeft niet echt zin. Je kan 2-3 uur na 1e bijdosering wel nog een keer doen, maar dan verleg je meer de crash dan dat je het effect echt verlengt, maar als je dan nog in een lekkere roes zit kan het wel helpen daar in te blijven, maar dat vergt ook wat van je eigen instelling, je moet niet alles van het middel verwachten.

Na dik een half uur bij doseren heeft geen zin en ik zie het nut er ook niet van in. Dan kun je dus beter in ene een goede begin dosis nemen (100 - 150 mg in mijn geval) en later na ongeveer drie uur 1/3 van die dosis (haf kan ook wel).
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#10 gekke henkie

gekke henkie

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 509 posts

Posted 25 August 2008 - 11:27 PM

Doorgaans gebruik ik zo'n 200-250 mg MDMA op een avond.. Teveel MDMA kun je niet zo heel snel nemen, bij hogere dosiseringen kun je wel soms wat subtiele vervormingen waarnemen en kun je ook last krijgen van misselijkheid..

Ik heb andere ervaringen, er is maar een kleine inschattingsfout nodig om veel meer dan leuk is te nemen. En dan voel je je dus echt niet lekker maar meer alsof je hersenen smelten ofzo, geen feest. In dit geval bleek achteraf dat de dosering zo'n 220-240mg ineens geweest moet zijn ipv. de bedoelde 180-200. Het gehaalde grammetje mdma bleek iets meer te zijn, gematst worden door een dealer hoeft dus zeker niet altijd leuk te zijn blijkt maar.

#11 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 26 August 2008 - 06:24 AM

Wow! Dat is erg vervelend.. Ik heb denk ik de mazzel dat ik een teveel vaak uitkost, maar dit is maar 1 keer gebeurd tot nu toe.. Anyways, ik trek mijn eerdere ruime inschatting maar wel even terug.. Had geen idee dat een teveel MDMA zo heftig in kon slaan..

#12 gekke henkie

gekke henkie

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 509 posts

Posted 27 August 2008 - 06:25 PM

Overigens wel goede ervaringen met eerst 180mg. en dan een uur of drie later nog eens 120mg, dus het gevaar zit denk ik met name bij veel in eens.

#13 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 28 August 2008 - 12:08 PM

Wanneer je wegpassed als je gaat zitten heb je dus teveel genomen :)
Voor mij werkt 75-100 mg T + 1,5 uur weer 75-100 mg. Alles daarna vergroot meer de kater achteraf dan dat het de ervaring verlengd van het moment.

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#14 myx0r

myx0r

ben ik in beeld?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2449 posts

Posted 20 September 2008 - 12:06 PM

niet dat ik nu zon geweldige ervaringsexpert bent maar ik weet wel dat je mdma niet kunt updosen, alleen maar evrlengen. Ik had op vuuv rond half tien de eerste dosis genomen omdat de grote opening om half elf begon (als ik het me goed herinner). Precies tijdens de opening kickte de mdma in, Toen heb ik om twaalf uur nogmaals een portie genomen, ongeveer een kwart van mn eerste portie. Toen ik om 7 uur smorgens zoetjesaan eens naar de tent ging wandelen was het nog niet uitgewerkt en toen ik een uur later wakker werd omdat ik moest plassen vond ik alles nog steeds bijzonder aangenaam. Als je alles bij elkaar optelt dus zon 9 uur lol, das de moeite wel waard van het goed doseren en bijdosen na anderhalf uur vond ik :)
don't look at the finger that points to the moon, or you will miss all the heavenly glory...

#15 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 21 September 2008 - 10:57 AM

Je kunt zeker wel updosen hoor. Als je een uur na de begin dosis nog een zelfde dosis neemt bijvoorbeeld ga je zeker wel up en verleng je niet alleen maar. Wat jij deed is inderdaad een verleng dosis. Kwart van de begin dosis na 2,5 uur komt heel dichtbij de vuistregel van Shulgin: 1/3 van de dosis na 3 uur.
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

#16 myx0r

myx0r

ben ik in beeld?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2449 posts

Posted 21 September 2008 - 11:25 AM

hoe werkt het trouwens als je een normale dosis door een liter water gooit en de hele avond gewoon af en toe wat slokjes neemt?
don't look at the finger that points to the moon, or you will miss all the heavenly glory...

#17 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 21 September 2008 - 01:16 PM

Dan zul je niet zoveel merken en drink je de hele avond vies water.

#18 gekke henkie

gekke henkie

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 509 posts

Posted 21 September 2008 - 02:10 PM

Lol ^

Als het goed opgelost is dan is het wel veiliger doseren dan een beetje op het oog bommetjes maken.

#19 myx0r

myx0r

ben ik in beeld?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2449 posts

Posted 21 September 2008 - 03:31 PM

Lerez, dat dacht ik dus ook, omdat de fun toch komt omdat er juist in 1 keer een dikke bups sero vrijkomt, maar een kennis van me beweert dat ie altijd vet spaced op die manier. Hij heeft het echter nog nooit op een andere manier gedaan en verder ook 0 verstand van/ervaring met drugs, dus volgens mij lult ie gewoon uit zn nek ;) toen ik hem tegenkwam tijdens zon nacht merkte ik ook niks aan hem.

#20 Bomba

Bomba

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 528 posts

Posted 05 October 2008 - 06:08 PM

Gisteren nog eens MDMA gedaan. Het was de minst 'happy' keer. Ik snap(te) niet goed hoe het komt.

Ditmaal heb ik met (gewogen) porties gewerkt en op heel de avond had ik toch minstens 250 mg op (of mijn weegschaaltje is erg fout).
Het blije gevoel kwam er zeker alsook de extra energie, maar het echte happy effect bleef deels uit. Van tijd wel een paar korte 'piekjes' van happy-happy zijn, maar voor de rest gewoon blij zeg maar.

Aan gewenning/tolerantie kan het volgens mij al niet liggen. De vorige keer was zo'n 3 maand geleden, de keren daarvoor hadden ook steeds 2 a 3 maand tussen.

Hoeveelheid? Normaal nam ik dus steeds een vrij grote portie in het begin en ging daar heel de avond mee door, nuja voor circa 4-5 uur ofzo.
Ditmaal had ik kleine porties gemaakt (circa): 130mg, 60mg, 60mg, 70mg. Eerst die van 130, uurtje later al 60 erbij. Op twee uur tijd 190(?) mg en het gaf uiteraard effect, maar het 'mega happy' gevoel kwam er niet echt. Raar. Ook later op de avond na nog bij te namen bleef het uit. Zou mijn weegschaaltje zo mis zijn? Kan me moeilijk voorstellen dat ik vroeger zo'n grotere dossisen nam (toen wist ik niet hoeveel nam, al ben ik wel een vrij groot struis iemand). Gezien ik toen wel steeds een mega happy feeling had voor erg lange tijd.

Maar toen bedacht ik het volgende: sinds begin vorige week was ik vrij verkouden en nam ik dagelijks wat vitamines C. Nu weet ik dat deze aangeraden zijn na je mdma trip, maar zou het kunnen dat de veelvuldige inname van vitamine C op voorhand, een zeker afbraakeffect veroorzaakte op de mdma werking?

Of ligt het toch gewoon aan het feit dat mijn eerste dosis vrij klein was, mogelijk gevolg: de dosissen erna versterkten niet maar lengden gewoon het energie gevoel?
Ik denk alvast dat ik voor een volgende keer terug meteen start met een vrije grote dosis.

Wat een wereld...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users