Jump to content

Photo

4-HO-METervaringen, ideetjes?

• Please log in to reply
35 replies to this topic

#1 ladida

ladida

Unmistakably Apparent

• Donateurs '18
  • PipPipPip
  • 270 posts

Posted 26 June 2008 - 09:34 PM

Ik heb 100 mg gekregen en ook hierover vind ik niet heel veel ervaringen van gebruikers. Degene die het me gaf zei dat hij het vindt lijken op 4ho-dmt en 4aco-mipt, maar minder 'over the edge' qua gedachten, fysiek schijnt het wel even prettg te zijn als 4aco-mipt. Zijn ervaring tenminste, die ik nog niet met hem gedeeld heb....

Dus alle info is welkom, ik las dat het een redelijk korte duur heeft (4-6 uur ) en dat maakt het wel interessant voor mij.
You can trust me, I'm dutch.

#2 Lip

Lip

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1493 posts

Posted 27 June 2008 - 02:20 PM

kheb de 4acomipt wel getest, wat ik rond de 20mg niet heel ergbijzonder vond, ik moet wel zeggen dat als je wat hoger gaat het visuele aspect meer om de hoek komt kijken, vriend van mij had iig de ergste visuals ooit op 4acomipt, denk rond de 40mg was toen de dosering.
Ik kan verder niks nuttigs zeggen over 4ho-met.

#3 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 27 June 2008 - 10:53 PM

4-aco-mipt kan ik persoonlijk zeer goed waarderen, geen ervaring met MET :offtopic2:

Maar als je het mij vraagt; Just another Tryptamin..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#4 DutchPassion

DutchPassion

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 288 posts

Posted 06 September 2012 - 08:54 PM

ook 100mg liggen, ziet er mooi wit uit en is geurloos. ze hadden 200mg nodig bij de testservice wat ik toch wat te duur vond. Binnenkort dus uittesten op m'n eigen proefkonijn bakkus, wederom shulgin stylo, door eerst extreem lage dosis te nemen. (treshold gedeeld door 100 ofzo) Ben er erg beniewd naar, op bluelight VEEL positieve reacties gelezen! Schijnt erg aangename bodyload te hebben en veel lachkicks enzo.
Uiteraard komt er wel een reportje, maar dat zal nog wel even duren aangezien ik de dosis HEEL langzaam opbouw op die manier. Verwacht eigenlijk geen gekke dingen, is betrouwbare bron maar toch, je weet 't nooit.
Weet iemand iets over houdbaarheid als het opgelost is in water? schijnt niet goed te zijn met triptamines?

#5 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 06 September 2012 - 08:58 PM

Dat is een absolute No-Go!! Deze tryptamine wil je zeker niet in oplossing bewaren, zelfs in een alcohol oplossing gaat de kwaliteit binnen weken achteruit. (in water binnen dagen)
Maar zelfs in een zip-lock bij kamertemp is het >2 jaar stabiel.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#6 DutchPassion

DutchPassion

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 288 posts

Posted 06 September 2012 - 09:03 PM

Oké poelster, bedankt voor de snelle reply :duimpje:
Denk dat ik dan 5mg afweeg, dat op het oog deel door 4, en daar dan een korreltje van neem, just to be sure! Ik snap dat het allemaal wat erg voorzichtig is, maar ik heb geen zin om per ongeluk een of ander extreem potent en nieuw compoundje naar binnen te gooien

Edit: Eergister 3mg afgewogen en dat gedeeld door 3, voelde niks, geen rare reacties.
Gister 13 mg genomen en een mooie trip gehad, reportje volgt nog, vond het wel érg veel op shrooms lijken :bloem:

#7 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 30 October 2013 - 07:37 AM

Onlangs 13 mg 4-HO-MET gesnoven met een vriend die het al vaker had geprobeerd. Ik moet zeggen dat het me best wel beviel. Het lag qua effect een beetje tussen paddenstoelen en 2C-B in voor zover het te vergelijken is. Het had visuals die in de richting van de 2C-B gingen, maar er was emotioneel en mentaal iets meer ruimte voor onderzoek dan bij 2C-B. Ook voelde het iets minder kil en neutraal aan dan 2C-B. Bij een aantal tripmiddelen (bv paddenstoelen) kan je soms het idee hebben dat alles goed is. Het is zoals het is en dat is goed. In dat opzicht kwam het meer in de buurt van paddenstoelen dan 2C-B.

Al met al een niet heel intense ervaring. Maar wel een fijne en goede trip. Genoeg ruimte voor wat diepgang, maar niet het meest precieze gereedschap voor de geest.

#8 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 30 October 2013 - 04:48 PM

Ter vergelijking, heb je ook wel eens 4-HO-DMT/4-AcO-DMT gesnoven?

En wat waren zo'n beetje de werkingsduur, come-up en dergelijken? Enige body-load of andere duidelijke fysieke effecten, zoals koede/warme tintelingen, noem maar op.. :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#9 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 30 October 2013 - 08:00 PM

Nee vergelijking met 4-HO-DMT puur en 4-AcO-DMT kan ik niet maken. Daar heb ik geen ervaring mee.
Come up was logischer wijs vrij snel: 20 minuten denk ik. Plateau ongeveer 3 uur en vervolgens nog ongeveer 2 uur rustige na-effecten. bodyload had ik eigenlijk nauwelijks. We zijn een stuk gaan wandelen, dus eventuele lichamelijke ongemakken gaan bij beweging bij mij meestal wel weg na een tijdje. In het begin was ik wat trillerig maar dat was na 45 minuten wel over. Verder dus eigenlijk nauwelijks lichamelijk ongemakken gehad, wat ik bv bij 4-HO-Mipt wel iets meer had.

Eigenlijk best een leuk instapmodelletje voor beginnende trippers ;)

#10 Sublimo

Sublimo

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 243 posts

Posted 04 June 2016 - 03:45 PM

Het verbaast me dat dit het enige topic over deze stof is en dat de laatste post in 2013 was. Ik heb het tot nu toe twee keer geprobeerd. De eerste keer heb ik 40 mg van het fumaraat zout genomen, dus dat komt ongeveer overeen met 26 mg 4-HO-MET. De tweede keer heb ik 30 mg (19,5 mg) genomen halverwege mijn LSD trip.

Beide ervaringen waren zeer positief. Het is een ontzettend potent stofje en nauwelijks te onderscheiden van psilocin. Het voelde wel meer aan als één stof en niet als een mengsel van stoffen en daardoor was het toch wel enigszins te onderscheiden van een paddotrip. Maar zelfs Shulgin twijfelt of men het verschil tussen psilocin en 4-HO-MET zou merken tijdens een klinische dubbelblind studie.

Trippen van paddos is voor mij de nummer 1 ervaring. Daarom ben ik best wel enthousiast over deze stof, bij gebrek aan synthetische psilocin is dit bij uitstek het stofje om de mogelijkheden van psilocin te verkennen.

Zijn er sinds 2013 nog meer mensen die dit geprobeerd hebben?

#11 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 04 June 2016 - 11:08 PM

Ik heb het inmiddels iets van 3x gedaan. Elke keer tussen iets van 12 en 18mg.

Het onderscheid tussen 4-ho-met en paddenstoelen vond ik ook erg moeilijk te maken.

Wat mij vooral opviel was de ontzettende snelle onset en come-up. Elke keer lag ik binnen een uur op bed waarbij ik het eerste uur eigenlijk niet van m'n plek kon komen.

Vrij intens en best wel desoriënterend. Daarna was de werkings-duur relatief kort, zeg 4 uur maximaal.

Overall een soort gecomprimeerde versie van een paddo-trip, maar wel met hetzelfde golvende character waarbij de effecten langzaam weg-ebben en weer terug komen.

Waarschijnlijk komt dit deels doordat het zuiver in een capsule zit in plaats van in een paddenstoel die verteerd moet worden.

Hoewel het bij mijn vriendin overigens een stuk langer duurde om op te komen (metabolisme? maaginhoud?), waardoor we helaas niet tegelijk op de piek zaten.

#12 Dr. Paddo!

Dr. Paddo!

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 127 posts

Posted 19 June 2016 - 04:36 PM

Interessant goedje wel en niet eens duur! Het proberen wel waard dus..

#13 Evertt

Evertt

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 193 posts

Posted 26 June 2016 - 10:30 AM

Hebben mensen hier ook geprobeerd om 4-ho-met te combineren met (een variant van) mdma? Ik ben erg benieuwd of dat een soort ultieme liefdevolle trip kan geven.

Done: Alcohol, THC, MDMA, Truffels, LSD, DMT, Paddo's, N2O, Concerta 36, Racetams, Dextro-Amfetamine, MDAI, GHB, Morfine, Salvia, Nootropics (aka smart drugs)
To do: MDA, MDMAI, Mescaline, Muscimol (aka Amanita Muscaria), 5-MeO-DMT, (5-MeO)-DPT, (5-MeO)-AMT, (5-MeO)-DIPT (aka foxy), (5-MeO)-MIPT, 4-HO-MET

Op zoek naar de ultieme seks drug/combo en naar de ultieme euforische/liefdevolle drug/combo.

#14 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 26 June 2016 - 05:25 PM

Ik denk dat een dergelijk ervaring niet heel anders zal zijn dan de 'standaard' HippyFlip.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#15 Dr. Paddo!

Dr. Paddo!

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 127 posts

Posted 20 January 2017 - 04:31 PM

Heb een tijd geleden capsules gemaakt van 16mg. Dat lijkt me wel een mooie dosis en was een goeie om de aangekochte 50mg in 4-en te delen. Heb nog een klein restje over waarbij ik net over de treshold moet komen. Misschien dat ik die morgen wel neem om te genieten van een mooie winterse wandeling. De 16 pak ik binnenkort met een maat van me. Zal uiteraard een reportje maken.

#16 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 21 January 2017 - 11:35 AM

16mg is wel echt meer dan genoeg hoor, zoals je ook hier kunt zien in de 'sterk' categorie.

Wellicht voor je eerste probeersel toch iets van 10-12mg pakken. Ik ben elke keer 4-ho-met wat van m'n sokken geblazen omdat het zo snel/intens op kan komen.

Succes in ieder geval en laat ons weten wat je bevindingen zijn.

#17 Dr. Paddo!

Dr. Paddo!

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 127 posts

Posted 21 January 2017 - 02:01 PM

Vind het wel lastig met die dosering. Want als ik bijvoorbeeld hier kijk dan is het nog maar net een normale dosis. Ik heb fumaraat, dus volgens mij komt de werkelijke hoeveelheid 4-ho-met zelfs nog wat lager uit toch?

#18 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 22 January 2017 - 01:37 PM

Maar in geen van de beide gevallen staat er of het van de vrije base is, fumaraat, of een ander zout. Dat maakt al snel een paar milligram uit..

Bovendien zijn dit doseringen gebaseerd op gebruikers report en er wordt van zuivere 4-OH-MET uitgegaan, maar dat hoeft lang niet het geval de zijn. Een 5% onzuiverheid geeft al een 5% verschil in dosis (uiteraard)

En dan komt er nog eens het probleem van hoe nauwkeurig zijn de doseringen afgewogen waar dit op gebaseerd is??

En hoe nauwkeurig kan je zelf afwegen??

M.a.w. 12 of 16mg zie ik niet als een groot verschil, als zijn als advies dosering online.

(Beste is natuurlijk om zelf je dosis langzaam omhoog te werken.)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#19 Spekkie

Spekkie

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 33 posts

Posted 09 October 2017 - 01:49 PM

Ik heb van het weekend hier ook 100mg van mogen ontvangen. Echter vind ik het een beetje lastig wat de dosering nou is. Op psychonautwiki is een common dose orale 15-25 mg. Op erowid staat er bij oral 8-15 mg voor een common dose.

Uit de post van Phlogiston zie ik dat het te maken kan hebben op wat voor zout(?) het zit? Als ik weet of het fumaraat of een vrije Base is zou ik hieruit kunnen opmaken wat de ideale dosis is? Als het goed is staat die info wel op de seal volgens mij.

#20 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 09 October 2017 - 07:51 PM

Het fumaraat maakt het stofje wat zwaarder en zal daarmee dus de dosering wat verhogen. Het is precies uit te rekeningen hoeveel zwaarder, als je uitgaat van dat 1 fumaraat 2x 4-HO-MET kan binden, maar afhankelijk van hoe het gemaakt is kan het formeel uit komen op alles tussen de 1 en 2x, wat het al lastiger maakt. Bovendien staat op erowid en de psychonautwiki niet vermeld of de doseringen op het zout of vrije base gebaseerd zijn!

In TiHKAL staat een dosis van 10-20mg en uit de synthese valt af te leiden dat het de vrije base is, dus dat lijkt me de meest betrouwbare richtlijn.

Bovendien is de intensiteit van de ervaring niet alleen afhankelijk van de dosering, als jij twee keer dezelfde dosis zou nemen, dan kan de ene ervaring een milde ervaringen zijn, terwijl de volgende keer het opeens heel intens kan zijn.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users