Jump to content

Photo

DMT rooktechniekWat is de beste manier om DMT te roken?

• Please log in to reply
225 replies to this topic

#1 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 15 May 2006 - 10:43 AM

Wel, ziehier.
Tot voorkort had ik een ideale manier om dmt (voornamelijk 5meo) te roken... Zie het plaatje hieronder. (dmt zit overigens tussen twee lagen as...)
Posted Image
Maar afgelopen zaterdag heb ik tot twee keer toe redelijk goede hoeveelheden n'n-dmt gerookt, zonder noemenswaardig succes. Ik rookte het in een Smoke Bubble: Posted Image
en het nadeel daarvan was dat op het moment dat ik de aansteker onder de dmt hield, het spul onmiddelijk smolt en zich daarna door de hele bubble verspreidde. Als je dan zit te hijsen en ondertussen ook nog op moet letten waar je de aansteker precies moet houden, omdat de dmt zich door de hele bol verplaatst... Mij lukte het in elk geval tot twee keer toe niet, tot mijn grote frustratie. :schijnheilig: Epser lukte het overigens wel, dus het was geen compleet nutteloze onderneming.
Maar toch denk ik dat er betere manieren moeten zijn... Een dmt-pijp heb ik pas 1 keer in mn leven gezien, maar nog nooit ergens waar ik em zou kunnen kopen. Andere suggesties? Het is nogal een gedoe namelijk om die fanta-pijp elke keer weer in elkaar te bouwen...

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#2 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 15 May 2006 - 10:45 AM

heb je de vlam direct op het glas gehouden?
(das namelijk niet de bedoeling)

Edited by mind, 15 May 2006 - 10:45 AM.

Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#3 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 15 May 2006 - 11:07 AM

Eeeeh, het zou best kunnen dat ik de vlam direct op het glas heb gehouden ja, na afloop was ie behoorlijk zwart van al dat roet. Wordt het glas te warm op die manier dan? Moet je de vlam eronder houden?

En op wat voor manier rookt de rest z'n dmt?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#4 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 15 May 2006 - 12:18 PM

Ik heb het gedaan via 'n bong en de dmt op 'n bedje van dille gelegd in zilverpapier, de vlam erin en hijsen maar, lukte heel goed. De lucht die je niet binnenkrijgt, blijft er nog in.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#5 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 15 May 2006 - 12:29 PM

Eeeeh, het zou best kunnen dat ik de vlam direct op het glas heb gehouden ja, na afloop was ie behoorlijk zwart van al dat roet. Wordt het glas te warm op die manier dan? Moet je de vlam eronder houden?

En op wat voor manier rookt de rest z'n dmt?

dan maak je de dmt kaput omdat het te heet word (en je lamp word zwart dus je krijgt minder respect).
hou de vlam eronder maar laat hem het glas niet aanraken! Het glas zal heet worden en na een korte tijd komt er rook vanaf. wacht tot er voldoende rook in de lightbulb zit, inhale en ZaAnGGG

Edited by mind, 15 May 2006 - 12:31 PM.

Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#6 mrl_

mrl_

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 30 posts

Posted 15 May 2006 - 12:41 PM

Ik heb zo'n smoke bubbel geprobeerd (maar dan gemaakt uit een kleine gloeilamp met frisdrankfles dop). Ik vond de rook zo het best te verdragen, maar had hetzelfde probleem met vloeibare dmt dat zich over de hele bol verspreide. Daardoor kon ik niet alle dmt (snel genoeg) vaporizen. Ik geloof dat ik het met de vlam direct onder de dmt en door eerst het glas rondom de dmt te verwarmen en dan de dmt zelf pas heb geprobeerd. Sommige mensen gebruiken een soortgelijke pijp gemaakt uit een reageerbuis of een puntige gloeilamp zodat de vloeibare dmt zich niet kan verspreiden.

Tussen twee lagen oregano in een klein aluminium pijpje was voor mij persoonlijk te snel te veel rook. Volgens mij komt de oregano de smaak ook niet echt ten goede. Op deze manier roken tussen passiebloem schijnt fijn te zijn (en is ook een lichte maoi).

Een glazen freebase pijpje (een klein bolletje met een buisje eraan) was voor mij het beste. Het liefst zou ik er denk ik nog een glazen kamer tussen hebben zodat ik de hoeveelheid rook die ik inhaleer kan zien/controlleren, ookal zal dat wel niet het effectiefst zijn. Misschien dat ik die frisdrankfles methode eens ga proberen..

#7 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 15 May 2006 - 01:04 PM

^Ja, het voordeel van die frisdrankfles was dat je eerst de hele fles vol met rook kan zuigen, eventjes ademhalen (en dan is de rook ook nog verder afgekoeld) en dan zoveel mogelijk rook naar binnen kan halen. Nadeel is dus wel dat ik elke keer een nieuw gaatje in een nieuwe fles moet branden (die ouwe heb ik dan om een of andere reden weggegooid) en dat gaatje weer met kaarsvet dicht moet maken, etc. etc.

Thank you, the mdgt.

#8 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 15 May 2006 - 01:19 PM

Koop gewoon 'n goede bong, slaap!

Btw, dat vloeibaar worden heb ik ook met opium, kut dat dat spul dan over heel die gloeilamp zich verspreidt .... :schijnheilig:
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#9 TRIP

TRIP

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 29 posts

Posted 15 May 2006 - 04:36 PM

Mooie tekening Snaap! Klopt helemaal. Alleen colafles? Fanta is geen cola! Klopt bijna helemaal dus...

Nadeel is dus wel dat ik elke keer een nieuw gaatje in een nieuwe fles moet branden (die ouwe heb ik dan om een of andere reden weggegooid)

Recyclen Snaapje, dit kan natuurlijk niet...

Zo'n freebase pijpje heb ik zelfs nog nooit gezien, maar zou er wel graag een willen hebben. Maar ik heb laatst het kaartje van een glasblazer meegenomen, dus misschien laat ik er wel een maken. Als iemand die dingen online te koop weet mag ie 't ook zeggen!

Fles vond ik overigens ook altijd prima werken. En ook wel een mooi deel van het ritueel op zo'n avond om dat ding eerst weer in elkaar te klussen.... Spanning beetje opbouwen, Snaap nog nerveuzer laten worden (ikzelf trouwens net zo...)

#10 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 15 May 2006 - 09:41 PM

Posted Image

werkt perfect (dan wel de dmt in de zijkant leggen, de onderkant is te dik glas)

#11 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 15 May 2006 - 11:16 PM

de eagle bill, right? maar als je dmt in de zijkant legt, krijg je dan niet hetzelfde probleem? i.e. dat als de dmt smelt, het zich over alle kanten van het glas verspreidt?

Thank you, the mdgt.

#12 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9431 posts

Posted 16 May 2006 - 07:13 AM

mwah, valt wel mee, de rook gaat flink door de pijp heen kolken. Je moet wel meer dan 2 hijsen nemen wil je alles binnen krijgen, maar er verdampt wel erg veel en erg goed. Dat kolken is trouwens erg fijn om naar te kijken terwijl je omhoog schiet ;)

#13 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 16 May 2006 - 01:41 PM

Vrij naar een van de meest illustere DHP-leden:

[14:26] <la> keramisch kookplaatje (bij de blokker) , erlemyer fles (200 ml) , rubberendop met 2 gaten en slang (kan je bij headshops kopen.)
[14:27] <la> erlemeyer bij ouwe aphoteek , drogisterij.
[14:27] <la> verder nodig ..basilicum .
[14:28] <la> laagje basel in de flask , dmt er op.
[14:28] <la> langzaam verhitten.
[14:28] <la> met keramische plaat heb je geen openvlam.
[14:29] <la> dmt wordt 1st vloeibaar , daarna pas gas.
[14:29] <la> probeer dit zo gelijkmatig mogelijk te doen.

Thank you, the mdgt.

#14 mrl_

mrl_

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 30 posts

Posted 16 May 2006 - 02:40 PM

waarvoor dient de basilicum dan? zodat de vloeibare dmt zich niet verspreidt ofzo? blijft dmt niet aan glas en plastic kleven? als je het heel langzaam verhit krijgt het daar meer kans toe lijkt mij. zeker als de erlenmeyer niet overal even warm is.

loki van dmtworld gebruikte het liefst een zo klein mogelijk pijpje en zo'n "jet" aansteker om het zo snel mogelijk te verdampen. hij had deze pijpjes zelf geblazen, maar ze waren hetzelfde als freebase pijpjes die je makkelijk in souveniers shops in amsterdam vindt. het enige verschil was dat ze nog een stukje rubber slang eraan hadden om 'm in je mond te kunnen houden. hij had later een ander design met een bolletje met een gebogen steel en twee kleine bolletjes als voetjes, die zou je dan makkelijk neer kunnen zetten en de gebogen steel zou helpen tegen hete druppeltjes dmt die in je mond komen. ik weet niet of hij die uiteindelijk nog gemaakt heeft of niet.

vovin had eerst een pagina met een vrij geavanceerd reageerbuis design, maar die pagina is geloof ik weg ondertussen (kan 'm wel posten als iemand interesse heeft).

persoonlijk lijkt me iets als dit ideaal..

#15 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 16 May 2006 - 03:04 PM

Hee, die ziet er inderdaad goed uit! Zo'n klein glazen bolletje is ook handig, dan kan die dmt niet alle kanten uit.
Overigens lijkt me de basilicum om de dmt op te leggen zodat het niet te heet wordt en verbrandt, maar dat kan "La" misschien beter zelf zeggen... Daarom vind ik het ook typisch dat die Loki een jet-aansteker gebruikt; die worden toch veel heter??

Thank you, the mdgt.

#16 mrl_

mrl_

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 30 posts

Posted 16 May 2006 - 03:30 PM

Het lijkt mij dat een laag Pyrex al genoeg bescherming biedt tegen hitte en dat het sowieso niet echt een probleem is als je een kookplaat i.p.v. een vlam gebruikt..

Vovin reageerbuis pijpje:
Posted Image

Loki's pijpjes (commerciele freebase pijpjes zijn bijna identiek):
Posted Image

Gloeilamp pijpie:
Posted Image

#17 theseBoetz

theseBoetz

Reƫle Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2167 posts

Posted 16 May 2006 - 04:08 PM

ik vond het zelf heel goed gaan uit de oude vertrouwde Eagle Bill.
Rust in vrede Toasted.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

#18 TRIP

TRIP

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 29 posts

Posted 16 May 2006 - 06:02 PM

http://www.erowid.or...dmt_info1.shtml

Weet iemand waar je de "Classis DMT-pipe" die daar is afgebeeld te bemachtigen is? Of heeft iemand een foto van zo'n ding, zodat ik 'm kan laten namaken? Naast dat ik 't een ongelooflijk koel ding vind zou 't ook perfect moeten werken.

#19 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 16 May 2006 - 06:06 PM

Zo'n pijpjes kan je veel vinden in glas met 'n weedblad op voor 5 tot 10 euro. Volgens het beleid mogen we wel geen links plaatsen. Google it dude, smoke bubble of eagle bill ofzo en je vindt veel sites.

#20 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 17 May 2006 - 12:05 AM

volgens mij niet hoor wolf... die klassieke dmt-pijpjes met zo'n knik in het glas zijn echt niet heel common...

Thank you, the mdgt.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users