DOMhet officiele DOM-topic!
Posted 27 July 2010 - 07:14 PM
Drugs against War
... R.I.P. Toasted ...
Posted 27 July 2010 - 07:55 PM
Een psychedelicum haalt iets wat in je zit naar boven. De stof bepaald de ervaring niet, maar jou geest. Elke stof is een sleutel die een ander deel van jou aan de oppervlakte brengt. DOM brengt de grimmigheid die in Immad zit naar boven, terwijl die grimmigheid misschien niet zo aanwezig is bij Poelster en Francois.
"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -
Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.
Niks overleeft het leven.
Posted 28 July 2010 - 01:41 PM
En ja, het is echt DOM (laten testen). Na m'n eerste trip twijfelde ik daar een beetje aan, aangezien ik had verwacht dat het veel langer zou duren. Het is ook vrij visueel bij mij op ~5 mg. Volgens mij reageer ik er gewoon apart op.
Ik ben benieuwd naar 2C-E.
Posted 28 July 2010 - 04:13 PM
^Ik betwijfel of dat alles is; bij andere psychedelica heb ik dat effect niet op die manier.
Elke stof is een sleutel die een ander deel van jou aan de oppervlakte brengt.
"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -
Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.
Niks overleeft het leven.
Posted 29 July 2010 - 01:21 AM
De drug opent een deurtje bij je en daar zitten globaal gezien dezelfde verschijnselen achter, maar de manier van ervaren is door karakter, verleden, instelling etc. bij iedereen anders.
Posted 29 July 2010 - 06:51 AM
DOM is voor mij het enige trip middel waar ik echt nul paranoia mee ervaar.
Heb me zelfs eens onder invloed van DOM 's morgens in een hotel aan de ontbijttafel, na een goa feest,
gemengd in een discussie over het omvallen van de FORTIS bank met een groepje bankiers.
Dat is iets wat ik normaal nooit zal doen, ik kreeg nog gelijk ook

Goed te weten dat het best verschillend kan uit pakken.
Posted 29 July 2010 - 08:15 AM
Dat klopt, maar de mate waarin kan aan het middel liggen. Niet dat ik vies ben van flink wat cynisme, maar dit werd soms wel iets te gortigĀ^Ik betwijfel of dat alles is; bij andere psychedelica heb ik dat effect niet op die manier.
Elke stof is een sleutel die een ander deel van jou aan de oppervlakte brengt.

Posted 10 August 2013 - 11:50 AM
[Poelster: Topic merged met bestaande topic]
2,5-Dimethoxy-4-methylamphetamine (DOM; known on the street as STP, standing for "Serenity, Tranquility, and Peace") is a psychedelic and a substituted amphetamine. It was first synthesized by Alexander Shulgin, and later reported in his book PiHKAL: A Chemical Love Story.
History
In mid-1967, tablets containing 20 mg (later 10 mg) of DOM were widely distributed in the Haight-Ashbury District of San Francisco under the name of STP. This short-lived appearance of DOM on the black market proved disastrous for several reasons. First, the tablets contained an excessively high dose of the chemical. This, combined with DOM’s slow onset of action (which encouraged some users, familiar with drugs that have quicker onsets, such as LSD, to re-dose) and its remarkably long duration, caused many users to panic and sent some to the emergency room. Second, treatment of such overdoses was complicated by the fact that no one at the time knew that the tablets called STP were, in fact, DOM.
Effects
Effects of this drug include substantial perceptual changes such as blurred vision, multiple images, vibration of objects, visual hallucinations, distorted shapes, enhancement of details, slowed passage of time, increased sexual drive and pleasure, and increased contrasts. It may also cause pupillary dilation and a rise in systolic blood pressure.
Toxicity
Very little is known about the toxicity of DOM. According to Shulgin, the effects of DOM typically last 14 to 20 hours, though other clinical trials indicate a duration of 7 to 8 hours.
PiHKAL
DOSAGE: 3 - 10 mg.
DURATION: 14 - 20 h.
Clinical studies have documented the rapid tolerance development from repeated exposures to DOM. Five volunteers were given 6 milligrams daily for three days. Objectively, psychological tests showed a decrease in responses. Subjectively, all found extremely intense effects on the first day, and all but one found it unpleasant. By the third exposure on the third day, all had diminished responses, ranging from only "moderately strong" to "felt absolutely nothing." One actually slept during the experience on the third day.
(with 4 mg) The first four hours were largely directed to the body. There was a shuddering, and a tight jaw, and I am not particularly motivated to talk to anyone. It is more arousing (like amphetamine) than depressing (like phenobarb). I am feeling just a little sick at the three hour point, but a bit of regurgitation clears this up. Then at the fourth hour, it went totally outside of me. I saw the clouds towards the west. THE CLOUDS!!! No visual experience has ever been like this. The meaning of color has just changed completely, there are pulsations, and pastels are extremely pastel. And now the oranges are coming into play. It is a beautiful experience. Of all past joys, LSD, mescaline, cannabis, peyote, this ranks number one. Normally I have no color effects with mescaline. A dynamic experience. Feels good, too.
(with 5 mg) There was the magnification of light, color and odors. It was all very pleasant and beautiful, except that I had an overwhelmingly negative feeling. This at times grew to considerable intensity, and I feel it was clearly due to anger. At times the negativity disappeared completely, and I broke into the most enjoyable, even hilarious experiences. I alternated about 50-50 between joy and discomfort. As the evening drew on, I became withdrawn and pensive. It seemed clear that I had made all the wrong decisions--choice of partner, place to live, isolation, no meaningful activity. The greatest shocker was that my practice of meditation, which is one of my central focuses, and which I thought had brought me much peace and understanding, seemed to be a delusional solution to my unhappiness and isolation. The experience continued unabated throughout the night with much tension and discomfort. I was unable to get any sleep. I hallucinated quite freely during the night, but could stop them at will. While I never felt threatened, I felt I knew what it was like to look across the brink to insanity.
Bronnen
- PiHKAL
------------------------------------------------------------
Ik ben al een langere tijd in het bezit van twee blotters van 5mg DOM en kan vrij weinig ervaringen op Nederlandse fora vinden wat betreft deze substantie. Ik vroeg mij af of er wellicht mensen zijn die ervaring hebben met deze substantie en zijn duur, de rapporten erover verschillen nogal en het blijft natuurlijk niet uit te sluiten dat wellicht andere DOx substanties als DOM verkocht zijn in het verleden. Ik ben zelf nog aan het wachten op de juiste gelegenheid gezien de duur om de stof uit te proberen.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Posted 10 August 2013 - 01:01 PM
Ik heb het ongetwijfeld eerder in dit topic gezegd, maar voor mij is DOM een soort van LSD-light. De effecten zijn een stuk meer stuurbaar, de visuele effecten zijn wat milder en de werkingsduur is vergelijkbaar, als in een trip van 6-8 uur en dan een paar uur na stimulatie.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik enkel maar dosering van 5 en 7.5 mg heb gehad en nooit hoger, wellicht dat het dan niet perse LSD-light meer is, maar meer LSD-like. De keren dat ik 5 mg nam vond ik het prettigste, zowel tijdens een festival als wel lekker door het bos slenteren. De dosering van 7.5 mg vond ik beide keren dat ik heb gedaan toch een beetje zwaar op het lichaam, vandaar dat ik ook niet hoger ben gegaan.
Drugs against War
... R.I.P. Toasted ...
Posted 10 August 2013 - 01:27 PM
Toch al een topic hier over DOM, via de search kreeg ik 'no results' terug. Zal wellicht eraan liggen dat het drie letter search terms zijn.
Jouw beschrijving klinkt wel goed Poelster, zodra ik het ga proberen was ik ook van plan om te beginnen met 5 mg. Wat ik zo gelezen heb zijn hogere doseringen inderdaad al sneller potentieel voor slechtere ervaringen. Heb je de na stimulatie als onprettig ervaren, heb je misschien ook iets van vasoconstriction gemerkt of ander lichamelijke klachten? Sommige mensen beschrijven het als dat ze uiteindelijk wel beetje klaar ermee zijn en benzo's gebruiken om er een einde aan te maken. Zelf heb ik richting het einde van LSD trips wel vaker problemen in de schouder-nek regio, echter was ik hiervoor al magnesium geadviseerd die ik nog moet proberen in deze combinatie.
Ik heb op LSD vrij weinig visuals en hoop erop dat DOM misschien iets levendiger is in dat aspect. Klinkt in ieder geval als een leuke ervaring en een leuke afwisseling van de zoveelste LSD ervaring
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Posted 10 August 2013 - 02:03 PM
Het is een kwestie van goed plannen, net zoals met een LSD ervaring. Als je het laat op de middag neemt, dan kan de na stimulatie zeker de nacht rust verstoren. Maar vervelend heb ik het nooit gevonden. Wel af en toe het inderdaad eerder afgebroken met een benzo, maar dat was niet direct omdat het vervelend was, maar gewoon omdat de 'echte' trip over was en ik aan wat nachtrust toe was. Maar hetzelfde geld voor LSD, dat ook vaak genoeg afgebroken met ene benzo omdat ik wou slapen, niet perse omdat ik de na stimulatie vervelend vond.
Ik kan me niet meer herinneren dat ik lichamelijk klachten had, dus waarschijnlijk niet Volgens mij valt de vasoconstrictie met DOM ook behoorlijk mee.
Maar ik kan je zeker aanraden om dit topic eens goed door te nemen, mits je dat nog niet had gedaan..
En voor de volledigheid, hier ook de link naar de DHPedia pagina van DOM;
Drugs against War
... R.I.P. Toasted ...
Posted 06 September 2013 - 01:14 PM
Eerste trip op 5 mg is goed bevallen. Ik heb vannacht rond een uur of 5 een zegel DOM van 5mg 30 minuten onder mijn tong gehouden. Het is nu 13:55 en ik voel nog steeds de trip mindset gecombineerd met vermoeid van 24 uur wakker zijn. De mentale staat vond ik enorm veel gelijkenis met LSD vertonen wat voor mij een pluspunt is, wat betreft body load heb ik tot nu toe vrij weinig gemerkt maar ik moet wel erbij vermelden dat ik 4x100mg magnesium glycinate op voorhand heb ingenomen en voldoende water heb gedronken. Ik had een iets meer speedy-edge verwacht aan de hele trip maar deze valt voor mij reuze mee, wellicht vanwege de voorzorgsmaatregelen en trip voorbereiding als mede het warme weer die hier een rol in spelen.
Wat betreft body load is het voornaamste symptoom wat ik voel hele lichte druk en vage tinteling in mijn handen en voeten mogelijk door vasoconstriction. Ik ervaar het niet als onaangenaam en valt eigenlijk alleen op als ik mijn aandacht volledig richt op de sensaties van mijn lichaam.
Helaas is de magie van echte visuals al een tijdje verdwenen voor mij bij het gebruik van LSD. Ook op DOM heb ik helaas niet veel bijzonders meegemaakt. Ik denk dat experimenteren met doseringen richting de 10mg wellicht meer het kaliber trip zijn waar ik naar op zoek ben. Het verdubbelen van de dosis van 5mg naar 10mg zie ik niet direct zitten zonder tussen stappen in verband met de onbekendheid van de dose-response curve. Bij LSD weet ik dat ik als verdubbel wel ongeveer wat mij te verwachten staat, echter of de curve van DOM een zelfde model volgt is mij onbekend.
Posted 11 September 2013 - 09:23 PM
Helaas is de magie van echte visuals al een tijdje verdwenen voor mij bij het gebruik van LSD.
Ik heb ook al tijd geen visuals meer. Hoe ervaar jij de afwezigheid v visuals.... heb je er voor je gevoel iets voor in de plaats gekregen? Hoe ervaar je het verschil... aanwezigheid vs afwezigheid?
Posted 12 September 2013 - 04:28 PM
hoe verdwijnen visuals bij lsd?
Posted 12 September 2013 - 07:03 PM
Visuals verdwijnen niet voor lsd specifiek, maar meer in het algemeen voor alle psychedelica. iig voor mij. Hoe Claviceps verminderde magie van visuals bedoelde vroeg ik me af. Al jaren heb ik geen visuals meer. Aan de ene kant heel jammer, omdat ik visuals altijd super gevonden heb... de verschillen tussen harmaline/ ayahusca / paddo's / cactus etc... overeenkomsten. Sinds ik ze niet meer heb realiseer ik me ook wel dat visuals op of of andere manier afleiden van de essentie van de flow. Maar het blijft jammer
Posted 13 September 2013 - 08:14 PM
Ik heb eergisteren 10mg DOM geprobeerd wat inderdaad zoals vele mensen ook verkondigen nogal een redelijk zware body load heeft. Zelfs de dag erna merkte ik het nog redelijk in de vorm van druk op de borstkast en tintelingen en verstijving bij verschillende spieren. Ik had gepreload met magnesium in de hoop dat dit wellicht net als bij LSD wat van deze edge eraf zou nemen, echter heeft het vrij weinig uitgehaald. Verder niet direct spectaculaire effecten gehad of het gevoel gehad dat de trip te hard ging. Het was dus wel een leuke trip, alleen de body load is gewoon wat minder eraan bij hogere doseringen.
Off-topic:
Ik heb nooit bijzonder veel visuals gehad op LSD, daarin tegen op paddo's en truffels wel nog steeds. Meestal ervaar ik een kaleidoscope aan kleuren en fractals op paddo's en truffels bij hogere doseringen. Visuals op LSD zijn voor mij meestal geweest dat dingen er vloeibaar en golvend begonnen uit te zien en 1x tijdens een extreme trip dat er een tijdsloop ontstond. Kort uitgelegd hield dat in dat scenes van een film zich begonnen te herhalen en hetzelfde wat betreft muziek die ik naderhand had op gezet. Hoe lang dit heeft aangehouden is moeilijk te zeggen omdat ik onder invloed was en tevens ook alweer lang geleden is.
Ik heb altijd al een hogere drempel gehad voor psychedelica en mijn laatste paar LSD trips waren ook niet van een bijzonder hoge dosering. Wellicht dat bij hogere doseringen er weer visuals aanwezig zijn. Het voornaamste aan een LSD trip dat ik leuk vind is de mindset en daar doe ik het dan ook voor.
@2_muffins: Ik geloof niet dat er direct een wetenschappelijke verklaring voor is. Je zou kunnen speculeren dat veelvuldig gebruik voor zowel een mentale tolerantie zorgt als mede dat wellicht op biologisch niveau er ongevoeligheid of vermindering plaats vind op het niveau van de receptoren bijvoorbeeld. Alhoewel dit zeker niet de enige factor zal zijn.
Posted 19 April 2014 - 10:17 AM
Zo, 4-5 mg DOM down the hatch, ter ere van bicycle day!
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users