Jump to content

Photo

Peyote doseringHoeveel knoppen voor een prettige trip?

Peyote

• Please log in to reply
41 replies to this topic

#1 Floodgear

Floodgear

floodnoob

• Members
  • PipPipPipPip
  • 578 posts

Posted 13 April 2006 - 03:41 PM

Ik heb vandaag een heel schattig cactusje (peyote) binnen gekregen van circa 2-3 cm. Nu zit ik beetje te twijfelen om hem of op te eten of nog even door te laten groeien. Alleen ik weet niet eens of er al genoeg in zit..en dat kan ik ook echt nergens vinden. Ik weet alleen mescaline doseringen maar ik heb geen idee hoeveel er precies inzit. Nu schijnt dat dus nogal te verschillen per cactus maar ik ga niet elke keer lopen gokken want dat schiet niet op of ik trip 'm veels te hard.

Iemand die weet hoe groot ie ongeveer moet zijn voor een gemiddelde dosis?

edit: ik kwam wel dit tegen:

Een gemiddelde peyote dosering is ongeveer 12-30 gram.

Maar mijn cactus zit in een potje met aarde en lijkt me niet verstandig om hem gewoon uit de aarde te halen en op een weegschaal te leggen..

#2 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 13 April 2006 - 03:50 PM

Persoonlijk zou ik hem nog een paar jaar laten groeien en 'm een paar maanden laten stressen voordat je 'm opeet... Volgens mij issie nog te klein. Probleem bij peyote is natuurlijk sowieso dat ie heel langzaam groeit. Als ik jou was, zou ik ook een paar San Pedro's aanschaffen: die groeien een stuk sneller en als je ze op wilt eten, kan je ook nog altijd een stuk stekken.

Dosering bij peyote lijkt me ook moeilijk, maar de kans is groter dat je te weinig binnen krijgt, dan teveel... Gezien het feit dat de indianen ze vroeger in paren (per twee dus...) tot zes opaten. Ik geloof dat ze 1 buttontje meer opaten voor wat energie en voor de medicinale werking...

Denk dat wolf hier het beste antwoord op heeft; hij is de cactusman.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#3 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 13 April 2006 - 03:53 PM

hoe oud is die peyote? die moet wel minimaal 5-15 jaar oud zijn mits geschikt voor consumptie.

Edited by mind, 13 April 2006 - 03:56 PM.

Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#4 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 13 April 2006 - 04:13 PM

Die dosering verwijst naar gedroogde peyote, lijkt mij.
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#5 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 13 April 2006 - 04:27 PM

Voor een peyotetrip heb je 27 gr gedroogd materiaal voor nodig. Jouw klein cactusje stelt dus nog niet veel voor. Meestal wordt hiervoor een oudere cactus gebruikt, zoals mind zegt. Dit is ook het meest aan te raden zodat je hem de laatste jaren kan laten stressen.

Een peyotetrip is trouwens minder vriendelijk van aard. Persoonlijk raad ik je aan met een trichocereus-soort te beginnen. San Pedro (trichocereus pachanoi) is hiervan de bekendste, maar je kan ook trichocereus peruvianus of trichocereus bridgesii (schijnt de leukste te zijn) nemen. Hiervan moet je erges tussen de 10 en 100 gr gedroogd materiaal nemen. Als je echter een quality verkoper hebt, en hij gebruikt enkel 't spul vanonder de schil, kan je dikwijls al met 20/30 gr genoeg hebben. Ik heb bv qualitypoeder gehad al waarbij 6 a 7 gr al goed actief is. Dit komt omdat het gegroeid werd in de Peruviaanse hoogvlakte en enkel het gedeelte vanonder de schil werd gebruikt. Dit was ook een trichocereus peruvianus, meer potenter dan trichocereus pachanoi.

Trichocereus pachanoi kan je ook zelf groeien, als je een noob bent, vertrek dan uit eentje van 10 a 20 cm en laat 'm lekker doorgroeien. Het laatste jaar geen water geven en ie zit vol mescaline.

Peyote is spijtig genoeg een erg dure trip, tenzij je je peyote ent op een andere cactus: bv. trichocereus, pereskiopsis ofzo, dan groeien ze veel sneller dan normaal.

Om te voorkomen dat je met veel vragen aankomt, raad ik je aan eerst en vooral deze shizzlemynizzleshiznit te lezen:

http://fsre.nl/index...id=31&Itemid=51

Wil je snel consumeren, zoek dan een goede online verkoper die gedroogd quality materiaal bezorgt en nee ik zal geen links verstrekke, you'r on your own now, little man. Dat hoort bij het proces opgroeien tot psychonaut :). Moesten we allemaal doorstaan eerst :).

Verzorg je peyote goed, dat je later op je oude dag lekker kan trippen.

Grtz
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#6 Floodgear

Floodgear

floodnoob

• Members
  • PipPipPipPip
  • 578 posts

Posted 19 April 2006 - 10:45 AM

thanks voor de hulp!!
Ik heb toevallig al een mooie online verkoper gevonden (ik kan daar alles 2x zo goedkoop halen als dat ik net had gedaan:() dus ik ga me wel vermaken in de toekomst:)

#7 ErnstJünger

ErnstJünger

Highbrow Opera Elite

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 658 posts

Posted 05 May 2008 - 07:49 PM

Ik neem aan dat er hier wel genoeg mensen ervaring hebben met de dosering van natuurlijke mescaline uit de peyote.

Ik heb al een kleine verzameling aangelegd (gaande van 5-jarigen, over 10-jarigen tot 20-jarigen- ik hoop dat dit niet pervers klinkt in deze context :) ), maar met het oog op een eerste experiment wil ik absoluut zeker zijn van de dosering.

In enkele tripverslagen uit boeken las ik over "ettelijke knoppen" eten, terwijl sommigen dan weer beweren dat één grote volstaat.
Bestaat er een richtlijn (uitgaande van de gemiddelde aanwezigheid van alkaloïden in de plant uiteraard) over grootte, leeftijd,...?

Ze zijn mooi en ik neem aan dat hun effecten eens zo mooi zijn, maar bovenal groeien ze zo énorm traag. Vandaar dat ik niet zomaar her en der knoppen ga onthoofden en de blender ga ingooien. Hollandse zuinigheid met die peyotes!

Overigens: ik denk dat ik voor de eenvoudigste consumptiemethode ga: onthoofden, versnijden en tot een papje maken en dan de titanenstrijd tegen de misselijkheid aangaan...

Thx!

#8 Falchion

Falchion

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 189 posts

Posted 05 May 2008 - 08:53 PM

Zoveel je wilt. 3 buttons is nmm wel het minimum om er iets van te merken, en voor een westerling met psychedelische drugs ervaring is dat erg krap.

Peyote is de smerigst smakende substantie in het Universum en verse dwz niet gedroogde buttons eten is zéér moeilijk.
Een veelgebruikte alternatieve methode is gedroogde cactus in capsules.

#9 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 06 May 2008 - 10:20 AM

Wil je per se peyote? Anders zou je ook kunnen overwegen om een san pedro aan te schaffen, die groeien namelijk een stuk harder (maar zijn volgens mij wel net zo smerig. D.w.z. ik heb geen ervaring met peyote, maar wel met san pedro en dat was zó smerig dat ik het echt iedereen zou afraden. Shit drogen en in capsules doen dus... beter om 50 capsules naar binnen te werken dan een thee-kopje snotterige bittere groene kikkerdrildrap naar binnen te werken. niet te doen gewoon).

Maar goed, een passend antwoord op je vraag heb ik helaas niet. Sorry.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#10 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 06 May 2008 - 10:27 AM

Ik heb ook geen ervaring met peyote, maar wel met san pedro. Het enige wat ik over die dosering kan zeggen is dat het te laag was. :)

Ok, niet heel nuttige info dus, maar wolf weet misschien nog wel wat de dosis was.
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#11 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 06 May 2008 - 02:11 PM

Maar je hebt ook geen ervaring met San Pedro of aanverwanten?
Deze schijnen een iets toegangelijkere ervaring te leveren dan Peyote.

Maar kan je er ook niks over op Erowid vinden, volgens mij heb ik daar ooit is gelezen hoeveel gram (gedroogd) een mooie ervaring zou moeten opleveren.
Maar zoals de rest kan ik geen echt antwoord geven op je vraag voor Peyote, mocht je San Pedro gaan proberen, zou ik tussen de 20 en 40 gr (gedroogd) doseren.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#12 Iorek Byrnison

Iorek Byrnison

draagt een waar DHP hart!

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1075 posts

Posted 06 May 2008 - 03:49 PM

als toevoeging aan de ongeveer-verhalen dan ook maar een van mij.
Ik meen een tijd terug te hebben gehoord, dat mijn peyote (hij/zij is pas één jaar oud) iniedergeval nog zo'n 25 jaartjes moet groeien voordat er goed op getript kan worden.
wederom een louter speculatieve post, maar tis misschien beter dan niets.

Aan mijn appel
Bungelt een boom

Okboter

#13 ErnstJünger

ErnstJünger

Highbrow Opera Elite

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 658 posts

Posted 07 May 2008 - 01:09 PM

Zoveel je wilt. 3 buttons is nmm wel het minimum om er iets van te merken, en voor een westerling met psychedelische drugs ervaring is dat erg krap.

3 buttons, maar over welke leeftijd c.q. grootte spreken we dan? Een knop van 1 jaar is nl. niet gelijkwaardig aan een knop van 20 jaar.
Ook bij peyotes heerst de gerontocratie! :hartje:

Peyote is de smerigst smakende substantie in het Universum en verse dwz niet gedroogde buttons eten is zéér moeilijk.
Een veelgebruikte alternatieve methode is gedroogde cactus in capsules.

Dat is een heel goede tip!
Alle bronnen zijn het erover eens dat peyote het goorste smaakt van alle zaken op aarde (hoewel...).
Ze mixen, tot poeder reduceren en dan in capsules brengen is inderdaad een goed idee! <_<
Als deze methode mogelijk is met San Pedro (waarvan je kwantitatief véél meer moet consumeren voor een gelijkaardig effect), dan zeker ook met Peyote.

Maar je hebt ook geen ervaring met San Pedro of aanverwanten?
Deze schijnen een iets toegangelijkere ervaring te leveren dan Peyote.

Maar kan je er ook niks over op Erowid vinden, volgens mij heb ik daar ooit is gelezen hoeveel gram (gedroogd) een mooie ervaring zou moeten opleveren.
Maar zoals de rest kan ik geen echt antwoord geven op je vraag voor Peyote, mocht je San Pedro gaan proberen, zou ik tussen de 20 en 40 gr (gedroogd) doseren.

Neen, nog geen enkele ervaring met mescaline, zij het natuurlijk, zij het synthetisch.
Ik heb nu die peyotes ter vervoeging en sommige ogen al minder viriel als ze er eerder uitzagen. Ik ben absolúút geen vakkundig plantenhouder. Meestal sterft hier alles binnen de maand of zo.
Gezien de beperkte houdbaarheidsdatum van het plantenrijk in mijn woning, zal ik het dus maar met de peyote stellen, alvorens San Pedro-cuttings te bestellen.

Op Erowid heb ik inderdaad gevonden hoeveel gram gedroogde peyote je nodig hebt voor een ervaring, maar dan weet ik nog altijd niet hoeveel verse knoppen daar ingegaan zijn. Met andere woorden: voor ik ze allemaal onthoofd, wil ik zeker zijn dat ik niet te veel/te weinig afsnij.

De queeste gaat nog door...

#14 Falchion

Falchion

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 189 posts

Posted 07 May 2008 - 01:42 PM

Als ze toch doodgaan kan je ze net zo goed allemaal drogen. Voor zover ik weet blijft het lang goed.

Ik zou zeggen eet er gewoon op los. Overdosis is onmogelijk. Een Pima indiaan vertelde me dat hij eens 40 buttons had gegeten.
(Inderdaad van Peyote eten word je niet persé heilig en ga je ook niet noodzakelijk minder opscheppen).
Persoonlijk denk ik dat de kans groot is dat je opgeeft voor je aan een overweldigende intensiteit zit, gezien de smaak en textuur van de ongedroogde drab. Yuck.

"Prettige ervaring" hmmmmzzz. Mijn persoonlijke ervaringen met peyote kan ik niet echt beschrijven als "prettig".
Prettig is een etentje met je vriendin. De Peyote ervaring heeft zeker mooie kanten maar ik zou het niet prettig noemen.

De bodyload is mij ook een beetje te heftig, en ik heb véél liever pure mescaline.

Extractie schijnt helaas allesbehalve eenvoudig te zijn.

[offtopic]Ik ben nooit blij geweest met zg. "kots" drugs en geloof dat "purgen" hoogstens zinnig is bij te veel te vaak te vies etende "beschaafde" mensen (algemeen verschijnsel) om de bedorven voedselresten uit de uitgezakte maag te verwijderen.

De indianen die ik heb gesproken zouden stuk voor stuk met plezier het kotsen permanent vaarwel zeggen.[/offtopic]

#15 Falchion

Falchion

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 189 posts

Posted 07 May 2008 - 01:52 PM

"Mescaline content of fresh, undried cactus is reported at 0.4 %." (Erowid)

Nmm is 350 mg mescaline voor als je eigenlijk niet wilt, 500 mg is een mooie dosis, 700 mg is all-out.

#16 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 07 May 2008 - 08:08 PM

Ik stel voor dat je een stuk of tien van die peyote buttons van 3-4 cm laat drogen en dan een stuk of tien gr in caps naar binnen werkt.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#17 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 08 November 2009 - 11:12 PM

Ik heb vanavond proberen te zoeken naar een antwoord op de vraag van dit topic, maar kom ook enkel speculatieve antwoorden tegen.

Nergens staat;
"Zoveel gram" = milde ervaring
"Zoveel gram" = goeie ervaring
"Zoveel gram" = van de planeet

Mocht iemand hier iets meer over weten, ik ben nog steeds benieuwd, aangezien Peyote voor over een niet al te ver moment in de toekomst op het menu staat.. :duimpje:

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#18 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 09 November 2009 - 09:22 AM

Ik gooi 'm effe in Psychedelica want dit is best een interessant topic dat meer aandacht waard is dan ie hier zou krijgen, me dunkt. Dus.

[edit] Ook nog even gemerged met ander topic over Peyote dosering.

Thank you, the mdgt.

#19 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 09 November 2009 - 08:30 PM

De aloude hoe potent is een cactus discussie kent maar één antwoord: eet het en weet het.

Peyote dosis is ongeveer 10-30 gram droog, uitgaande van een % mescaline van ongeveer 2%. Vaak schommelt potentie tussen 1 en 3 procent. 6 tot 15 peyotes worden vaak gekauwd, afhankelijk van diameter.

San Pedro schommelt meestal rond de 1% droog (recovery uit extracten). Voor goeie pedro is 50 gram droog prima. Dat is vers (schoon van kern en waxschil) ongeveer een halve kilo cactus.

Weten doe je het nooit. Dus ga uit van 0,5% tot 3%... ;)

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#20 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 01 April 2010 - 10:31 PM

Peyote dosis is ongeveer 10-30 gram droog

Enige idee hoeveel gram verse Peyote dat zou moeten zijn??

Want ik wil ergens in de komende lente één (of een aantal) van mijn eigen Peyotes gaan eten, nu wil ik ze bewust niet drogen (en er is daar sowieso ook geen tijd voor), maar ik wil ook niet onnodig teveel van mijn kindjes slachten, maar als ik er te weinig opoffer is het ook zonde..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

Also tagged with one or more of these keywords: Peyote

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users