Jump to content

Verschil tussen paddo's en lsd

• Please log in to reply
47 replies to this topic

#41 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,674 posts

Posted 16 May 2013 - 05:08 PM

Er is op het internet best wel het een en ander te vinden over de verschillen tussen lsd en paddo´s. Wat je samengevat tegenkomt is:

- lsd is digitaal, paddo´s zijn analoog

- lsd is rechtlijnig, paddo´s zijn organisch

- lsd voelt ruimtelijker, paddo´s zijn aardser

- een lsd-trip is stuurbaarder dan een paddotrip

Ha. Prima analogieën wat mij betreft.

LSD duurt gemiddeld twee keer zo lang als paddestoelen vind ik. Paddo's zijn voor mij onvoorspelbaarder dan LSD. Dat wil zeggen: bij paddo's gaat het qua intensiteit echt alle kanten op - het ene moment voel ik me nuchter, en het volgende moment snap ik het verschil tussen onder, achter en naast me niet meer. LSD is in dat opzicht wat stabieler. Bij paddo's ga ik zelf ook makkelijker 'diep' dan acid, maar dat kan ook persoonlijk zijn hoor.

Ander belangrijk verschil voor mij: bij paddestoelen heb ik veel meer last van paranoia en mensenschuwheid dan bij LSD. Op acid ga ik rustig de stad in, kan ik nog communiceren met mensen en nuchter overkomen, maar met een redelijke dosis paddestoelen: no way.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#42 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 268 posts

Posted 20 May 2013 - 12:27 AM

Bij paddo's ga ik zelf ook makkelijker 'diep' dan acid, maar dat kan ook persoonlijk zijn hoor.

Ik ga juist met LSD makkelijker diep, met paddo's ben ik vaak niet helemaal helder om diep te gaan, dan is er meer chaos en verwardheid.

Ander belangrijk verschil voor mij: bij paddestoelen heb ik veel meer last van paranoia en mensenschuwheid dan bij LSD. Op acid ga ik rustig de stad in, kan ik nog communiceren met mensen en nuchter overkomen, maar met een redelijke dosis paddestoelen: no way.

Het feit dat je met paddo's meer mensenschuwheid ervaart dan met LSD, geef ik je helemaal gelijk in. Onder de paddo's ben ik ook niet graag bij mensen die geen paddo's hebben gehad.

#43 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,340 posts

Posted 20 May 2013 - 06:58 AM

Er is op het internet best wel het een en ander te vinden over de verschillen tussen lsd en paddo´s. Wat je samengevat tegenkomt is:

- lsd is digitaal, paddo´s zijn analoog

- lsd is rechtlijnig, paddo´s zijn organisch

- lsd voelt ruimtelijker, paddo´s zijn aardser

- een lsd-trip is stuurbaarder dan een paddotrip

Inderdaad prima analogieën, zoals Snaap al zei.

Ik zou er nog eentje aan willen toevoegen;

LSD is speelser, paddo's zijn meer serieus

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#44 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 268 posts

Posted 20 May 2013 - 01:52 PM

Ja vind je? Ik vind LSD juist veel serieuzer, vooral in hogere doseringen. 2C-B vind ik bijvoorbeeld wel speelser.

#45 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,674 posts

Posted 20 May 2013 - 02:33 PM

Hahaha, oh psychedelica toch... iedereen vindt iets anders en iedereen heeft gelijk

Ik vind paddo's namelijk tegelijkertijd speels én serieus. Bizar hè? Ik vind LSD iets oppervlakkiger, maar vermoed dat dat ook wel eens te maken kan hebben met de setting waarin ik LSD het meest heb gebruik (vaak op feestjes en festivals) waardoor ik moeite heb om echt diep te gaan. Maar of het echt een eigenschap van de stof is? Misschien indirect wel, omdat ik veel minder mensenschuwheid en paranoia ervaar op LSD, waardoor ik 't makkelijker in sociale settings neem, waardoor het meer fun dan serieus trippen is...?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#46 Dendroaspis

Dendroaspis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 208 posts

Posted 24 December 2014 - 05:12 PM

Voor mij gaan paddo's juist onbewust diep, terwijl LSD bewuster is. Dit komt ook omdat ik met LSD helderder blijf.

Dit is dan ook weer te wijden aan de doseringen die ik meestal hanteer bij beide soorten en het type avond wat ik gepland heb staan.

Paddo's (Psilocybe cubensis) 5 gram gedroogt, dan verkruimelt in een wietverkruimelaar en 20 min laten trekken als thee.

vs.

LSD 100ug

Dat scheelt ook behoorlijk. bij hogere dosissen LSD de paar keer dat ik het geprobeert heb (ong. 200ug) konden de mentale proscessen weleens lastig worden, maar dat was ook wel in een mindere periode in mijn leven.

Lagere dosissen zorgen juist bij mij voor een standaard opgewekt, vrolijk en ondeugend gevoel.  

Paddo's is voor mij voornamelijk zelf analyse, verbintenis met de natuur, echt goed wazig spacen.

LSD is voor mij juist goed om analyses van anderen, filosoferen, je fantasie die opeens 10x zo hard werkt, je inlevingsvermogen word beter (alle drie de hobbits gekeken met wat LSD op in de bios en ik was gewoon even in middle earth.)

Ik denk dat je oneidig kan praten over welke "heftiger" is dat is voornamelijk dosering gerelateerd.

Voor mij 120ug=4gr gedroogt

Seek happiness~Have respect~Live art~Take challenges~Forge knowledge

#47 Dendroaspis

Dendroaspis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 208 posts

Posted 24 December 2014 - 05:19 PM

Dat ben ik wel met je eens. Maar desondanks kan het toch wel interessant zijn om een globaal beeld te schetsen.

Ik zal gaan proberen om het te gaan beschrijven,

LSD en Paddo´s hebben voor mij beide visuele effecten, maar de grote verschillen ga ik proberen langs elkaar te zetten.

LSD:

-visuals komen langzaam op, eerst komen er patronen over mijn beeld heen, en geluid begint wat te vervormen. 

-aanwezige kleuren worden steeds mooier, dit gaat door tot er extra kleuren bijkomen. steeds meer patronen worden zichtbaar en deze worden ook 3d. extra lichtjes nemen mijn als het ware mee door te trip en zijn vanaf het 2e tot het laatste uur aanwezig. in tegenstelling tot de andere kleuren horen de lichtjes niet bij voorwerpen in de kamer, maar worden ze gemaakt door mijn emotie. De opbouw tot piek duurt ongeveer 2 uur.

-de piek duurt ongeveer 5-6

-tijdens de piek kan ik bijna niet lopen omdat visuals enorm aanwezig zijn maar de laagjes zijn goed van elkaar te onderscheiden. ook heb ik nog besef dat dit door de LSD komt, het voelt niet 100% natuurlijk aan, maar dat hoeft niet gelijk iets negatiefs te zijn. CEV's zijn kamers gemaakt van licht, waarbij alles op zijn plaats blijft. hier kan ik doorheen lopen in mijn gedachten en komen mij ook allemaal redelijk bekend voor. het lijkt alsof ik door mijn eigen hoofd wandel.

-de trip verloopt geleidelijk en ben kwa geest nog redelijk goed bij.

-Waneer de LSD begint uit te werken vallen laagje voor laagje de Visuals weg, dit duurt ongeveer 3 uur

Paddo's

-De opkomst van de paddo is voor mij een vrij vervelende, alhoewel dit natuurlijk door de de trip zelf helemaal goed word gemaakt. Ongeveer een half uur na inname krijg ik een heel vervelende gevoel in mijn maag (voor mij de perfectie indicatie dat de paddo's werken). Hier ga ik niet tegenin maar vind het wel altijd lastig om te negeren.

-tijdens de opkomst worden kleuren feller en voorwerpen beginnen te ademen, daarna begint alles te vervormen maar er worden voor mij weinig visuals toegevoegd, je ziet wat je normaal ook ziet, maar in compleet andere opstelling.

-tijdens de piek komen de trip momenten in pieken en dalen, ik word als het ware met een touw op mijn enkels in een zwembad gegooid met gedachten kronkels, word door de spiraal van oneindigheid meegenomen, en daar ook weer uitgetrokken als ik dreig te verdrinken. CEV's lijken op visioenen, de paddo's (of mijn onderbewustzijn) proberen me iets duidelijk te maken. vaak zie ik beelden van buddah achtige figuren, en patronen die lijken op de van de maya's. vind het fijn om tijdens de piek geen muziek te hebben en puur te mediteren.

-Na de visuele piek die ongeveer 3-4 uur duurt, zijn de visioenen ook in een klap weg. Kan dan nog een uur of 2 heerlijk filosoferen en van muziek genieten.

samen met dmt zijn dit de enige middelen die ik gebruik, dus heb ook weinig vergelijkings materiaal. Bij beide middelen heb ik 2 weken tot een maand lang een hele fijne afterglow, waarbij ik heel helder van geest ben, gestructureerder en over het algemeen veel vrolijker.

Zowel LSD en Paddo's hebben mij op een andere manier leren kijken. Heb veel meer liefde gekregen voor natuur, en dieren lijken ook minder bang voor mij te zijn.

Mijn excuses als het allemaal onbegrijpbare taal is, maar de wondebaarlijke tripwereld is voor mij moeilijk om met woorden te beschrijven.

EDIT: als je nog "heb jij ook" vragen hebt kan je die ook stellen. dat is misschien makkelijker om te beantwoorden, het is voor mij vrij moeilijk om een begin te maken.

Ik kan voor mijn gevoel beter communiceren met mijn honden onderinvloed van LSD. Zeker met lagere dosissen. 

Seek happiness~Have respect~Live art~Take challenges~Forge knowledge

#48 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 28 December 2014 - 09:44 PM

^Ik heb weleens iemand gehoord die zei dat haar kat het voelde als ze als lsd had genomen. Zelf heb ik geen ervaring met psychedelica en dieren.

Om door te gaan over de verschillen. Ik denk dat LSD geschikter is om (in niet al te hoge doseringen) te gebruiken bij het ontwerpen van dingen, of iig bij het toetsen of iets mooi is. Ik denk dat het je gevoel van stijl verhoogd namelijk. Of het nu websites zijn of tijdschriften of schoenen.Sommigen zullen zeggen dat 'stijl' subjectief is en cultureel bepaald. Maar ik denk dat onder het subjectieve aspect er wel degelijk universele maatstaven bestaan voor wat mooi is, en dat je door het wegnemen van veel ruis in je hoofd hier meer zicht op krijgt. 

Dit zal niet gelden voor elk persoon en zeker niet voor elke lsd-trip, maar dit verhoogde gevoel voor stijl associeer ik dus meer met LSD dan paddo's. 

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users