In het verleden had ik eens toegang tot onbeperkte hoeveelheden experimenteermateriaal, en die toestand produceerde op magische wijze de volgende bevindingen.
Als resultaat van ruime ervaring met diverse psychedelische drugs was en is mijn motivatie als volgt: ik heb nul interesse in "ver weg gaan" (aka psychedelisch tv kijken zonder tv), maar des te meer in dichter bij mezelf, mijn leven en het leven in het algemeen komen, want dáár zijn wat mij betreft de echt onschatbaar waardevolle zaken te vinden.
Hier en nu. Bewustwording etc bla bla of hoe je het ook noemen wilt.
(Offtopic wil ik ook nog even opmerken dat de term "paddo's" niet lekker valt bij mij, en ik noem ze dan ook nooit zo.
Ik geloof dat het woord bedacht is door een "smart" verkoper die wilde suggereren dat hij de veilige en grappige Disney versie verkocht van een uiterst serieus en potentieel zelfs gevaarlijk iets.
Ook al omdat het woord "toevallig" opdook toen paddestoelen opeens openlijk verkocht werden.)
Ondertussen, in ontopic land...
Op zoek naar hogere intensiteiten zoals wij bv met hoge doses LSD ervoeren viel mij het volgende fenomeen op: verhoging van de dosis boven een bepaalde waarde (in dit geval (wilde kaalkopjes) ongeveer 2.5 gr) maakte de come-up al snel op onaangename wijze overweldigend, en het plateau daarna was gewoonlijk niét intenser dan bij de genoemde 2.5 gr. dosis.
Mijn toenmalige ega en ik concludeerden na een aantal experimenten dat de oorzaak grofweg omschreven kon worden als ANGST en de daaruit voorvloeiende spanningen en worstelingen.
Oftewel onwillekeurig hielden we zelf de boel tegen.
We waren ons er al langer van bewust dat pré-trip yoga en meditatie een enorm positieve invloed hadden, maar het genoemde fenomeen bij hoge doses psilocibine hielp het niets tegen, eerder het tegendeel.
Blowen voor en tijdens de comeup maakte het ook alleen maar erger en moeilijker.
Toch geloofden we dat de super fullblown all singing all dancing psychedelische ervaring op paddestoelen mogelijk was, dus de volgende stap was...bijdoseren.
In een reeks experimenten ontdekten we dat voor ons (en ik neem aan dat dat voor de meesten van ons geldt) de cruciale fase niet de comeup is maar het plateau.
Zodra het plateau is bereikt is de psychedelische toestand geaccepteerd en leiden daarop volgende ontwikkelingen niet tot worstelingen.
Dus zodra het plateau begint bijdoseren doet letterlijk en figuurlijk wonderen.
Een zeer welkom bijverschijnsel is dat het normaliter pijnlijk korte plateau luxueus langdurig wordt, en zelfs met extra bijdosering op een wat later punt nóg langer duurt.
Trips van 10-12 uur zijn mogelijk.
Dus:
----------
Een effectieve maar niet overweldigende dosis, als thee.
Ideaal is 1 dosis per kop.
Niet treuzelen, maar in 1 à 2 minuten opdrinken. Dit geldt ook voor de booster.
Zodra het plateau begint METEEN! bijdoseren. Later=te laat. Te laat=géén hogere intensiteit, alleen een langere duur.
----------
Nog wat losse opmerkingen en info:
Zoals met bijna alle psychedelica is het een goed idee om met een lege maag te beginnen.
Wij doen "het" met thee. Dat voorkomt problemen met het spijsverteringskanaal, die veel te vaak voorkomen bij het *eten* van paddestoelen in hoge doseringen.
Fijngewreven/gemalen, in heet water of kruidenthee, 15 mins trekken, filteren en de overblijvende massa in het filter ff uitknijpen.
In tegenstelling tot wat "men" gelooft gaat er géén merkbare hoeveelheid verloren.
Geen gewone (cafeïne-houdende) thee gebruiken. Beetje honing=lekker.
Onze "boosters" varieerden van gelijk aan de startdosis tot ongeveer het dubbele.
Meer dan dat lijkt niets toe te voegen. Behalve dan dat het duurder wordt. "Heroic doses" nemen is dom.
Wij gebruikten kaalkopjes maar ik zie geen reden waarom deze truuk niet zou werken met andere paddestoelen die psilocibine/psilocine bevatten.
Wij zetten van te voren thee, en zetten tevens een kookwekker op 50-60 minuten (daar begint voor ons ongeveer het plateau) na de eerste dosis.
Het is namelijk zo dat je zo goed als zeker vergeet wat ***Het Plan*** was, en "ff snel" paddestoelenthee maken zga onmogelijk is op de overgang van comeup naar plateau.
Nogmaals nogmaal nogmaals : >>> als je de booster te laat neemt werkt deze truuk NIET. <<<
Een tweede "booster" om de intensiteit te verhogen werkt niet. Alleen de eerste booster werkt zo, latere doses verlengen de ervaring alleen maar.
Een extra dosis om de ervaring te verlengen moet ook tijdens het plateau genomen worden, later is zinloos en ervoeren wij zelfs als onprettig.
Je tript er niet langer van maar normale slaap etc. is onmogelijk. (En laat ik dat nou net het grootste nadeel van LSD vinden...)
Zeg bv een booster op 1 uur en nog een op 2 uur resulteert in een superlang durende intense paddestoelentrip.
Reken maar op 8-12 uur, waarvan een zeer groot deel plateau.
Leg je nergens op vast! Als er tijdens de ervaring reden is om aan te nemen dat het eigenlijk geen goed idee is om ermee door te gaan doe het dan gewoon niet.
Anderszijds bereidden wij van tevoren een flinke booster in een afgemeten hoeveelheid water zodat we op het moment zelf konden bepalen hoeveel we wilden nemen.
Praktisch gezegd dus 1 óf 2 kopjes.
Als alles goed gaat, en helaas bestaan er op dit gebeid geen zekerheden (soms kom je gewoon niet los en God mag weten waarom niet...) dan staat deze techniek garant voor een onvoorstelbaar toegenomen intensiteit vergeleken met een "normale" paddestoelen trip.
Ter illustratie: als 2.5 gram sterk is dan heeft 7.5 gram nemen totaal geen nut, want je wordt bijna gegarandeerd scared shitless en houdt de boel alleen maar tegen.
Dat leidt in de meeste gevallen (bij ons tenminste wel, en dat geldt voor bijna iedereen met wie ik over dit onderwerp communiceer) dus tot een paniekerige 1 uur comeup met anderhalf uur uithijgen op wat normaliter het plateau is, en een daaropvolgende comedown.
Dit vonden wij een verspilling van kostbare tijd en substantie.
Met een dosis van 2.5 gram en een booster van 2.5-5 gram is het makkelijk om de ervaring zich te laten ontplooien tot wat een theoretische 5-7 gram dosis zou moeten doen.
We hebben het hier over een zga onbeschrijflijke verruiming van het bewustzijn en toename van de zintuiglijke gevoeligheid, die urenlang aanhoudt, zonder angst, verwarring en andere onwenselijke zaken.
Voor de duidelijkheid: dit receptje is bedoeld voor mensen met redelijk wat ervaring en niet voor roekelozen die dit wel "cool", "stoer", "leuk", "grappig" of "foute motivatie naar keuze" lijkt.
Als je onervaren bent kan je nmm beter wat voorzichtiger ervaring bij elkaar sprokkelen.
Geloof mij, als onvoorbereide is de kans groot dat dit niet zo uitpakt als de bedoeling is.
Dat wil je niet.
Bijna geheel overbodig: Set & setting is alles.
Deze techniek gaat dus ook niet werken als je in een omgeving (bv feest, bij ouders in huis, met foute vrienden, met verplichtingen, tijdens ziekte) of geestestoestand (ernstige problemen of andere soorten stress) verkeert waar je je niet 100% kan ontspannen.
Disclaimer: Al het bovenstaande is mogelijk persoonlijk, en kan van persoon tot persoon verschillen.
Dat een aantal mensen onze bevindingen deels of helemaal bevestigen betekent niet dat dat voor joú ook geldt.
Mogelijk is wat geëxperimenteer nodig voor optimaal resultaat.
Zelf waren we met de aangegeven methodiek in ruim 90% van de gevallen succesvol.
Mening: Wij vinden dat je van blowen duf en verward wordt, en dat het over het algemeen een allesbehalve positieve invloed op de trip heeft.
We geloven tevens dat onze motivatie om te blowen grofweg bestond uit kop-in-het-zand-steek pogingen.
Tijdens de genoemde reeks experimenten stopten we daar dan ook al snel mee.
Dat is alles. Hopelijk heeft iemand hier iets aan. Enjoy.