Jump to content

Verschil tussen paddo's en lsd

• Please log in to reply
47 replies to this topic

#21 myx0r

myx0r

ben ik in beeld?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2449 posts

Posted 20 September 2008 - 09:27 PM

he ik vond juist dat 2cb en hot7 absoluut niet met elkaar vergelijkbaar waren, 2cb heel chatosch en vooral veel met gezichten en sfeer, terwijl hot7 echt heel vloeiend en visueel was, ook niet echt hoekige vormen maar juist hele mooie stromen, slierten bijna, golvend. Maar ik kan het dus niet vergelijken met paddo's en lsd.
don't look at the finger that points to the moon, or you will miss all the heavenly glory...

#22 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2398 posts

Posted 20 September 2008 - 09:33 PM

Offtopic: hoe verhoudt het mentale gedeelte van hot-7 zich tot 2c-b, acid en paddo's?

#23 iluminado

iluminado

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1476 posts

Posted 23 September 2008 - 12:51 AM

^of ze vrienden van elkaar zijn weet ik niet, maar ket is wel eens gespot met hot. Behoorlijk blij mental gevoel, de momenten dat ik me dat destijds kon afvragen.
Feest voor de baisseurs des fourmis, of de gouden medaille Chinenglish op de para-lympic?

2) The quality are topnotched .We 100% belive that you will satisfy with our quality.
4) We could dropship shoes to your customers which would save your domestic freight charge!
5) We will offer the lowest price you could ever have
宋体All order and payment from new clients with {imitatiewebsite} March 1st,2005 should be verified with Ms.zheng {e-mail} to avoid fraud from cheat not work for our company.

#24 myx0r

myx0r

ben ik in beeld?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2449 posts

Posted 06 October 2008 - 09:45 PM

wat is eigenlijk het verschil in risico tussen beide? ik bedoel kwa kans dat het fout gaat, kwa kans dat je flashbacks krijgt, kwa nasleep en kwa lichamelijke risico's? heb wel hier en daar wat gelezen maar er zwerft ook zo veel antidrugs propaganda op internet dat het me toch niet echt duidelijk wordt
don't look at the finger that points to the moon, or you will miss all the heavenly glory...

#25 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 06 October 2008 - 10:01 PM

Dat is echt afhankelijk van zoveel dingen.. Set, setting, dosering, etc etc etc.. Denk daarnaast dat het ook heel persoonlijk is.. De een kan veel meer met de aardsigheid van paddenstoelen en de ander prefereert de helderheid van LSD.. Ik weet niet of een van de twee middelen een aanzienlijk groter risico aan een slechte trip met zich meebrengt..

Beide middelen hebben potentieel het effect dat zon ervaring nog heel lang bij je kan blijven (in zowel positieve als negatieve zin).. De echte 'flashbacks' zijn voor zover ik weet alleen bij LSD..

Wat bedoel je met lichamelijke risicos?

Voor zover ik weet zijn die er namelijk niet (mits niet in extreme hoeveelheden genomen uiteraard).. LSD is na een klein uurtje al uit je lichaam gepiest, paddestoelen schijnen zelfs wel oke voor je lichaam te zijn.. ik heb ooit eens gehoord dat je tijdens een trip afvalstoffen uitscheidt.. Maar ik heb geen idee meer waar ik dit vandaan heb, dus het kan ook heel goed onzin zijn.. ik voel me vaak wel kiplekker fysiek na een paddenstoelentrip..
"A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world..."

#26 myx0r

myx0r

ben ik in beeld?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2449 posts

Posted 06 October 2008 - 11:15 PM

ja die flashbacks ben ik eigenlijk vooral bang voor. Ik bedoel een bad trip, tsja, is kut (heb ik al wel eens gehad), maargoed dat is een nacht en misschien een dag kut voelen, dat valt te overzien. Maar als je flashbacks gaat krijgen gewoon random dan zie ik het al zo gebeuren dat je het bijvoorbeeld op je werk krijgt of in de supermarkt en niet meer normaal kunt functioneren ofzo. Dus hoe groot is eigenlijk die kans op flashbacks?

#27 Bosgeest

Bosgeest

held op sokken

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1519 posts

Posted 06 October 2008 - 11:18 PM

uh flashbacks kan na alle hevige ervaringen of t nou lsd is of paddo's, of 2cb, verkracht worden in de bosjes etc. Is posttraumatische stress syndroom

#28 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 07 October 2008 - 06:09 AM

Ja, maar de echte LSD flashbacks zijn toch iets anders dan posttraumatische stress symptonen..

Flashbacks kunnen namelijk ook prettig zijn..

Ik weet niet in hoeverre het nou echt zo vaak voorkomt.. Ik heb er hier op DHP bv eigenlijk nog nooit over gelezen.. Heb zelf wel eens een soort van 'flashback' gehad met MDMA, waar ik enkele dagen erna ineens weer voor een paar minuten zo'n MDMA gevoel had..
"A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world..."

#29 Spec87

Spec87

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 461 posts

Posted 07 October 2008 - 07:29 AM

Ik heb ook wel eens MDMA flashback, LSD flashbacks heb ik daarentegen nog nooit gehad. Volgens mij gaat het dan sowieso meer om iets gevoelswijs dan dat je werkelijk visuals en mindfucks krijgt.

Life starts at the edge of your comfort zone

#30 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2398 posts

Posted 07 October 2008 - 08:11 AM

Het enige wat mij ooit echte flashbacks gegeven heeft, is 5-MeO-DMT. Bij LSD of paddo's heb ik er tot nu toe geen last van gehad. Ja, een tijdje dat objecten leken te bewegen of patterning ed, maar geen flashbacks. 2C-B heeft er trouwens voor gezorgd dat ik altijd kleurige halo's om lichten zie 's nachts. Het ziet er niet verkeerd uit, maar ik vind het wel opvallend dat dit na 2x gebruik optrad.

Voor flashbacks zou ik je dus 5-MeO aan willen raden :(

#31 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 07 October 2008 - 01:32 PM

Ik heb alleen een keer een soort flashback van paddestoelen gehad in de week na ik ze genomen had, maar ik had toen wel geblowd. Was heel even maar, ik zat stoned in de klas en in ene begonen de letters op het schoolbord uit te lopen en te druppen. Na een halve seconde was dit over. Verder nooit meer zoiets gehad na een trip op zowel paddo's als lsd. Ik denk dat die verhalen waar jij bang voor bent voor het grootste gedeelte een van de vele spookverhalen rond lsd is.
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#32 Mindtravel

Mindtravel

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 120 posts

Posted 09 October 2008 - 01:14 PM

Ik citeer Videlic:

was het wel een ontzettend leerzame ervaring (de aandachttrekkerij van de winkels, de onzekere verveelde pupermeisjes, de macho marrokaantjes, de hele structuur van zo'n stad... geweldig om te observeren onder invloed.)

prachtige reactie. Ben er ook helemaal mee eens, vanuit zo een perspectief naar het stadsleven kijken zet je goed aan het denken.
The interpretation of dreams is the royal road to a knowledge of the unconscious activities of the mind [Freud]

#33 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 08 May 2013 - 08:25 PM

Er is op het internet best wel het een en ander te vinden over de verschillen tussen lsd en paddo´s. Wat je samengevat tegenkomt is:

- lsd is digitaal, paddo´s zijn analoog

- lsd is rechtlijnig, paddo´s zijn organisch

- lsd voelt ruimtelijker, paddo´s zijn aardser

- een lsd-trip is stuurbaarder dan een paddotrip

Ik heb enkele tientallen paddo- en truffeltrips achter de rug, en twee lsd-trips. De eerste trip was 1 zegel, die als 110ug verkocht werd (maar zelf niet laten testen) en de 2e trip was 2 zegels. De 2 lsd-trips die ik tot nu toe heb gehad, vond ik wel tegenvallen. Onder andere van de visuals had ik meer verwacht.Hierbij het ik het niet alleen over leuk kleurtjes kijken, maar ook over beelden die uit het onderbewuste naar boven kunnen komen. Soms heb ik daar echt wat aan. Ik ben wel van plan om nog is een 3e poging te wagen, en dan wellicht met 3 zegels.

Wellicht dat het vooral aan de dosis lag dat ik de lsd-trips nogal saai vond (ik heb geen enkel wow-moment gehad), maar wat betreft de visuals heb ik toch wel een vraag: kun je zeggen dat bij een lsd-trip doorgaans veel minder visuals (en cev´s) te zien zijn dan bij de gemiddelde paddotrip?

#34 Bomba

Bomba

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 528 posts

Posted 08 May 2013 - 09:48 PM

Hangt volgens mij van persoon tot persoon af. Ik ervaar het juist omgekeerd, meer visuals bij LSD dan bij paddo's/truffels. Ik ben ook niet zo gevoelig voor psilocybine lijkt het, of toch minder dan vrienden van me.

+50 x LSD, +10 x paddo's truffels, al moet ik toegeven dat ik de visualiteit van louter LSD of paddo's niet zo goed meer kan inschatten gezien ik bij beiden vaak ook kleine porties ketamine gebruik, hetgeen er natuurlijk voor zorgt dat er nog meer, mooiere OEV's en CEV's zijn. En LSD ook voornamelijk 's nachts of donkere ruimtes gebruikt itt paddo's overdag en buiten.

En geloof me vrij, LSD biedt zeker en vast WOW-momenten :D

1 van de mooiste OEV die ik me kan herinneren op louter LSD (eventueel wat alcohol & smoor) was een grote wolk die veranderde in twee elven die aan het spelen waren, over elkaar aan het kruipen waren, ... magisch leuk.

1 van de eerste keren LSD met wat ketamine blijft ook prachtig qua visualiteit, OEV: honderden, duizenden gargoyles op de grond, muren, ...

Wat een wereld...

#35 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 11 May 2013 - 05:14 PM

En geloof me vrij, LSD biedt zeker en vast WOW-momenten :D

Dat heb ik inmiddels ook mogen ervaren. Tijdens een trip van drie zegels (gekocht als 150 ug per zegel, maar niet laten testen.) Het visuele gedeelte blijft voor mij sterk minder intens dan dat bij paddo´s, maar is wel te vergelijken met truffels. Maar dat heb ik bij deze trip niet ervaren als een nadeel. Ik kreeg bv sterk het gevoel dat ik me in de jaren 40 bevond, wat een gevoelssfeer was. Als ik bv allerlei tribal-achtige patronen had gezien e..d dan was dit toch minder goed mogelijk geweest naar mijn idee.

Zo na 3 lsd-trips, en met name na deze laatste, ben ik blij dat ik heb kunnen ervaren wat het aantrekkelijke aan lsd is. Zoals de grote helderheid en het wakkere gevoel en de stuurbaarheid, waarmee ik bedoel dat je makkelijker dan op paddo´s een project of thema kunt uitkiezen waar je je tijdens de trip mee bezig wilt houden. Terwijl bij paddo´s de kans groter is dat je wordt meegevoerd op een reis. Ik kan me voorstellen dat in een therapeutische setting lsd makkelijker bruikbaar is dan paddo´s. Maar al met al, zijn paddo´s wel meer mijn ding vermoed ik zo.

#36 Bomba

Bomba

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 528 posts

Posted 12 May 2013 - 09:47 AM

Na mijn ervaring gisteren moet ik mijn mening toch wel herzien. Kennelijk had ik de vorige keren gewoon niet voldoende psilocybine binnen om de pracht en praal van dit goedje voldoende te ervaren :)

Wat een wereld...

#37 Pete Pablo

Pete Pablo

Silent one

• Members
  • 18 posts

Posted 12 May 2013 - 03:57 PM

Dat verschilt denk ik zoals al werd gezegd per persoon,

zelf heb ik op 150ug LSD en meditatie visuals gehad die op een lage dosis DMT lijken (30mg) en ben door verschillende werelden gereisd met mijn ogen dicht. Dit heb ik bij 4gram paddo's niet kunnen ervaren, maar heb op paddo's gedachten spiraaltjes die tot in het oneindige doorgaan waardoor het lijk dat tijd niet meer bestaat.

De een is gevoeliger voor Psilocibine dan LSD of Mescaline (en andersom), de enige manier om hier achter te komen is door opbouwend te gaan expirimenteren. Begin met een lage dosis en kijk dan tot waar je Comfort-zone gaat. 

Darwin had it all wrong...we never evolved from apes, but rather beams of light, as its conciousness that forms matter and not the other way around.

#38 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 15 May 2013 - 05:11 PM

Dat verschilt denk ik zoals al werd gezegd per persoon,

[...]

De een is gevoeliger voor Psilocibine dan LSD of Mescaline (en andersom), de enige manier om hier achter te komen is door opbouwend te gaan expirimenteren. Begin met een lage dosis en kijk dan tot waar je Comfort-zone gaat. 

Dat ben ik wel met je eens. Maar desondanks kan het toch wel interessant zijn om een globaal beeld te schetsen. Dit kan door, verschillende ervaringen van verschillende mensen te bekijken en dan kan het zo zijn dat er uiteindelijk een zekere gemene deler overblijft die typerend is voor bijvoorbeeld LSD, of paddo´s. En vervolgens kunnen er dan natuurlijk allerlei uitzonderingen op die ´regel´ zijn. Als je kijkt naar gebruikerservaringen van bv Hawaiiaanse paddo´s denk ik wel dat het een paddo is die doorgaans veel visuals oplevert. Dat vind ik nuttig om te weten. Maar ik sluit tegelijk niet uit dat er mensen zullen zijn die het niet als een ´visuele paddo´ ervaren.

#39 Pete Pablo

Pete Pablo

Silent one

• Members
  • 18 posts

Posted 15 May 2013 - 07:21 PM

Dat ben ik wel met je eens. Maar desondanks kan het toch wel interessant zijn om een globaal beeld te schetsen.

Ik zal gaan proberen om het te gaan beschrijven,

LSD en Paddo´s hebben voor mij beide visuele effecten, maar de grote verschillen ga ik proberen langs elkaar te zetten.

LSD:

-visuals komen langzaam op, eerst komen er patronen over mijn beeld heen, en geluid begint wat te vervormen. 

-aanwezige kleuren worden steeds mooier, dit gaat door tot er extra kleuren bijkomen. steeds meer patronen worden zichtbaar en deze worden ook 3d. extra lichtjes nemen mijn als het ware mee door te trip en zijn vanaf het 2e tot het laatste uur aanwezig. in tegenstelling tot de andere kleuren horen de lichtjes niet bij voorwerpen in de kamer, maar worden ze gemaakt door mijn emotie. De opbouw tot piek duurt ongeveer 2 uur.

-de piek duurt ongeveer 5-6

-tijdens de piek kan ik bijna niet lopen omdat visuals enorm aanwezig zijn maar de laagjes zijn goed van elkaar te onderscheiden. ook heb ik nog besef dat dit door de LSD komt, het voelt niet 100% natuurlijk aan, maar dat hoeft niet gelijk iets negatiefs te zijn. CEV's zijn kamers gemaakt van licht, waarbij alles op zijn plaats blijft. hier kan ik doorheen lopen in mijn gedachten en komen mij ook allemaal redelijk bekend voor. het lijkt alsof ik door mijn eigen hoofd wandel.

-de trip verloopt geleidelijk en ben kwa geest nog redelijk goed bij.

-Waneer de LSD begint uit te werken vallen laagje voor laagje de Visuals weg, dit duurt ongeveer 3 uur

Paddo's

-De opkomst van de paddo is voor mij een vrij vervelende, alhoewel dit natuurlijk door de de trip zelf helemaal goed word gemaakt. Ongeveer een half uur na inname krijg ik een heel vervelende gevoel in mijn maag (voor mij de perfectie indicatie dat de paddo's werken). Hier ga ik niet tegenin maar vind het wel altijd lastig om te negeren.

-tijdens de opkomst worden kleuren feller en voorwerpen beginnen te ademen, daarna begint alles te vervormen maar er worden voor mij weinig visuals toegevoegd, je ziet wat je normaal ook ziet, maar in compleet andere opstelling.

-tijdens de piek komen de trip momenten in pieken en dalen, ik word als het ware met een touw op mijn enkels in een zwembad gegooid met gedachten kronkels, word door de spiraal van oneindigheid meegenomen, en daar ook weer uitgetrokken als ik dreig te verdrinken. CEV's lijken op visioenen, de paddo's (of mijn onderbewustzijn) proberen me iets duidelijk te maken. vaak zie ik beelden van buddah achtige figuren, en patronen die lijken op de van de maya's. vind het fijn om tijdens de piek geen muziek te hebben en puur te mediteren.

-Na de visuele piek die ongeveer 3-4 uur duurt, zijn de visioenen ook in een klap weg. Kan dan nog een uur of 2 heerlijk filosoferen en van muziek genieten.

samen met dmt zijn dit de enige middelen die ik gebruik, dus heb ook weinig vergelijkings materiaal. Bij beide middelen heb ik 2 weken tot een maand lang een hele fijne afterglow, waarbij ik heel helder van geest ben, gestructureerder en over het algemeen veel vrolijker.

Zowel LSD en Paddo's hebben mij op een andere manier leren kijken. Heb veel meer liefde gekregen voor natuur, en dieren lijken ook minder bang voor mij te zijn.

Mijn excuses als het allemaal onbegrijpbare taal is, maar de wondebaarlijke tripwereld is voor mij moeilijk om met woorden te beschrijven.

EDIT: als je nog "heb jij ook" vragen hebt kan je die ook stellen. dat is misschien makkelijker om te beantwoorden, het is voor mij vrij moeilijk om een begin te maken.

Darwin had it all wrong...we never evolved from apes, but rather beams of light, as its conciousness that forms matter and not the other way around.

#40 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 15 May 2013 - 09:10 PM

^Duidelijke beschrijvingen. :)

De opkomst van paddo´s blijft voor mij ook lastig. Ik moet altijd even door zo´n fase heen van c.a. drie kwartier waarbij ik zit te bibberen en me bij vlagen licht misselijk kan voelen. Daadwerkelijk overgegeven heb ik tijdens mijn 40 a 45 paddo/truffeltrips een keer of 4 gedaan, maar als ik kokhalzen boven een wc of prullenbak ook meereken gaat het wel richting de 10 keer. Voordeel tijdens de 3 keer dat ik nu lsd heb gedaan vond ik het gebrek aan misselijkheid, alhoewel ik nog steeds wel momenten van koude bibberigheid heb gehad, dus er is zeker nog wel sprake van enige bodyload. 

Wat me ook opviel was dat ik ook met de lsd een enorme behoefte had aan zoetigheid in de vorm van vruchtensap. En dan wordt ik vaak weer warm en vrolijk en ziet alles er zonnig uit. Bij paddo´s heb ik dit dus ook. Op de een of andere manier gebruikt mijn lichaam heel veel glucose als ik aan het trippen ben. (Het aparte is dan wel weer dat een blokje druivensuiker me juist gestrest maakt en een trip de verkeerde kant opstuurt [hoewel ik dit met lsd nog niet heb getest, en dat durf ik ook niet. Geen dextro voor mij.] )

Verder heb ik tot nu toe ervaren dat de piek bij mij op lsd misschien drie uren duurt en daarna zie ik nog wat visuele dingen, en heb diepe inzichten,maar het meest magische super-tripgevoel is er dan wel vanaf. Maar mijn ervaring met lsd is nog zo beperkt dat dit in de toekomst ook anders kan verlopen. 

Bij beide middelen heb ik 2 weken tot een maand lang een hele fijne afterglow, waarbij ik heel helder van geest ben, gestructureerder en over het algemeen veel vrolijker.

Ik heb wel is een afterglow van een week gehad, maar heb toch best wel is dat ik me ook wel is minder heb gevoeld na een trip, hoewel die trip heel mooi was. Maar het heeft er voor mij ook sterk mee te maken hoe ik het de volgende dag ´afsluit.´ Een soort schoonmaak- en -dankritueeltje heeft wel een positieve invloed.

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users