@Nexus: Wat bedoe je precies met 'water verversen'? Ik neem aan dat je er alleen water hebt toegevoegd omdat het bij was droog gekookt?
Zou je de zure smaak kunnen omschrijven? Heb je iets toegevoegd terwijl je deze thee maakte?
Wat was de reden dat je er een tijd van hebt gemaakt? Als ik ooit mijn peyote ga opofferen, dan zou ik ze denk ik drogen, verpoederen en in capsules doen. Dit werkte prima met gedroogde Pedro schil. Ik was toen wel lange tijd bezig met deze berg capsules nemen, maar ik vermoed dat dit enorm hielp met de misselijk verminderen, uiteraard geen vieze smaak. En aangezien Peyote een hogere concentratie mescaline heeft, zal de hoeveelheid capsules een stuk minder zijn.
Maar super bedankt voor het delen, want er is simpel weg te weinig informatie hier over.
Ik vermoed dat er een duidelijk verschil zal zijn tussen een Peyote ervaring en Pedro/mescaline. En inderdaad venwege deze verdovende andere alkaloiden, met name pellotine. Ongeveer 30% van alle alkaloide in Peyote is mescaline, terwijl ongeveer 17% pellotine en ongeveer 14% anhalonidine is. Anhalonidine is ongeveer 4x minder potent dan pellotine, maar beide heb een sederend effect. De actieve dosis van pellotine is ergens tussen de 50-200mg (al dus Heffter). Tot op heden 1 enkele keer 50 mg pellotine genomen, en dit had zeker een effect, maar extreem mild en moeilijk mijn vinger op te leggen. Door tijd gebrek niet hoger in dosering kunnen gaan. Maar vermoed dat een Syntheoyte mengsel ongeveer 300mg mescaline en 100-150mg pellotine zal zijn. Voordat ik dat probeer, wil ik eerste die dosering pellotine zelf verkennen.