Jump to content

Photo

Snus"Tabak voor onder je bovenlip"

• Please log in to reply
28 replies to this topic

#21 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,311 posts

Posted 21 February 2017 - 11:11 AM

Denk dat het vooral gortdroog zal zijn nu!!

Ergens op de verpakking moet een houdbaarheidsdatum staan, maar na 2 jaar zal die wel verstreken zijn.

Snus kan je het beste in de koelkast bewaren, en als je weet dat je het lange tijd niet gaat gebruiken dan is in vriezer ook een optie. Maar aangezien jij het op kamer temperatuur hebt bewaard zou ik het weggooien, naast nitrosamine kan er allerlei andere dingen ingegroeid hebben. Het is immers vochtig plantmateriaal. Nu is nicotine redelijk goed om van alles te killen, toch zou ik het risico niet nemen. Zeker niet omdat je online zo nieuwe kan bestellen.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#22 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,394 posts

Posted 21 February 2017 - 08:57 PM

Het is inderdaad gortdroog, maar verder ziet en smaakt het nog prima (voor zover het dat ooit deed). Hoe groot is het risico op nitrosamines?

#23 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,311 posts

Posted 22 February 2017 - 07:33 AM

Geen idee.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#24 Dendroaspis

Dendroaspis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 208 posts

Posted 02 March 2017 - 12:57 PM

Ik heb het ooit 1x geprobeert, lijkbleek en kotsmisselijk als gevolg. In mijn persoonlijke omgeving is het behoorlijk populair, ik gok dat 30-40% van de ijshockeyers op het hoogste niveau het gebruikt in Nederland. 

Heb meerdere gasten gezien waarbij het tandvlees zo weggerot is dat het al aardig richting het oog aan het gaan is. Aardig nasty.

Seek happiness~Have respect~Live art~Take challenges~Forge knowledge

#25 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,311 posts

Posted 02 January 2018 - 08:39 PM

Moeten zeggen dat ik toch nu regelmatig zo'n theezakje onder mijn lip heb zitten. :)

De vieze smaak went, maar ik neem meestal dan ook eentje met een smaakje, mint of eucalyptus.

Lössnus vind ik overigens nog steeds niet te pruimen..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#26 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,671 posts

Posted 12 January 2018 - 03:10 PM

Het interessante aan Snus is wel dat daardoor de prevalentie van longkanker (en andere aan tabak gerelateerde vormen van kanker) enorm gedaald is in Zweden in vergelijking met andere Europese landen. Mensen zijn echt significant veel minder gaan roken, en daardoor sterven er veel minder mensen aan tabak. Dat wil niet zeggen dat snus vrij van risico's is, maar het is wel een stuk minder schadelijk dan sigaretten roken.

Effectieve harm reduction if ever you saw it... kan even geen staatje vinden met tabak-gerelateerde kanker in Zweden, maar die is ook astonishing.

DBSASGXU0AEFmo8.jpg

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#27 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,311 posts

Posted 12 January 2018 - 03:59 PM

(en andere aan tabak gerelateerde vormen van kanker)

Weet niet zeker of dit waar. Want snus zorgt voor een verhoogd risico op mondkanker, maar is dat een aan tabak gerelateerde vorm van kanker?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#28 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,671 posts

Posted 22 January 2018 - 03:34 PM

(en andere aan tabak gerelateerde vormen van kanker)

Weet niet zeker of dit waar. Want snus zorgt voor een verhoogd risico op mondkanker, maar is dat een aan tabak gerelateerde vorm van kanker?

Ja, dat was idd niet helemaal correct, maar verreweg de meeste tabaksrook-gerelateerde vormen van kanker zag men in veel mindere mate bij snus. Muv mondkanker en misschien nog een andere? Sorry, kan de referentie even zo snel niet vinden, anders hoefde ik niet dingen uit m'n duim te zuigen. ;)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#29 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,311 posts

Posted 05 December 2018 - 07:49 AM

Wanneer ik snus en heb tegelijkertijd ook twee biertjes op, dan voel ik de nicotine rush veel sterker, dan wanneer ik die zelfde snus nuchter onder mijn lip schuif.

Als ik een sigaret rook, is die verschil tussen nuchter en twee biertjes veel minder duidelijk.

Heeft iemand daar een verklaring voor?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users