Jump to content

Photo

Paddestoelen: intensiteit, dosering en techniek

• Please log in to reply
43 replies to this topic

#1 Falchion

Falchion

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 189 posts

Posted 20 May 2008 - 01:00 PM

Omdat iemand in een andere thread "hogere doseringen" noemde, en ik daarmee wat ervaring heb, besloot ik dit stukje te schrijven.

In het verleden had ik eens toegang tot onbeperkte hoeveelheden experimenteermateriaal, en die toestand produceerde op magische wijze de volgende bevindingen.

Als resultaat van ruime ervaring met diverse psychedelische drugs was en is mijn motivatie als volgt: ik heb nul interesse in "ver weg gaan" (aka psychedelisch tv kijken zonder tv), maar des te meer in dichter bij mezelf, mijn leven en het leven in het algemeen komen, want dáár zijn wat mij betreft de echt onschatbaar waardevolle zaken te vinden.
Hier en nu. Bewustwording etc bla bla of hoe je het ook noemen wilt.

(Offtopic wil ik ook nog even opmerken dat de term "paddo's" niet lekker valt bij mij, en ik noem ze dan ook nooit zo.
Ik geloof dat het woord bedacht is door een "smart" verkoper die wilde suggereren dat hij de veilige en grappige Disney versie verkocht van een uiterst serieus en potentieel zelfs gevaarlijk iets.
Ook al omdat het woord "toevallig" opdook toen paddestoelen opeens openlijk verkocht werden.)

Ondertussen, in ontopic land...

Op zoek naar hogere intensiteiten zoals wij bv met hoge doses LSD ervoeren viel mij het volgende fenomeen op: verhoging van de dosis boven een bepaalde waarde (in dit geval (wilde kaalkopjes) ongeveer 2.5 gr) maakte de come-up al snel op onaangename wijze overweldigend, en het plateau daarna was gewoonlijk niét intenser dan bij de genoemde 2.5 gr. dosis.

Mijn toenmalige ega en ik concludeerden na een aantal experimenten dat de oorzaak grofweg omschreven kon worden als ANGST en de daaruit voorvloeiende spanningen en worstelingen.
Oftewel onwillekeurig hielden we zelf de boel tegen.
We waren ons er al langer van bewust dat pré-trip yoga en meditatie een enorm positieve invloed hadden, maar het genoemde fenomeen bij hoge doses psilocibine hielp het niets tegen, eerder het tegendeel.

Blowen voor en tijdens de comeup maakte het ook alleen maar erger en moeilijker.

Toch geloofden we dat de super fullblown all singing all dancing psychedelische ervaring op paddestoelen mogelijk was, dus de volgende stap was...bijdoseren.

In een reeks experimenten ontdekten we dat voor ons (en ik neem aan dat dat voor de meesten van ons geldt) de cruciale fase niet de comeup is maar het plateau.
Zodra het plateau is bereikt is de psychedelische toestand geaccepteerd en leiden daarop volgende ontwikkelingen niet tot worstelingen.

Dus zodra het plateau begint bijdoseren doet letterlijk en figuurlijk wonderen.
Een zeer welkom bijverschijnsel is dat het normaliter pijnlijk korte plateau luxueus langdurig wordt, en zelfs met extra bijdosering op een wat later punt nóg langer duurt.
Trips van 10-12 uur zijn mogelijk.

Dus:

----------
Een effectieve maar niet overweldigende dosis, als thee.
Ideaal is 1 dosis per kop.
Niet treuzelen, maar in 1 à 2 minuten opdrinken. Dit geldt ook voor de booster.
Zodra het plateau begint METEEN! bijdoseren.
Later=te laat. Te laat=géén hogere intensiteit, alleen een langere duur.
----------

Nog wat losse opmerkingen en info:

Zoals met bijna alle psychedelica is het een goed idee om met een lege maag te beginnen.

Wij doen "het" met thee. Dat voorkomt problemen met het spijsverteringskanaal, die veel te vaak voorkomen bij het *eten* van paddestoelen in hoge doseringen.
Fijngewreven/gemalen, in heet water of kruidenthee, 15 mins trekken, filteren en de overblijvende massa in het filter ff uitknijpen.
In tegenstelling tot wat "men" gelooft gaat er géén merkbare hoeveelheid verloren.
Geen gewone (cafeïne-houdende) thee gebruiken. Beetje honing=lekker.

Onze "boosters" varieerden van gelijk aan de startdosis tot ongeveer het dubbele.
Meer dan dat lijkt niets toe te voegen. Behalve dan dat het duurder wordt. "Heroic doses" nemen is dom.

Wij gebruikten kaalkopjes maar ik zie geen reden waarom deze truuk niet zou werken met andere paddestoelen die psilocibine/psilocine bevatten.

Wij zetten van te voren thee, en zetten tevens een kookwekker op 50-60 minuten (daar begint voor ons ongeveer het plateau) na de eerste dosis.
Het is namelijk zo dat je zo goed als zeker vergeet wat ***Het Plan*** was, en "ff snel" paddestoelenthee maken zga onmogelijk is op de overgang van comeup naar plateau.
Nogmaals nogmaal nogmaals : >>> als je de booster te laat neemt werkt deze truuk NIET. <<<

Een tweede "booster" om de intensiteit te verhogen werkt niet. Alleen de eerste booster werkt zo, latere doses verlengen de ervaring alleen maar.
Een extra dosis om de ervaring te verlengen moet ook tijdens het plateau genomen worden, later is zinloos en ervoeren wij zelfs als onprettig.
Je tript er niet langer van maar normale slaap etc. is onmogelijk. (En laat ik dat nou net het grootste nadeel van LSD vinden...)
Zeg bv een booster op 1 uur en nog een op 2 uur resulteert in een superlang durende intense paddestoelentrip.
Reken maar op 8-12 uur, waarvan een zeer groot deel plateau.

Leg je nergens op vast! Als er tijdens de ervaring reden is om aan te nemen dat het eigenlijk geen goed idee is om ermee door te gaan doe het dan gewoon niet.
Anderszijds bereidden wij van tevoren een flinke booster in een afgemeten hoeveelheid water zodat we op het moment zelf konden bepalen hoeveel we wilden nemen.
Praktisch gezegd dus 1 óf 2 kopjes.

Als alles goed gaat, en helaas bestaan er op dit gebeid geen zekerheden (soms kom je gewoon niet los en God mag weten waarom niet...) dan staat deze techniek garant voor een onvoorstelbaar toegenomen intensiteit vergeleken met een "normale" paddestoelen trip.
Ter illustratie: als 2.5 gram sterk is dan heeft 7.5 gram nemen totaal geen nut, want je wordt bijna gegarandeerd scared shitless en houdt de boel alleen maar tegen.
Dat leidt in de meeste gevallen (bij ons tenminste wel, en dat geldt voor bijna iedereen met wie ik over dit onderwerp communiceer) dus tot een paniekerige 1 uur comeup met anderhalf uur uithijgen op wat normaliter het plateau is, en een daaropvolgende comedown.
Dit vonden wij een verspilling van kostbare tijd en substantie.
Met een dosis van 2.5 gram en een booster van 2.5-5 gram is het makkelijk om de ervaring zich te laten ontplooien tot wat een theoretische 5-7 gram dosis zou moeten doen.
We hebben het hier over een zga onbeschrijflijke verruiming van het bewustzijn en toename van de zintuiglijke gevoeligheid, die urenlang aanhoudt, zonder angst, verwarring en andere onwenselijke zaken.

Voor de duidelijkheid: dit receptje is bedoeld voor mensen met redelijk wat ervaring en niet voor roekelozen die dit wel "cool", "stoer", "leuk", "grappig" of "foute motivatie naar keuze" lijkt.
Als je onervaren bent kan je nmm beter wat voorzichtiger ervaring bij elkaar sprokkelen.
Geloof mij, als onvoorbereide is de kans groot dat dit niet zo uitpakt als de bedoeling is.
Dat wil je niet.

Bijna geheel overbodig: Set & setting is alles.
Deze techniek gaat dus ook niet werken als je in een omgeving (bv feest, bij ouders in huis, met foute vrienden, met verplichtingen, tijdens ziekte) of geestestoestand (ernstige problemen of andere soorten stress) verkeert waar je je niet 100% kan ontspannen.

Disclaimer: Al het bovenstaande is mogelijk persoonlijk, en kan van persoon tot persoon verschillen.
Dat een aantal mensen onze bevindingen deels of helemaal bevestigen betekent niet dat dat voor joú ook geldt.
Mogelijk is wat geëxperimenteer nodig voor optimaal resultaat.
Zelf waren we met de aangegeven methodiek in ruim 90% van de gevallen succesvol.

Mening: Wij vinden dat je van blowen duf en verward wordt, en dat het over het algemeen een allesbehalve positieve invloed op de trip heeft.
We geloven tevens dat onze motivatie om te blowen grofweg bestond uit kop-in-het-zand-steek pogingen.
Tijdens de genoemde reeks experimenten stopten we daar dan ook al snel mee.

Dat is alles. Hopelijk heeft iemand hier iets aan. Enjoy.

:vogel:

#2 Cad0

Cad0

(ex-) koffie junk

• Members
  • PipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 20 May 2008 - 01:36 PM

Damn, deze bijdrage is zeer nuttig voor de serieuzere experimentor.... Ik ben benieuwd naar de reacties van degenen die aan de hand van deze methode hun toekomstige trip inrichten.

[*fluit het 'Are you experienced?' deuntje]

#3 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 20 May 2008 - 03:23 PM

Goede shit! Dit ga ik zeker volgende keer proberen, goede tip! Bedankt. :vogel:
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#4 M00neY

M00neY

Threshold Activity

• Donateurs
  • Pip
  • 69 posts

Posted 20 May 2008 - 03:43 PM

Blowen voor en tijdens de comeup maakte het ook alleen maar erger en moeilijker.

Wij doen "het" met thee. Dat voorkomt problemen met het spijsverteringskanaal, die veel te vaak voorkomen bij het *eten* van paddestoelen in hoge doseringen.

Zodra het plateau is bereikt is de psychedelische toestand geaccepteerd en leiden daarop volgende ontwikkelingen niet tot worstelingen.

Drie cruciale punten die, gelet op mijn eigen ervaringen, van groot belang zijn voor de verloop van een mooie trip, zeker met betrekking tot hogere doseringen.

Waardevolle post!
Amor vincit omnia

#5 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 20 May 2008 - 03:49 PM

Ook al wil ik nog wel even toevoegen dat ik er in deze trip niet heel erg last van had. Het was een verwarrende trip, maar vooral in de come-up. Maar evengoed kan ik me wel voorstellen dat deze methode iets toevoegd.

#6 De Baron

De Baron

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 445 posts

Posted 20 May 2008 - 03:57 PM

Wow! Dit ga ik dus ook de volgende keer proberen, heel wat beter lijkt me ook dan in een keer zo'n heroic dose naar binnen te werken! :vogel:

#7 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 20 May 2008 - 05:55 PM

Irrelevant wellicht, maar ik heb ook iets tegen het woord "paddo"... :vogel:

Fijne info, die ik later nog eens goed door ga lezen om te kijken wat ik eruit kan meenemen in mijn volgende reisje! Kan me overigens helemaal vinden in het stukje in zijn geheel (al denk ik dat het ook wel een cornerstone is van het psychonautisch gebruik van middelen... Vooral niet MISbruiken!)...

Dankjewel Falchion
"A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world..."

#8 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 20 May 2008 - 06:08 PM

In dat opzicht is het Duitse 'Pilzen' leuker :vogel:

#9 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7702 posts

Posted 20 May 2008 - 09:15 PM

Wauw, wat een goeie post. Ook iets waar ik denk wel degelijk iets aan te hebben... kan me die superheftige chaotische comeup-periode goed herinneren(vooral bij thee eigenlijk, als je alles ineens binnen krijgt) en ook dat je plateau dan eigenlijk ineens niet meer zo intens is. Ook nog ideeën waarom het zo werkt?

Denk zelfs dat ik dit de volgende keer ga proberen. 1 vraagje: wanneer ben je volgens jou op het plateau aangeland? Als het ongemakkelijke gevoel weg is? Als je het idee hebt dat je trip niet meer sterker wordt? Als je niet meer tussen nuchter en trippend heen en weer beweegt?

Bedankt voor dit nuttige topic! :laugh:

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#10 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 20 May 2008 - 09:46 PM

Inderdaad thanx voor dit topic. Hier hebben we echt wat aan! Deze tips gaan in de praktijk gebracht worden, waarna de resultaten teruggekoppeld zullen worden tzt.

:laugh:
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#11 Iorek Byrnison

Iorek Byrnison

draagt een waar DHP hart!

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1075 posts

Posted 21 May 2008 - 11:54 AM

Fijne post. Dít is DHP kwaliteit op z'n best!
Ik ga hier, na m'n examens zeker mee aan de slag, doch niet meteen full-blown, eerst even m'n weg erin vinden.
En ook ik vind 'paddo' maar vervelend KLINKen.

Aan mijn appel
Bungelt een boom

Okboter

#12 Falchion

Falchion

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 189 posts

Posted 21 May 2008 - 02:12 PM

kan me die superheftige chaotische comeup-periode goed herinneren(vooral bij thee eigenlijk, als je alles ineens binnen krijgt) en ook dat je plateau dan eigenlijk ineens niet meer zo intens is. Ook nog ideeën waarom het zo werkt?

Wij geloven, en de praktijk wijst hierop, dat het niet alleen mogelijk is om het proces wat psilocibine (of eigenlijk psilocine) op gang brengt tegen te gaan met geworstel en gespartel, maar dat de meerderheid zoniet iedereen dit onwillekeurig ook doet.
En nu moet ik even wat mystiek gebazel in de groep gooien: ik denk dat er een punt komt (namelijk wanneer het bovengenoemde proces min of meer tot stilstand komt) waarop de focus bewust of onbewust verschuift van de uiteenvallende egopatronen naar het bewustzijn zelf (wat btw per definitie synoniem is aan "verlichting").
Als er op dat punt meer psilocibine genuttigd wordt vindt er waarschijnlijk nog wel meer ego-desintegratie plaats, maar omdat dat op dat moment ver in de periferie gebeurt wordt het simpelweg ervaren als meer vrijkomende energie in de vorm van pure verbreding en verdieping van het bewustzijn.
Aangezien dat 100% welkom is is er geen verzet/geworstel/gespartel, dus ontplooit het bewustzijn zich ongehinderd.

Posted Image

Denk zelfs dat ik dit de volgende keer ga proberen. 1 vraagje: wanneer ben je volgens jou op het plateau aangeland? Als het ongemakkelijke gevoel weg is? Als je het idee hebt dat je trip niet meer sterker wordt? Als je niet meer tussen nuchter en trippend heen en weer beweegt?

Die eerste twee. "Nuchter"is 15 minuten na de eerste dosis al in geen velden of wegen meer te bekennen...
Het blijft natuurlijk een nogal fuzzy iets waar ervaring een woordje meespreekt.
Vijf minuten zal niet veel uitmaken. Tien minuten zal ook nog gaan maar tis krap. Langer wachten met de booster leidt nogmaals gewoon tot een verlenging van de ervaring.

Nog een opmerking over de doses die wij hanteerden in onze experimenten: de gebruikte paddestoelen vonden wij zelf "sterk", en bijvoorbeeld 2.7 gram leidde er bijvoorbeeld al snel toe dat tijdens de oncomfortabele comeup de afzonderlijke moleculen van een schilderij bewonderd konden worden.
Dat vonden wij zelf dus niet nodig/wenselijk voor de succesvolle toepassing van de beschreven techniek en we hielden het dus bij 2-2.5 gram als start dosis.
Of het ook werkt bij lagere start doses weten wij niet maar wij denken dat het mogelijk is dat het worstelen dan z'n kop opsteekt na de booster, wat natuurlijk niet de bedoeling is.

Ook geloven wij dat de versnelde comeup die verbonden is met het gebruik van paddestoelenthee vs. paddestoelen eten essentieel is.
Dit is overigens niet getest, aangezien wij na de overstap op de thee methode geen enkele reden zagen om de paddestoelen nog te eten.

Dank jullie wel voor de uitgesproken waardering.

#13 rhodes54

rhodes54

Unmistakably Apparent

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 274 posts

Posted 21 May 2008 - 02:57 PM

Dit is inderdaad een goed idee al doe ik zelf ongeveer altijd hetzelfde maar niet om de trip juist te verlengen of te versterken maar om de come-up wat relaxter te laten verlopen warrdoor je veel relaxter je trip in gaat. Dit is mijn manier:
Als je normaal in één keer 2 gram opeet dan kan het best heftig inslaan. Ik neem vaak de helft, of misschien iets meer in. na 30-45 minuten (afhankelijk van hoe snel het begint) neem ik vevolgens nog 1 tot 1,5 gram. Zo verloopt de come-up veel relaxter en kun je een iets hogere dosis nemen zonder dat je direct in de problemen komt.
Het grootste verschil met jouw manier is dat ik bij doseer aan het begin of tijdens de come-up en jij op het moment dat het plateau start. Beide opties lijken zinvol maar toch met een heel verchillende uitwerking.

Ik ga jouw manier zeker proberen de volgende keer. Bedankt!
Bier, Sigaretten en Mannenmuziek

#14 Stupide

Stupide

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 389 posts

Posted 21 May 2008 - 08:12 PM

Nuttig topic. Misschien dat ik in de toekomst nog eens gebruik van deze techniek ga maken.

Ik ben het overigens niet helemaal eens met jouw mening dat blowen alleen maar verwarrend of vertroebelend werkt. Ik bedoel dan het blowen na een paar uur trippen, niet het blowen voor de trip of tijdens de comeup. Dat vind ik niet relaxed (stoned een trip in gaan) of ik heb er geen behoefte aan (tijdens het heftigste deel van de trip). Maar als ik in wat rustiger vaarwater ben gekomen, geeft het mijn paddestoeleneffect wel een behoorlijke impuls. Dat heeft niets met sufheid te maken.

Maar ik realiseer me dat die ervaring persoonlijk is. Mijn vaste medetripper wordt er meestal wel behoorlijk suf van.

#15 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9432 posts

Posted 22 May 2008 - 07:20 AM

Ik ga deze mannier van boosten zeker binnenkort een keer proberen (na een uur een 2e dosis er bij).
Bedankt voor je post. In mijn vele paddestoel-ervaringen is het mij idd opgevallen dat te laat boosten leid tot ongemakkelijke verlenging van de trip. En dat te vroeg boosten juist een ongemakkelijke come-up geeft.
Hopelijk vermeid deze methode deze moeilijkheden daadwerkelijk :P

#16 ErnstJünger

ErnstJünger

Highbrow Opera Elite

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 658 posts

Posted 23 May 2008 - 11:37 AM

Prachtige info!
De ervaringsdeskundigheid straalt ervan af...

Aangezien deze techniek van getimed bijdoseren perfect werkt met andere middelen (MDMA, verscheiden combo's, enz), dan moet het eigenlijk ook wel werken met de paddo's.

Mijn ervaring met wiet te vroeg of te laat bevestigt jouw richtlijnen. Ik heb er tot hier toe enkel maar storingen door ondervonden. Midden in een trip kan het misschien fijn zijn, maar dan ben ik met andere zaken bezig en wordt zoiets snel vergeten.

Mooie doelstelling overigens: geen ver-weg-zijn, maar juist dichtbij zijn cultiveren! :laugh:

#17 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7702 posts

Posted 23 May 2008 - 12:05 PM

Wil nog wel een kleine opmerking aan de kantlijn plaatsen... m.i. heeft dit topic meer te maken met een goeie inname voor een intense ervaring op paddestoelen dan met een introspectieve vs. alleen maar leuke kleurtjes. Tenzij dat is wat je verstaat onder die intense en chaotische comeup. Maar ik vind set en setting minstens zo belangrijk als je een diepe ervaring in jezelf wilt. :laugh:

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#18 Falchion

Falchion

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 189 posts

Posted 23 May 2008 - 12:08 PM

Micro report van één van die experimentele (ondertussen hadden we de techniek aardig onder de knie) avondjes :

We zetten thee, 2.5 gr p/persoon dwz ieder een kopje, en zetten meteen nog een pot met iets van 8-10 gr (=4-5gr p/p) erin.

Woei. Pff. Uh.

Ah daar zijn we dan.

Alles ok? Dan de booster.

Wat later zitten we samen op 1 stoel lotus-geboren nergens vandaan, nergens naartoe wazige dualiteiten bestaan niet meer we zijn geen aparte autonome entiteiten pak zomaar een cdtje uit het rek en gooi 'm in de player Mahler's 3e Symfonie/Haitink de muziek is onaards sprookjesachtig mooi tranen lopen over onze wangen verdwalen op weg naar het toilet en op de terugweg weer de *bekende* woonkamer is nauwelijks her-kenbaar alles is als nooit eerder ervaren we bekijken een schilderijtje waar eindeloos veel in gebeurt af en toe wisselen we een woord of twee alles leeft en ademt de muren en meubilair huid en magnetisch veld zijn overdekt met bewegende structuren beelden en letters in felle kleuren goud en zilver

^^De zoveelste ontoereikende beschrijving van het onbeschrijflijke.

Zo op de gok zou ik zeggen dat dit makkelijk gelijkwaardig was aan 500 mics LSD plus.
Er zijn duidelijke verschillen tussen LSD en psilocibine maar ik vind het verdomd moeilijk om daar verbaal de vinger op te leggen, en hoeveel van het verschil bepaald wordt door set & setting zou ik ook niet kunnen zeggen.
Ik geef persoonlijk wel sterk de voorkeur aan psilo (met deze methode) boven LSD, oa omdat ik van LSD na "afloop" toch altijd te kampen heb met residuele spanningen die slaap zo goed als onmogelijk maken, wat bovendien nmm de "day after" nog wat ongemakkelijker maakt.
Met psilo kan ik na de comedown gewoon normaal slapen en is de day after een stuk beter hanteerbaar.

#19 Regenkoning

Regenkoning

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 posts

Posted 23 May 2008 - 12:38 PM

Ik heb nu drie keer paddestoelen gebruikt en voelde me alle drie de keren de dag erna fantastisch... energiek, uitgerust, helder... Heerlijk!
"A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world..."

#20 Falchion

Falchion

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 189 posts

Posted 23 May 2008 - 12:51 PM

Wil nog wel een kleine opmerking aan de kantlijn plaatsen... m.i. heeft dit topic meer te maken met een goeie inname voor een intense ervaring op paddestoelen dan met een introspectieve vs. alleen maar leuke kleurtjes. Tenzij dat is wat je verstaat onder die intense en chaotische comeup. Maar ik vind set en setting minstens zo belangrijk als je een diepe ervaring in jezelf wilt. :)

Dat spreekt natuurlijk vanzelf, hoewel ik er idd misschien rekening mee had moeten houden dat dit niet voor alle eventuele lezers geldt.
Ik denk dat mensen die op zoek zijn naar de "leuke kleurtjes" oftewel *amusante afleiding* (of gelijksoortige erbarmelijke voorbereiding) met deze techniek kans maken op een bijzonder schokkende ervaring, en dat mogelijke permanente onprettige gevolgen niet helemaal ondenkbaar zijn.
Mensen met dergelijke motivaties kunnen beter een bioscoopje pakken of zo.

Om deze reden heb ik altijd twijfels of ik dit soort zaken al dan niet in de groep zal of zou moeten gooien.
Weliswaar is in mijn optiek bewustwording het "doel" van het bestaan op zich, maar ik ervaar het als bijzonder vervelend als mensen zichzelf bezeren door onjuiste interpretatie van mijn mededelingen.
In dit geval heb ik het toch maar gedaan en ik hoop dat alles goed uitpakt voor iedereen.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users