Had je het voorlaatste feestje ook dezelfde middelen op, of toen alleen mdma. Dat kan de langere brakheid natuurlijk verklaren. Pep, mdma, ket en G is natuurlijk wel wat anders dan alleen mdma. Ik kan me, gezien de pep, ook voorstellen dat je alcohol gebruik misschien hoger lag, wat je extra brakheid kan verklaren.
In dit topic komt naar voren wat je kan doen om je serotonine weer op niveau te krijgen. 2 posts van Sonic_Steph uit dat topic:
[...] Zelf gebruik ik L-Tryptofaan met vitamine B6 om de dagen erna (zo'n 3 nachtjes) goed (=diep en zonder wakker worden) te kunnen slapen. Om mijn serotonine tekort te boven te komen gebruik ik (onder andere) rhodiola rosea. Dat werkt erg goed!
[...] L-Tryptofaan bij de cleverstore. Daar zit vaak geen vitamine B6 bij, wat je lichaam wel nodig heeft om de L-trypto om te kunnen zetten naar 5-HTP, dat is een voorloper van de neurotransmitter serotonine. Daarom neem ik de L-Trypto samen met VitB6 in. Die B6 is te koop in cappies van 100mg, da's wel genoeg.
Wat betreft de Rhodiola Rosea, dat is een adaptogeen afkomstig uit Siberië. Wordt ook wel de Siberische ginseng genoemd, maar ik vind het beter dan ginseng. Er is door de Russen erg veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, onder andere voor hun ruimtevaartprogramma. Het bleek dat het het serotonineniveau in de hersenen op een adaptogene wijze verhoogt, het werkt als anti-depressivum, bij (duur)sporters verhoogt het het uithoudingsvermogen en tijdens studie e.d. verhoogt het het concentratievermogen. Helaas heb ik niet zo snel referenties, maar google it and you will find.
Onlangs heb ik gelezen dat er een onderzoekje is gedaan bij muizen, die dagelijks een kleine hoevelheid Rhodiola kregen toegediend; zij leefden statistisch gezien significant langer dan de controlegroep.
Rhodiola kun je krijgen bij reformzaken enzo, maar is ook prima via internet te krijgen, en het staat niet op de dopinglijst!
Voorzichtigheid is geboden: neem GEEN Rhodiola vóórdat je MDMA gaat nemen, iig niet tot 6 uur vantevoren. Je kunt namelijk er namelijk het serotoninesyndroom van krijgen, trouwens dat gebeurt ook als je gaat 'predosen' met L-trypto. Erna nemen kan wel, maar dan heb ik het over 'the day after', als je serotonine voorraad al sterk verminderd is. Be safe!
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar het klinkt goed.
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -
"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -
Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.
Niks overleeft het leven.