Jump to content

Photo

Over vier weken weer mdma? Of niet?

• Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 Moonshine

Moonshine

is goed bezig

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 426 posts

Posted 05 June 2008 - 12:29 PM

Afgelopen weekend een superleuk feestje gehad. Echter voor mijn doen vrij heavy met op het feest amfetamine en mdma en naderhand wat ketamine en ghb. Tussen die keer en de keer ervoor zat zes weken en ik merkte deze keer al dat de kater zeker een dag langer was en dat ik nu nog een downig gevoel heb.

Echter over vier weken is AWA Fs alweer en ik heb daardoor toch wat dubbele gevoelens. Want ik weet van mezelf dat ik feesten met middelen toch echt veruit het leukst vind, maar heb ook geen zin in een NOG langere nasleep. Daarnaast merkte ik dat op het feest van afgelopen weekend de verliefde gevoelens ook niet echt super waren, vooral wazig

Hoe pak ik dit het beste aan, hoe vul ik mijn serotoninevoorraden weer maximaal aan en zet ik die receptoren weer rechtop? :D

Of zijn er andere leuke middelen het overwegen waard waarvan ik wel in de 'hogere sferen' kom maar niet gebruik maak van dezelfde 'buffers'? Ben benieuwd hoe jullie zoiets oppakken :)
Aleyhup

#2 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 05 June 2008 - 12:50 PM

Had je het voorlaatste feestje ook dezelfde middelen op, of toen alleen mdma. Dat kan de langere brakheid natuurlijk verklaren. Pep, mdma, ket en G is natuurlijk wel wat anders dan alleen mdma. Ik kan me, gezien de pep, ook voorstellen dat je alcohol gebruik misschien hoger lag, wat je extra brakheid kan verklaren.

In dit topic komt naar voren wat je kan doen om je serotonine weer op niveau te krijgen. 2 posts van Sonic_Steph uit dat topic:

[...] Zelf gebruik ik L-Tryptofaan met vitamine B6 om de dagen erna (zo'n 3 nachtjes) goed (=diep en zonder wakker worden) te kunnen slapen. Om mijn serotonine tekort te boven te komen gebruik ik (onder andere) rhodiola rosea. Dat werkt erg goed!

[...] L-Tryptofaan bij de cleverstore. Daar zit vaak geen vitamine B6 bij, wat je lichaam wel nodig heeft om de L-trypto om te kunnen zetten naar 5-HTP, dat is een voorloper van de neurotransmitter serotonine. Daarom neem ik de L-Trypto samen met VitB6 in. Die B6 is te koop in cappies van 100mg, da's wel genoeg.

Wat betreft de Rhodiola Rosea, dat is een adaptogeen afkomstig uit Siberië. Wordt ook wel de Siberische ginseng genoemd, maar ik vind het beter dan ginseng. Er is door de Russen erg veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, onder andere voor hun ruimtevaartprogramma. Het bleek dat het het serotonineniveau in de hersenen op een adaptogene wijze verhoogt, het werkt als anti-depressivum, bij (duur)sporters verhoogt het het uithoudingsvermogen en tijdens studie e.d. verhoogt het het concentratievermogen. Helaas heb ik niet zo snel referenties, maar google it and you will find.

Onlangs heb ik gelezen dat er een onderzoekje is gedaan bij muizen, die dagelijks een kleine hoevelheid Rhodiola kregen toegediend; zij leefden statistisch gezien significant langer dan de controlegroep.

Rhodiola kun je krijgen bij reformzaken enzo, maar is ook prima via internet te krijgen, en het staat niet op de dopinglijst!

Voorzichtigheid is geboden: neem GEEN Rhodiola vóórdat je MDMA gaat nemen, iig niet tot 6 uur vantevoren. Je kunt namelijk er namelijk het serotoninesyndroom van krijgen, trouwens dat gebeurt ook als je gaat 'predosen' met L-trypto. Erna nemen kan wel, maar dan heb ik het over 'the day after', als je serotonine voorraad al sterk verminderd is. Be safe!

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar het klinkt goed.
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#3 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2422 posts

Posted 05 June 2008 - 12:57 PM

Voor zover ik weet is een van de mechanismen waardoor mdma neurotoxisch is dat cellen, als ze al hun serotonine opgemaakt hebben, dopamine opnemen ipv serotonine en dat dat mbv mao-b omgezet wordt in reactieve varianten, wat niet bepaald prettig is voor de cel. Door dmv pep je dopaminespiegels flink te boosten geef je dit mechanisme een flinke duw in de rug, wat de extra brakheid misschien zou kunnen verklaren.

#4 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7682 posts

Posted 05 June 2008 - 01:13 PM

^^ Goede punten van Immad.

Maar als je zelf zegt dat je nogal veel amfetaminen én mdma hebt gebruikt, lijkt het me niet zo moeilijk te verklaren waarom je zo'n kater hebt.

En je wordt natuurlijk ook een dagje ouder. :blink: Als je je over een maand een beetje inhoudt, zou het wel moeten kunnen, me dunkt. Al leert de ervaring dat als je dat magische gevoel van mdma kwijt bent, het er niet echt rielekster van wordt om extra veel te nemen... maar dat ben ik.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#5 Moonshine

Moonshine

is goed bezig

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 426 posts

Posted 05 June 2008 - 01:13 PM

Rhodiola Rosea is toch het kruid waar 5-htp uit gewonnen wordt? Ik heb ooit eens wat onderzoek gedaan naar het verschil tussen l-trypto en 5htp en welke je het beste kan nemen, maar kwam er niet uit.

Voorstanders van het 5htp kamp beweerden dat l-trypto niet voorbij de bloed/hersenbarriere kwam en bijna volledig in je lichaam wordt omgezet.

L-trypto met b6 is dus een optie en dan vrolijk de hele maand er mee aan de slag. Alleen dat is geen oplossing voor de receptoren :blink:

@ Immad: klopt mdma is ook enigzins van invloed op de dopamine(receptoren), volgens mij is dat ook de reden dat je mdma nog wel enigzins voelt als je uren later alsnog wat neemt terwijl je serotonine op is. Het tweede gedeelte van je reply snap ik niet helemaal.

edit: optie zou dus zijn om alleen voor de amfetamine te gaan met wat blowerij oid ;)

edit2: zijn er eigenlijk tegenwoordig waardige vervangers van mdma?
Aleyhup

#6 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7682 posts

Posted 05 June 2008 - 01:42 PM

Rhodiola Rosea is toch het kruid waar 5-htp uit gewonnen wordt? Ik heb ooit eens wat onderzoek gedaan naar het verschil tussen l-trypto en 5htp en welke je het beste kan nemen, maar kwam er niet uit.

DUDE!

Check dit topic! Je bent eigenlijk al te laat ben ik bang, maar voor zover ik weet willen zij onderzoek doen naar tryptophan ter bestrijding/voorkoming (weet niet precies eigenlijk) van de mdma-kater.

Stuur ze sowieso effe een mailtje (zeg maar dat je via DHP en OPEN komt :blink: ) om te vragen of ze nog mensen zoeken. Kan je met een gerust hart mdma/amphs nemen, met in je achterhoofd de wetenschap dat je de wetenschap dient!

Yeah! Da's pas verantwoordelijk drugsgebruik!

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#7 gekke henkie

gekke henkie

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 509 posts

Posted 05 June 2008 - 03:23 PM

*Springt op zijn stokpaardje*

Lsd misschien een idee? Op mdma verlies ik altijd m'n ritmegevoel en dat danst niet lekker, lsd daarentegen...
Geen kater, geen nare lichamelijke bijeffecten en je eetlust blijft intact. Waarom doen mensen eigenlijk nog andere drugs? :blink:

#8 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 05 June 2008 - 03:34 PM

Heftige combi zeg.. Kan me inderdaad voorstellen dat dat ook enigszins bijdraagt aan het katerige gevoel..

Ik heb zelf nog nooit last gehad van die MDMA dip na het weekend.. Heb mijn uitstapjes dan ook altijd redelijk gespreid gehouden (minimaal 2 maanden ertussen).. Als je slechts MDMA gebruikt op het volgende feest lijkt het me geen onoverkomelijk probleem.. Wordt het weer zon explosieve combi, lijkt het me niet onmogelijk dat het toch weer een dipje op zou leveren.. Maar ja.. dat zeg ik gebaseerd op mijn gevoel, niet uit ervaring..

Veel plezier in ieder geval!
"A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world..."

#9 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7682 posts

Posted 05 June 2008 - 04:04 PM

*Springt op zijn stokpaardje*

Lsd misschien een idee? Op mdma verlies ik altijd m'n ritmegevoel en dat danst niet lekker, lsd daarentegen...
Geen kater, geen nare lichamelijke bijeffecten en je eetlust blijft intact. Waarom doen mensen eigenlijk nog andere drugs? :blink:

Geen idee! ;)

2C-B is trouwens ook een goeie... en voor iets minder trippy's zouden veel mensen je methylone aanraden. beta-ketone-MDMA = bijna hetzelfde, maar dan toch net anders. Anders butylone (geen ervaring mee), maar daar ga je moeilijkheden mee krijgen om het te vinden.

Thank you, the mdgt.

#10 rhodes54

rhodes54

Unmistakably Apparent

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 274 posts

Posted 06 June 2008 - 10:21 AM

Ik ben toevallig enkele weken geleden begonnen met Rhodiola Rosea + 5-htp capsules om het stoppen met Prozac op te vangen. Alleen Rhodiola gebruiken werkte bij mij niet afdoende, in combinatie met 5-htp werkt het wel goed.

Alleen is 5-htp niet een MAO-i? Dat zou betekenen dat ik moet oppassen met psychedelica. Weet iemand toevallig hoe lang het duurt voordat 5-htp is uitgewerkt en je weer veilig psychedelica kunt nemen?
Bier, Sigaretten en Mannenmuziek

#11 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2422 posts

Posted 06 June 2008 - 10:33 AM

Voor zover ik weet is 5-htp een precursor voor serotonine en heeft het verder vrij weinig met MAOi's te maken.

#12 rhodes54

rhodes54

Unmistakably Apparent

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 274 posts

Posted 06 June 2008 - 11:17 AM

Voor zover ik weet is 5-htp een precursor voor serotonine en heeft het verder vrij weinig met MAOi's te maken.

Zou kunnen hoor. Ik kan mijn opmerking ook niet onderbouwen. Ik kom alleen zoveel verschillende verhalen op internet tegen dat ik niet weet wat nou klopt.
Bier, Sigaretten en Mannenmuziek

#13 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 06 June 2008 - 12:52 PM

page heeft hier ooit eens een paar abstracts gepost van onderzoeken waaruit bleek dat het enzym tryptofaan hydroxylase (verzorgt de omzetting van tryptophaan naar 5 htp) tot wel 2 weken na mdma gebruik nog ernstig downgereguleerd cq geinhibeerd kan zijn. Dit houd in dat de effectiviteit van supplementatie met l-tryptofaan in deze periode op z'n minst twijfelachtig is

bovendien is l-trypto natuurlijk een ordinair aminozuur waarvan de bulk door je lichaam in de eiwitsynthese zal worden gebruikt en slechts een erg klein deel uiteindelijk wordt omgezet tot serotonine.

ik heb zelf toen ik nog (te) vaak mdma gebruikte ook geexperimenteerd met allerlei pre en post loading supplementen om te trachten de kater en de tolerantie te verminderen maar eigenlijk nooit een echt significant verschil gemerkt.

maar 4 weken rust tussen je gebruik moet toch geen probleem zijn voor een keertje lijkt me.

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#14 Pak Suiker

Pak Suiker

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 114 posts

Posted 26 January 2009 - 12:03 PM

Anders butylone (geen ervaring mee), maar daar ga je moeilijkheden mee krijgen om het te vinden.

Sorry voor het kicken van dit oude topic, maar ik kwam dit toevallig tegen en kon het niet laten erop te reageren. :)
Butylone valt best te vinden overigens, maar dat terzijde.
Ik wil even ontkrachten dat butylone op MDMA zou lijken, het lijkt -voor zover ik kan zeggen met die enkele ervaring- meer op 4-fluoramfetamine.
Na het nemen ervan was ik namelijk in ieder geval een uurtje of 12 á 14 zoet met klaarwakker zijn, iets dat (ik in ieder geval) eigenlijk niet heb met MDMA.
Ook was duidelijk merkbaar dat het empathische "MDMA-achtige" alleen de eerste tijd voelbaar was, geen idee of dit een feit is, een waarnemening/inschatting is het sowieso.

Just my 2 cents. :(

#15 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 15 January 2012 - 10:58 AM

Hey,

Is het niet beter om overdag rhodiola rosea te nemen en 's avonds pas 5HTP? Zou je bv met melatonine kunnen mixen.

Ben erover aan 't denken om rhodiola te nemen. Dacht dat hier geopperd was dat 't msch maoi-werking heeft, maar vind dat echter niet terug op 't forum.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users