Zoveel je wilt. 3 buttons is nmm wel het minimum om er iets van te merken, en voor een westerling met psychedelische drugs ervaring is dat erg krap.
3 buttons, maar over welke leeftijd c.q. grootte spreken we dan? Een knop van 1 jaar is nl. niet gelijkwaardig aan een knop van 20 jaar.
Ook bij peyotes heerst de gerontocratie!
Peyote is de smerigst smakende substantie in het Universum en verse dwz niet gedroogde buttons eten is zéér moeilijk.
Een veelgebruikte alternatieve methode is gedroogde cactus in capsules.
Dat is een heel goede tip!
Alle bronnen zijn het erover eens dat peyote het goorste smaakt van alle zaken op aarde (hoewel...).
Ze mixen, tot poeder reduceren en dan in capsules brengen is inderdaad een goed idee!
Als deze methode mogelijk is met San Pedro (waarvan je kwantitatief véél meer moet consumeren voor een gelijkaardig effect), dan zeker ook met Peyote.
Maar je hebt ook geen ervaring met San Pedro of aanverwanten?
Deze schijnen een iets toegangelijkere ervaring te leveren dan Peyote.
Maar kan je er ook niks over op Erowid vinden, volgens mij heb ik daar ooit is gelezen hoeveel gram (gedroogd) een mooie ervaring zou moeten opleveren.
Maar zoals de rest kan ik geen echt antwoord geven op je vraag voor Peyote, mocht je San Pedro gaan proberen, zou ik tussen de 20 en 40 gr (gedroogd) doseren.
Neen, nog geen enkele ervaring met mescaline, zij het natuurlijk, zij het synthetisch.
Ik heb nu die peyotes ter vervoeging en sommige ogen al minder viriel als ze er eerder uitzagen. Ik ben absolúút geen vakkundig plantenhouder. Meestal sterft hier alles binnen de maand of zo.
Gezien de beperkte houdbaarheidsdatum van het plantenrijk in mijn woning, zal ik het dus maar met de peyote stellen, alvorens San Pedro-cuttings te bestellen.
Op Erowid heb ik inderdaad gevonden hoeveel gram gedroogde peyote je nodig hebt voor een ervaring, maar dan weet ik nog altijd niet hoeveel verse knoppen daar ingegaan zijn. Met andere woorden: voor ik ze allemaal onthoofd, wil ik zeker zijn dat ik niet te veel/te weinig afsnij.
De queeste gaat nog door...