Jump to content

Verschil tussen paddo's en lsd

• Please log in to reply
47 replies to this topic

#1 Guest_framzie_*

Guest_framzie_*
  • Guests

Posted 26 July 2008 - 03:33 PM

He hallo,

de avontuurlijke reis door mijn psyche ben ik nog maar net begonnen. Een aantal maal heb ik al paddo's gedaan en ook één keer xtc. LSD is een drug die mij al een hele tijd interesseerd, ik heb er veel over gelezen. Toch vraag ik me nog steeds af hoe het effect verschilt van paddo's. Zijn de vervormingen in je waarneming vergelijkbaar? En hoe zit het met je gedachtengang? Zou iemand zo lief kunnen zijn om me daar een antwoord op te geven?

Oh en ik ken niemand uit mijn directe omgeving die het al een keer gedaan heeft. Dus mocht je in de buurt van Eindhoven wonen en het leuk vinden om een dagje met me te trippen dan hoor ik dat graag! Heb toch het liefste iemand erbij die weet wat het met je doet de eerste keer :)

groeten frank

#2 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 26 July 2008 - 04:15 PM

Yo Frank!

Allereerst welkom op DHP! Er is een topic [E_admin: subforum] voor nieuwe members om zich voor te stellen, als je dat wilt uiteraard! :)

Grappig: ik heb net anderhalf uur geleden mijn allereerste (halve) blotter LSD ingenomen, dus ik kan je niet zoveel over LSD vertellen (wel aardig wat gelezen, maar de ervaring is toch altijd anders).. Ik heb inmiddels wel meerdere malen paddestoelen gedaan..

Dus, het is nu nog wat te vroeg om voor mij te gaan vergelijken.. Maar ik kom er later nog even op terug! :P
"A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world..."

#3 Fractal

Fractal

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 760 posts

Posted 26 July 2008 - 04:30 PM

Eerste korte beoordeling: LSD is iets opgewekter (er zit een belangrijk "euforisch" element in), itt paddo's die bij mij meer "serieus" zijn. LSD duurt uiteraard ook veel langer, maar dan echt véél langer.

#4 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6342 posts

Posted 26 July 2008 - 04:46 PM

Als eerst zullen de meeste dingen die je in topic te horen zult krijgen meningen zijn en geen feiten, zolas bijvoorbeeld ik vind persoonlijk LSD veel 'makkelijker' dan paddestoelen. Maar genoeg andere mensen die juist het tegenovergestelde denken. Met makkelijker bedoel ik dat ik LSD veel stuurbaarder vind dat paddestoelen. Met paddestoelen heb ik altijd het idee dat ik wordt meegenomen op een reis en met LSD maak ik de reis meer zelf.

Daarnaast zijn paddestoelen bij mij vele malen visueler en meer van orgainsche aard, waarbij LSD bij mij meer mechinschere visuele effecten geeft.

Zoals Fractal al zei: LSD is meer een stimulant dan paddestoelen dat zijn, ben het niet met hem eens dat LSD meer euforie geeft dan paddestoelen, misschien zelfs eerder anders om.

Dan een ander groot en belangrijk verschil is de werkingsduur. Niet alleen de totale werking verschilt, maar ook hoelang het duurt voordat het piek effect wordt bereikt verschilt enorm. Wederom verkies ik hier LSD omdat dat allemaal wat rustiger opkomt en je dus rustig de tijd hebt om je aan de 'nieuwe realiteit' aan te passen. Met paddestoelen gaat alles wat abrupter en choatischer.

Verder vind ik paddestoelen overdag het leukst en LSD juist 's avonds.

Hoop dat dit beetje antwoord heeft gevenen??

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#5 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 26 July 2008 - 06:37 PM

Welkom op DHP, framzie.

Veel van wat Poelstra zegt herken ik ook :)

LSD kan echter heel erg visueel uitpakken. Wat mij betreft zijn de visuals altijd wel aanwezig, al ligt het aan mijn instelling op het moment. Ik heb het gevoel dat deze visuals wat controleerbaarder zijn dan bij paddo's, waar je het over je heen voelt komen. Zo had ik in mijn laatste acid test een moment waarop ik een heel gedetailleerd beeld in mijn hoofd kreeg en ik daar op in kon zoomen en details verscherpen waar ik dat wilde. Erg interessant. Ook heb ik wel een keer gehad dat ik mijn ogen dicht had en toch de kamer kon zien waar ik in lag, tot in details.

Wat betreft euforie ben ik het met Poelster eens: paddo's zijn voor mij euforischer. LSD is daarentegen een stuk helderder en je kijkt overal dwars doorheen. Als ik er woorden aan zou moeten geven dan zijn paddo's iets meer gericht op het onbewuste, keren ze deze delen van jezelf naar jou toe, terwijl bij acid je het standpunt van het bewustzijn volledig inneemt en alles overziet.

@Regenkoning:
Zo snel al weer trippen na je vorige ervaring? Hoe is ut? Gaat het goed?
The mind is a jungle.

#6 Guest_framzie_*

Guest_framzie_*
  • Guests

Posted 27 July 2008 - 11:14 AM

Bedankt voor jullie reacties! Nu ben ik er helemaal van overtuigd dat ik het wil proberen haha. Zelf heb ik meestal niet zo'n sterke visuele effecten van paddo's, dus misschien kan ik die ervaring sterker krijgen van lsd.

Dan nog even over het moment van gebruik, verkies je dag of nacht? Party of boswandeling? Ik weet dat je het een eerste keer rustig aan moet doen, maar ik vraag me wel af wat een goed moment is om zo'n eerste trip te beleven.

#7 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1425 posts

Posted 27 July 2008 - 11:34 AM

Ik kan je vertellen: acid overdag in het bos is fantastisch. Houd er wel rekening mee dat een acid trip tot 14 uur kan duren (klinkt lang, is het ook, maar de tijd vliegt), dus ideaal zou zijn als je de setting af kunt wisselen. Mijn acid trip was een paar uur bos, een paar uur stad en een paar uur huis. Rondwandelen door de stad zou ik je niet zomaar aanraden (vooral het verkeer is eng), al was het wel een ontzettend leerzame ervaring (de aandachttrekkerij van de winkels, de onzekere verveelde pupermeisjes, de macho marrokaantjes, de hele structuur van zo'n stad... geweldig om te observeren onder invloed.)

Anyway, gl&hf!

Life is too interesting to be bored.

#8 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2398 posts

Posted 27 July 2008 - 11:44 AM

De tweede keer dat ik LSD deed, had ik 2,75 zegel, wat resulteerde in intense trip. In eerste instantie was ik op een goafeestje, maar ben daar weggegaan omdat m'n trip steeds meer naar het "niets" begon te neigen, zoals 5-MeO-DMT dat ook heeft. Hierdoor vond ik het veel prettiger om gewoon rond te lopen en rustig te denken (of juist niet te denken) ipv tussen wat leipo's* op een goafeestje te dansen. Natuur was helemaal geweldig, dus ik zou voor het bos gaan.

M'n eerste keer had ik in totaal 3/4 zegel (1/2 + later 1/4 bijgepakt) en dat viel tegen. Dat zou ook aan het slaapgebrek wat ik toen had hebben kunnen liggen, maar desondanks zal ik niet snel meer voor een lage dosis acid gaan. Op de lage dosis vond ik de bodyload vervelend, op de hoge zeer prettig. Het waren overigens dezelfde zegels, tegelijk gekocht. Ze zaten zelfs aan elkaar, dus het kan moeilijk aan verschil tussen de zegels gelegen hebben, afgezien van ouderdom :)

*Er was een aanzienlijke groep waarvan ik het idee had dat hun ego's niet in het gebouw pasten.

#9 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6342 posts

Posted 27 July 2008 - 01:07 PM

Aangezien jezelf al aangaf niet heel veel ervaring te hebben met psychedelica zou ik de eerste keer niet op feestje doen, alhoewel het prima te doen is, maar kies dan wel het goede feest en de goede dosis!!

Als je acid nog deze zomer van plan was te doen zou ik zeker op een mooie zonnige dag het bos in trekken en je daar prima vermaken, maar zorg er wel voor dat er iemand bij je is, nuchter of ook aan de acid, maakt niet heel veel uit, zolang je maar niet te hoog gaat met je dosis. Want om een goeie 12 uur in je eentje door het bos te sjouwen kan je misschien op den duur vervelend worden.

En zelf vind acid 's nachts leuker, maar een boswandeling met acid zou overdag wel meer visuele verwondering opleveren.

Maar jij bent inprincie de enige die kan inschatten wat het beste voor jouw zou zijn. Doe gewoon waar je jezelf het prettigste bij voelt voor je eerste keer.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#10 waldo

waldo

D'opa

• Members
  • PipPipPipPip
  • 591 posts

Posted 27 July 2008 - 06:58 PM

smaken verschillen,

letterlijk bij deze 2 drugs.
"Circular logic works because circular logic works."

#11 Guest_framzie_*

Guest_framzie_*
  • Guests

Posted 28 July 2008 - 02:26 PM

He allemaal bedankt voor de reacties! Uit jullie reacties zie ik al dat ik het gewoon maar een keer moet proberen. Ben erg nieuwsgierig hoe ik erop zal reageren. Zal wel een klein verslagje proberen maken van mijn eerste trip :)

#12 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6342 posts

Posted 28 July 2008 - 02:34 PM

Doe dat zeker!! :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#13 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 28 July 2008 - 08:37 PM

De volgende keer LSD voor mij wordt een hele zegel en dan ws tijdens een mooie wandeling.. Al kan ik me ook prima voorstellen dat het een leuke party drug is.. Ik heb er maar een heel klein beetje aan mogen proeven, maar ik vond het wel echt helemaal te gek! :)

Voor zover ik nu kan oordelen ligt het verschil met paddestoelen bij mij vooral in het beschouwende.. Met paddestoelen word ik veel introperspectiever, ik daal af in mijn ziel en snap vaak de helft niet van de dingen die ik denk, voel en beleef.. Met LSD voelde het allemaal erg helder, fris, transparant en kon ik al mijn gedachten ook prima verwoorden.. Ik had niet voorgesteld dat ik iets zou kunnen vinden wat ik nog leuker zou vinden dan paddestoelen, maar ik heb het idee dat LSD dat wel echt is.. Al is afwisseling uiteraard ook erg leuk... Toch geef ik de voorkeur aan een middel waarbij je je nog steeds vrij goed kunt uitdrukken en zonder al te veel uiterlijke vertoning ook nog jezelf kunt begeven in de wereld buiten de tripkamer..
"A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world..."

#14 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 29 July 2008 - 10:31 AM

Met genoeg lsd op wordt het praten soms ook ernstig bemoeilijkt hoor. Net als met paddo's verschilt het elke trip weer. Het is 'm maar net waar je hem op spaced. Je had nu een klein beetje, dus ook kleine effecten. Als je meer neemt, zul je merken dat het effect ook heel anders wordt kwa effect. Maar zo zie je wel dat een lage dosis in principe heel goed te doen is op feesten en festivals en dergelijken. Mijns inziens is in ieder geval de effecten van een lage dosis lsd amper te vergelijken met een hoge dosis. Dan neemt het allemaal echt een heel ander karakter aan.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#15 myx0r

myx0r

ben ik in beeld?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2449 posts

Posted 20 September 2008 - 12:17 PM

hallo hier, ook ik ben wel benieuwd naar de wereld van 'het trippen', ik ben er alleen ondertussen ook wel een beetje bang voor. Ik heb niet echt het allermakkelijkste leven ooit gehad, en hoewel ik er nu volledig mee at ease en zelfs blij mee ben, kan het natuurlijk altijd zo maar zijn dat je onderbewuste nog allerlei dingetjes opgesloten heeft warvan je het bestaan in de nuchtere wereld niet eens weet. Stel dat je die tegen komt tijdens een trip, ik weet neit of ik dat de eerste keer chill zou vinden, en of ik daar uberhaupt al klaar voor ben. Bovendien heb ik ADD, een concentratiestoornis waarbij het filtersysteem in je hersenen niet echt goed werkt. Dit houdt in dat ik van mezelf al 90% meer prikkels binnenkrijg, en ze anders verwerk, dan 'normale' mensen, en dus denk ik gevoeliger ben voor drugs, ervaringen en invloeden. Trippen kan ik bijvoorbeeld al op spacecake, een bad trip gehad zelfs een keer. Toch trekt het me allemaal wel meer dan een beetje. Ikzelf verkeerde altijd in de veronderstelling dat lsd heftiger was dan paddo;s, maar als ik de verhalen zo lees lijkt het juist andersom te zijn. Nu nog bepalen welke van de twee ik het eerst wil gaan proberen.

Ik heb gehoord dat je, als je de eerste keer lsd doet, het kunt combineren met mdma. Dit om er voor te zorgen dat je trip vriendelijk en positiever blijft en de kans op een bad trip minder groot wordt. Is dit een truucje dat je ook bij paddo's kunt toepassen? Als ik de verhalen zo lees klinkt lsd mij als een fijnere beginnersdrug, maar de duur staat me dan weer zo erg tegen... Wat zijn jullie tips voor mij? Buiten de 'goeie omgeving, fijn persoon bij je, vruchtensap bij de hand etc... tips dan) Alvast bedankt!
don't look at the finger that points to the moon, or you will miss all the heavenly glory...

#16 ErnstJünger

ErnstJünger

Highbrow Opera Elite

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 658 posts

Posted 20 September 2008 - 03:33 PM

Ik zou je aanraden om dan met een halve zegel te beginnen, ca. 60 ug. Zwaar genoeg om het scala aan effecten te voelen; en licht genoeg om niet weggeblazen te worden.

Voor een eerste keer al direct combineren met MDMA zou ik niet doen. Het is een ultrafijne combo, maar de synergie is zo sterk dat je je best eerst vertrouwd maakt met de twee stoffen afzonderlijk en pas daarna combineert.
Je lijkt me heel voorzichtig in de omgang met drugs, vandaar...

Qua tips zou ik zeggen: kijk hier wat rond, in topics over acid, in trip reports om een impressie te krijgen.

Succes ermee.

#17 Fractal

Fractal

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 760 posts

Posted 20 September 2008 - 03:44 PM

paddo's en mdma staat er al wat op het forum, zoek eens op "hippieflip".

#18 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1425 posts

Posted 20 September 2008 - 05:48 PM

Ik raad mensen die voor het eerst willen trippen altijd aan om met een halve portie paddenstoelen (15 tot 20 gram vers) de bossen in te gaan. Op die manier heb ik mijn eerste tripervaring beleefd, en dat was fantastisch. Ben daarna ook met andere first timers de bossen ingegaan en die vonden het ook allemaal fantastisch. Pik een mooie zonnige dag uit en het kan bijna niet mis gaan. Een niet al te hoge dosis LSD kan ook, maar dat duurt meteen 12 uur. Wat mij betreft zijn paddenstoelen het meest geschikt om kennis te maken met de tripwereld. Over ADD: ik denk dat mensen met ADD over het algemeen ruimdenkende, introspectieve, natuurliefhebbende mensen zijn met veel interesse in de wereld om zich heen. Sluit goed aan bij een tripervaring :bubbles:

Life is too interesting to be bored.

#19 myx0r

myx0r

ben ik in beeld?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2449 posts

Posted 20 September 2008 - 06:50 PM

ik heb overigens al wel een keer getript op 2cb (ik vond dat geloof ik wel leuk, vooral erg vermoeiend, en rete-irritant dat het in golven kwam, en ik dacht in iedereen mensen te herkennen die het helemaal niet waren, bovendien had ik steeds het idee alsof dingen ineens zonder mij om mij heen gebeurden (een soort glitch ofzo, je staat bijvoorbeeld naast iemand, kijkt een miliseconde de andere kant op en vervolgens is de hele situatie ineens volkomen anders en zijn alle mensen die om je heen stonden ineens verdwenen?)) en een keer op hot-7 :bubbles: dat vond ik wel erg gaaf, het was vooral visueel en een soort euforie en ik vond alles de hele tijd wel zo geweldig verschrikkelijk belachelijk dat het maar beter niet had mogen bestaan of verboden moest worden, want zoveel mooiheid was echt niet goed voor een mens, ik kan me alles daar ook nog goed van herinneren en het was heel constant (niet zo verwarrend als 2cb), ik was er in ieder geval de hele tijd nogal blij mee "ik geloof dat ik dit wel een leuke drug vind hihihi!". Maar heb dus echt geeeeen idee of die soorten trips overeenkomen met lsd of paddo's?

p.s.) by the way het is neit de bedoeling om framzies topic over te nemen ofzo, ik weet niet of het nou beter is om dit juist in een bestaand topic over dit onderwerp te bespreken of beter een eigen topic openen? (wat zijn hier een beetje de ongeschreven regels over op dit forum?)
don't look at the finger that points to the moon, or you will miss all the heavenly glory...

#20 ladida

ladida

Unmistakably Apparent

• Donateurs '18
  • PipPipPip
  • 270 posts

Posted 20 September 2008 - 08:36 PM

^hot7 is superrr!
Ik vindt 2cb en hot niet vergelijkbaar met lsd en paddo's, de eerste 2 hebben hoekige visuals, fractals. de laatste 2 hebben organischer, vloeiender beelden, vanuit psychonautisch en mycologisch oogpunt zijn ze beduidend interessanter.
You can trust me, I'm dutch.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users