Jump to content

Photo

Snus"Tabak voor onder je bovenlip"

• Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 soko

soko

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 457 posts

Posted 15 July 2008 - 10:27 PM

Snus (uitgesproken als "snuus") is een soort tabak in vochtig poedervorm. Snus wordt gemaakt en voornamelijk geconsumeerd in Noorwegen en Zweden.

De meest gebruikelijke manier om snus te gebruiken is om het onder de bovenlip te stoppen en daar een bepaalde tijd, variërend van enkele minuten tot meerdere uren te houden.

Er zijn twee hoofdtypes snus:

Original snus of lössnus is een los vochtig poeder wat je zelf in porties kan verdelen.

Portionssnus is snus voorverpakt in kleine portiezakjes. De zakjes zijn gemaakt van hetzelfde materiaal als theezakjes.
Snus kan het best in de koelkast bewaard worden om het formeren van nitrosamines tegen te gaan.

Snus werd verboden in de Europese Unie in 1992 nadat onderzoekers van de Wereldgezondheidsorganisatie concludeerden dat snus kankerverwekkend is. De Wereldgezondheidsorganisatie gaf later toe dat er nog niet genoeg wetenschappelijk bewijs is om conclusies te trekken. Toen Zweden aantrad tot de Europese Unie in 1994, dwong het land af dat het zou worden uitgezonderd van het verbod op snus.

link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Snus

http://www.google.nl...nl&q=snus&meta=

Ik zag laatst een stukje van 't programma 'nu we er toch zijn' met eddy zoey, in Zweden. Nu zaten er daar een paar aan de snus. Van één persoon was aan 1 kant z'n tandvlees al behoorlijk teruggetrokken door 't vele gebruik...

Heeft iemand hier ervaring met snus? 't is wel te koop via het net. Misschien binnenkort ook in de smartshops? Ik denk dat het best wel over zou kunnen komen waaien, nu we ook hier zo'n heerlijk rookverbod hebben.
Get high before you die!

#2 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,398 posts

Posted 16 July 2008 - 01:42 AM

Niet met snus, wel met snuiftabak. Als iemand die gemiddeld een sigaar per week rookt, had ik niet de indruk bijzonder veel te voelen van de nicotine. Ik heb weleens geprobeerd snuiftabak in m'n mond te houden, maar dat hield ik maar een minuut of vijf vol, wederom zonder al teveel resultaat. Voor mij geen plantmateriaal meer m'n neus in :(

#3 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,425 posts

Posted 16 July 2008 - 07:46 AM

Ja, weleens geprobeerd. Het is best lekker, je stopt zo'n zakje tussen je wang en tandvlees en laat het daar een tijdje zitten. Het is ietwat pittig en bijt een beetje, maar zeker niet onprettig. Verder geen noemenswaardig effect gevoeld.

Life is too interesting to be bored.

#4 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 16 July 2008 - 08:44 AM

Lijkt me drie keer nix..
"A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world..."

#5 Iorek Byrnison

Iorek Byrnison

draagt een waar DHP hart!

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,075 posts

Posted 16 July 2008 - 11:11 AM

Ik ken wel een gast, die behoorlijk hoog aan judo deed. hij is van scandinavische afkom. hij gebruikte dat spul ook. hij was nicotinejunkie, zonder sigaretten te roken die zijn uithoudingsvermogen naar beneden zouden halen. hij importeerde het zelf, volgens mij.
mij persoonlijk lijkt het niet echt boeiend. ben ook niet meer nicotine-verslaafd, vandaar :(

Aan mijn appel
Bungelt een boom

Okboter

#6 iluminado

iluminado

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,476 posts

Posted 17 July 2008 - 10:54 PM

tabak in de lip is HC, in Nepal verkopen ze zakjes gekruide tabak voor vrijwel niks, en verslavend als wat! Snus in van die theezakjes is op zich best een prima inname methode voor tabak. Geen losse tabak in je mond, geen verbrandingsproducten.
En lekker kwatten in een kwispedoor :P
Feest voor de baisseurs des fourmis, of de gouden medaille Chinenglish op de para-lympic?

2) The quality are topnotched .We 100% belive that you will satisfy with our quality.
4) We could dropship shoes to your customers which would save your domestic freight charge!
5) We will offer the lowest price you could ever have
宋体All order and payment from new clients with {imitatiewebsite} March 1st,2005 should be verified with Ms.zheng {e-mail} to avoid fraud from cheat not work for our company.

#7 Chronic

Chronic

Threshold Activity

• Donateurs '18
  • Pip
  • 50 posts

Posted 03 September 2008 - 12:07 AM

die snus (die maat van me noemde het trouwens snoes )geeft opzich wel een redelijke nicotine bevrediging als je het een paar minute onder je lip houd maar als je het lang onder je lip houd kan je er wel een redelijke rush uit krijge. Mij is dat alleen nog niet gelukt aangezien het na een tijdje echt a relaxed hard begint te tintelen, en te smerig begint te worden.

Maar denk verder niet dat het komt overwaaien want zie het niet gebeuren dat mensen een zakje tabak in mond wille hebben als ze van hun biertje aan het genieten zijn of pure wiet roken.

#8 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,498 posts

Posted 03 September 2008 - 08:30 AM

Ik ben laatst ook een paar zweden tegengekomen met snus onder hun lip. Het is blijkbaar nogal populair onder de vikingen.
Kwestie van tijd voor het naar het zuiden komt lijkt me :(

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#9 rhodes54

rhodes54

Unmistakably Apparent

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 274 posts

Posted 03 September 2008 - 09:40 AM

Er komen bij ons ook regelmatig Scandinaviërs over de vloer en eigenlijk alleen de Noren en Zweden gebruiken het, Denen en Finnen zie je het eigenlijk nooit gebruiken.
Sommigen gebruiken alleen snus, anderen roken er ook bij. Één ding vind ik echt afschrikwekkend: Je hebt visite van 4 leuke dames uit het hoge noorden, waarvan er vervolgens 3 met een dikke bovenlip zitten vanwege de snus. Het ziet er echt niet uit!

De meesten nemen het mee van huis maar het is ook online te bestellen bij zweedse shops.
Bier, Sigaretten en Mannenmuziek

#10 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,850 posts

Posted 03 September 2008 - 09:13 PM

Tis in heel wat Europese landen verboden, ook in Nederland. Een VVD'er wou het wel legaal hier maken.
Ik heb het weleens gehad, maar ik werd er alleen een beetje misselijk iirc (ik rook niet).
Andere gast die had er meteen 3 gedaan ofzo en paar sigaretten gerookt die ging er wel geel van zien.

Snuiftabak is trouwens fucking hardcore, de tranen schoten me echt in me ogen.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#11 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,398 posts

Posted 03 September 2008 - 11:47 PM

Inderdaad, neem daar maar eens een lijntje van. Dan willen de traantjes wel komen.

#12 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,340 posts

Posted 27 December 2009 - 10:28 PM

Het zou wel een mooi alternatief zijn, nu met het rookverbod, voor al die nicotine junkies onder ons.. :)
(Voel mezelf niet aangesproken, want ik rook niet :schijnheilig: )

Maar van wat ik er over lees en hoor zijn de tijden dat het in de mond wordt gehouden nogal wisselend, maar de meeste houden het maar enkele minuten in de mond vanwege de vieze smaak, maar zal het ook niet zo zijn dat in die eerste minuten de meeste nicotine wordt opgenomen en het dus eigenlijk weinig zin heeft om het langer in je mond te houden??

Ik ben nieuwsgierig, want ik heb een paar van die mooie 'theezakjes' ;)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#13 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,850 posts

Posted 28 December 2009 - 12:16 PM

Wat ik me kan herinneren werken die dingen 2 uur (kan er ook helemaal naast zitten). Ken zo'n gast die had er constant een in, en hij werd ook om 6 uur in de ochtend wakker, dan nam die zo'n ding en sliep die weer verder.

• Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#14 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,065 posts

Posted 29 December 2009 - 06:49 PM

Vorige week in Stockholm dit ook eens even aan een testje onderworpen. Vooraf gezegd: ik rook niet. In een kroegje een snusje onder de lip gelegd. Een portion, dus 1 portie in een soort filterzakje omwikkeld. Erg nare geur, die je later ook in je mond krijgt. Volgens de verkoper was het de bedoeling om het ding inderdaad ongeveer 1 a 2 uur in de mond te houden. Na 5 minuten een branderig gevoel op de plek waar het snusje zat, later een snel opkomende nicotinerush die bij mij echt al snel te sterk werd. Eerst energiek, enigszins eufoor. Later misselijk en vervelend grieperig. Erg akelig. Voor mij een eens maar nooit weer ervaring.
Wel grappig want zat een pilsje te doen naast een Zweedse die echt de een na de ander weghakte. In de tijd dat ik 2 biertjes dronk, deed zij letterlijk 6 snusjes. Pfff, hoezo tolerantie?
Hoe is het!
Helemaal waus van de saus!

#15 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,340 posts

Posted 29 December 2009 - 08:10 PM

Ik heb het ongeveer 10 minuten onder mijn lip gehouden, toen vond ik het effect nog prettig en was bang dat ik na het langer in te houden de vervelend effecten van nicotine ook zou gaan merken. Heb ongeveer anderhalf uur effect gehad van 1 zakje.

Ik vond de smaak de eerste minuut echt smerig, maar daarna werd me lip langzaam verdoofd, gevolgd door de rest van mijn mond (als of je bij de tandarts was geweest), waardoor ik de smaak niet meer waarnam.

Al met al niet heel interesant, maar ook zeker niet vervelend..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#16 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,065 posts

Posted 29 December 2009 - 08:18 PM

En die misselijkheid? Bij mij hielden de effecten trouwens best lang aan...denk al met al wel een uur of 4....
Hoe is het!

#17 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,340 posts

Posted 29 December 2009 - 08:21 PM

Geen last van gehad, gelukkig..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#18 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,850 posts

Posted 29 December 2009 - 10:51 PM

Had je portionssnus (pre-packed in zakjes) of lössnus?
Heb ze allebei gehad, de 2de schijnt wel een stuk sterker te zijn.

Het is trouwens wel gezonder dat je de tabak niet rookt, maar ik vraag me af of het niet slechter is om er heel veel te nemen zoals sommige van die H&M vikings doen.

#19 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,065 posts

Posted 30 December 2009 - 12:16 AM

Ik had de portion. Sterk genoeg trouwens :)
Hoe is het!

#20 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,398 posts

Posted 19 February 2017 - 09:11 PM

Ik heb al bijna twee jaar een verpakking losse snus, waarvan nog de helft over is. Weet iemand in hoeverre de in de eerste post genoemde vorming van nitrosamines echt een probleem is als je het op kamertemperatuur bewaard?

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users