Jump to content

Photo

Peyote doseringHoeveel knoppen voor een prettige trip?

Peyote

• Please log in to reply
41 replies to this topic

#21 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1926 posts

Posted 01 April 2010 - 10:40 PM

Want ik wil ergens in de komende lente één (of een aantal) van mijn eigen Peyotes gaan eten, nu wil ik ze bewust niet drogen (en er is daar sowieso ook geen tijd voor), maar ik wil ook niet onnodig teveel van mijn kindjes slachten, maar als ik er te weinig opoffer is het ook zonde..

Met een scherp schoon mes kun je het groene gedeelte van de wortel afsnijden. Als je een klein beetje van dat groene materiaal op de wortel laat zitten, groeien de knoppen weer aan. Je hoeft dus nooit een Peyote te doden. Er zit vrijwel geen mescaline in de wortels.

Tenzij je een flink aantal jaren van tevoren begint met kweken is een stevige Peyote trip haast onbetaalbaar in Nederland. San Pedro kan daarentegen voor een paar tientjes.
"Autonomy is the essence of freedom. Free people will never be slaves. They will be natural meritocrats."

#22 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 01 April 2010 - 10:59 PM

Ik had het toch ook niet over doden :D

Maar onnodig veel buttons afsnijden vind ik gewoon zonde, in het ergste geval kan ik de afgesnede button ook weer wat in de aarde steken en dan groeit daar (na een flinke tijd) weer een mooie wortel aan, of kan de button gebruiken om te enten, maar liever laat ik ze intact.

En ik heb al ervaringen opgedaan met San Pedro, ben juist benieuwd naar de ervaring die Peyote me kan brengen en het verschil in effect ten opzicte van San Pedro en gesynthetiseerde mescaline..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#23 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 02 April 2010 - 09:49 AM

Over het algemeen geld voor cactus: Drooggewicht is ~10%

Maar dat is in volle groei. Dus als ze verschrompeld uit de winter komen kan het wel veel meer zijn. (Is mij gebeurt met pedro, niet echt spijt van maar toch...:-) )

Reken op ongeveer 2% mesc in droge peyote dus op 0,2% in verse.

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#24 hazolater

hazolater

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 96 posts

Posted 13 March 2013 - 02:08 PM

Wat zou er gebeuren als je peyote tot je neemt ( een dosis waar je wss niet van trip) en bv truffels erbij neemt ook een dosis waar je net niet tript? Zal deze combi elkaars effect versterken??

#25 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 13 March 2013 - 06:23 PM

Waarschijnlijk is het gewoon een gevalletje 1 + 1 = 2. Misschien dat je dus boven de threshold dosering uitkomt en dat je de combinatie wel voelt.

#26 hazolater

hazolater

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 96 posts

Posted 13 March 2013 - 10:52 PM

Okee, ik heb dus 1 peyote van 5 jaar!
Maar ik lees hier een hoop en ik krijg dan het idee dat eentje zeker niet genoeg is:p
En toen dacht ik heeeeeyy? Combineren met iets anders?
Heeft iemand ervaring met peyote te combineren met andere psychedelische middel??

#27 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 14 March 2013 - 07:43 AM

Ik vermoed dat in jouw geval het combineren met iets anders de effecten van je 5 jarige peyote compleet zal overschaduwen. Wat wellicht een betere optie voor je is, is om opzoek te gaan naar een san perdo en die op te peuzelen. Deze ervaring zal het dichts in de buurt komen van een peyote ervaringen. (Of natuurlijk opzoek gaan naar meerdere peyotes, maar dat zal een iets duurder geintje worden, vermoed ik..)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#28 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 15 March 2013 - 11:20 AM

Combineren met san pedro of pure mescaline zou ik zeggen. Maar het beste idee is wellicht je arme cactus mooi laten groeien en ergens een zuid amerikaanse cowboy met wat dow jones motiveren jouw een zak san pedro wierrook op te sturen...

Van dat soort cactus chips: 50 gram is boem. 25 is treshold.

Of optie 2, op vaderdag op een zekere cactusbeurs van een zekere bejaarde cactus verzamelaar goedkoop wat pedros kopen voor in de huiskamer.

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#29 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 19 February 2018 - 01:38 PM

In tegenstelling tot wat ik 8 jaar geleden in dit topic schreef, heb ik dus niet mijn Peyotes opgegeten. Grotendeels omdat ik dus heel moeilijk kon bepalen wat nu (ongeveer) een juiste dosis was en het super zonde zou vinden als ik al mijn mooie cactusjes op eet, maar net geen goed effect ervan kreeg.

Nu staat er op erowid iets meer informatie dan al die jaren geleden;

15g4yu.jpg

The peyote cactus contains mescaline as its primary active chemical, but also contains 50-60 other alkaloids. The alkaloid content (potency) of peyote buttons can vary greatly based on age, location, and season at harvest. Winter (January) is prime season with summer (June) showing lower levels. Though it has been suggested that some mescaline degrades as buttons dry, generally the same number of buttons are consumed, whether fresh or dried.

The above chart is based on average potency, mid-sized buttons (greater than 1 inch/2.5 cm in diameter when dried).

Een betere richtlijn over dosis zullen we waarschijnlijk niet krijgen, aangezien het plant materiaal blijft. Ik weet ook dat de mescaline content hoger is in de rust periode van de cactus (winter dus), en dat een grotere button per gram meer mescaline bevat dan jongere exemplaren en dat de cactus uit het wild een stuk hoger percentage alkaloïde bevat dan gekweekte cactussen, omdat gekweekte cactussen altijd de perfecte omstandigheden hebben gehad en dus nooit hebben hoeven te stressen.

En inmiddels ook al een aantal cactusboeren gevonden die wat grotere exemplaren voor een degelijke prijs aanbieden, maar het enige dat me nu echt tegen houdt om peyote te proberen is dat ik niet weet of deze boeren pesticides gebruiken (lijkt me wel, zou ik namelijk ook doen) en zoja, of deze giftig zijn voor de mens. Ooit is een boer proberen te vragen, maar toen hij door had dat ik ze eventueel voor consumptie wou gebruiken, werd ik iets minder vriendelijk naar de deur gewezen. Dus hopelijk heeft een DHPer hier een duidelijker antwoord op.

En natuurlijk mocht er sinds de laatste post in dit topic iemand zijn geweest met first-hand ervaring, hoor ik dat ook heel graag.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#30 Xplore

Xplore

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 58 posts

Posted 21 February 2018 - 10:44 PM

Top, ik heb ook lang naar deze info gezocht en dat is altijd vrij vaag gebleven, dus mooi overzicht, thnx! Over 15 jaar eens de proef op de som nemen ;-)

Gezien mijn eigen ervaringen met het kweken van peyote vrees ik inderdaad dat de commerciele cactusboeren wel een en ander aan pesticiden en fungiciden gebruiken. Als ze ze zonder die middelen groot kunnen brengen, zou ik niet weten waarom ze dat niet met koeienletters verkondigen want het is best knap als je dat in zo'n setting kunt. Ik heb lekker aangeklooid met (namaak) superol, maar ook dan slaat de schimmel en/of rot vroeg of laat toe. Of de frostbite... Wellicht kan een van de social media cactusboeren je geruststellen, ik hoop het van harte. Iemand heeft mij er ooit van overtuigd dat een gezonde peyote altijd breder is dan hoog. Sinsdien ben ik helemaal sceptisch over de commerciele teelt, maar ja, ook dat is een aanname die lastig te bevestigen is (maar wel redelijk aannemelijk).

Ik heb gezien dat een Nederlandse 'spirituele' site een keer per jaar een peyote ceremonie aanbiedt, voorheen met Mexicaanse sjamaan maar tegenwoordig met een van eigen bodem, zo begreep ik. Ik overweeg het want ik ben al lang erg benieuwd naar peyote, maar de setting (met zweethut enzo) staat mij persoonlijk niet zo aan. Dit is wel het middel wat ooit mijn psychedelische interesse heeft aangewakkerd, maar toch erg ongrijpbaar lijkt te zijn... 

#31 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 23 February 2018 - 08:50 AM

Iemand heeft mij er ooit van overtuigd dat een gezonde peyote altijd breder is dan hoog.

Om het iets anders te verwoorden, maar ik heb altijd begrepen dat een "platte" Peyote in rust is en een "bollige" in de groei.

Ook ooit eens naar van die ceremonies gekeken, maar ik betwijfel of ze daar niet gewoon wilde peyote gebruiken, waar ik tegen ben. En zoals jij al zegt, ben ik ook iet zo van die 'spirituele' settings.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#32 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 04 January 2019 - 07:04 PM

Onlangs met een kweker gesproken en hij zei dat hij voor zijn Peyotes, in ieder geval, nooit pesticide/herbiciden gebruikt. In zijn mening zijn de groei condities van deze planten ze hard, dat herbiciden niet nodig zijn en omdat deze planten zo'n sterk natuurlijk afweersysteem hebben (hij wou niet de alkaloïden bij naam noemen ;)), zijn deze ook bestand tegen de meeste plagen.

Toen ik vroeg wat hij deed als hij een aangetast plantje zag, toen zij hij dan haal ik die er tussen uit, zet ik heb een flinke tijd apart en in de meeste gevallen overleeft de plant het gewoon, niet altijd op een manier dat deze nog verkoopbaar is, dus dan in de prullenbak.

En het zijn ook de jonge plantjes (minder dan 3 jaar oud, die het meest kwetsbaar zijn) en daar had hij er toch genoeg van staan.

Wou dit even met jullie delen. DIt wil ook niet zeggen dat alle kwekers er zo over denken.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#33 Bal0n

Bal0n

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 257 posts

Posted 10 January 2019 - 12:25 PM

Om mijn ervaring te delen over het uiterlijk van Peyotes; ik heb sinds een jaar of 3 een Peyote thuis staan, welke er duidelijk anders uitziet na een lange tijd zonder water en kort na het geven er van. Na een lange periode zonder water wordt hij donker groen en platter, maar is met een dag of twee na het geven van water helderder groen en duidelijk boller.

Overigens is hij regelmatig beschadigd geweest dankzij katten in de vensterbank en een keer over bewaterd geweest. Hij lijkt in ieder geval behoorlijk resilient, want hij komt er elke keer weer boven op! Uit één van de katten-beschadigingen is zelfs een nieuwe bud gegroeid.

Beetje offtopic misschien, maar for what its worth. :)

#34 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9432 posts

Posted 12 January 2019 - 12:37 PM

^ fotos!

#35 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 03 May 2021 - 02:56 PM

@ Nexus

In het mescaline topic had jij het over een niet super succesvolle ervaring met Peyote.

Ondanks dat het ontbreken van de gewenste effecten, ben ik heel erg benieuwd naar meer info over deze ervaring.

Voornamelijk, hoe had je besloten hoeveel Peyote te nemen? Hoe had je deze bereid? Naast het overgeven, had je andere effecten?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#36 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 04 May 2021 - 10:18 PM

Onlangs met een kweker gesproken en hij zei dat hij voor zijn Peyotes, in ieder geval, nooit pesticide/herbiciden gebruikt. In zijn mening zijn de groei condities van deze planten ze hard, dat herbiciden niet nodig zijn en omdat deze planten zo'n sterk natuurlijk afweersysteem hebben (hij wou niet de alkaloïden bij naam noemen ;)), zijn deze ook bestand tegen de meeste plagen.

Toen ik vroeg wat hij deed als hij een aangetast plantje zag, toen zij hij dan haal ik die er tussen uit, zet ik heb een flinke tijd apart en in de meeste gevallen overleeft de plant het gewoon, niet altijd op een manier dat deze nog verkoopbaar is, dus dan in de prullenbak.

En het zijn ook de jonge plantjes (minder dan 3 jaar oud, die het meest kwetsbaar zijn) en daar had hij er toch genoeg van staan.

Wou dit even met jullie delen. DIt wil ook niet zeggen dat alle kwekers er zo over denken.

Ik heb een mooie peyote staan, waarvan ik alleen niet weet of hij ooit bespoten is. Inmiddels heb ik hem denk ik alweer een jaar of acht in mijn bezit. Zou een eventueel bestrijdingsmiddel inmiddels gedegradeerd zijn?

#37 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 05 May 2021 - 08:54 PM

Onmogelijk te zeggen, maar na 8 jaar zou ik me daar minimaal zorgen over maken.

Het grotere 'probleem' lijkt me, wil je deze goede vriend, die je al die tijd hebt verzorgd, ook daadwerkelijk opeten. En misschien kleiner probleem, is deze enkele cactus genoeg?

Dat is tenminste het onderwerp van dit topic. En ik vrees dat het antwoord op beide vragen Nee zal zijn. Dat isn't ieder geval het probleem voor mij.

Ik loop daarom erg te spelen met het idee van Syntheyote. (Als deze term überhaupt bestaat)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#38 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 305 posts

Posted 05 May 2021 - 11:46 PM

@ Nexus

In het mescaline topic had jij het over een niet super succesvolle ervaring met Peyote.

Ondanks dat het ontbreken van de gewenste effecten, ben ik heel erg benieuwd naar meer info over deze ervaring.

Voornamelijk, hoe had je besloten hoeveel Peyote te nemen? Hoe had je deze bereid? Naast het overgeven, had je andere effecten?

Ik had 3 Peyote's van 7 tot 7.5cm lang die 25-30 jaar oud zouden moeten zijn. Ik had van 2 stuks thee getrokken door ze 3 dagen elke dag een aantal uren te laten sudderen op het laagste vuurtje op het gasfornuis. Ik heb 3x het water ververst tot dat het water zo goed als transparant was. Dit heb ik toen gefilterd door een kaasdoek, en laten sudderen tot dat ik 160ml thee over had. Ik heb toen 2/3 van één Peyote geconsumeerd. Maar na 2 uren voelde ik nog niks, toen heb ik de resterende thee maar direct opgedronken. Het viel me op dat er nog plantenmateriaal door het kaasdoek was meegekomen, wat erg zuur van smaak was en dit brandde enorm in m'n keel. Dit had ik met Peruvian Torch nog niet zo ervaren, dat was alleen maar enorm bitter. Na een half uur werd ik extreem misselijk, en een kwartier daarna ging ik over m'n nek. Toen 3 uren na de laatste dosis, voelde ik een licht tintje Mescaline effect (lichamelijk), maar absoluut geen trip te noemen, geen introspectieve effecten, intense body-high of visuals. Ik merkte 5 uren na laatste inname wel een barstende koppijn.

De 3e Peyote had ik gedroogd, tot het kraak droog was en vermalen in een koffiemolen. Ik had 4.1g, maar ik kan geen trip report vinden dat mensen minder dan 10g nemen. Ook zouden ze gemiddeld 3-6% Mescaline moeten bevatten, dus dan is ééntje sowieso al te weinig in dit geval. Ik heb de laatste nog proberen te extraheren, maar dit gaf geen resultaat. Nou moet ik hierbij wel zeggen dat ik nog maar één methode heb geprobeerd (STB met Ca(OH)2, D-Limoneen, HCl), en het me nog niet via deze methode is gelukt om Mescaline te extraheren.

Al met al, een zeer teleurstellende ervaring ook omdat het bij elkaar best prijzig was. Ik denk niet dat ik het ooit gauw weer zal proberen, aangezien ik teveel matige trips heb ervaren met cactussen en de misselijkheid er bijna wel altijd is.

#39 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 06 May 2021 - 10:25 PM

Hmm, dat klinkt alsof ik toch maar eens op zoek moet naar een grote San Pedro, of het geluk moet hebben om weer tegen synthetisch mescaline aan te lopen.

#40 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 305 posts

Posted 07 May 2021 - 12:51 AM

Peyote zou toch wel net wat anders moeten zijn dan San Pedro, Peruvian Torch of pure Mescaline, door de verdovende alkaloïden die erin zitten. Ik heb geen idee hoeveel dit verschild in effect, maar ik kan me voorstellen dat dit duidelijk merkbaar zou kunnen zijn. Dit aangezien ik wel verschil in Peruvian Torch en pure Mescaline in het effect ervaar. En Peruvian Torch bevat niet die verdovende alkaloïden die Peyote bevat.

Also tagged with one or more of these keywords: Peyote

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users