Jump to content

Photo

Eerste keer MDMA Kristallen

• Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 pingpong

pingpong

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 32 posts

Posted 10 August 2008 - 10:20 PM

Goeie morgen, middag of avond .....

Op korte termijn wil ik voor de eerste keer MDMA kristallen gaan doen.
Het gaat mijn eerste keer worden en graag had ik wat gebruikers ervaringen alvorens ik het ga nuttigen.

Ik heb een aantal vragen:
1) moet je mdma snuiven of in capsules?
2) wat is een goeie en veilige beginnersdosis?
3) hoe voorkom je een TE strakke blik en strakke kaken?
4) hoe zit het met eten? Voor of na inname?
5) hoe zit het met alcohol? Mag een beetje of niet? (uiteraard veel water erbij drinken)
6) meer tips zijn welkom!

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6392 posts

Posted 10 August 2008 - 10:51 PM

Als eerste zijn wij er hier niet om jouw huiswerk te doen, minstens kon je de helft van deze vragen zelf beantwoorden door een beetje rond te zoeken op dit forum en anders sowieso op het net.

1) Het is aan te raden om het in capsules te doen, maar snuiven is mogelijk, maar zeer pijnlijk en zeker geen goed plan voor een eertste kennismaking.
2) Hangt natuurlijk grotendeels af van jouw lichaamsgewicht, de setting waarin je het wilt nemen, enz.. maar 75 mg zal in de goede richting zitten.
3) Door niet te veel te nemen!
4) Direct eten voordat je de MDMA neemt, vertraagde de opname ervan en verder maakt het niet uit, tis wat je zelf fijner vind.
5) Veel water drinken is nergens voor nodig in de eerste plaats, zolang je maar water drinkt, en alcohol kan, maar wederom een afrader voor een eerste kennismaking met MDMA.
6) Probeer voortaan eerst zelf wat informatie te vinden en desnoods hier vragen of het goede/ verstandige antwoorden zijn!!

Verder veel plezier op je MDMA avontuur. :laugh:

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 10 August 2008 - 11:34 PM

Heya.. Mdma kan fijn spul zijn..

1) moet je mdma snuiven of in capsules?

Je moet niets, maar snuiven zou ik echt niet doen.. Wat Poelie al zegt: pijnlijk! Ws zal het wat heftiger inslaan, maar ook korter werken..

2) wat is een goeie en veilige beginnersdosis?

Ze zeggen 1-2 mg per kg lichaamsgewicht! 1 is wat aan de karige kant, 2 kan heftig inslaan.. Ik ben rond de 80 kilo en begin meestal zelf met 130 mg (weliswaar dan wel in pilvorm).. Later neem ik er dan vaak nog wel een halfje (of twee) bij.. Begin gewoon lekker rustig aan.. Houd het bij 1 mg/kg en eventueel kun je dan later nog bijdoseren.. Maak je aan de andere kant ook weer niet teveel zorgen over een te hoge dosering, dat gebeurt niet zo heel snel.. Je kunt gedurende de avond het effect rekken door af en toe wat bij te nemen.. Als ik teveel neem, dan moet ik vaak binnen een half uur kotsen.. Daarna is alles weer okay..

3) hoe voorkom je een TE strakke blik en strakke kaken?

Tja.. wat is TE? Het hoort nu eenmaal bij MDMA gebruik en je voorkomt het dus vooral door niet teveel te nemen.. Strakke kaken daar wil magnesium nog wel eens tegen helpen heb ik gehoord..

4) hoe zit het met eten? Voor of na inname?

Zoals met een boel andere middelen geldt: het beste neem je het gewoon op nuchtere maag.. Ik eet vaak licht, en zorg dat ik met MDMA een uur of 3 niet gegeten heb.. Na inname kun je gewoon eten, maar je zult ws geen eetlust hebben.. ook de volgende ochtend heb je die vaak helemaal niet, maar mijn ervaring is dat het wel fijn is om even door dat gebrek aan eetlust heen te eten..

5) hoe zit het met alcohol? Mag een beetje of niet? (uiteraard veel water erbij drinken)

Een beetje kan.. ik drink geen alcohol, dus heb er zelf geen ervaring ermee.. het lijkt me dat een beetje geen kwaad kan.. Flink doorzuipen lijkt me niet handig.. sowieso omdat je veel vocht verliest..

6) meer tips zijn welkom!

Heb je al wel XTC gebruikt? MDMA wordt op een of andere manier vaak verheven boven XTC, maar dat is niet helemaal eerlijk.. Een goede pil kan lekkerder zijn dan pure XTC, its all in the mix.. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan XTC waar een beetje speed inzit.. Erg fijn effect! :laugh: Mijn ervaringen met pure MDMA zijn tot nu toe eigenlijk altijd minder leuk/fijn geweest dan met XTC.. Misschien had ik gewoon hele goed pillen.. :laugh:

Zoals Poelie al terecht opmerkte, het grootste deel van de bovenstaande info had je kunnen vinden door even rond te snuffelen, maar toch hoop ik dat je in ieder geval wat aan de antwoorden/suggesties hebt.. :)

Veel plezier!
"A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world..."

#4 Stije

Stije

teknobarbie

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1052 posts

Posted 11 August 2008 - 01:18 PM

kristallen goed crushen en snuiven......sommige mensen vinden het pijn doen ik vind van niet iig

Vandaag is mijn Lievelingsdag!!

THE FOLLOWING ERROR(S) WERE FOUND
You have posted a message with more emoticons that this board allows. Please reduce the number of emoticons you've added to the message

#5 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6392 posts

Posted 11 August 2008 - 01:23 PM

Maar voor een eerste keer is snuiven absoluut af te raden..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#6 Stije

Stije

teknobarbie

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1052 posts

Posted 11 August 2008 - 01:29 PM

ja dan kun je dat bij alles wel zeggen...nee coke kun je beter de eerste keer niet snuiven...nee amfitamine kun je de eerste keer maar beter niet snuiven....waarom zou je sommige dingen wel voor het eerst kunnen snuiven en andere niet....ik heb nog geen duidelijk punt waarom je het niet eerst zou snuiven ( ja dat het misschien pijn doet, maar je kent alleen je eigen pijngrens)

You have posted a message with more emoticons that this board allows. Please reduce the number of emoticons you've added to the message

#7 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6392 posts

Posted 11 August 2008 - 01:55 PM

De opkomst is velen malen sneller, en wanneer je geen ervaring met een stof hebt, kan je beter rustig aan het effect wennen.
De dosis komt veel precieser en het klinkt niet als of pingpong een goede balans heeft.
Dan is er dus nog de pijn die de meeste mensen wel als onprettig ervaren.

En verder zie ik uberhaupt geen voordeel om het de eerste keer WEL te snuiven..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#8 Ioe Rakkaus

Ioe Rakkaus

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 24 posts

Posted 11 August 2008 - 05:12 PM

Zo heel pijnlijk vind ik snuiven niet. Dat het sneller opkomt kan ook een voordeel zijn.
Beginnen met kleine lijntjes, en dan weet je snel genoeg wat het met je doet.
Wellicht een voordeel voor de ongeduldigen ... ?

#9 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 11 August 2008 - 05:48 PM

Zoals poelie al terecht opmerkte is het belangrijk om niet teveel te nemen.
Je hebt bij kristallen over het algemeen te maken met redelijk zuiver spul en er blijft meer aan een natte vinger plakken dan je denkt.

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#10 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 825 posts

Posted 11 August 2008 - 10:28 PM

Ik heb een redelijke interesse in MDMA.
Nu is er echter 1 vraag die me bezig houdt: is het erg verslavend?
Dit zou ik op internet kunnen opzoeken, dat besef ik, maar goed op het internet staat met betrekking tot verslaving de meeste bullcrap ooit.
Ik vertrouw liever op jullie, ik heb het idee dat jullie objectief zijn mede door ervaring met het middel.

Natuurlijk weet ik dat het door van allerlei factoren bepaald word en grotendeels door jezelf.
Ik zal daarbij deze background geven: verslaving zit in mijn genen (ouders)
Ik sta sterk in mijn schoenen en ben redelijk zeker van mezelf.

#11 Spec87

Spec87

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 461 posts

Posted 12 August 2008 - 08:48 AM

Ben je ooit eerder verslaafd geweest aan een andere drug of aan roken? Zo nee, dan is het verslavingsgevaar voor jou erg klein. Zo ja, dan is er een kans dat je verslaafd raakt. Echter, als je vantevoren met jezelf strakke afspraken maakt (1x per 3 maanden max, of 1x per maand) en je daar aan houdt, dan kan er ook niks mis gaan.

Life starts at the edge of your comfort zone

#12 d0gmaz

d0gmaz

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 198 posts

Posted 12 August 2008 - 09:05 AM

ik weet niet hoor maar over mdma is op het internet zoveel info te vinden, zou je jezelf niet eerst eens wat beter informeren? mischien klink ik te belerend, maar ik zou eerst ff op internet lezen en dan dingen vragen die je niet kunt vinden..

Al jou vragen staan hier al beantwoord http://www.erowid.org/chemicals/mdma/

maar de eerste keer is meestal het leukst dus have fun!! :laugh:

#13 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7691 posts

Posted 12 August 2008 - 10:59 AM

Ben je ooit eerder verslaafd geweest aan een andere drug of aan roken? Zo nee, dan is het verslavingsgevaar voor jou erg klein. Zo ja, dan is er een kans dat je verslaafd raakt. Echter, als je vantevoren met jezelf strakke afspraken maakt (1x per 3 maanden max, of 1x per maand) en je daar aan houdt, dan kan er ook niks mis gaan.

Nou... ik weet niet waar je die algemeenheden vandaan tovert, maar dat is in principe natuurlijk een onzinnige correlatie. Er spelen veel meer factoren mee bij verslaving dan alleen hoe je hersens zijn gewired, en daarbij is het nog maar ernstig de vraag of de wirings voor nicotine ook gelden voor die van MDMA, om maar wat te noemen.

Ben het wel met Poelie en d0gmaz eens dat het niet verkeerd is om je eerst goed te informeren voor je aan iets nieuws begint, en dat alle vragen hier stellen een beetje makkelijk is ...

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#14 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 12 August 2008 - 11:41 AM

Ik heb een redelijke interesse in MDMA.
Nu is er echter 1 vraag die me bezig houdt: is het erg verslavend?
Dit zou ik op internet kunnen opzoeken, dat besef ik, maar goed op het internet staat met betrekking tot verslaving de meeste bullcrap ooit.
Ik vertrouw liever op jullie, ik heb het idee dat jullie objectief zijn mede door ervaring met het middel.

MDMA is voor veel mensen moeilijk in de hand te houden wanneer ze er eenmaal van hebben geproeft maar in bijna alle gevallen gaat dat vanzelf weer over.

hardcore addicts zijn echt zeldzaam.

If I was scared, I would

Now I'm Ready to start

#15 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2441 posts

Posted 12 August 2008 - 12:04 PM

Na m'n eerste MDMA ervaring heb ik een paar maanden rondgelopen met het idee dat de wereld toch echt mooier was met een pilletje op. Niet dat ik het nog een keer genomen heb daarna (afspraak met mezelf en de crash was _te erg_), maar ik zie persoonlijk niet in waarom MDMA over het algemeen als niet verslavend gezien wordt. Misschien omdat je er niet goed op kunt bingen?

Ondanks het bovenstaande vind ik MDMA vergeleken met veel psychedelica iets missen.

#16 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 12 August 2008 - 12:42 PM

Allereerst, voel je niet beschaamd om hier je vragen te stellen.. :) Inderdaad, je zou ze met een beetje zoekwerk ook elders bij elkaar kunnen puzzelen, maar ik kan me voorstellen dat vragen op een forum wat betrouwbaarder voelt, omdat je de informatie iets directer krijgt en je eventueel ook vervolgvragen kunt stellen.. Als mensen geen zin hebben je vragen te beantwoorden, dan hoeft dat ook niet (ze hoeven dus ook niet te zeggen dat het lui of makkelijk is).. :thumbsup:

Wb de snuifdiscussie, sorry.. ik vind het echt een beetje onzinnig om een nieuwe gebruiker aan te raden iets te gaan snuiven! Het is veel moeilijker doseren voor een leek, het is moeilijker tot je te nemen dan gewoon een pilletje en het is veel hoogdrempeliger voor de meesten.. Dus, tenzij je het echt graag wilt (ik zou niet zo goed weten waarom, de voordelen zijn ook weer niet zo enorm groot) gewoon lekker slikken..

Ten tweede de verslavingskwestie.. ALLES kan potentieel verslavend zijn, dus ook MDMA gebruik.. Echter, het lijkt me heel erg sterk dat je eraan verslaafd zou raken, zoals Anjin ook al opmerkt zijn er volgens mij erg weinig MDMA/XTC verslaafden... Fysiek gezien is het middel niet verslavend (voor zover ik weet), sterker nog: je lichaam krijgt elke keer toch wel een lichte optater.. Ga je dat wekelijks (of dagelijks!) doen dan houd je dat simpelweg niet (lange tijd) vol.. Daarnaast werkt MDMA/XTC door middel van een stofje dat op natuurlijke wijze in je lichaam wordt geproduceerd (serotinine) en als dat stofje op is, is het op.. Last but not least heeft MDMA/XTC een gelimiteerd aantal malen effect.. Voor sommige mensen duurt het jaren, voor andere een paar maanden, maar er komt een punt waarop je de positieve effecten van het middel niet meer zult kunnen ervaren..

Zelfde effect geldt ook een beetje voor psychologisch/mentaal, met daarbij dan nog wel het puntje dat voor er gebruikers zijn waarbij de comedown (het moment dat je van de gelukzaligheid van MDMA/XTC weer naar de gewone wereld glijdt) erg vervelend is (zie stukje Immad).. Voor sommigen kan dat ook de week erna nog best even meespelen.. Die ervaren dan een dipje.. Ik heb er zelf nooit last van gehad, en daarbij is het wellicht ook raadzaam je te verdiepen in supplementen (vitamines en andere middelen) die je lichaam voorbereiden op een MDMA avontuur en er nadien ook weer voor zorgen dat je lichaam zich snel weer herstelt.. Gebruik verstandig! Zoek even rond op DHP naar de juiste topics, maar uit mijn hoofd roep ik even 5-htp en tryptofaan, allebei gewoon in de smartshop en betere drogist/supplementenwinkel te verkrijgen..

Ik ben zelf pas 1 jaar geleden in aanraking gekomen met MDMA/XTC dus ik ben wellicht nog een wat voorzichtige gebruiker, maar dat kan ook niet zoveel kwaad denk ik.. Mijn advies is dus ook: wees niet te bang voor MDMA/XTC.. een bad trip is voor zover ik weet onmogelijk.. Wat hoogstens kan gebeuren is dat je wat misselijk wordt.. Neem het de eerste keer het liefst in een omgeving en met mensen waar je je relaxt bij voelt en neem niet teveel (maar wees ook niet te bang om later iets bij te doseren, zoals ik al eerder opmerkte kan dit niet veel kwaad).. Zorg dat je lekker in je vel zit, drink om de zoveel tijd een lekker glaasje sap of water en have fun!! :) Laat de alcohol staan, die zal je ervaring niet leuker of prettiger maken over het algemeen..

En laat vooral even weten hoe het beviel.. we hebben een sectie op DHP waar je je ervaringen met een middel kunt delen (trip reports) en het is altijd interessant om terug te lezen hoe iemand bepaalde drugssoorten ervaart... Daarnaast is er een ernstig tekort aan MDMA/XTC tripreports (ws ook omdat de meeste tripreports wat meer neigen naar het psychedelische aspect van een trip, en dat bij MDMA/XTC toch een beetje ontbreekt), dus bring it on! :)

Heb je meer vragen, schroom ze niet te stellen!!
"A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world..."

#17 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2441 posts

Posted 12 August 2008 - 01:49 PM

Allereerst, voel je niet beschaamd om hier je vragen te stellen.. :) Inderdaad, je zou ze met een beetje zoekwerk ook elders bij elkaar kunnen puzzelen, maar ik kan me voorstellen dat vragen op een forum wat betrouwbaarder voelt, omdat je de informatie iets directer krijgt en je eventueel ook vervolgvragen kunt stellen.. Als mensen geen zin hebben je vragen te beantwoorden, dan hoeft dat ook niet (ze hoeven dus ook niet te zeggen dat het lui of makkelijk is).. :)

Wb de snuifdiscussie, sorry.. ik vind het echt een beetje onzinnig om een nieuwe gebruiker aan te raden iets te gaan snuiven! Het is veel moeilijker doseren voor een leek, het is moeilijker tot je te nemen dan gewoon een pilletje en het is veel hoogdrempeliger voor de meesten.. Dus, tenzij je het echt graag wilt (ik zou niet zo goed weten waarom, de voordelen zijn ook weer niet zo enorm groot) gewoon lekker slikken..

Ten tweede de verslavingskwestie.. ALLES kan potentieel verslavend zijn, dus ook MDMA gebruik.. Echter, het lijkt me heel erg sterk dat je eraan verslaafd zou raken, zoals Anjin ook al opmerkt zijn er volgens mij erg weinig MDMA/XTC verslaafden... Fysiek gezien is het middel niet verslavend (voor zover ik weet), sterker nog: je lichaam krijgt elke keer toch wel een lichte optater.. Ga je dat wekelijks (of dagelijks!) doen dan houd je dat simpelweg niet (lange tijd) vol.. Daarnaast werkt MDMA/XTC door middel van een stofje dat op natuurlijke wijze in je lichaam wordt geproduceerd (serotinine) en als dat stofje op is, is het op.. Last but not least heeft MDMA/XTC een gelimiteerd aantal malen effect.. Voor sommige mensen duurt het jaren, voor andere een paar maanden, maar er komt een punt waarop je de positieve effecten van het middel niet meer zult kunnen ervaren..

Zelfde effect geldt ook een beetje voor psychologisch/mentaal, met daarbij dan nog wel het puntje dat voor er gebruikers zijn waarbij de comedown (het moment dat je van de gelukzaligheid van MDMA/XTC weer naar de gewone wereld glijdt) erg vervelend is (zie stukje Immad).. Voor sommigen kan dat ook de week erna nog best even meespelen.. Die ervaren dan een dipje.. Ik heb er zelf nooit last van gehad, en daarbij is het wellicht ook raadzaam je te verdiepen in supplementen (vitamines en andere middelen) die je lichaam voorbereiden op een MDMA avontuur en er nadien ook weer voor zorgen dat je lichaam zich snel weer herstelt.. Gebruik verstandig! Zoek even rond op DHP naar de juiste topics, maar uit mijn hoofd roep ik even 5-htp en tryptofaan, allebei gewoon in de smartshop en betere drogist/supplementenwinkel te verkrijgen..

Ik ben zelf pas 1 jaar geleden in aanraking gekomen met MDMA/XTC dus ik ben wellicht nog een wat voorzichtige gebruiker, maar dat kan ook niet zoveel kwaad denk ik.. Mijn advies is dus ook: wees niet te bang voor MDMA/XTC.. een bad trip is voor zover ik weet onmogelijk.. Wat hoogstens kan gebeuren is dat je wat misselijk wordt.. Neem het de eerste keer het liefst in een omgeving en met mensen waar je je relaxt bij voelt en neem niet teveel (maar wees ook niet te bang om later iets bij te doseren, zoals ik al eerder opmerkte kan dit niet veel kwaad).. Zorg dat je lekker in je vel zit, drink om de zoveel tijd een lekker glaasje sap of water en have fun!! :) Laat de alcohol staan, die zal je ervaring niet leuker of prettiger maken over het algemeen..

En laat vooral even weten hoe het beviel.. we hebben een sectie op DHP waar je je ervaringen met een middel kunt delen (trip reports) en het is altijd interessant om terug te lezen hoe iemand bepaalde drugssoorten ervaart... Daarnaast is er een ernstig tekort aan MDMA/XTC tripreports (ws ook omdat de meeste tripreports wat meer neigen naar het psychedelische aspect van een trip, en dat bij MDMA/XTC toch een beetje ontbreekt), dus bring it on! :)

Heb je meer vragen, schroom ze niet te stellen!!

De overgang naar nuchterheid viel me niet zwaar, het was vooral de week erna. Ik voelde me zwaar depressief, maakte veel spellingsfouten terwijl ik het echt niet doorhad (zinnen als "ik had ik had blablabla", en het gewoon niet doorhebben :thumbsup: Ik was een tijdje compleet retarded, niet helder kunnen redeneren, snel aangebrand zijn, geluiden van bijvoorbeeld een vallende lepel deden echt pijn aan m'n oren, etc etc). Twee weken later voelde me nog een klein beetje anders, maar dat zou placebo geweest kunnen zijn.

Mijns inziens is de euphorie van (5-MeO-)DMT, LSD en paddo's dieper en mooier, wat de voordelen van MDMA voor mij snel af doet nemen. Het grootste voordeel is dat het makkelijker is om sociaal te zijn (kan trippend wat moeilijk zijn), maar verder zie ik het niet zo. De crash was het voor mij bij lange na niet waard.

#18 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6392 posts

Posted 12 August 2008 - 04:45 PM

Als eerst wil ik zeggen dat het zeker mogelijk is om op MDMA bad te gaan, heb het meerdere malen bij mensen gezien of van gehoord.

Verder denk ik wel dat MDMA verslavend is voor mensen die verslavings gevoelig zijn, met de nodige gevolgen vandien, maar zolang je met jezelf duidelijke afspraken maakt over je gebruikt, zolas bijv Spec zei, maximaal 1x in de 3 maanden. (maar zoals snaap al zei, dit is geen standaard of iets, maar een mooie richtlijn zou je bang voor verslaving zijn) Zal het waarschijnlijk niet uit de hand lopen.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#19 Stije

Stije

teknobarbie

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1052 posts

Posted 13 August 2008 - 08:43 AM

Verder denk ik wel dat MDMA verslavend is voor mensen die verslavings gevoelig zijn,

ja duh....dat is hetzelfde als zeggen: Ik denk dat melk drinken slecht is voor mensen die lactose-intolerant zijn.

#20 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 13 August 2008 - 11:11 AM

Na een tijdje ben je de ' magic' van mdma gewoom kwijt en dan kap je vanzelf met regelmatig gebruik.

If I was scared, I would

Now I'm Ready to start

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users