Posted 30 May 2008 - 01:38 AM
Lerez en ik hebben zojuist onze n,nDMT ontmaagding ondergaan, alleen was het niog geen 'breakthrough'. Misschien dat het er ook mee te maken heeft dat we allebei een drukke dag hadden gehad, tentamen, scripties afronden etc, maar het was - zoals vaak te lezen is - moeilijk om de rook goed naar binnen te krijgen. Na een eerste hijs ben je al goed vaag, en dan neem je een tweede, en ben je nog vreemder. Maar toen had ik het dillema of ik nou beter snel nog een hijs moet nemen, die misschien minder dik zou zijn dan de vorige; of dat ik die dikke beter heel lang in kan houden. (ik had zelfs het idee dat hij al op zou zijn, en dat het zonde zou zijn om uit te blazen).
Dus het komt er eigenlijk op neer of het nou een kwestie is van snel veel korte hijsen nemen, of elke hijs max inhouden, en dan met alle wilskracht nog een nemen.
Er zit ook zeker wel enige angst bij om echt over die drempel te gaan, en dat je niet zo snel heel erg hard die drang hebt om nog een keer hard aan die pijp te lurken terwijl je al aan het smelten bent.
Het waren trouwens wel enorm mooie en complexe visuals die ik had. Ingewikkeld, veel patroontjes, vreemde gangen waarin allerlei uiterst bizarre vormen dropen, met extreme synergie met de muziek. Alleen mijn normale verstand was veel te veel aanwezig met zijn 'wat is dat, wat gebeurd er met de muziek, raar, waarom houdt ik me kop niet, en kijk ik niet, nou heb ik alweer wat moois gemist, ik ben de draad kwijt', waardoor ik niet echt mee gegrepen kon worden. Als je echt goed genoeg rookt, is het dan nog mogelijk om het tegen te houden? Want ik heb toch altijd onbewust een beetje een rem op de ervaring, terughoudendheid om echt 'los' te laten. In een normale trip, met een opkomst, een piek, en een afterglow, zit dit altijd in een proces verwikkeld, waardoor ik dit proces van loslaten heel bewust ervaar en stapje voor stapje meemaak, waardoor het ook zo leerzaam is. Maar met dit is het zo onmiddellijk, terwijl ik mentaal heel erg 'nuchter' bleef op een zeer rare manier, zodat het moeilijk was om op te lossen zeg maar.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life