In tegenstelling tot wat ik 8 jaar geleden in dit topic schreef, heb ik dus niet mijn Peyotes opgegeten. Grotendeels omdat ik dus heel moeilijk kon bepalen wat nu (ongeveer) een juiste dosis was en het super zonde zou vinden als ik al mijn mooie cactusjes op eet, maar net geen goed effect ervan kreeg.
Nu staat er op erowid iets meer informatie dan al die jaren geleden;

The peyote cactus contains mescaline as its primary active chemical, but also contains 50-60 other alkaloids. The alkaloid content (potency) of peyote buttons can vary greatly based on age, location, and season at harvest. Winter (January) is prime season with summer (June) showing lower levels. Though it has been suggested that some mescaline degrades as buttons dry, generally the same number of buttons are consumed, whether fresh or dried.
The above chart is based on average potency, mid-sized buttons (greater than 1 inch/2.5 cm in diameter when dried).
Een betere richtlijn over dosis zullen we waarschijnlijk niet krijgen, aangezien het plant materiaal blijft. Ik weet ook dat de mescaline content hoger is in de rust periode van de cactus (winter dus), en dat een grotere button per gram meer mescaline bevat dan jongere exemplaren en dat de cactus uit het wild een stuk hoger percentage alkaloïde bevat dan gekweekte cactussen, omdat gekweekte cactussen altijd de perfecte omstandigheden hebben gehad en dus nooit hebben hoeven te stressen.
En inmiddels ook al een aantal cactusboeren gevonden die wat grotere exemplaren voor een degelijke prijs aanbieden, maar het enige dat me nu echt tegen houdt om peyote te proberen is dat ik niet weet of deze boeren pesticides gebruiken (lijkt me wel, zou ik namelijk ook doen) en zoja, of deze giftig zijn voor de mens. Ooit is een boer proberen te vragen, maar toen hij door had dat ik ze eventueel voor consumptie wou gebruiken, werd ik iets minder vriendelijk naar de deur gewezen. Dus hopelijk heeft een DHPer hier een duidelijker antwoord op.
En natuurlijk mocht er sinds de laatste post in dit topic iemand zijn geweest met first-hand ervaring, hoor ik dat ook heel graag.