Jump to content

Photo

4-HO-METervaringen, ideetjes?

• Please log in to reply
35 replies to this topic

#21 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 12 October 2017 - 07:23 AM

^ aka: laag beginnen en langzaam omhoog werken tot je een dosering vindt die voor jou werkt.

#22 Spekkie

Spekkie

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 33 posts

Posted 11 January 2018 - 01:21 PM

Met oud & nieuw 15 mg 4-ho-met genomen. Dosis was niet hoog genoeg om visuals echt goed op te merken. Soms zag ik bij het vuurwerk nog wel lichte tracers maar niet echt super veel. Op het begin heel even last gehad van een bodyload maar die was na een uurtje ongeveer zo goed als weg. Het voeren van een gesprek ging ook verbazingwekkend goed(hier heb ik met bijvoorbeeld 4-aco-dmt redelijke moeite mee, ook me lage dosissen). Voor de rest vooral heel melig en gezellig. Werkingsduur ook iets korter dan 4-aco, was na een goede 5 uur wel helemaal uitgewerkt. 

Was erg positief over het stofje! Volgende keer neem ik een iets hogere dosis(20mg denk ik), ben toch wel benieuwd naar het visuele geweld wat op internet vermeld wordt. Op internet hebben ze het vaak over een " lighter and more recreational version of psilocin (4-HO-DMT) or psilocybin mushrooms ("Magic Mushrooms")" en hier ben ik het wel mee eens

#23 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 11 January 2018 - 03:54 PM

Omdat je het tijdens oud & nieuw had genomen, moet ik toch vragen, had je er ook bij gedronken? Voor mij nemen de visuals af, naar mate ik meer drink, maar het sociale aspect wordt vaak versterkt. Dit klinkt als jou ervaring. :)

Interessant dat het een kortere werkingsduur heeft dan 4-AcO-DMT, zou verwachten dat deze ietsje langer zou werken. Hoe lang duurt 4-AcO-DMT bij jou?

Voor visueel geweld kan ik je het broertje van deze compound aanraden. MET is voor mij een van de meest visuele compounds die ik geprobeerd, maar moet ook toegeven dat ik deze nog nooit geprobeerd hebt.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#24 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 12 January 2018 - 10:09 AM

zou verwachten dat deze ietsje langer zou werken.

Kun je dit uitwijden?

4-AcO-DMT heeft in principe nog een metabolische stap nodig om geactiveerd te worden toch? (al heb ik hier ook gemengde meningen over gehoord).

Ik vond 4-HO-MET ook zeer snel gaan van come-up, tot piek, tot come-down. Soort gecondenseerde paddo-trip voelde het voor mij.
Terwijl bij 4-AcO-DMT toch wel een avondje van gemaakt kon worden.

#25 Spekkie

Spekkie

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 33 posts

Posted 12 January 2018 - 12:54 PM

Omdat je het tijdens oud & nieuw had genomen, moet ik toch vragen, had je er ook bij gedronken? Voor mij nemen de visuals af, naar mate ik meer drink, maar het sociale aspect wordt vaak versterkt. Dit klinkt als jou ervaring. :)

Interessant dat het een kortere werkingsduur heeft dan 4-AcO-DMT, zou verwachten dat deze ietsje langer zou werken. Hoe lang duurt 4-AcO-DMT bij jou?

Voor visueel geweld kan ik je het broertje van deze compound aanraden. MET is voor mij een van de meest visuele compounds die ik geprobeerd, maar moet ook toegeven dat ik deze nog nooit geprobeerd hebt.

Nee niks gedronken :) wel wat jointjes gerookt maar dat heeft bij mij geen effect op de visuals

4-AcO-DMT duurt meestal zo'n 6-7 uur ongeveer. Zoals dreamer zegt inderdaad meer een avondje.

MET nog geen ervaring mee, ga er eens naar kijken

#26 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 12 January 2018 - 01:12 PM

zou verwachten dat deze ietsje langer zou werken.
Kun je dit uitwijden?

Dat 4-AcO-DMT eerst geactiveerd moeten zou alleen effect hebben op de come-up, niet de totale werkingsduur.

Natuurlijk afhankelijk waar en hoe het wordt geactiveerd. Als het spontane hydrolyse in maagzuur is zal het geen verschil maken. Is het enzymatisch, dan kan het in het bloed gebeuren, wat ook geen nadelig effect heeft op de come-up. Sterker nog, misschien dat het dan juist sneller werkt, omdat ik vermoed dat de 4-AcO sneller worden geabsorbeerd in het bloed dan 4-HO's vanwege meer efficiënte passieve diffusie. Is het enzymatisch in de lever, dan zal de come-up wellicht wat langzamer zijn. Maar dat was niet je vraag.

4-HO's kunnen via 3 verschillende wegen gemetaboliseerd worden. 1) conjugatie van de 4-HO met glucuronides. 2) oxidatie naar verschillende quinones (via CYP's of andere enzymen) en 3) oxidatie van de amine (via MAOs).
Afhankelijk van welke route dominatie is, maar voor de laatste twee routes zou ik een langzamer proces verwachten voor MET vs. DMT, vanwege de extra -CH2- rond de amine.

Als vierde optie heb je ook nog demethylatie, maar volgens mij was dit proces niet dominant bij de metabolisme van psilocine, dus verwacht dat dit ook voor 4-HO-MET het geval is, ander geldt hetzelfde argument.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#27 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 14 January 2018 - 04:49 PM

In mijn ervaring is 4-HO-MET in ieder geval echt heel erg snel qua come-up, piek en come-down.
Terwijl 4-AcO-DMT op alle fronten langer duurt.

#28 Spekkie

Spekkie

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 33 posts

Posted 06 March 2018 - 05:24 PM

Afgelopen weekend 25-27 mg 4-HO-MET genomen. Vond de Come up redelijk lang duren. 0,0 bodyload en ook iets stimulerend dan 4-AcO-DMT vond ik. Wel heb ik na allebei de ervaringen de volgende dag knallende koppijn gehad. Kan toeval zijn(ben migraine patiënt dus wel vaker hoofdpijn). Tijdens de trip wel genoeg water gedronken en goed geslapen daarna.

Moet wel zeggen dat ik de dosis een beetje vond tegenvallen. Echt heftig was het niet. Dezelfde dosis aco is een stuk intenser

#29 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 07 March 2018 - 07:14 AM

Hoe was het visuele aspect?

En interessant dat jij juist vind dat de come-up lang duurt (in vergelijking met 4-AcO-DMT, neem ik aan?) en Dreamer juist het tegenovergestelde.

Als je potentie vergelijkt tussen deze twee stofjes, vergelijk je dan ook dezelfde zout vorm? Als de een de vrije base is en de ander het fumaraat zout, dan zit je al snel zo'n 25% qua gewicht verschil en dus met je dosis..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#30 Spekkie

Spekkie

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 33 posts

Posted 12 March 2018 - 08:46 PM

Vond het visuele aspect niet overdonderend zoals vaak op internet wordt beweerd.

Ja dat vond ik ook een beetje gek. Had redelijk volle maag, kan het daar aan liggen misschien? Heb het inderdaad vergeleken met 4-aco, allebei op dezelfde basis.

#31 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 13 March 2018 - 08:10 AM

Volle maag helpt natuurlijk niet met de opname.

#32 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 19 March 2018 - 11:44 AM

Sterker nog, een volle maag kan echt het verschil maken tussen een net-niet trip (of echt nauwelijks iets van effecten) en een full-blown ervaring. Heb in het verleden ook wel eens ernstig teleurstellende ervaringen gehad van doseringen waar ik een stuk meer van verwachtte.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#33 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 19 March 2018 - 11:20 PM

Hetzelfde hier, na een stevige maaltijd heb ik ooit eens 20 mg 4-AcO-DMT genomen, wat amper wat deed. Normaal gesproken zou dit een full blown ervaring zijn.

#34 Spekkie

Spekkie

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 33 posts

Posted 20 March 2018 - 12:53 AM

Hoeveel tijd zit er bij jullie meestal tussen inname en de laatste maaltijd? Ik neem het meestal zo'n 2/3 uur na het eten. Trippen op lege maag valt me meestal moet zo goed en eindigt vaak met hoofdpijn

#35 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 20 March 2018 - 09:25 AM

Beetje afhankelijk van hoe zwaar of licht verteerbaar het eten was, maar ik zou zeggen minimaal een uur tot anderhalf na een normale maaltijd. 2/3 uur is meer dan genoeg.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#36 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 17 August 2019 - 10:11 PM

heb dit vanavond genomen, ongeveer 20 mg. lekker bodyload, visueel begint er wat te komen, volgende keer met hogere dosering verwacht ik daar wel meer van. de potentie zit er iig in. mentaal niet heel erg heftig, gewoon lekker voor een gezellige avond :).

Dat is een absolute No-Go!! Deze tryptamine wil je zeker niet in oplossing bewaren, zelfs in een alcohol oplossing gaat de kwaliteit binnen weken achteruit. (in water binnen dagen)
Maar zelfs in een zip-lock bij kamertemp is het >2 jaar stabiel.

maat van me heeft het een jaar lang in alcohol oplossing bewaard en werkte nog echt perfect tot op de laatste druppel. Heb nu zelf 1/3e gram opgelost in ongeveer 10 ml. Moet wel zeggen dat het moielijk oplost. is nu een troebele (zou haast zeggen lichte melk achtige) substantie. maar wel goed te doseren :)

A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users